القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية مافي قلبي البارت الاول والثاني بقلم يارا عبد السلام

#ما_في_قلبي

_يبنتي أهدى استني ..

_بسرعه يبنتي هنتاخر على الامتحان الساعه عشره الا خمسه..

_حاضر والله انا نفسي انقطع..

_ما انتى السبب اللي مأخرانا لازم يعني تاخرينا والا متكونيش نور..

_اه يعني لو انا اللي مأخرتكيش مين هياخرك عندك حد في حياتك غيرى يا ست جميله..

_المهم يا نور انا لو شوفتك بتغششى حد ولا بتبصي جنبك حتى انتى حره ..

_حاضر والله انتى هتتحولى ولا اي

_طيب يلا قدمى..

جريوا البنتين على القاعه اللي فيها الامتحان..

$تأخير خمس دقائق يا انسه انتى وهى

جميله:ابقى اخصمهم من وقتنا معلش

$اتفضلي يلا كل واحده على مكانها..

نور قعدت وجميله كمان...

كل واحده حلت الامتحان ..

نور وهي بتحل الامتحان..

لقت حد بيخبط علي ضهرها من ورا..

بصت ..

لقته ولد ..

عرفت من نظراته أنه مش عارف يحل حاجه وبيستنجد بيها..

طبعا نور قلبها طيب😂😂

شافته عاوز اي وادته اللي عاوزه ..

وجميله طول الوقت بتبصلها بغيط..

الامتحان خلص والكل خرج من القاعه..

جميله قربت على نور بعصبيه..

_يعني انتى سيبتي الناس كلها وجايه تغششي دا 

_دا اللي هوا مين

_انتى معانا في الجامعه بتعملى اي دا احمد أفندى دنجوان الجامعه اللي معلق نص البنات ..للاسف من كتر المشاغبات اللي بيعملها نقلوه هنا علشان ميعرفش يعمل حاجه لكن انتى يا 

زفته بدماغك دي ممكن تودي سمعتك في داهيه..

_اي لي أنا عملت اي لكل دا

_مهوا بالنسبه ليا معملتيش لكن بالنسبه ليه انتى وقعتي في غرامه علشان كدا غششتيه وكمان انتى متعرفيش البنات كانت بتبصلك ازاي

_طيب خلاص والله انا مش هغششه تاني بس هوا صعب عليا 

_ميصعبش عليكي غالي انا معرفش انتى هنا ولا داريه بنفسك ..

_يعني اعمل اي

_متعمليش يلا علشان نتزفت نروح نشوف اللي ورانا وربنا يستر وابقى اشوفك بتغششيه تاني...

نور روحت البيت وحست انها خلاص سمعتها اتدمرت..

نور من النوع اللي بيخاف من الناس وبيخاف من التعامل معاهم هبله في نفسها كدا بتخاف علي سمعتها من اقل حاجه بتخاف من النظره..حاسه انها ارتكبت ذنب كبير..

قعدت تعيط كتير ..

التليفون رن وكانت جميله

_الو..

_اها منا كنت عارفه انك هتقعدى تعيطي زي الهبله..

_احسن حاجه أن يكون عندك صاحب فاهمك كدا..

_اها يختى مانتى قدري اعمل اي

_في احلى من كدا

_المهم قومي امسحي دموعك وكلى علشان عارفه انك مكلتيش ونامي شويه ومتحطيش في دماغك ولما تصحي رني عليا علشان نشوف اللي ورانا

_حاضر..

_يلا سلام

_جوجو

_نعم

_بحبك يا اجمل صاحبه في الدنيا

_وانا يموت فيكي...

الايام عدت وايام الامتحانات ونور برضو كانت زي الهبله وكل مره بيصعب عليها ..

وكانت كل مره جميله تزعقلها وكانت بتقول مش هعمل كدا تاني وكانت بتعمل برضو وتغششه كانت حاسه ان في حاجه بتجذبها ليه هى مش عارفه اللي بتعمله دا صح ولا غلط اول مره في حياتها تتحط في الموقف دا كانت حاسه ناحيته بالاعجاب بس مقالتش لجميله لأنها عارفه انها هتزعق وهتوبخها...

اخر يوم امتحانات..

احمد خرج وكانت واقفه مع جميله..

_شكرا جدا انا مش عارف من غيرك كنت عملت اي بجد شكرا يا نور..

نور كانت ساكته وقلبها بيدق ..

جميله بصتله بعصبيه..

_انت اي اللي موقفك هنا ومين سمحلك اصلا انت مش خلاص خدت اللي عاوزوا منها برا القاعه مترمش ناحيتها حتى  احسن والله هعملك مشاكل..

وخدت ايد نور اللي كانت واقفه مبتتكلمش ومشيت..

احمد بص في أثرهم باستغراب..

*دي مجنونه شكلها ..

واحد صاحبه جه عليه

_مبروك يا حماده عرفت انك كنت مظبط بت في اللجنه من الدحيحه وظبطتك

_عاوز اي يا وائل

_ظبطتها ازاي ها دي ملهاش كلام مع حد خالص وقعتها ازاي

_وقعت اي يبني انا صعبت عليها بس دي محترمه جدا وملهاش في الكلام دا

_امال غششتك لي

_علشان صعبت عليها وفكك منى بقى ...

ومشي وسابو..

بدأت كل الجامعه تتكلم على نور وأحمد ..

اللي طلع عليهم انهم ارتبطوا..

وأنهم بيتكلموا مع بعض ..

وأنهم وأنهم كمان بيتقابلوا الكلام بقى كتير حوالين نور لدرجه ان كان في بنات بتقابلها وتسألها وقعتيه ازاي ..

وهى ما عليها غير أنها تعيط وبس وندمت انها في يوم غششت ولد لأن الناس بيطلعوا كلام ويألفوا سيناريوهات على مزاجهم ..

جميله كانت كل مره تقولها انتى السبب ..

نور اتعزلت تماما عن العالم لدرجه انها مبقتش تروح الجامعه ولا بتكلم حد بتعيط وبس حياتها وقفت في المحور دا ولا بتاكل ولا بتشرب ولا بتفتح سوشيال حتى...


جميله كانت ماشيه في الجامعه وأحمد شافها

_لو سمحتى..

_نعم عاوز اي تاني مش كفايه اللي عملته 

_والله انا اسف انا مكنش نيتي حاجه من ناحيتها انا عندى استعداد اقف قدامهم كلهم واقول انى مش يكلمها ولا اي حاجه من دي

_انت عارف حالتها عامله ازاي دلوقتي انتوا عزلتوها عن العالم بكلامكوا واسلوبكوا انتوا لي مش بتسيبوا الناس في حالها دا كلو علشان غششتك وانت ولا كنت تعرفها اصلا دا كلو علشان قلبها طيب ومش بتعرف تقول لحد لا لى بتعملوا كدا...

صوتها على ومعظم اللي حواليهم اتجمعوا..

وجميله اتعصبت زياده..

_دا اللي فالحين فيه تقفوا تتفرجوا بس ولما بتصدقوا أن حد محترم اتقال عليه كلمه بجد انتو خساره ان الواحد يبررلكوا..

وسابتهم ومشيت..

واحمد جري وراها..

_طيب أهدى استني ..

_عاوز اي

_عاوزك...

_اي.

#البارت_ الثاني 

_عاوز اي

_عاوزك...

_اي.

انت اهبل عاوزني ازاي..

_بكل بساطه يجميله انى عاوز اتجوزك علشان بحبك بس

_وانت مفكر اني هقولك خلاص ماشي تعالى اتجوزني انت بتحلم انت اخر واحد ممكن افكر فيه انت مش شايف نفسك

_وانا مالى بقى

_مالك يبني انت مش شايف اللي حواليك ولا شايف انت بتعمل اي ولا كمان عملت اي في صحبتي

_انا عندى استعداد اعملك اللي انتى عوزاه بس وافقي عليا

_قولتلك لا وشيلني من دماغك لانى مش شبهك ولا بطيقك اصلا وأبعد من وشي بقى...

جميله مشيت وأحمد فضل واقف باصص عليها بس بذهول ..

هوا فعلا بيحبها ولا عاوز يتسلى بيها..

اول بنت تقف قدامه وتصده وترفض ترتبط بيه..

لفتت نظره من اول يوم شافها فيه..


جميله راحت لنور البيت..

_تزيك يا حبيبتي عامله اي

نور بخنقه_الحمد لله

_مش ناويه تنزلى الجامعه بقى

_سبيني شويه يا جميله هبقى انزل ..

جميله قالت ماشي بقلة حيله نور حست انها مخبيه عنها حاجه

_مالك يا جميله

_مفيش انا هقوم اروح

_استني اتغدى معايا..

_لا مش قادره والله..

_مالك يا جميله متتكلمى هوا انا مش عارفاكى يعني..

_احمد..

نور قلبها دق اووي بمجرد مقالت اسمه..

_ماله..

جميله حكتلها اللي حصل النهارده في الجامعه واللي احمد قالهولها..

نور قلبها وجعها اوووي وحست بالخذلان اووي ..

بس حبت متبينش ليها وقررت انها متقولهاش مع انها كانت ناويه تقولها النهارده بس فات الاوان..

سألتها بترقب:طيب انتى بتحبيه

_لا طبعا مش بحبه انا احب دا لا طبعا..

_متاكده يا جميله انتى مش بتحبيه 

_ها 

_ها اي 

_نور انا لازم امشي

_جميله استني انتى بتهربي لي 

_عوزا اي يا نور..

نور وهى بتحاول تتماسك انها متعيطش..

_جميله جاوبيني انتى بتحبيه

جميله بصتلها وعنيها دمعت 

_من زمان يا نور من اول يوم شوفته فيه دا اللي خلاني مركزه معاه طول الوقت مكنتش عارفه اقولك ازاي كنت حاسه دائما بالخذلان انى بحب واحد بتاع بنات 

_ومقولتليش ليه يا جميله لي 

_مجتش فرصه والله اسفه انا عارفه انك هتزعلى لكن انا والله اسفه..

متزعليش ..

_طيب لي قولتيله لا

_علشان انا عارفه انو عاوز يلعب بيا وانتى عارفه انا على اي كويس ..

_طيب هتعملى اي

_هصلحه 

_هتصلحيه!

_اه هصلحه علشان يليق بيا ومخافش وانا معاه وكمان مش توافق عليه الا لما احس فعلا انو اتغير وبقي يليق فعلا انو يكون زوج صالح ليا...

_ربنا معاكى يا حبيبتي وان شاء الله هتبقى معاه..

_يارب يا حبيبتي ويرزقك بالشخص اللي يسعدك

_ان شاء الله...

_يلا انا همشي بقى..

جميله مشيت ونور بدأت في البكا معقول تكون اعجبت بواحد صاحبتها بتحبه!

يعني اول شعور ليها واول اعجاب في حياتها تبقى صاحبتها بتحبه!

عيطت اووي وفضلت انها تدعى ربنا يشيله من قلبها وفضلت تستغفر ربنا كتير وقررت انها تنزل الجامعه ومش هتنتبه تاني لكلام اي حد وهتلتفت لدراستها وتبقى معيده زي ما ابوها كان عاوز وفضلت انها تترحم عليه وفتكرت امها اللي سابتها وراحت اتجوزت ومبتسألش عنها إلا كل شهر مره ودا إذا افتكرتها حتى أهلها مش بيسألوا عليها ...

افتكرت لما كانت عايشه في بيت جدها مع باباها ومامتها واعمامها وولادهم وكانت بنحبهم جدا علشان هى وحيده بس بسبب مشاكل كتير حصلت ابوها خدهم وسافروا على هنا في القاهره ..

من كتر التفكير تعبت ونامت..

صحيت الصبح ولبست ونزلت الكليه بعد مكلمت جميله انها هتروح الكليه وجميله فرحت جدا..

كانت ماشيه كالعاده دماغها في الأرض مش بتبص لاي حد ..

لحد مخبطت في واحد...

بصتله..

نور من النوع اللي لما بتتحط في اي موقف فاجأه مبتعرفش تتكلم وبتفضل ساكته ياما تعيط..

لما بصتله اتفاجأت بيه ..

وقالت اسمه..

_فارس...

يصلها باستغراب انها عارفاه .

و....

اعمل متابعه هنا👈 اضغط هناااااااا👉عشان يوصلكم كل الاجزاء الباقيه هتوصل للمتابعين فقط 

تكملة الروايه من هناااااا

#يارا_عبد_السلام




 

تعليقات

التنقل السريع