القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية مافي قلبي البارت 5_6_7_8بقلم يارا عبد السلام

#البارت_الخامس

#ما_في_قلبي

_صباح الخير

_صباح الخير

_لو سمحت انا كنت عوزا انقل ورقي في جامعه تانيه..

المعيد باستفهام:انتي اسمك اي

_اسمي نور عبد الله المغربي

_اه التانيه عالدفعه كل سنه لي يبنتي تنقلي وتضيعي مجهودك انتى ناقصلك ترم وتخلصي الكليه خالص وتتخرجي وممكن تبقى دكتور هنا 

_لا لو سمحت انا عوزا انقل مش عوزا اكمل في الجامعه دي 

فارس جه من وراها:وانتى مش هتسيبي الجامعه يا نور 

نور بعصبيه:وانت مالك انت 

العميد:نور دا يبقى الدكتور بتاعك واكيد ليه وجهة نظر حرام تضيعي مستقبلك كدا انتى من الناس المتفوقه

نور بدموع:قصدك كنت وكنت فحالى بس الناس مبتسبش حد في حاله الا لما تفضل تأذي فيه ..

فارس:عن اذن حضرتك ممكن أخدها بس اتكلم معاها شويه

_ماشي اتمني يا بنتي متضيعيش مستقبلك علشان حد ..مفيش اي حد في الدنيا يستاهل انك تهربي علشانوا ولا تسيبي المكان اللي هوا مستقبلك علشان ترضيه اي حد بيتكلم عليكي أو بيكرهك دا علشان هوا عارف انك احسن منو ..

نور بصتله وهى عارفه ومتاكده أن كلامه كلو صح خرجت من المكتب وفارس وراها..

_انتى لي عوزا تهربي لى عوزا تبعدي..

نور مردتش عليه ومشيت..

مشي وراها

فارس وهوا بيوقفها:استني انا بكلمك 

نور بصوت عالي ونرفزه:ارجوك متتكلمش معايا انا مخصكش علشان تخاف عليا ولا انت بالنسبه ليا حاجه علشان اسمع كلامك انت بالنسبه ليا ولا حاجه انت كنت مجرد ابن عمى وانت نفسك أنكرت دا فأرجوك ابعد عنى مش عوزا اشوفك كفايه كفايه كدا..

فارس بصلها بكسره وهوا حاسس بكل كلمه بتقولها وكل كلمه بتقولها بتعمل شرخ في قلبه اكبر هوا بيعترف انو غلط بس هوا بيحبها مكنش يتخيل في يوم انو يشوفها ويسمع منها الكلام دا بس عندها حق لانه سبقها وعمل كدا..


تقريبا نص الجامعه اتجمعت حواليهم..

والبنات بدأوا في التنمر عليها وبدأوا يتوقعوا اللي حصل..

احمد جه..

وقرب من فارس

احمد باستفهام:في اي يا فارس..

نور باستهزاء:اقولك انا يا استاذ احمد اللي انت السبب في كل اللي بيحصلي دا انا عملت اي فيك علشان تعمل فيا كدا انا عملت اي علشان اشوف النظرات دي في عيون الناس دي الناس اللي بتأذي من غير متعرف الحقيقه...

احمد وهوا بيحاول يسيطر على كم الغضب اللي هى فيه:طيب ممكن تهدى انا عاوز اقولك واقولهم كلهم انى اخو فارس وفارس وانا نبقى ولاد عمك وانا والله مكنش في اي حاجه في نيتي تجاهك وربنا اللي يعلم..

كلهم اتفاجئوا بالكلام اللي احمد قالوا وأحمد على صوتوا اكتر

..في الوقت دا جميله جت واتفاجئت بالكلام واللي احمد بيقولوا واللي بيحصل وجريت على نور وقفت جنبها وبتحاول تهديها وخدتها في حضنها...

احمد بص لجميله وحب أنه يأكد كلامه تاني..

_ايوا انا ابقى ابن عم نور وعاوز اقولكوا حاجه كمان انا ابقى اخوها في الرضاعه 

جميله اتفاجئت وكمان نور اللي عمرها متعرف حاجه زي دي ..

دلوقتى اتأكدت المشاعر اللي كانت من ناحيتها لاحمد كانت اي كانت مشاعر اخوه حب إخوى فعلا ودلوقتي برضو عرفت هي استسلمت لى لما جميله قالتلها أنها بتحب احمد...

فاقت من سراحانها علي صوت احمد وهوا بيكمل.

شوفتوا بقى نظراتكوا اتغيرت ازاي شوفتوا دلوقتي بقى تقدروا تروحوا تكملوا تنمر في حته تانيه وكمان انا ممكن اجيبلكوا شهادات ميلادنا واعلقها في الجامعه كلها علشان تتأكدوا..

فارس خد نور من ايديها وهى على زهولها..

*معقول انا كنت هحب اخويا..

دا الكلام اللي قالته نور في بالها وفاقت على ذهولها..

على صوت فارس

فارس بعصبيه:عاجبك اللي عملتيه دا 

نور بتحدي:وانت مالك انت هوا انا اخصك وبعدين انا واقفه معاك لي وبصت لجميله

_يلا يا جميله..

جميله بصت لاحمد وهوا يصلها وابتسم 

بصتله هى بقرف ومشيت..

احمد لفارس:الحمد لله انا وانت محدش طايقنا اخوات بصحيح..

فارس بصله بعصبيه

_خلاص انا اسف والله مش قصدي بس احنا شكلنا وحش اووي انت شوفت جميله بصتلي ازاي

_ونور مش طايقاني

_طيب انا عارف جميله مش طايقاني لي إنما انت بقى نور مش طايقاك لي

فارس بصله ..

_اه عرفت علشان انت دبش ومبتعرفش تتعامل طالما انت مش قد الحب بتحب لي ..

_احمد !غور من وشي 

_طيب سؤال بس

_اي

_هتكلمه امتى..

_خلاص جه الوقت ..


نور بعد العشا صلت وقعدت تقرا قران شويه لقت الباب بيخبط..

اتفزعت ..

انها لوحدها في الشقه ومفيش حد بيجيلها في الوقت دا..

قامت وقفت ورا الباب..

_مين ..

_انا جدك يا نور..

_اي...!



#البارت_السادس

#ما_في_قلبي


_افتحى يا نور انا جدك

نور اتصدمت جدها ازاي وعرف مكانها منين ولسه جاي يفتكرها..

نور فتحت الباب بترقب ..

عرفت انو جدها فعلا لسه زي ما هوا الهيبه ملياه رغم كبر سنه ..

نور دمعت واترمت في حضنه من غير متحس عيطت..

جدها نسخه تانيه من باباها..

_وحشتني اووي يا جدى

_وانتى كمان يا قلب جدك انا اسف انى سبتك السنين دي كلها بس كنت بدور عليكي يا عيوني

نور وهي بتتشحتف:انا كنت لوحدي يا جدو بقالي سنتين من موت بابا وانا لوحدي وامى سابتني واتجوزت..

الجد بغضب:امك طول عمرها شايفه نفسها وياما نصحت ابوكي ميتجوزهاش وهوا اللي صمم لحد ما رمتك انتى وشافت نفسها بعد موته .

نور وهي بتعيط اكتر:انا طول عمري كنت حاسه انها مش امى اكيد مفيش ام هتعمل مع بنتها كدا وهتسيبها..انا بقالي اكتر من سنتين عايشه لوحدي ومليش حد والدنيا عماله تيجي عليا والناس مش سايباني في حالى انا لولا أن الجيران عارفني وانا متربيه معاهم مكنتش زمانى عايشه هنا ..

الجد بحنان زائد:أهدى يا عيوني انا اسف انا زمان اللي سمحت لابوكي ياخدك معاه هوا وامك بعد اللي حصل انا مكنتش عاوز كدا كنت عاوزوا يطلقها..

نور باستفهام :اي اللي حصل..

الجد :مفيش يا بنتي كانت مشاكل في الورث

_زي ما بابا قالي..

_ايوا يا حبيبتي..

الجد:يلا تعالى معايا 

_على فين

_هاخدك معايا تعيشي معانا..

_وكليتي وحياتى اللي هنا

_ولاد عمك معاكى..

نور بنفور:لا انا مش همشي مع العيال دي في حته..

فارس وهوا واقف عالباب:لي يختي مالهم العيال دي ..

نور بغل:انت بالذات تخرص خالص انا بكرهك 

احمد وهوا بيبربش عينيه برومانسية:طيب وانا يا نور بتحبيني صح..

_انت اللي غافرلك انك اخويا بس .

الجد باستفهام:اخو مين

نور باستغراب:اخو احمد في الرضاعه هوا اللي قالي كدا النهارده..

الجد وهوا بيبص لاحمد :ودا حصل امتى يا احمد بالاسلكي ولا اي..

احمد:امال كنت اطلعك من اللي كنتي فيه ازاي ما لازم عالاقل اطلع اخوكي..

نور بغل وغيظ:انا بكرهكوا انتو اللي اتنين يعني رخمين وكدابين..

فارس قرب منها :على فكره يا نور انتى اتعديتي حدودك

نور:براحتى.

فارس:لا مش براحتك انا لصبري حدود انا جاى هنا علشان جدي مش علشان جمال عيونك ..

نور:على اساس انك فتان وانا واقعه في دباديبك

فارس بثقه:ومتقعيش لي 

_اصلي مش ببص لحاجه كلو باصص فيها ..

_عرفتي بقى انى جذاب ولا اقاوم

نور بعصبيه:جدو مشيهم من هنا مش طايقاهم

الجد:نور عيب دول ولاد عمك مهما حصل

_حصرتك متعرفش عملوا فيا اي

_عارف كل حاجه بس انتى اللي غلطانه..

_انا اللي غلطانه لي

الجد قرب من احمد ومسكوا من ودانوا

_حد قالك تغششي واحد فاشل زي دا شغلته البنات كنتي سيبيه يسقط

_المشكله انو صعب عليا وانا قلبي طيب

احمد:ومتنكريش انى حليوة برضو ودا سبب انك تغشيشيني..

فارس بص لاحمد بصه خلته يسكت نهائي..

وتتراجع

_احم انا بجد اسف يا نور انتى عارفه انى مليش ذنب انتى الوحيده اللي في الجامعه اللي يحترمها انتى وجميله البت القمر صحبتك دي اللي انتى المفروض بقيتي بنت عمى تظبتيني معاها

_علشان تلعب بيها زي مبتلعب بمشاعر البنات التانيه..

فارس شاف ف عينيها حزن حس انها كانت هتحب احمد ..

قلبه وجعه واتنهد..

*انتى اكيد ملكي انا يا نور..

قالها في سره وهوا بيبص عليها...

الجد:يلا بقى يا نور البسي وتعالي معايا دا عمك ومرات عمك لما يشوفوكى هيفرحوا اووي واسراء بنت عمك مستنياكى..

_حاضر يا جدو علشان خاطرك بس..

وبصت لفارس بغيظ ودخلت..

وجهزت حاجتها وجابت صور باباها وكل حاجه متعلقه بيه وبيها نور كانت متعلقه بباباها اوووي لدرجه انها احتفظت بكل حاجه ليه...

خرجت وهى زعلانه

الجد:زعلانه لي

_علشان هسيب البيت اللي بابا مات فيه هيوحشني اوووي

_يستي كل شهر كدا ابقى اجى معاكي نقعد مع بعض سوا ابوكي واحشني اووي يا نور

_انت كمان كنت بتوحشه كان دائما بيحكيلي عنك وبيوريني صوركوا كان زعلان اووي أننا سيبنا البيت مش عارفه اي كان السبب ..

انا كنت بحبكوا اووي..

فارس اتأثر وحس انها هتعيط تاني فحب ينكشها علشان متعيطش لانه مش بيستحمل يشوف دموعها..

_علي فكره احنا واقفين مش مضايفانا ولا قولتيلي يا ابن عمى اعملك قهوة ولا حاجه

نور:طفحتها يا بعيد

فارس:شكرا يا ستى خليكي طولى في لسانك لحد مقطعهولك

_براحتى

_انا محترم جدى بس

_طيب وريني نفسك

الجد بعصبيه:بسسس كفايه انتو مبتزهقوش انتو الاتنين اتفضل يا فارس انت واحمد خدو منها الشنط وحطوها في العربيه ..

_حاضر..

نزلوا ونور نزلت مع جدها ..

عدى حوالى ساعتين في الطريق ونور طول الطريق باصه لفارس من المرايه بغل وهوا بيضحك على طفولتها دي ..

وصلو البيت كانت الساعه بليل حوالى ١١..

_ادخلى يا نور .نورتي بيتك يا حبيبة جدو

_بنورك يا جدو..

دخلو وكان في راجل وست وبنوته قاعدين مستنينها..

_نور بنت اخوك يا محمد

محمد قام وقرب منها ..

وخدها في حضنه

_ازيك يا بنتي عامله اي..

_الله يسلمك  يا عمى وحشتني ووحشني حضنك ولعبك معايا..

_انتى اكتر يا روحي..

والست اللي كانت قاعده ..

قامت وخدتها فى حضنها 

_طول عمرك قمر يا نور ربنا يحفظك يا بنتي ..

_ربنا يخليكي يا طنط انا فاكره لما كنتى بتاخديني عندك وتفضلي تأكليني وتقوليلي كلى انتى هفتانه وماما كانت بتضربني لما تشوفني عندك ومع ذالك كنت بحبك..

_يا روحي وانا كمان بحبك..

اسراء بلطافهه:انا اسراء في تانيه ثانوى فاشله على الله..

نور:هههههههه اكيد طالعه لاخوكي احمد

اسراء:عرفتي منين 

احمد وهوا بيلطف الجو:اصلي بغش منها في الامتحانات يا اسراء مش لازم تستفسري احنا لما صدقنا هتنسى..

نور :ومين قالك اني هنسى يا فاشل انت .

فارس:شكلك هتحصليه لما تروحي بكرا الجامعه متأخر وانا عليكي اول محاضره..

نور بصتله:ومين قالك انى هحضرلك اصلا انا بكرا إجازة

_طيب اي رايك بقى أن بكرا هحط درجات اعمال السنه وهتبقى عالغياب وشوفي بقى اي هيحصل..

وسابها وطلع...

احمد طلع جري :انا هنام علشان الحق محاضرة دراكولا دا..

نور :فين الاوضه اللي هنام فيها

_خديها يا اسراء..

طلعت اسراء وريتها الاوضه ونزلت ونور دخلت وحطت شنطها ونامت على السرير ..

بعد ساعتين

سمعت صوت تخبيط في الاوضه اللي جنبها خافت..

قامت وخرجت من الأوضه..

وقفت قدام الاوضه اللي جنبها...

فتحتها وبصت منها بهدوء..

وفجأة لقت اللي بيسحبها لجوا..

و....



#البارت_السابع

#ما_في_قلبي

سمعت صوت تخبيط في الاوضه اللي جنبها خافت..

قامت وخرجت من الأوضه..

وقفت قدام الاوضه اللي جنبها...

فتحتها وبصت منها بهدوء..

وفجأة لقت اللي بيسحبها لجوا..

لسه هتصوت لقت اللي بيحط أيده على بقها..

بصتله بعصبيه وهى عوزاه يبعد عنها بس مش عارفه تتكلم من أيده دي...

فارس :هشيل ايدي بس متصوتيش

هزت راسها بماشي..

شال أيده بهدوء وهوا باصص في عينيها وسرحان فيهم قامت نور عضته من أيده..

_اااه انتى مجنونه..

_اي اللي انت عملته دا

_وانتى اي اللي جابك هنا ومين سمحلك تفتحى الباب اصلا

نور بارتباك.:انا انا سمعت صوت تخبيط افتكرت في حاجه ولا خطر انا متعوده على كدا وكمان نومي خفيف..

فارس عرف انها بسبب أنها عاشت لوحدها بقت تخلي بالها وبتنام نوم خفيف ...

_طيب..اتفضلي اخرجي

_حاضر..

نور كانت حاسه ان قلبها هيقف بسبب قربه منها اول مره تحس الاحساس دا واول مره تتحط في الموقف دا..

_هتفضلي متنحه كتير عارف انى حلو بلبس البيت والبرموده

نور بصتله بغيظ وجايه تخرج...

بصت ناحية المرايه كان في صور عليها معظمها متغطي بالصور..

_هوا في حد بيحط الصور كدا

_وانتى مالك هى كانت اوضتك..

نور باستفهام :طيب هى صور مين دي يا جن احسن انزل افضحك في البيت كله واقول انك بتجيب ستات هنا..

_ستات اي دي 

_اللي في الصور..استنى هروح أشوفها..

لسه جايه تقرب علشان تشوف ملامح اللي في الصور 

فارس شدها ناحيته..

_تعالى هنا رايحه فين..

نور بارتباك:من فضلك ابعد

_طيب اي رايك انا ممكن اصحيهم كلهم دلوقتي واقولهم انك دخلتى الأوضه بتاعتي يا تري منظرك هيبقى عامل ازاي ..

_ااااااا انت قليل الادب..

_اي قليل اي

نور خلاص كانت هتعيط:انا انا اسفه ممكن تسيبني عوزا اخرج..

فارس قلبه وجعه لما شاف الدموع في عينيها..

وقال

_انا اسف ..

نور بصتله بتفاجئ مكنتش تتوقع أن واحد زي فارس ممكن يعتذر 

_ها 

فارس بعد عنها فاجأه.

_ممكن تخرجي بقى..

نور بصت في الأرض وخرجت وهى محروجه من اللي عملته وندمت انها خرجت من أوضتها

دخلت اوضتها وحاولت تنام تاني بس مش عارفه تسيطر على كمية المشاعر اللي حست بيها تجاهه ..

*انا مش عارفه اي حصلي لما كلمته انا حاسه بحاجه غريبه اول مره تحصلي انا بقول اني كنت معجبه باحمد بس انا محستش الاحساس دا تجاهه..

حسست على المكان اللي فيه قلبها..

*يا تري اي هيحصلك انت كمان مش كفايه انا متدمره ارجوك حافظ على نفسك ومتحبش حد ممكن ميكنش ليك ..

اختار الشخص الصح...

وراحت في النوم وصحيت على صوت اسراء وهي بتخبط على بابها علشان تصحيها..

_نور نور

نور صحيت بارهاق

_نعم 

_اصحي يلا عشان أبيه فارس وأحمد مستنينك تحت علشان الكليه ..

نور اتخضت وقامت مفزوعه

_الكليه حاضر..

قامت جري ودخلت الحمام واتوضت وصلت ولبست ونزلت..

نور وهي يتحضن جدها:صباح الخير يا اجمل جدو في الدنيا

_صباح الفل على عيونك يا روح قلب جدو..

فارس بغيره :مش يلا بقى علشان نمشي على فكره المحاضره الساعه ٩

نور وهى بتبصله بابتسامه صفرا:حاضر ..

_عاوز حاجه يا جدو

_سلامتك يا قلب جدو 

ووجه كلامه لاحمد وفارس

خلو بالكو منها..

احمد:متقلقش عليها يا جدو في عنينا..

فارس قرب منو وهمسله:طيب لم عينيك علشان مصفيهاش..

احمد بخوف:في عين فارس بس ..

الجد ضحك لانه عارف أن فارس بيحب نور لأن اسراره كلها معاه من صغره ..

_طيب روحي يا نور استنيهم في العربيه وخدي الفطار معاكي كليه في الطريق

_لا يا جدو مش باكل دلوقتي

_نور..

_حاضر يا جدو..

نور خرجت وركبت العربيه استنى..

الجد:ناوي تعترف امتى يا فارس 

فارس باستفهام:اعترف على اي

_انت هنستعبط يلا

احمد بمرح:جدك قصده ناوي تكتب الكتاب وتعلى الجواب امتى يا برنس..

فارس بلامبالاه:مش دلوقتي لسه ملقتش البنت المناسبه

الجد:اممممم ماشي يا فارس ..

يلا امشو...

فارس استغرب من رد فعل جده ..

بس تمام ومشي ..

ركبوا العربيه وطول الطريق هوا ونور ناقر ونقير ومش طايقين بعض..

وصلوا الجامعه والكل مستغربش لما شافها جايه معاهم اللي هوا عادي بنت عمهم 

ومكنش عادي لما اتكلمتوا عليها!!!!

نور قابلت جميله ودخلوا المحاضره بتاعت فارس 

واحمد طول المحاضره عينه منزلتش من على جميله ممكن كان في الاول عاوز يلعب بيها بس دلوقتي حاسس انو بيحبها بجد وهى طول المحاضره بتبصله بلا مبالاة .

المحاضره خلصت ..

_جميله عاوز اتكلم معاكى..

نور كانت واقفه 

_طيب امشي انا

احمد:لا استني يا نور

_جميله انا بحبك انا مش خايف وانا بقولهالك

_وانا مش هوافق عليك طول مانت كدا يا احمد عن اذنك

يلا يا جميله..

احمد وقفها

_طيب بتحبيني طيب انا عندى استعداد اعملك اللي انتى عوزاه

جميله بصت لنور ونور هزت راسها بأه..

جميله ابتسمت وخدت نور ومشيت

_وانا كمان بحبك والله ومن النهارده هتشوفي واحد تاني..

نور نزلت واستنت احمد وفارس علشان تمشي معاهم..

وجهم ومشيوا وطول الطريق نور وأحمد بيتكلموا ويضحكوا على سبيل أن علاقتهم وتحسنت وخلاص جميله بقت تحبه وهوا هيغير..

وفارس هيفرقع من الغيظ ..

وصلو البيت ودخلوا وكان الجد قاعد مستنيهم..

الجد :كويس انكوا جيتوا..

_فى حاجه يا جدي.

_اها اصل انا في حاجه كدا كنت بتكلم مع ابوكوا فيها وهوا وافق وعاوز اخد رايكوا..

نور كانت جايه تطلع..

الجد :استني يا نور انتى مش غريبه وكمان الموضوع يخصك

فارس:يخصها ازاي

الجد بتحدي لفارس:انا قررت انى اجوز نور لاحمد...

فارس وأحمد ونور في صوت واحد:اي!!


ويتبع...



#البارت_الثامن

#ما_في_قلبي

_انا قررت انى اجوز نور لاحمد

_فارس ونور وأحمد بصدمه:اي..

نور :لا يجدو مينفعش انا وأحمد اخوات مش اكتر..

احمد بتأكيد:ايوا يا جدو انا مبحبهاش 

فارس لسه على صدمته وباصص لجده بس اللي هوا عارف انو بيعمل كدا علشان يخليه يخرج عن شعوره ويعترف ..

الجد بحزم:انا قولت اللي عندي والخطوبه بتاعتكوا الخميس اللي جاى ..

نور:بس يا جدي..انا..

الجد:خلاص يا نور انا قولت اللي عندى..

احمد :طيب خد رأينا مش كدا

الجد:احمد انا قولت اللي عندى ومتخلنيش اقلب عالوش التاني علشان انا عارف انو مش هيعجبك لو انت اعترضت تاني هتقعد من الكليه خالص وهقعدك هنا تشتغل في الأرض..

احمد بص لفارس بعصبيه ولوم وطلع لانه متأكد أن جده بيعمل كدا علشان اخوه يتجوز نور...

احمد*طيب انا اقول اي لجميله انا لما صدقت قلبها حن عليا منك لله يا فارس..

فارس دخل عليه

فارس:طيب انا مالى مش جدك اللى عاوز كدا

احمد بعصبيه:انت اي معندكش دم انت دا كلو ومستنى اي انى اتجوزها..

فارس ببرود:طيب وفيها اي مش انت اخويا

احمد :تصدق بالله انت متستاهلش واحده زي نور انت مفيش عندك اي دم وتصدق كمان انا هسمع كلام جدي عالاقل مش هخليها تكون عايشه مع واحد بارد زيك ..

فارس اتعصب جامد وقرب من احمد وضربه..

_انت اتعديت حدودك الظاهر انى مربتكش ولا علمتك تكلمنى ازاي واخدتك عليا بزياده...

وكمان انت عارف واكتر واحد عارف انى مش هخلى نور تضيع من ايدي انا بس مستني الوقت المناسب

احمد:طيب مستني اي لما جدك يجوزنا..انت عارف أن جميله كدا هتضيع منى يا فارس اعمل حاجه ارجوك..

فارس خرج من الأوضه بعصبيه ونزل عند جده..

_جدي عاوزك

الجد بهدوء:تعالى مفيش حد غريب دا ابوك وامك 

_يا جدي عاوزك لوحدنا

محمد بهدوء:تعالى يا مديحه عاوزك

محمد خد مديحه وطلع..

فارس بعصبيه:انت لى بتعمل كدا 

الجد:عملت اي مش انا سألتك الصبح وانت قولت لا فخلاص بقى انا اختارتلها الشخص المناسب

_واحمد هوا المناسب صح

الجد:ملكش فيه..

_لا ليا فيه انت اكتر واحد عارف انى كنت مستنيها من زمان وانى بحبها من زمان انت ازاي جالك قلب تعمل فيا كدا

الجد بهدوء تام:انت اللي عملت في نفسك كدا لو كنت اعترفتلها امبارح لما كانت في الأوضه بتاعتك كان ممكن تكون الظروف احسن من كدا..

فارس بصله بصدمه ..

الجد بضحك:على اساس انى نايم على ودانى ولا اي يا سي فارس انت مش عارف أن جدك بيلقطها وهى طائره ولا اي دانت اكتر واحد عارفني 

_المصيبه انى اكتر واحد عارفك علشان كدا عارف انت قولت كدا لي وانا بقى هوريك انا هعمل اي..

الجد:وريني...

فارس مشي بعصبيه وطلع فوق وبدأ يكسر في كل حاجه حواليه واحمد جري عليه...

احمد:يا فارس أهدى مالك كدا

:يا احمد امشي من قدامى انا مش طايق نفسي ..

متخلنيش اتعصب عليك ..

نور خرجت من اوضتها بعد ما مسحت دموعها..

وقفت بعيد بتبص على فارس وهوا متعصب اول مره تشوف حد كدا واول مره تشوفوا بيتكلم كدا ..

احمد قرب عليها:انتى مش موافقه يا نور صح..

_ايوا اوافق ازاي وجميله ممكن تعمل اي

_اوعي تكونى قولتيلها

_لا مقولتلهاش انا خايفه من رد فعلها اصلا انت مش عارف جميله لما تكون بتحب حد بتبقى ازاي..

_دا الكلام اللي عاوز أوصله لجدي..

فجاه لقو حاجه بتقع عالارض..

نور اتخضت لما لقت التسريحه كلها عالارض والمرايا متكسره ميت حته والصور اللي شافتها امبارح متبعتره..

نور اتعصبت ودخلتله احمد حاول يوقفها بس هى سابته ودخلت..

نور وقفت قدام فارس وبصتله بكل هدوء..

وبصت علي الاوضه اللي اتقلبت رأسا على عقب..

_انت لى متعصب كدا انا اه مليش الحق انى اتكلم معاك ولا اسالك بس لي بتطلع عصبيتك في الحاجه اللي حواليك واي عصبك اصلا...

نور لفت نظرها الصور اللي متبعتره على الأرض..

نور:امممم تكونش البنت اللي بتحبها سابتك...

نزلت وقربت من الصور وخدت واحده..

ولسه هتضحك باستهزاء..

اتفاجات لما لقت نفسها هى اللي في الصورة ..

بصتله وهى محتارة وباستغراب وهوا يصلها بكل هدوء يعني المفروض انك عرفتي...

لمت كل الصور ولقت صور لنفسها بعشوائيه..

_انت لي حاطط صوري عندك..

_علشان بحبك يا نور...


#يارا_عبد_السلام

تكملة الروايه من هناااااااا






 

تعليقات

التنقل السريع