القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية انتقام من نوع خاص البارت 5_6_7_8_بقلم امل صالح

-#إنتقام_من_نوع_خاص5

 أنا عرفت كُل حاجة.!

بلعت ريقها - كل حاجة إي بالظبط..! وشدتيني كدا لي!


رفعت الفون قصاده - إنك بتخوني حمايا يا طنط، وأدى دليلي.


مدت إيدها عشان تاخد الفون ورفعته بسرعة وأنا برفع حاجبي لفوق وببتسم ببرود - تؤ تؤ، الوقت دا وقتي يا حبيبتي، تعرفي أنا هعمل فيكِ إي..!!


بلعت ريقها وهي مِش قادرة تتكلم من صدمتها، قلبها اللي دقاتها ذادت بشكل مرعب لدرجة حست إنه هيخرج من مكانه، وكُل دا أثره بان على وشها ورعشة جسمها.


قربت منها لدرجة مفيش فاصل بينهم وقالت بنبرة قوية؛ نبرة مظلوم الدنيا مرحمتوش - هعمل اللي مِش هتتخيليه..


بعدت عنها ورفعت التلفون في وشها - وابقي اتكلمي ساعتها.


قعدت على الكرسي وحطت رجل على رجل وهي لسة واقفة زي ما هي - دلوقتي بقى وقت الإتفاق، اقعدي يا حماتي يا حبيبتي عشان الإتفاق يبقى على أصوله بس.


فضلت واقفة وأنا رفعت كتفي وقلت ببرود - براحتك، المهم بقى يا ستي....


كملت وأنا برفع حاجبي متعمدة إني اهددها إنها تعترض على كلامي - بيتي الي أنتِ والدلدول إبنك ضحكتوا عليا فيه مفتاحه يجيلي...


كملت وأنا بضغط على كل حرف - حالًا..


أخيرًا اتكلمت وهي بتقول بقوة مزيفة - أنتِ .. أنتِ إزاي تجروئي تعملي كدا..!! أنا .. أنا هوديكِ في داهية..


- لأ لأ عندك، الداهية دي أنتِ اللي هتروحيها..


شهقت بصدمة مزيفة وأنا بكمل - أنا إزاي مقولتش ليكِ إني ممكن انزل الشات دا وتطلعي تريند..!


إبتسمت ببرود وكملت - وبدل ما ابقى انا بس اللي شوفته؛ يبقى العالم كله..!!


ورغم ضعفي وإني أضعف من إني اعمل حركة زي ذي إلا إني حبيت اشوف ضعفها، واذلها واوريها على الاقل جزء من اللي أنا شوفته...


سمعنا باب البيت بيتفتح وبصعوبة قاومت الرعشة اللي حسيت بيها من خوفي من حسام، رغم إني كل حاجة معايا أنا وضدها...


لكن مقاومتش خوفي لما لقيتها فتحت الباب وخرجت منه بسرعة وهي بتجري عليه....


إنتقام_من_نوع_خاص6

مقاومتش خوفي لما لقيت حماتي فتحت الباب وخرجت منه بسرعة وهي بتجري على حسام جوزي... 


اترعبت من فكرة إنها ممكن تقوله الكلام اللي دار بينا في الأوضة لدرجة فضلت قاعدة مكاني مستنية إنه يجي ويزعقلي... 


سمعت صوتها وهي بتزعقله فوقفت بصعوبة اسمع بتقوله إي - بقولك هات المفتاح يا حسام..!! 


سمعته بيرد عليها بصوت واطي - بتقولي إي يا ماما.!! بعدين إي جد.!


- أنت سامع أنا بقول اي..! هات يلا النسخة اللي معاك.


اتنهد وهو بيطلع المفتاح من جيبه وبيدهولها ولقيتها جاية على الأوضة فقعدت تاني بنفس الكبرياء بعد ما اكتشفت هي هتعمل إي.


وقفت قُصاد دولابها ولقيته داخل وراها وهو ميعرفش إني جوة - مَـ تفهميني في إي يا....


قطع كلامه لما شافني فقولت وأنا بمثل الاستغراب - معرفش طنط ندتني لي وطلبت مني اقعد هنا.!!


بص لمامته اوي لكن هي كانت مشغولة وهي بتطلع حاجة من الدولاب، لفت وهي بتديني 3 مفاتيح وبتقول بتوتر - دول يا شروق يا حبيبتي كُل نسخ الشقة، أصل حسام عملها مفاجأة ليكِ، مِش .. مِش كدا يا حسام..!!


ورغم إنه مفهمش سبب توتر وارتباك امه الا إنه كان لازم يقول - آه يا ماما.


وقفت وبصتلها أوي وبتحدي قولت - حسام، كنت عايزة اقولك على حاجة مهمة. 


شوفت رعشة جسمها فابتسمت بشماتة وأنا بكمل - مهمة أوي يعني...


#أمل_صالح

#إنتقام_من_نوع_خاص


يتبع...♥️



#إنتقام_من_نوع_خاص7

وقفت وبصيت لحماتي بقوة وبتحدي قولت - حسام، كنت عايزة اقولك على حاجة مهمة. 


شوفت رعشة جسمها فابتسمت بشماتة وأنا بكمل - مهمة أوي يعني...


بصلي بإهتمام وفضول وأنا تعمدت أسكت شوية وأنا مستمتعة بخوفها، مسكته من إيده وشديته وأنا لسة ببصلها - حابة أتكلم لوحدنا.


طلعنا لفوق وسيبتها واقفة تدور في الأوضة بخوف، وطبعًا مَـ نسيتش آخد التلفون بتاعها معايا، أنا أضعف من إني اقول لحسام على حاجة زي كدا بس أنا عايزة الدليل دا يفضل معايا وفي نفس الوقت أخوفها.


وقف قصادي مستني إني أتكلم وأنا قولت وأنا برفع نسخة من المفاتيح قصاد عينه - تقدر تفهمني إي دول؟


اتوتر وتوتره بان عليه وعلى جسمه وكلامه وهو بيقول بارتباك - مفاتيح الـ .. البيت بتاعنا.


رفعت حاجبي بتريقة - أوووه.! اللي أنت بعتها عشان يا حرام محتاج فلوس.!


- مَـ هو .. أنا .. أنا رجعتها تاني وحبيت أعملها مفاجأة ليكِ.


- ويترا سايب نسختين مع أمك لي..! لي مثلًا مِش واحد بس.! وبعدين لي مع مامتك اصلا..! دا بيتي وبيتك.!


زعق وهو بيحاول يقلب الترابيزة عليا - يووه هو تحقيق..! بعدين المفروض تشكريني حتى..! بس الهانم بتحقق.


إبتسمت ومردتش عليه وبكل هدوء نزلت تاني لحماتي، قفلت الباب وهي وقفت بسرعة اول ما دخلت وسألتني - قولتي حاجة لحسام! أنا .. أنا هعملك أي حاجة بس الموضوع ميوصلش لأبوه او ليه يا شروق بالله عليكي.


قعدت نفس القعدة وحطيت رجل على رجل - هتقولي لإبنك صوته ميعلاش عليا، عشان وربنا الفيديو يبقى في كل حتة.


ردت بسرعة - حاضر والله هخليه يحطك فوق رأسه والله.


كنت لسة هكمل كلامي لكن الباب اللي اتفتح بسرعة وبقوة خلاني أقف بسرعة، خصوصا لما شوفت اللي كان بيخبط.!!!!!!!


#أمل_صالح

إنتقام_من_نوع_خاص


يتبع...♥️


إنتقام_من_نوع_خاص8

كنت لسة هكمل كلامي لكن الباب اللي اتفتح بسرعة وبقوة خلاني أقف بسرعة، خصوصا لما شوفت اللي كان بيخبط، واللي مكنش غير حسام.


فضل واقف يبصلنا إحنا الاتنين وأنا دقات قلبي ذادت من سكوته، لكن ارتحت لما قال وهو بيقرب مننا بغموض - أنتِ بتعملي إي مع أمي هنا.!


- كُنت بنضف برة وندهت عليا، ويدوب لسة هتقولى اللي هي عايزاه لقيتك داخل.


بصيت لحماتي وقولت بنبرة تهديد - طيب يا حماتي، همشي أنا دلوقتي وشوفي حسام عايز إييي.


سيبتهم وطلعت وأنا ببتسم، على الأقل شوية من كرامتي اتردوا ليا تاني.!


كُنت ماشية مِش واخدة بالي من سعادتي بنفسي فخبطت في حمايا.


يمكن هو أطيب واحد بين التعابين دول..! ومراته مستغفلاه وبتخونه..! إبتسمتله - ازيك يا عمي.


- إزيك يا شروق، عاملة إي يابنتي.


- الحمد لله بخير.


- معلش يابنتي استأذنك في كوباية شاي.


روحت أعمله كوباية الشاي برضا، على عكس لما بعمل حاجة للحربوئة حماتي، خلصت كوباية الشاي واستغربت إي اللي بيتكلموا في كُل دا..!


مَـ اهتمتش لأني كِدا كِدا هعرف ... بطريقتي.


نديت وأنا بلف في البيت - عمو.! عمو سعد..!


خرجت البلكونة اللي كان بابها متوارب وسمعت الراجل الطيب اللي قولت عليه، بيتكلم في التلفون - يا صَفية افهميني، مَـ أنتِ عارفة الولية مراتي عاملة إزاي .. طب يومين وجيلك يا حبيبتي...!!!!!

اعمل متابعه هنا👈 اضغط هناااااااا👉عشان يوصلكم كل الاجزاء الباقيه هتوصل للمتابعين فقط

تكملة الروايه من هنااااااا 




 

تعليقات

التنقل السريع