القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية سمراء ولكن البارت 4_5_6بقلم اسماء السرسي جميع الفصول كامله وحصريه


شكرا على تفاعلكم القمر ده ❤❤❤❤❤❤

البارت الرابع❤بقلم اسماء السرسي 

شادي وهو بيقومها من علي الارض وضربها كف: انتي طالق


صبا بصت بصدمه: ليه، انت طلقتني ي شادي 


شادي وهو بيرمي في وشها فلوس ببرود: براا، خدي الملليم دي وبراا 


صبا بصتله بغضب وزقته بعيد: انتتت ايييي ي اخيييي معنددددكش ددد'دم، قليت من كرمتي وسكتت، استحملت برودك وتكبرك قبل منتجوز وحطيت جز'مه في بوقي وسكت عشااان اكل عيشييي، لكن تطلقني بعد اول يوم جواااز ليناااا ازززااااي تعملللللل فيااااا كدددده، انااااا عملتلك اييييه وااه.. 


قالت الكلمه دي بعد م شادي ضر'بها كف قوي علي وجهها


شادي بغضب وتحذير: وطي صوتك ي حيو'انه، وبعدين خدي هناا انتي بتتكلمي اكننا كنا عايشين اكبر قصه حب وانا في الاخر جر'حتك وطلقتك، وبعد كده علي صوته اناااا اسااسااا مش طاااايق اشوووف وشكككك اللي بيخليني ارجع داا


صبا غمضت عنيها بألم وعيونها خانتها وونزلت: حسبي الله ونعم الوكيل وفتحت عنيها وبصتله ولاول مره شادي ياخد باله من لون عنيها اللي مديااه علي عسلي بس كان في جواها حزن وهي بتبصله بنظره عتاب وكأني سيبت علامه جوه قلبها عمرها متتنسي بس بعد عيونه عنها وخد نفس عميق وبصلها تاني بعصبيه بعد م افتكر ضربه القلم ليه وشدها من اديها وخرجها برا الشقه 


شادي بصلها ببرود وهو بيقفل باب الشقه: مش عاوز اشوف وشك هنا تاني وقفل الباب


صبا اتنفضت من رزعه الباب ولفت بضهرها واتكت علي زرار الاسانسير وبصت نظره اخيره للشقه وركب الاسانسير واتقفل انما شادي كان بيبص عليها من العين السحريه ولما الاسانسير نزل قفل العين وسأل نفسه سؤال "انا مالي خايف عليها كده ليه" 


عند صبا 

صبا كانت ماشيه وكانت بتعيط ودموعها مغرقه وشها وسألت نفسها: انا هروح فين يارب، لاول مره احس اني يتيمه بجد ومليش حد، قبلت اتجوز شادي عشان حسيت فيه انه هو اللي هيعوضني عن اهلي بحنيته علي اهله بس يس سابني انا كمان، هو انا للدرجادي وحشه؟؟!!!، هو ليه الناس بتتنمر علي الناس اللي بشرتها سمرا، مالهم اللي بشرتهم سمرا ملهم، انهم يعشو في المجتمع دا، ليه تتنمرو عليهم هما مش بشر زينا، ليهم حق في مجتمعنا انهم يعشو فيه، من غير منتنمر عليهم، تعرفو الناس دي بتبقي جواهم صافين مش جواهم ش'ر، عمر ربنا مبيخلق حاجه الا ويكون متأكد انه هيليق علي شكله، ربنا خلقنا كلنا سواسيه زي بعض احنا بنأدمين وبشر مش نتنمر علي الناس عشان في ناس نفسيتها بتتعب من كده (اتنمي اكون وصلت الرساله كويس) نرجع تاني بق 

صبا كان ماشيه ودخلت في شارع مقطوع من غير متحس فجاه لقت اللي ماسك ايديها وهي اتخضت ويصتله 


شخص 1بسكر: اي ي شباب شكل ليتنا انهاردا هتبقي صباااحي 


شخص 2بقرف: ايدا ي عم دي سمرا مش اساتيلينا يعم 


صبا غمضت عنيها بألم 


شخص 1:يعم هو احنا لقين اهو اي حاجه حتي لو شوكلاته مش مهم الكريمه وضحكو الاتنين


انما صبا بصت ليهم بخوف: ابعدو عني، حددد يلحقنييييي 


شخص1وهو بيشدها:تعالي بس هنااا


صبا زقته بعزم قوتها وطلعت تجري لقت اللي ماسكها من ايدها 


شخص 2:رايحه فين بس تعالي


صبا بصت له بخوف وداست علي رجله والراجل سابها وهي استغلت دا وطلعت جريت لحد مطلعت علي طريق وبتبص وراها بتشفهم جين وراها ولا لا اذا بفجأه عربيه جايه سريعه ناحيتها تخبطها وتطيرها بعيد ووقعت ووشهاا اتخرشم ود'م كتير حواليها واخر حاجه نطقتها قبل متغمض عنيها: شادي.. 

#يتبع.. 


#سمراء_ولكن


شكرا على تفاعلكم القمر❤❤❤❤❤❤❤

البارت الخامس❤بقلم اسماء السرسي ❤

صبا صحيت وقاعدت تبربش بعنيها عشان تشوف هي فين لحد م لقت نفسها في اوضه كل جدرنها بيضه وبصت حوليها لقت ادوات طبيه ورقده علي سرير ولسه هتقوم حست بدوخه ووجع في جسمها وخاصه وشها كانت لسه هتحسس علي راسها قاعدت تحسس علي وشها لقته ملفوف بشاش ومفيش الا منخيرها اللي ظهره وعنيها فجاه بصت جمبها لقت مرايه متعلقه علي الحيطه بصت فيها وهنا انصدمت 


صبا بجنون وقد تخيلت الوضع اللي فيه: انتووو لللي هناااا حددد يجيييي انتوووو عملتوووو فيااااا اييييييه ي بهااااايمممممم 


فجاه ممرضه دخلت بسرعه: اهدي ي مدام اهدي بس، ي نعمةةةةة هاتييي حقنه المهدأ بسررعه 


نعمة وهي داخله وفي ايديها حقنه المهدأ 


صبا زقت الممرضه بعيد وقالت بجنون وهي ماسكه المشرط الطبي: ابعدوو عنيي انتوو عملتوو فيااا ايييه انطقوووو


الممرضه بخوف: اهدي ي مدام بس والنبي ابعدي بس المشرط دا ابوس ايدك وغمزت ل نعمة عشان تديها الحقنه 


صبا لسه هتتكلم لقت اللي اديتها حقنه المهدأ صبا لفت وبصتلها والمشرط وقع من ايديها ووقعت علي السرير 


نعمة بتتنهد: يالهووي حصلك حاجه يبت ي فاطمه 


فاطمه وهي بتاخد نفسها: لا الحمدلله، كويس انك ادتيها حقنه المهدأ في وقتها والا مكنتش اعرف هيحصل معايا اي 


نعمة: طب يلا يختي حطي المشرط وتعالي نروح الدكتور نقول انها فاقت والدكتور يقول للشاب اللي جابها 


فاطمه بعد م حطت المشرط: تعالي يلا 


طق طق طق 

الدكتور: ادخل


فاطمه ونعمه: السلام عليكم ي دكتور 


الدكتور: وعليكم السلام خير ي فاطمه 


فاطمه: اوضه رقم115 المريضة اللي فيها فاقت وحكت كل اللي حصل 


الدكتور: كويس انكم ادتوها حقنه المهدأ اتفضلو انتو


فاطمه ونعمه خرجو والدكتور اتصل بالشاب دا


الدكتور اتصل على الشاب و


نروح مكان تاني 


هادي.. ي هادي.. هادي تعالي انزل افطر 


هادي وهو نازل من علي السلم وبيمسح وشه بالفوطه وادي الفوطه الشغاله 


هادي وهو بيبوس راس مامته: صباح الفل ي احلي ام في حياتي 


ابوه: يسلام يسلام كل الحب ده لامك وابوك لا


هادي ابتسم واتجه ناحية بباه وباس ايده: مهو انت لو استنيت شويه كنت جيتلك انما انت استعجلت ي حج سليم


سليم بحب': ربنا يرضي عنك يبني 


هادي قعد ولسه هيحط الشوكه في بوقه صوت من وراه 


ـ شكل في خيانه في الموضوع بتاكلو من غيري 


هادي بص وراه بصدمه: شادي!!! 

#يتبع.. 


#سمراء_ولكن


ايه رأيكم في البارت ي حلوين..



شكرا على التفاعل القمر ده ❤❤❤❤❤❤

البارت السادس❤بقلم أسماء السرسي❤

هادي قعد ولسه هيحط الشوكه في بوقه صوت من وراه 


ـ شكل في خيانه في الموضوع بتاكلو من غيري 


هادي بص وراه بصدمه: شادي!!!

وقام بسرعه وحضنه 


شادي ببتسامه: وحشت اخوك يبطل 


هادي ببتسامه وهو بيطلع من حضنه: اي يعم سمعت انك اتجوزت


شادي اتلاشت ابتسامه وافتكر صبا وبص لاهله اللي بصوله بجمود ومستنيين هيقول اي


شادي ابتسم بتصنع ولسه هيرد صوت من وراه


ـ طبعا اتجوز ومش اي واحده دي شذا الاسيوطي 

وراحت وقفت جمب شادي ومسكت ايده 


هادي بص ل شذا بصدمه: معقول ي شادي تتجوز دي.. 


قطعه شادي بجمود: هادي دي مراتي 


سميه (ام شادي وهادي): لا دي عيشه تطهق سليم انا طالعه وبصت ل شذا بقرف وقالت اصل نفسي اتسدت 


شادي: بابا ومنطقش الكلمه ولقي سليم قام وبصله بصه معناها ان لو اتكلمت انا مش مسؤول اي اللي هيحصل فيك وطلع


هادي هز راسه يمين وشمال بأسف وطلع هو الاخر 


شادي بص ل شذا بحب: تعالي يروحي نطلع احنا اوضتنا


شذا ببتسامه مصطنعه: يلا يروحي 


برا الفيلا

هادي جاله تليفون وكان الدكتور اللي متابع حاله صبا


هادي: الو ي دكتور 


الدكتور: اهلا ي هادي بيه 


هادي: اخبار المريضه اي دي في غيبوبه بقالها شهر


الدكتور: المريضه فاقت 


هادي قام بسرعه واتجهه للعربيه وقال بفرحه: ايه فاقت


الدكتور: ايوه ي هادي بيه بس اول م فاقت وشافت نفسها في المرايا وتقريبا عرفت انو وشها اتغير وحكاله كل اللي حصل 


هادي وهو بيقفل معاه: طب تمام ي دكتور انا جاي في الطريق 


هادي وصل وراح الدكتور 


الدكتور وهو بيقوم: اهلا اهلا هادي بيه 


هادي وهو بيسلم على الدكتور: اهلا ي دكتور 


الدكتور وهو بيقعد: اتفضل ي هادي بيه اقعد


هادي: ممكن الاول اشوف المريضه


الدكتور وهو بيقوم تاني: طب ي هادي بيه تعالي معايا


هادي دخل الاوضه بتاعت صبا ولقاها لسه مفقتش 


هادي: هو الشاش اللي علي وشها ده هيتشال امتي 


الدكتور: بكره بالكتير انت عارف انى لما جات هنا كان وشها عامل ازاي كان مليان جرو*ح والجرو*ح دي كانت عميقه فكان لازم نغير وشها بس اللي مش عارفه ان انت ادتني صوره لواحده بس الواحده دي مين


هادي بألم: دي صوره حبيبتي صوڤا الله يرحمها 


الدكتور بأسف: الله يرحمها 


صبا قامت وحست بو*جع في راسها: ااه انا فين 


هادي بصلها: انتي في المستشفى 


صبا ركزت في الصوت وحست انها تعرفه وبعدها فتحت عنيها وبصت بصدمه وقالت بهمس: هادي 


هادي: صباح الخير وقال بأسف انا اسف لاني انا اللي خبطتك بالعربيه وانا برضو السبب ان غيرت ليكي وشك بس بس هو كان في جرو*ح عميقه وانا مكنتش عارف شكلك اي فقترح الدكتور ان نغيرلك وشك


صبا بصتله وجالها فكره وابتسمت بخبث 


صبا بحزن: بس.. بس انا مش فاكره حاجه، وانا معرفش انا فين ولا حتي اسمي ايه 


هادي بصدمه: ايه وبعدها بص الدكتور 


الدكتور: معلش ي هادي بيه عاوزك ثانيه


هادي طلع معاه والدكتور اتكلم 


الدكتور بأسف: اللي كنت خايف منه حصل تقريباً المريضه للي جوه حصلها فقدان ذاكره 


هادي بصدمه: ايه!.. طب وايه الحل


الدكتور: لازم متتغرضش لاي ضغوطات ولا تحاول تفتكر حاجه لان هيبقي في خط*ر عليها 


هادي هز راسه ودخل ل صبا


هادي: هو انتي بجد مش فاكره اي حاجه 


صبا بصتله كتير وهزت راسها بثقل


هادي: انا اسف بس كان دا الحل الوحيد اللي في ايدي اني اعمله ان اغير وشك بس انا والله مكنت عارف شكلك اي 


صبا في نفسها: وكنت هتعمل بشكلي اي هتتمسخر عليا شكل اخوك منت اكيد نفس عجينته ي هادي بيه بس انت ادتني امل ان في يوم من الايام اقدر انتق*م من اخوك اللي كان طول عمره بيتريق عليا خليني اشوفه بمظهري الجديد دا هيعمل ايه وبعد كده بصتله من فوق لتحت بخبث وابتسمت ابتسامه جنبيه خبيثه 


#يتبع... اعمل متابعه هنا👈 اضغط هناااااااا👉عشان يوصلكم كل الاجزاء الباقيه هتوصل للمتابعين فقط

#سمراء_ولكن

تكملة الروايه من هنااااااا 



 

تعليقات

التنقل السريع