القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية سمراء ولكن البارت 1_2_3بقلم اسماء السرسي جميع الفصول كامله وحصريه في موسوعة القصص والروايات


دخلت من باب الشقه لقيت اللي ماسك ايدي بغضب وبيقول: اسمعي يبت انتي جوازي منك فتره هما اربع شهور بالكتير او ممكن ميكتملوش كمان انا مش عارف هطيق واحده زيك ازاي 


شديت ايدي منه بعصبيه: ولا انا كمان طيقاك.. ولو مفكرني مبسوطه بالجواز منك احب اقولك لا ي شادي بيه


شادي بسخريه: لا والله هو انتي تطولي ي سمرا انتي ان شادي الحديدي يتجوز واحده خدامه لا وكمان سمرا انا مش عارف اهلي بيحبوكي علي ايه


صبا كانت علي وشك البكاء: ف.. فين اوضتي ي شادي بيه 


شادي بسخريه: اوضتك مره واحده.. لا ي حلوه انتي مكانك المطبخ ي خدامه 


صبا حست بقله كرامه وكانت ونزلت دمعه من عنيها بس مساحتها بسرعه: ط.. طب عاوزه اغير الفستان وو


شادي قطعها بقرف: ادخلي الاوضه التانيه وهما ساعه واحده اصحي القي الاكل جاهز ولو لقيت ملحه مش كويس هيبقي ليلتك سودا 


صبا كانت هتمشي وقفها صوته

شادي: واااه حسك عينك تدخلي اوضتي.. ومش عاوزك تخطي رجلك عليها ومش عايز اشوف وشك اللي بقرف منه دا مفهوم قال اخر كلامه بشخيط


صبا اتخضت: م.. مفهوم 

شادي بصلها بقرف ودخل اوضته 


انما صبا دخلت جري علي الاوضه التانيه وقفلت الباب علي نفسها وسندت عليه ونزلت بجسمها علي الارض وقعدت وسمحت لدموعها تنزل


صبا ببكاء: يارب هو ليه بيحصل معايا كده والله انا اضعف من اللي بيحصل معايا دا... ليه كل الناس بتتنمر علي شكلي.. هو ليه انا الواحيده اللي حظي وحش.. اول م اتولدت اهلي ما'تو واتربيت في ملجئ  ..و اول م اشتغلت سر'قوني دهب وطردوني وقالولي اني حرا'ميه.. ولما اشتغلت عند شادي بيه اهله جوزني ليه بالغصب.. هو ليه كل حاجه بالغصب.. ليه عمري م اخترت حاجه.. كل حاجه الناس اللي بتخترها.. هو انا ليه بيحصل معايا كده.. ليه يارب.. يارب انا صبرا.. بس كده كتير وانا مش قادره استحمل.. معدش فيا طاقه والله ورقدت علي الارض وهي بتبكي بحرقه وغفيت 


بعد ساعه ونص


شادي صحي وقام لبس التشيرت وطلع برا لقي السفره معلهاش اكل وافتكر انه طلب منها ساعه ويكون الاكل جاهز فاتعصب انها منفذتش اللي طلبه منها واتجه للمطبخ بس ملقهاش اتعصب اكتر انه قالها ان تنام في المطبخ وهي راقده علي السرير ولا علي بالها اي حاجه 

شادي اتجه للاوضه بغضب وعصبيه وهو بيفتح الباب بهجو'ميه: انتي ي حيو'انه يلللي اسمك صباااا 

#سمراء ولكن



شكرا على التفاعل ي قمراات❤❤❤❤❤

البارت التاني ❤بقلم اسماء السرسي ❤

شادي اتجه للاوضه بغضب وعصبيه وهو بيفتح الباب بهجو'ميه: انتي ي حيو'انه يلللي اسمك صباااا 


شادي بغيظ وهو بيبص عليها وهي نايمه وراح جاب مايه من علي الكومدينو ودلقها كلها عليها


صبا بشهقه وهي بتقوم: هااااا في ايه.. في ايه 


شادي بسخريه: نومي العوافي ي ست هانم 


صبا قامت بعصبيه وبدون وعي ضربته بالقلم: انتتت حيوااا'ن


شادي برق عنيه ورفع راسه وبصلها وبغضب مسكها من شعرها: انتييي اززززاي تمدددي ايدددك عليااااا ي زباا'االه يو*** ازاااااي تمدددي ايدددك عليييي اسيااااادكككك ي جربو'عه ي خداااامه 


صبا بوجع وهي ماسكه شعرها: اااه اااه شعري، سيبنييي، سيبنييي بقووولك


شادي وهي بيجرها وراه وهو ماسكها من شعرها تحت صرخها وتوسلها انه يسيبها 


شادي وهو بيدخل المطبخ وطلع سكيـ'ـنه وحطها علي رقبتها بغضب: اتشهدي علي روحك


صباا بخوف وصريخ: ي مجنوووون 


شادي بغضب اعمي: انا مجنون وممكن اق'تلك حالا ي صبا علي طوله لسانك دا ي خدامه، بقا انا شادي بيه تضربني واحده خدامه زيك وغر'ز السكـ'ـنه اكتر علي رقبتها


صبا بوجع وحست بد'م سال من عليها واتكلمت بخوف: سيبني ي شادي بيه ابوس ايدك، سيبني واعملك اللي انت عاوزه


شادي سابها وقربها منه و


في مكان تاني 

اتجوز!!؟؟؟ 

الشخص: ايوه ي شذا هانم 


شذا قعدت علي الكرسي بصدمه: اتجوز ازااي.. طب وانااا وكانت ماسكه كوبايه مايه في ايديها كسرتها في ايديها وايديها اتعور'ت ونزلت د'م كتيرر


الشخص بخوف وهو بيتجهه ليها: ايدك ي هانم 


شذا عملت ايدها كده 🖐معنها اقف مكانك واتكلمت بشر وهوس: مستحيل شادي يكون لحد غيري، شادي ليا انا، ومستحيل خدامه زي دي تاخده مني 


#سمراء_ولكن



شكرا على التفاعل ي قمرات❤❤❤❤❤

البارت التالت ❤بقلم اسماء السرسي ❤

شذا عملت ايدها كده 🖐معنها اقف مكانك واتكلمت بشر وهوس: مستحيل شادي يكون لحد غيري، شادي ليا انا، ومستحيل خدامه زي دي تاخده مني 


صبا بوجع وحست بد'م سال من عليها واتكلمت بخوف: سيبني ي شادي بيه ابوس ايدك، سيبني واعملك اللي انت عاوزه


شادي سابها وقربها منه تاني وهو بيتكلم في ودنها بصوت هادي مرعب: انا اومري تتنفذ لما اقول هتنامي في المطبخ علي البلاط زي مبتنامي الاول يبقي يتنفذ مش عشان اتجوزتي بيه يبقي خلاص هينشلك من الفقر لا ي حلوه انتي مكانك مكان خدمين عمرك مهتبقي زي البهوات اللي زينا وصوت تلفون رن وشادي زقها وقعت علي الارض 

شادي بسخريه: شفتي انتي رجعتي لاصلتك تاني خدامه وتحت رجلي وبعدها طلع من المطبخ بعد م رمي السكـ'ـينه جمبها 


شادي دخل الاوضه واول م شاف المتصل ابتسم ورد علطول: الو ي روحي 


جاله صوته شذا الغاضب: انتتتت ليككك نفس تتدلع كمااان، مش كفاايه اتجوزت واحناااا خلاااص فرااحنااا قرب ي شادي، انتت حيووان ي شادي 


شادي بعصبيه: شذاااااا 


شذا اتخضت ووعيت للي بتقوله وحست انها هتضيع كل حاجه وقالت بخبث وهي بتحاول تصلح الوضع: انا.. انا اسفه ي شادي، بس.. بس انت اتجوزت واحنا المفروض هنتجوز كمان شهر وازاي انطي واونكل وفقو على الكلام ده، انت كده هتخلي بابا يفسخ خطوبتنا 


شادي بهدوء: ي حبيبتي دا جواز مؤقت وانا مجبور علي كده لولا مرض بابا واجبرني ان اوفق عشان مرضه مكنتش اتجوزت الخدامه دي، وعلي العموم ي روحي انا هطلقها، وبعدين انا بحبك انتي ي شذا 


شذا بخبث: وانا عارفه ي روحي واللهي، بس انا ليا شرط


شادي برفع حاجب: شرط


شذا بحمحمه: قصدي ط.. طلب يعني 


شادي بحب': اؤمري ي روحي 


شذا بخبث: اليوم اللي تتجوزني فيه تطلق الجربوعه دي فيه.. 


في نص الليل 


شادي دخل علي صبا المطبخ وخد كوبايه مايه تاني من علي رخامه المطبخ وحدفها علي وشها


صبا قامت بشهقه وبصت ل شادي والدموع اتركمت في عنيها علي الذل اللي من اول يوم جواز كانت عاوزه تصرخ فسكتت وبصت في الارض 


شادي وهو بيقومها من علي الارض وضربها كف: انتي طالق


صبا بصت بصدمه ليه و


#يتبع.. 

#سمراء_ولكن


تكملة الروايه من هنااااااا 
 

تعليقات

التنقل السريع