القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حامل ليلة الزفاف البارت الثالث والرابع بقلم فاطمة احمد ابو جلاب


#حامل_ليلة_الزفاف 

بقلم: فاطمة أحمد أبوجلاب 

الفصل: الثالت.. 


أيمن: ماشي يا أميرة 

بس انا حاسس أن فيه حاجه 

يحيى: متخفش يا أيمن مفيش حاجه 

والدة أميرة: طيب يا ابني ابقي كلمني قبل ما تمشي عشان نيجي نطمن علي أميرة 

يحيى: متتعبوش نفسكو أنا هعدي عليكم انا وأميرة وسلمه عليها وكمان يعني هننزل كل شر نزوركم

والدة أميرة: ماشي يا ابني ربنا يحفظكم ويسعدكم يارب 

يحيى: انا اسف عشان هاخد أميرة ونبعد يا أمي ومتزعليش مني

والدة أميرة: انت لسه قايل يا أمي يعني انت وأميرة عيالي ومش زعلانه منك انا زعلانه علي فراقكم

أميرة: هكلمك علي طول يا ماما 

أيمن: طيب يلا عشان نمشي يا أمي 

والدة أميرة: مع السلامه يا ولاد وهنستناكم بكره

أميرة: مع السلامه يا ماما 

وبعد رحيل أسرة أميرة 

يحيى: والله ربنا ينتقم منك 

حرام عليكي أهلك واللي انتي عملتيه فيهم

عارفه يا أميرة انا طول عمري كان نفسي اهلي يكونو معايا بس سبحان الله ربنا بيدي حجات لناس ميستحقوهاش

أميرة: عارف يا حضرة الظابط انت مش بطبق عليا القانون اللي اتعلمته في كليتك

انت حكمت عليا ومسعمتش كلامي

وخلتني مجرمه وجانيه رغم اني ممكن اكون بريئه ومظلومه

يحيى: لاء هايل بجد عجبني كلامك فكرني بالبنات اللي بيتمسكه في شقق مفروشه

أميرة بغضب أنت اتجننت أنت أزاي تقول عليا كده 

يحيى: معلشي كلامي وجهك اووي كده عشان حقيقه 

أميرة: لاء مش حقيقه 

يحيى: اومال ايه الحقيقه يا حضرة المتهمه اللي كل التهم منسوبه ليها ومع الدليل يعني لبسه قضيه ملهاش برائه

أميرة: عارف يا يحيى انت اتقدمتلي وانا عني سبعتاشار سنه وانا رفضك عمرك سألت نفسك ليه رفضتك رغم انك ظابط 

يحيى: عشان اكيد الهانم كانت مقضياها حب وعيشه حياتها وأنا كنت مخدوع في طيبتها وهدؤها

أميرة ببكاء لاء وانت عارف اني مش كده وعمري ما كنت كده

بس رفضتك عشان كنت بخاف منك بخاف من صوتك العالي ومن تصرفاتك القاسيه وانك عامل نفسك قاضي بتحكم وعمرك ما شفت حد برئ فعشان كده رفضتك

يحيى: تصدقي كلامك ملوش أي ستين معني وانتي بس بتحاولي تتطلعي نفسك مش شمال 

ولم تتمالك أميرة نفسها وقامت بصفع يحيى علي وجهه وهي تبكي ومنهاره 

يحيى: انتي مجنونه.. انتي عملتي ايه يا بنت الـــــــــــــــ

اقسم بربي لاموتك بأيدي

ودفع يحيى أميرة بقوة فأصتدمت بالحائط ثم سقطت علي الارض 

وهي تنزف من.... 


يتبع...


#حامل_ليلة_الزفاف 

بقلم: فاطمة أحمد أبوجلاب 

الفصل: الرابع


ودفع يحيى أميرة بقوة فأصتدمت بالحائط ثم سقطت علي الارض وهي تنزف من فمها وانفها

وامتلئت سيابها بالدماء

فصدم يحيى وأتجه مسرعاً ناحية أميرة وهو يقول:أميرة انتي بخير انااا انا اسف قومي معايا يلا بسرعه نروح لدكتور

أميرة: بدموع وخوف أبعد عني يا يحيى 

لو سمحت ابعد عني 

ولم تقدر أميرة علي الوقوف بمفرده فقام يحيى بمساعدتها. 

يحيى: حاضر هبعد عنك بس من فضلك نروح لدكتور 

أميرة: أبعد عني ومش هروح أي مكان انا بس عايزة ادخل الحمام اغسل وشي واغير هدومي 

يحيى: حاضر طيب ممكن تسمحيلي أساعدك وانا اسف والله 

أميرة: طيب بس متقربش مني

وقام يحيى بمساعدة أميرة لغسل وجهها ودخولها غرفتهما وجلست علي السرير وهي خائفه من يحيى وتنظر اليه كاطفل خائف من شبح. 

يحيى: انتي كويسه يا أميرة لو لسه تعبانه نروح لدكتور 

أميرة: لاء انا كويسه والنزيف وقف

بس ممممك

ممكن تطلع بره 

يحيى: ليه اطلع بره؟ 

أميرة: عشااا عشان اطلع بره وخلاص 

يحيى: طيب اهدي ممكن اعرف السبب وهطلع

أميرة: عشان عايزه اغير هدومي

يحيى: مبتسماً انتي بتتكلمي بجد 

أميرة: ايوه اومال هفضل قاعده بلبس كله دم

يحيى: طيب فين اللبس واجيبهولك 

أميرة: مش فاهمه انت تقصد ايه 

يحيى: اقصد اني هساعدك عشان تغيري لبسك

أميرة: لاء طبعا استحاله

يحيى: لا ليه

أميرة: مش لازم تعرف 

يحيى: نظر الي أميرة نظره ماكره وهو يقول: اه انا فهمت 

أميرة: فهمت ايه

يحيى: فهمت ليه وشك بقي لون الطماطم كده 

فهمت انك مكسوفه بس هقولك حاجه يا أميرة انا جوزك و اي حاجه تحصل بينا حلال فاهمه كلامي

وبعدين انتي اصلا تعبانه ومش قادره تقفي

يبقي تسكتي وتسمعي الكلام

ماشي يا أميرة 

ولم تجيب أميرة علي حديث يحيى

يحيى: ردي انتي ليه ساكته

أميرة: تردد مااا ماشي 

يحيى:طيب قوليني عايزه تلبسي ايه

أميرة:أي حاجة المهم أغير اللبس ده

يحيى:طيب احنا بليل فأعتقد انك تلبسي اي لبس نوم 

واتجه يحيى الي خزانة أميره واخرج منها ثوب نوم وهو يقول:ايه رايك في البجامه دي

ونظرت أميرة بأندهاش إلي يحيى وهي صامته ولا تتحدث

يحيى:..

اعمل متابعه هنا👈 اضغط هناااااااا👉عشان يوصلكم كل الاجزاء الباقيه هتوصل للمتابعين فقط



 

تعليقات

التنقل السريع