القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حيرة عشق البارت 1_2_3_4_بقلم شروق الحاوي جميع الفصول كامله


_ياعمي ارجوك بلاش تعمل فيا كدا صدقني هشتغل واصرف علي نفسي وكمان هديلك كل اللي صرفتة عليا بس خليني اعيش معاك انا مليش حد غيرك 


عمها بقسوة: يلا يابت غوري من هنا مشوفش وشك تااني يلاااا بره جتك القرف في شكلك عَيلة فقر 


_بدموع ياعمي ارجوك انت عارف ان مليش حد غيرك في الدنيا بعد موت اهلي ارجوك بس خليني اعيش هنا في بيت ابويا حتي لو خدامة ارجوووك 


عمها بقسوة وجذبها من شعرها بعنف: بيييت ميين ياااروحممممك دا بيتييي عارفة يعنييي اييية بيييتي ابووكي هووو الللي كان  ساارقة منييى وبموتة خلاص رجعلي وبقا ملكييييى فاهمة ملكيييى يلااا غوري 


_بسرعة ودموع لا لا ارجوك ياعمي ارجوك متعملش كدا انا كدا هقعد في الشارع الله يباركلك خليني اعيش هنا لو خدامه ياعمى ارجوك 


عمها في نفسة: فكرة حلو يامصطفي اهي تخدمك انت و مراتك وعيالك ومتطرش تجيب خدامة تدفعلها فلوس اهي تعمل بلقمتها في البيت و أعرف انتقم منها علي اللى ابوها عملة فيا زمان 


_بتوسل ودموع ياعمي علشان خاطر ربنا مش تتطردني انا معرفش غيرك في الدنيا 


مصطفي وهو يتصنع التأثر: بس بس انتي هتشحتي خلاص صعبتي عليا ادخلي 


_بفرحة بجد بجد ياعمي مش هتخليني امشي 


مصطفي بقسوة: لا ياروحممك مش هتمشي انتي هتشتغلي هنااا خدامة بلقمتك يلا اخفيي من وشي قاطعه صوت ابنتة.... 


....: بابا حبيبي كنت عايزة فلوس علشان الكلية 


مصطفي بحنية: حاضر ياست حبيبة قوليلي عايزة كام 


حبيبة بتفكير: اممم 5000 او 6000 كدا علشان ادفع مصاريف الكلية واجيب البلطوا و....... 


مصطفي: بس بس حاضر هيكونوا عندك الصبح 


حبيبة بمرح: الله عليك ياصاصا ياجامد اية رايك ياعشق تيجي معايا دا احنا هنفرح جامد اوووي وانا كمان هحتاجك علشان تساعديني 

عشق بطيبة: ماشي حببتي انا معاكي لو احتاجتيني في اي وقت 

حبيبة بخبث: طيب يلا بقا اعملينا اكل وروقي البيت علشان صحباتي جايين 

عشق : حاضر 


"عشق ابراهيم الصادي تانية طب بشري 20 سنة يتيمة الابوين تعيش مع عمها مصطفي الصادي الذي يريد الانتقام منها لاعتقادة ان والدها سرق ميراثة ولم يعطيه قرشاً واحدا وتوفي ابراهيم وذهب مصطفي للعيش في بيتة ولم تمانع ابنتة عشق ظننا منها انه خائف عليها ولكنه يحاول ان يخرجها من منزلها لأخذة لة ولم يعرف ان ذالك البيت بالاصل بإسمة" 

ــــــــــــــــــــــــــــ

فى المساء

مصطفي بقسوة: يلا يابت اتجري جهزي الاكل ياسين وجاسم جايين النهاردة عايز كل حاجه علي سنجة 10 مفهوم 


عشق بفرحة: ياسين بجد جاي النهاردة 


مصطفي: وانتي مالك فرحانة كدا لية يلا غوووري جتك القرف


مر اكثر من ثلاث ساعات ودق جرس الباب وذهبت لتفتح الباب فوجدته نعم هو ياسين نفس العيون والملامح لم تتغير كثيرا منذ ان رأتة بأخر مرة لة 


ياسين بغرور: اية دا انتي مين يابتاعة انتي ابعدي عن الباب كدا 


عشق بصدمة: ياسين معقول معرفتنيش 


ياسين ببرود: وانتي مين علشان اعرفك وبعدين انتي ازاي تنادي اسيادك بأسمائهم 


عشق ومزالت علي صدمتها: اسيادي ياسين انا عشق انتي مش عارفني 


ياسين بنظرة وقاحة وهو يتفحصها من اعلي رأسها لقدميها : امم عشق قولتيلي لا مش بطاله ياعشق تنفعي 


عشق بعدم فهم: انفع اية 


ياسين بقسوة: انتي هتعمليهم عليا ياصا"يعة انتي عايزة تفهميني ان انتي متعرفيش انا عايزة اية وهتموتي علية قبل مني 

عشق بدموع: انا مش صا"يعة وانا فعلا معرفش انت عايز اية 

ياسين بشر: طيب تعالي هقولك تعالي معايا فوق يلا دا انا هعجبك اووي 


عشق ببراءة: ماشي 


وصعدت معه للاعلى ولم تعرف نواياه وتجهل معرفة ذالك الذئب البشري الذي يسكن بداخلة وصعدت معه لغرفته 


ياسين بخبث: يلا ادخلي مستنية اية 


عشق بتوتر: ححاضر..... ودخلت واغلق خلفها الباب بالمفتاح

عشق برعب: اية دا انت بتعمل اية انت بتقفل الباب بالمفتاح لية 

ياسين بخبث: يرضيكي حد يقاطعنا ياقطة دا انا هدلعك اووي 

عشق بخوف: لللا اا انا عايزة اخرج 


ياسين بضحك وسخرية: تطلعي منين ياقطة هو دخول الحمام زي خروجة 


وهجم عليها كالاسد الذي يهجم علي فريستة وشق ثيابها واسقطها علي الفراش 


عشق بصراخ وهي تحاول الافلات من بين يدية : لااااا لااااا ابعد عنيي يا ياسين ارجووووك لااا ابعد عنيي ابعددد انا مش ب.............. 

#يتبع 

بقلمي /#شروق_الحاوي


عشق بصراخ وهي تحاول الافلات من بين يدية : لااااا لااااا ابعد عنيي يا ياسين ارجووووك لااا ابعد عنيي ابعددد انا مش بكر'هك انا بحبك متخلنيش اندم على الحب دا ياسييين لااااااا


ياسين بغضب: انتى هتعمليهم عليا ياو**** انا عارف حقيتك كويس ايييية هما احسن منى فى اى 


عشق بصراخ ولم تنتبة لحديثه: لاااا ارجوك ابعد عنييي ارجوك انا بحبك والله بحبك مش عايزة اكرهك اااابعد 


لكنة كان كا الوحش الثائر لم يستمع لتوسلاتها وشرع فى اكمال ما بدأه  تحت صراخها 

 قاطعة صوت كسر الباب ودخل بهيبته الطاغية الذى ارعبت ذالك الوحش القابع امامه 


ياسين بخوف وهو ينتفض من مكانه : جاسم اانت بتعمل اييية ودخلت هنا ازاي 


ولكن نظرة كان مثبتا علي تلك التي بالفراش تحاول تخبئة جسدها ببقايا ثيابها الممزقة 


جاسم وهو يخلع جاكت بدلتة ويلبسه لها 


جاسم بصوتة الرجولي: البسي دا ياعشق قومي يلا 


عشق ببكاء: ابية جاسم ارجوووك متسبنيش معاه لوحدي يآابية ارجووك واجهشت في البكاء وارتمت بين احضانة 


جاسم وهو يبعدها عن احضانة : عشق يلا اخرجي برة غيري هدوك يلا وهتي...... ولم يكمل كلمتة وركضت للخارج 


ياسين برعب وهو يري جاسم يشمر عن ساعدية: 

جاسم اهدي انا اخوك اهدي متتهورش ههي حتة بت خدامة لا راحت ولا جت فجاءة جاسم بلكمة اطاحت بة 

وتفجاء بصوت والدة 


مصطفي بغضب: جاسم انت ايية اللي بتعمله في اخوك دا 


جاسم بغضب وصوت جهوري: ابنك مش متربي انت عارف كان نااوي يعمل اية في عشق 


مصطفي ببرود : عارف 


جاسم بصدمة: اية 


مصطفي بقسوة : اومال فاكر اية ياحضرة المقدم هخليك تنفذ اللي بتخططله وتتجوز الخدامة 


جاسم بغضب: عشق مش خدامة عشق بنت عمي وهتبقي مراتي رسمى قدام كل الناس 


ياسين بصدمة: اية لا عشق حببتي انا مستحيل تتجوزك 


مصطفي بقسوة: جهز نفسك ياياسين كتب كتابك على عشق كمان ساعة وهتمضيها على تنازل عن كل الاملاك وانت وشطارتك بقا..... 


جاسم بصدمة: انت مستحيل تعمل كدا انت عارف انها مراتي 

مصطفي بخبث: هتطلقها 

جاسم  :................. 

#يتبع +رايكم 

#حيرة_عشق البارت 2


جاسم بصدمة: اطلقها 


مصطفى بخبث: اه ياحبيبى طلقها شوفت انا بحبك ازاى وعايز مصلحتك 


جاسم بعصبية:  لا مستحيل اطلقها عشق مراتى مفيش حد  هيمس شعره منها وانا عايش على وش الدنيا وهتفضل مراتى طول ما انا لسة فيا النفس 


ياسين بصدمة : هى مراته ازاى 


مصطفى بشر: اخويا كان فاكر لما يجوزها ابنى ان كدا بيلوى دراعى بس مش انا اللى يتعمل معايا كدا 


ياسين بغيرة وتملك: عشق ليا انا وبس ولو مش ليا مش هتبقى لغيرى مفهوم انت هتطلقها 


جاسم ببرود:طلاق مش هطلق عشق مراتى ومش هطلقها ولعلمك عشق مراتى انا يعنى ملكى انا مش حد تانى


مصطفى بغضب: يعنيييى اى انت هتكسر كلامى 


جاسم بسخرية: ومن امتى بنفذ كلامك يعنى سلام يا مصطفى بية 


مصطفى بعصبية: جاسم جاااسم تعالى هنا انت ازاى تمشى وانا بكلمك انت ياولد   لم يعيره جاسم اى انتباه وانصرف لغرفته واغلق الباب خلفة وارتمى على سريرة وغط فى نوم عميق 


عند عشق 

عشق ببكاء كانت تمسك بصورة والدايها : لية مشيتوا وسبتونى لوحدى انا محتاجاك جمبى يابابا بجد ارجعلى مفيش حد بيحبنى كلهم بيكرهونى تعرف يابابا انا بحب ياسين قووى بس هو بقا بيخوفنى والنهاردة لو مكانش ابية جاسم جية معرفش كان هيعمل فيا اى تعالى يابابا خدنى معاك متسبنيش يابابا علشان خاطرى طيب انتى ياماما تعالى خودينى معاكى بالله ما تسيبينى ليهم يابابا ياماما تعالوا 

من كثرة البكاء غفت مكانها ولم تنتبة لذالك الذي سمع حديثها واقسم ان يعوضها عن كل ما مرت به طوال حياتها 


بالاسفل

ياسين بغضب: انت عارف انت بتقول اى عشق مستحيل تكون لحد غيرى انا بحبها لا مش بحبها انا بعشقها ومش هسمح تروح لغيرى اى حد يفكر فيها هقتله حتى لو كان اخويا 


مصطفى بغضب: انت اتجننت ياولد ولا اى عايز تقتل اخوك علشان حتة بت متسواش 


ياسين بغضب: اياك اياك تغلط فى عشق فاهم وانا علشان عشق هعمل اى حاجة 


مصطفى بسخرية: تصدق صدقت انك بتحبها اومال كنت هتعمل اى فوق من شوية هتشربها لبن وابتسم بسخرية 


ياسين بغضب: انت عارف كويس ان كل اللى بيحصل  بسببك كل حاجة بسببك كنت هضيعها من ايدى بسببك قعدت تملى فى دماغى انها مش كويسة وشما*ل والكلام اللى كنت بتقولهولى  وانا راجل غصب عنى تحركت رغبتى ناحيتها كنت غبى وَحش مفكرتش غير فى نفسي وبس


مصطفى بحزن: انا اسف عارف اللى عملته كان غلط  واكمل بشر بس مش هسمحلها تأخد كل حاجه منى كل الثروة والفلوس وكل دا ملكى انا مش ملكها هى وهعمل المستحيل علشان ارجعهم ليا من تانى حتى لو كان التمن هى


ياسين: انت مستحيل تكون اب ولا حتى بنى ادم.... وتركة وغادر 


مصطفى فى نفسة: فى اى يامصطفى معقول تصعب عليك لا دى نفسها اللى ابوها ضحك عليك وسرق حقك وكتبه لبنتة  مستحيل تصعب عليا ابدا مستحيل وهدمرها لازم قبل ما ولادى يروحوا منى 


فى صباح اليوم التالى

نزل جاسم وجدهم يتناولون الافطار وزع نظرة على الجالسين ولم يجدها بعدها تحدث بهدوء 


جاسم ببرود: ياسين عايزك 


مصطفى بحنين ابوى: جاسم انا....  قاطعه صوت جاسم الصارم 


جاسم بصرامة: ياسين عايزك سمعت ولا لا 


ياسين: حاضر 


فى المكتب 

كان يجلس ويضع رجله فوق المكتب عيونة مثبتة على شئ ما امامه سكين وياسين امامه يكاد يموت رعبا من منظره 


ياسين بتلعثم: ججاسم فى اى اانا يعنى عملت حاجه 


جاسم ببرود: لا لسمح آلله هو انت بتعمل حاجه ولا تكون عملت ومخبى مثلا


ياسين بتوتر: للا معملتش فاجاءه جاسم بلكمة اطاحت به ومن شدتة سقط بالكرسي ارضا رفعة جاسم ولكمة مرة اخرى ورفعة مرة اخرى ظل يلكمة حتى سقط ياسين وامتلئ وجهة بالدماء 


 ياسين بصراخ: انت بتضربنى لييية انت غبى يابنى ادم انت 

 ‏جاسم بغضب: عايز تعرف ياروح امك بضربك لييية *********

 ‏ياسين برعب: لا لا انا مقت*لتش...... 

 ‏#يتبع 

 ‏بقلمى / #شروق_الحاوي 

#حيرة_عشق البارت 3



جاسم بغضب: عايز تعرف ياروح امك بضربك لييية علشان بسبب استهتار حيو*ان زيك سيرة عيلة الصادى كلها هتبقى فى الارض انطق قول قت*لته لييية 


ياسين برعب: لا انا مقت*لتش حد ااانت عارفنى انا 

مستحيل اقت*ل حد والله مقت*لت حد 


جاسم بغضب وهو يمسكة من ياقة قميصة : انا عارف ان بروحمك متعملش كدا بس غبائك وصلك لكدا عارف لو شموا خبر هيحصلك اى ياغبى 


ياسين برعب: ههو مين اللى اتقت*ل


جاسم بغموض: باسم سحاب فاكرة ولا الذاكرة عندك غدارة 


ياسين بخوف: انا مكنتش اعرف ان هو هيموت هو اللى طلب منى اجبلة وانا مقدرتش اقولة لا 


جاسم بتوجس: نعم طلب منك تجبلة اى 


ياسين بتوتر: كنا خارجين من النادى زى كل يوم عادى بس النهاردة طلب منى سجارة وكمان شريط برشام وانا جبتلة من واحد اعرفة ممعرفتش اقولة لا وبعدين انا كمان ششربت معاه ممحصليش حاجة


جاسم بغضب لكمة فى وجهة: عارف يروح امك انك اتنيلت معاه واهو ماات مستنى اى علشان تبطل الزفت اللى بتطفحة هاااا مستنى ااااى لما تحصلة رد علياااا ساكت ليييية 

ياسين بدموع: والله كان غصب عنى كنت بحاول انسى واعيش حياتى بس ملقتش غير الطريقة دى 


جاسم: تنسى اى عشق مش كدا 


ياسين: مصطفى بية مخلاش كلمه مقالهاش عليها خلانى اكرها لدرجة مبقتش طايق نفسي ولا طايق اشوفها قدامى 


جاسم: دا مش مبرر للأدمان 


ياسين بدموع: لو سمعت اللى انا سمعته مش بعيد كنت قت*لتها ببس اكتشفت ان.......  قاطعه صوات صراخ حبيبة باسم عشق ركضوا للخارج 

جاسم بقلق: فى اى حبيبة بتصرخ لية كدا 

ياسين بخوف: عشق بتصرخ باسم عشق ليية 

جاسم ركض لغرفتها 

جاسم بقلق: فى اى بتصرخى لية كدا مالها عشق ونظر مكان ما تنظر صعق من هول الصدمة وتجمدت اطرافه 

جاسم بصدمة: ااانت ببتعمل اى هنا ووعشق كمان.... 


ياسين بغضب: انت لسة هتتصدم الوس*** دى مش لازم تبقا فى البيت دقيقة واحدة اكيد هى اللى اغرته لكدة واحدة عا******* 


وذهب اليها وجذبها من شعرها بقسوة فقد كانت مسطحه على السرير عا*رية وبجانبها شاب لم يتعرفوا علية كان  عارى تمام  نفس حالها ولكن عشق كانت تتمتم بكلمات غير مفهومة جذبها ياسين من شعرها بقوة ودفعها لتصدم رأسها بالحائط  غير عابئ بها وانها غير واعية لما يحدث حولها ودفعها مرة اخرة حتى صدم رأسها بطرف السرير وسقطت ارضا غارقة فى د*مائها 

الشاب بخبث وخوف مصطنع: اانا والله معملتش حاجه هههى هى اللى كلمتنى وقالتلى اجيلها هى محتجانى وانا بصراحة راجل وهى مزة مزة اوووى  ومقدرش ارفض طلب لواحدها زيها كدا جماا...... لم يكمل حديثة حتى انهال علية ياسين باللكمات 


كان جاسم يقف مكانه لم يتحرك إنشاً واحدا وكانت حبيبة ممسكة به وتخفى وجهها فى ثناية عنقة من بشاعة المنظر الذي رأته 

حبيبة ببكاء: ابية ععشق ع عشق ششوفتها هوو اانا شوفتة ابية هى

جاسم بهدوء: اشششش اهدى وروحى على اوضتك يلا ووجه حديث لياسين


جاسم بجمود وملامح باردة : كفاية علية كدا يا ياسين سيبة 

ياسين بغضب:  اسيبة انت شوفت الوس****دا قال اى لا وكمان ال ******** من بجاحتها جيباه هنا البيت وربى لاقتلها واخلص منها ومن عارها 

جاسم بقسوة وجمود: هنخلص منها بس مش بعد مدفعها تمن اللى عملته دا هخليها تتمنى الموت ومتطلوش خد الواد دا على المخزن ممنوع ممنوع تقرب منه تانى فااهم 


واقترب من عشق وحملها وصار بها وحالة من البرود تغلفة واستقل سيارتة وذهب للمستشفى 


ياسين بغضب موجها حديثة لذالك الشاب: جاسم رحمك من ايدي دلوقتى بس صدقنى الموت ارحملك من اللى هتشوفة منة وضربة فى رأسة ضربة افقدتة الوعى 

ـــــــــــــــــــــــــــــ

فى المستشفى 

دخل جاسم وهو يحملها بين يديه رأتة ممرضة وهو يسير بكل برود وتلك التى بين يديها شاحبة كالموتى ذهبت مسرعة اليها 

الممرضة : ترولى بسرعة هناا واخذت عشق ودخل خلفها دكتور ولكن 

جاسم وهو يمسك الطبيب من تلابيب قميصة ويتحدث بنبرة كفحيح الافاعى: تبقا تخرج وتقول حصلها حاجة وقتها هخليك تحصلها مفهوم 

الدكتور بخوف: إن شآء الله خير 

بعد مرور ساعة ونصف 

خرج الطبيب متوترا للغاية 

الدكتور بخوف: طبعا حضرتك عااارف اان الاعمار بيد الله وان...... 


#يتبع اعمل متابعه هنا👈 اضغط هناااااااا👉عشان يوصلكم كل الاجزاء الباقيه هتوصل للمتابعين فقط

بقلمى/#شروق_الحاوي 

#حيرة_عشق  4

تكملة الروايه من هنااااااا 
 

تعليقات

التنقل السريع