#حامل_ليلة_الزفاف
الفصل: الخامس والسادس
يحيى: مالك يا أميرة ايه رأيك
أميرة: مفيش بس مش عارفه
انا مصدومه شويه
يحيى: مش فاهم ليه يعني
أميرة: عشان انت اخترت بجامه شيفون شفافه
وكمان قصيرة اووي
وبجامه مش محترمه
وضحك يحيى وهو مذهول
وقال: بجامه مش محترمه حلوه بجد
أميرة: انت بتضحك علي ايه
يحيى: علي تعبيراتك الطفوليه في الكلام
أميرة: طيب
يحيى: خلاص متقفشيش كده
ويلا عشان البسك
أميرة: نعم تلبسني أزاي يعني
يحيى: قصدي يعني اساعدك تلبسي
أميرة: تمام سيب بقي الهدوم ده
واطلع بره وانا هلبس لوحدي
يحيى: احنا مش اتفقنا من دقيقه اني هساعدك
ويلا كفايه دلع بقي
وقام يحيى بالاقتراب من أميرة
وهي جالسه علي السرير
ورفع ملابسها ليساعدها علي خلعها
واقتربا من بعضهما..
يحيى: عارفه يا أميرة انك جميله اوى
أميرة: بخجل يحيى ممكن تجيب الهدوم عشان البسها
يحيى: ومستعجله ليه
أميرة: نعم بتقول ايه
يحيى: لا مفيش اتفضلي الهدوم اهي
وبعدما ارتددت أميرة ملابسها
ظل يحيى ينظر اليها
واقترب منها وضمها
وهو يغلق اضواء الغرفه وقام بتقبيل أميرة.
وقامت أميرة مرتعشه وهي خائفه وتبكي وتصرخ
واضاء يحيى الاضواء
وهو يقول:انا اسف انا اسف
ممكن تهدي هو ايه الحصل
اهدي يا أميرة
وظلت أميرة تبكي وهي تصرخ فأقترب منها يحيى وسحبها بقوة ناحيته وهو يقول:أميرة اهدي محصلش حاجه
أهدييي
أميرة:بشهيق انا انت لو سمحت اطلع بره
يحيى:حاضر هطلع بس ممكن تهدي
وخرج يحيى من الغرفه وترك أميرة بمفردها وظلت تبكي طول الليل إلي ان نامت من كثرة بكائها.
واستيقظ يحيى وهو ينظر لساعته ويقول:ينهار هو الوقت جري بسرعه كده ليه الساعه تسعه ونص
دا انا يدوب هلحق اجهز الشنط
وقام من علي الكنبه التي نام عليها في الليل ووقف امام غرفه أميرة وهو يحاول أن يدرك ماذا حدث في الليل جعل أميرة تصرخ وتخف بتلك الطريقه.
وبدأ يحيى يحدث نفسه ويقول: نفسي اعرف ليه عملتي كده اول ما قربتلك
طيب انا دلوقتي اعمل ايه
انا هدخل اخد شاور بس هجيب لبس منين
والهانم نايمه لحد دلوقتي
يارب ساعدني
يلا يا يحيى شوف حل بسرعه دا انت حتي ظابط
طيب والله لادخل اخد شاور واطلع اصحي الهانم او ممكن هي تصحه لوحدها
ومرت دقائق وخرج يحيى مستتراً با منشفه وذهب لغرفة أميرة وكانت نائمه فقام بفتح الباب دون اي صوت وذهب لاخذ ملابس وحينها استيقظت أميرة
تبع..
انا كنت حابه اوقف كتابه الروايه لأنها اتسرقت ونزلت بأسماء ناس تانيه لكن محبتش اوقفها لما لقيت تفاعلكم وحبكم لروايه بس رواية حامل ليلة الزفاف روايتي انا واي حد يحط اسمه عليها اعرفه انه نصاب...
#حامل_ليلة_الزفاف
بقلم: فاطمة أحمد أبوجلاب
الفصل السادس..
وحينها استيقظت أميرة منفزعه وهي تقول: انت بتعمل ايه هنا
يحيى مفيش أنا بس كنت هاخد هدوم ليا
أميرة:هو انت مش كنت لابس هدوم
يحيى:ايوه منا دخلت اخدت شاور
وماخدتش هدوم معايا عشان حضرتك نايمه
وخوفت اخبط عليكي تصحي
أميرة:لاء كنت صحيتني بدل ما أتخض بشكل ده وأشوفك بالنظر ده
يحيى:مالو منظري مش أحسن ما كنت اطلع من غير حاجه خالص
وقامت أميرة من علي السرير وهي تسير ناحية الباب بخجل ولم تنظر الي يحيى وهي تقول: أنت مش محترم وأنا طالعه وهسيبلك القوضه تلبس فيها براحتك
واوقفها يحيى مسرعاً وأغلق الباب و ظل يقترب من أميرة الي أن لامست الحائط
وعندها وضع يحيى يداها علي الحائط مانعاً أميرة من التحرك وهو يقول: لاء مش هتطلعي يا أميرة وعلى فكره انا وانتي نلبس اي حاجه قدام بعض و ده معناه اني محترم
وقالت أميرة وهي في تردد وخوف وكانت تتصبب عرقاً: انا انااا
انا بس قصد اني هسيبك براحتك ومضايقكش
يحيى: وأنت مش مضيقاني
أميرة: طيب ممكن تبعد عني
يحيى: لاء
أميرة: لو سمحت انا عايزه اطلع من هنا
يحيى: لاء يا أميرة
وقامت أميرة بأبعاد يحيى عنها بدفعه
وحينها سحبها يحيى إلي السرير وهو ينظر لعيونها ويقول: أنتي امبارح رفعتي ايدك عليا ودلوقتي بتبعديني عنك
بنفس الطريقه
أميرة: انا انننن انا اسفه ممكن تبعد عني
يحيى: لو قررتي اللي عملتيه تاني يا أميرة هخليكي تزعلي اووي
أميرة: حاضر والله ما هعمل كده تاني ممكن بقي تبعد عني
يحيى: وأبعد ليه انا حابب وضعنا كده
أميرة: يا يحيى ابعد عني لو سمحت انا مش عارفه اتنفس منك
ونفسك مضايقني
وحينها أقترب يحيى من أميرة وهو يهمس في اذنها ويقول: متيجي نجرب بوسة امبارح
وقامت أميرة بالقوه وأفلتت من يحيى واتجهت الي الباب مسرعه وهي تقول: انت مجنون يا يحيى
واغلقت الباب وتركت يحيى في الغرفه وهو يقول بصوت عالي: بس تصدقي يا أميرة أن نفسك طعمه حلو اووي
أميرة تحدث نفسها وهي تقول: تصدق انك مجنون بجد والله مجنون
وارتدي يحيى ثيابه وخرج من الغرفه يبحث عن
... يتبع..
بقلم فاطمة أحمد أبوجلاب...
اعمل متابعه هنا👈 اضغط هناااااااا👉عشان يوصلكم كل الاجزاء الباقيه هتوصل للمتابعين فقط
تعليقات
إرسال تعليق