القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية سمراء ولكن البارت 7_8_9_بقلم اسماء السرسي جميع الفصول كامله وحصريه في موسوعة القصص والروايات


شكرا تفاعلكم القمر ده ❤❤❤❤❤❤

البارت السابع❤بقلم أسماء السرسي❤

تاني يوم الدكتور كان بيفك الشاش من علي وش صبا وهادي كان واقف بيبص عليها وكان متوتر اوي وفرحان وشعور كتير كانت جواه 

واخيرا الدكتور فك الشاش وظهر وش صبا الجديد وهنا هادي بص ل صبا علي انها صوڤا حبيبته وهمس: صوڤا 


صبا مسكت المرايا بأيد بترتعش وكانت متوتره بس شجعت نفسها وفتحت عنيها وبصت في المرايا وهنا انصدمت كان وشها يوحي انها ملكه جمال لا كان شكلها حلو اوي بدرجة انها كانت بتعيط وتضحك في نفس الوقت وكانت بتحسس علي وشها كأنه مش مصدقه ان ده وشها خلاص وبعدها بصت ل هادي 


صبا بعدم تصديق: هو.. هو دا وشي بجد 


هادي هز راسه بمعني ااه وابتسم 


صبا نزلت المرايا بحزن وهادي لاحظ


هادي وهو بيقعد جمبها: مالك يااه


صبا بصتله بحزن: شوفت انت مش عارف اسمي ولا انا فاكراه ولا عارفه حد من اهلي عشان اكلمه ولو كلمته مش هيصدقو ان انا لان.. لان شكلي اتغير ووعيطت 


هادي صعبت عليه صبا وبدون وعي حضنها وصبا اتفجئت من دا: هووش بس متعيطيش وطلعها من حضنه ومسك وشها بين كفوفه وقال بحب كبير: انتي من النهارده اسمك صوڤا 


صبا بصتله بخبث وابتسمت وبعدها تصنعت البراءه


صبا ببراءة: بس انا هروح فين معرفش بيتي فين ولا فاكره حاجه يااه


هادي: هادي اسمي هادي ويستي انا عاوزك متقلقيش من الحكايه دي غير كده كمان هيكون ليكي هويه جديد وكل حاجه متقلقيش من حكايه البيت ده هه


صبا هزت راسها بخبث: شكرا ي استاذ هادي بجد 


هادي ابتسم: هادي بس بلاش استاذ دي 


صبا هزت راسها بخبث 


بعد شويه 

هادي دخل عليها 


هادي: يلا في ممرضه هتساعدك في اللبس دلوقتي 


صبا بستغراب: ليه


هادي وهو بيرفع قدام عنيها ورقه: عشان خلاص اتكتبلك اذن خروج 


صبا بخبث: بس انا هروح في.. 


قطعها هادي: قومي بس وملكيش دعوه 


بعد شويه صبا طلعت 


صبا: انا جهزت 


هادي ابتسم: يلا اسندي عليا 


هادي سند صبا وركبو العربيه ومشيو 


بعد شويه العربيه وقفت 


صبا: احنا فين


هادي: هنتجوز 


صبا بصتله بصدمه ومكنش في توقعها انها تتجوز هادي خالص 


صبا بتوتر: بس.. بس


هادي: اهدي.. اهدي.. احنا هنتجوز جواز على ورق بس عشان تقدري تعيشي معايا في البيت فهماني ولحد متلاقي اهلك 


صبا بصتله بتوتر وفكرت ان دا الحل الوحيد اللي تقدر تنتق*م من شادي بيه 


صبا بصتله كتير وقالت: موفقه 


بعد تم عقد قرآن صبا وهادي، هادي خدها واتجهه للفيلا


هادي دخل وماسك ايد صبا 


صبا بخبث في نفسها: كنت في البيت دا خدامه، دلوقتي هبقي انا اللي ست البيت شوف القدر


ام شادي(سميه): هادي حبيبي كنت فين بقالك يومين وحصنته 


هادي وهو بيطلع امه من حضنه: انا كويس متخفيش 


سميه هزت راسها وبصت ل صبا بستغراب: مين دي ي هادي 


هادي وهو بيبص ل صبا بحب: اقدملكم صوڤا مراتي.. 


#يتبع.. 

#سمراء_ولكن

جماعه حبين ننزل كل يوم بارتين واحد الصبح وواحد بليل ولا اكتب بارت كبير وانزله بنهار بس

Samaka El Sarsy



شكرا على تفاعلكم القمر ده ❤❤❤❤❤❤

البارت التامن❤بقلم أسماء السرسي ❤

هادي وهو بيبص ل صبا بحب: اقدملكم صوڤا مراتي.. 


سميه بصدمه: مراتكك.. 


هادي بص لامه: ااه مراتي ي ماما وبعدين انتي مش كان املك في الدنيا ان اتجوز واهو انا اتجوزت اهو 


سميه بتبص علي صبا: بس مش كده ي حبيبي مش كده وبعدين لو انت بتحبها أوي كده كنت قولي واحنا نطلبها من اهلها مش دي الاصول برضو يبنتي


صبا بصت لها: صح ي طنط بس انا مش فاكره 


قطعها هادي بسرعه: اصل صوڤا مش من هنا ي ماما صوڤا اهلها عايشين في ايطاليا وانتي عارفه اني كنت في ايطاليا لمهمه تبع شغلي وهناك اتعرفت علي صوڤا وحبينا بعض واتجوزتها هناك 


سليم بذكاء: بس ازاي ي حبيبي وهي بتتكلم مصري كويس 


هادي بص لابوه وعارف ان ابوه ذكي ومش هيسيبه بالسهوله دي 


هادي بتهرب: اصل خادت كورسات يبابا، يلا ي صوڤا نطلع احنا الاوضه بتاعتي وتخدي شاور وترتاحي عشان السفر كان متعب صح يلا 


صبا هزت راسها وطلعو 


شادي كان واقف علي السلم وكان بيبص علي صبا او صوڤا بإعجاب شديد وشذا لحظت دا ووكزت شادي من دراعه بغضب 


شادي بحمحمه وهو نازل وصبا اتعمدت تخبط فيه 


صبا او صوڤا: اوبس، اسفه 


شادي برق وبص ل صبا او صوڤا وحست ان دي صبا وصوتها صوتها شكل صوت صبا وو عنيها هي.. هي رسمه عنيها وهمس: صبا


صبا سمعته وابتسمت بخبث وطلعت مع هادي 


هادي وصبا في الاوضه 


صبا: هو انت كدبت علي اهلك ليه 


هادي وهو بيقلع التيشرت: في ايه 


صبا بحمحمه: في انك قولتلهم اني من ايطاليا وانا اساسا معرفش انا منين ومقلتلومش ليه اني فاقده الذاكرة 


هادي بعد م دخل اوضه الملابس ولبس لبس مريح وقعد جمبها 


هادي: في انك فعلا من ايطاليا ودا مكدبتش فيها لان صوڤا من ايطاليا انما فاقده الذاكره دي يستحسن منقلهومش عليها 


صبا: صوڤا امم.. طب انا عاوزه ادخل اخد شاور وتقريبا مفيش هدوم ليا 


هادي وهو بيمسك الفون: انا اشتريتلك لبس من امزون وهيوصل دلوقتي 


صبا هزت راسها ودخلت الحمام اخدت نفس وبصت في المرايا


صبا وهي بتبص لشكلها الجديد: انا صح.. ايوه انا صح.. لازم انتق*م لقله كرامتي لازم انتق*م لكل الذ*ل اللي في حياتي اللي شوفته انا صح 


صبا تخيلت شكلها القديم في المرايا وهي بتكلمها: بس انتي غلط استغليتي اخوه عشان تنتق*مي من شادي 


صبا اتخضت بس قالت بغليل: لا انا صح ايوه انا صح، انتي متعرفيش انا حياتي كانت مليانه تنم*ر وذ*ل قد ايه انا شوفت كتير بس انا مش هرتاح غير لما اخرب عيشه شادي كلها مش هو كان بيقولي اني خدامه واني سمرا وكان بيقرف مني تمام اوي انا بقا هعرفه مين هي صبا يشخصيه صوڤا 


بليل 

 طق طق طق 

صبا: مين


الشغاله: بتقولك الست هانم الكبيره العشا جاهز تحت 


صبا: طب تمام هقول ل هادي بيه وهننزل اهو


صبا وهي بتصحي هادي: هادي.. هادي اصحي العشا جاهز تحت ومامتك بتنديك


هادي بنوم: خلاص بقا ي صوڤا بطلي زن مش عاوز اكل 


صبا قربت منه : هادي بيه كلم مامتك قوم بقا 


هادي قام مره واحده وصبا وقعت عليه 


صبا بشهقه لان وشهم كان قريب اوي من بعض 


هادي بسرحان وهو بيودي وشها ورا ودنها واتخيل لما كان بيعمل كده مع صوڤا حبيته بس جه في باله ان دي مش صوڤا دي واحده شبيهه ليها 


هادي وهو بيبص بعيد: انا انا اسف 


صبا قامت بسرعه وقد توردو خدودها بالون الاحمر: احم احم انا انا نازله وانت اغسل وشك ووو.. وابق انزل وهي جريت من قدامه ونزلت


هادي بصلها وابتسم على خجلها وقام دخل الحمام 


صبا بعد م قفلت الباب كانت بتتنفس بصعوبه واخذ صدرها يعلو ويهبط من قربها ل هادي 


صبا بتنهد وقالت بخجل: انا شكلي هقع بجد ولا ايه ومشيت ولسه هتنزل من علي السلم لقت اللي شدها وكتم بوقها.. 


#يتبع

#سمراء_ولكن

طب ي جماعه كله اتفق ان انزل واحد الصبح وواحد بليل +اي رأيكم في البارت ومين اللي شد صبا توقعو


شكرا على تفاعلكم القمر ❤❤❤❤❤❤

البارت التاسع❤بقلم أسماء السرسي ❤


صبا كانت نزله علي السلم لقت اللي شاددها وكتم بوقها وزقها ناحيه الحيطه 


صبا برقت وقالت في سرها شذا 


شذا بشر: اسمعي يبت انتي بطلي تلفي ناحية جوزي احسن قسما عظما لد*فنك زي م دفن*ت ناس قبلك


صبا وهي بتشيل ايد شذا من علي بوقها بغضب: انتي ايه اللي عملتيه دا ازاي تتجرئ انك تشديني بالطريقه الزبا*له دي انتي مجنو*نه


شذا بنرفزه وهي بترفع صوبعها قدام وش صبا: لمي لسانك الطويل ده احسن واللهي لهتشوفي وش مش هيعجبك


صبا بسخريه: لا بجد انا خوفت كده بقولك ايه يبتاعه انتي لمي نفسك عني ومتستعجليش اوي علي انتقا*مي منك وسابتها ومشيت


شذا بستغراب: انتقا"مي منك 


صبا بعد م مشيت شويه انتبهت للي قالته ل شذا وقالت بعصبيه خفيفه: غبيه.. غبيه ي صبا 


فجاه لقت اللي حط ايده علي كتفها 


صبا اتخضت وبصت وراها وبعد كده اتنهدت: هادي 


هادي ضحك: مالك ي صوڤا اتخضتي كده ليه 


صبا بسرعه: افتكرتك اا.. وبعد كده اتنهدت مفيش.. مفيش 


هادي بشك: تمام طاب يلا تعالي ننزل نفطر 


صبا كانت هتمشي لقت اللي مسك ايديها 


هادي وهو بيبص علي ايديهم: كده يلا


صبا نزلت وهي بصه علي ايديه اللي ماسكه ايديها وابتسمت بس فجاه اتلاشت ابتسامتها لما هادي ساب ايديها وصبا لقت علامت سمرا علي ايديها وعرفت ان الكريم اللي حطاه مده راحت كانت هتتسحب وتطلع بس لقت اللي نادي عليها 


هادي: صوڤا تعالي يلا


صبا لفت وابتسمت بتوتر وراحت قاعدت جمب هادي وكان شادي قصادها برضو 


صبا كانت بتلعب في الطبق ومتوتره حد يشوف لون ايديها اللي مختلف عن لو ن بشرتها وسليم لاحظ دا 


سليم: في ايه يبنتي مش بتكلي ليه مع اننا عملين الاكل الايطالي اللي بتحبيه زي م هادي قال 


صبا ابتسمت بتوتر: لا ي عمي انا بس بس وفجاه جه في دماغها فكره بصت لقت كوبايه العصير جمبها فبحركه سريعه منها وقعت الكوبايه علي الفستان بتاعها 


صبا قامت بسرعه ومخدتش بالها من الشوربه السخنه اللي وقعت علي ايد هادي 


هادي بصرخه مكتومه: ااه


صبا اتخضت وخافت وبسرعه مسكت ايده هادي ونسيت خالص موضوع ايديها 


صبا بخوف ودموع في عنيها: انت.. انت كويس 


هادي بآلم: اهدي.. اهدي مفيش حاجه دا وجع بسيط 


صبا بدموع: ازاي وجع بسيط انا اسفه والله 


شادي كان بيبص عليهم وازاي صوڤا خايفه علي هادي ازاي ويص ل شذا اللي كل همها الفلوس والشوبنج واتنهد بغل وهو بيبصلهم 


صبا وهي بتقوم هادي: هادي قوم تعالي نطلع اوضتنا واحطلك مرهم عليها 


هادي قام معاها وطلعو على الاوضه 


سميه ببتسامه: ولا وابننا كبر وعرف يختار شريكه حياه مناسبه وبتخاف عليه وبتحبه وبعد كده بصت ل شذا مش كل همها الفلوس والشوبنج 


شذا بصت لها بغضب وغر*زت الشوكه على الطبق وبصت ل شادي اللي بصلها بجمود وقام من علي الاكل 


قوق عند صبا


صبا دخلت الحمام وجابت الاسعافات الاوليه وطلعت مرهم للحروق 


صبا وهي بتقعد قدامه: افرد ايدك 


هادي فرد ايده وهي كانت بتحطله المرهم وهو كان سرحان في شكلها وشعرها اللي بيطير وراها وكل شويه يجي علي عنيها وهي مش عارفه تعمله عشان كانت بتحطله مرهم 


هادي وهو بيحطلها شعرها ورا ودنها وصبا بصتله وعنيهم اتقبلت مع بعض بس صبا فاقت وبعدت عنه 


صبا بتوتر: انا.. انا هدخل الحمام اغسل ايدي وهاخد دوش وهربت من قدامه 


هادي ابتسم ونزل لتحت تاني 


صبا كانت بتلبس البورنوس وكانت بتنشف شعرها بالفوطه فجاه لقت اللي بيحط ايديها علي وسطها وبيقربها منه 


صبا بصت له بصدمه  : ش.. ش.. شادي 


#يتبع.. اعمل متابعه هنا👈 اضغط هناااااااا👉عشان يوصلكم كل الاجزاء الباقيه هتوصل للمتابعين فقط

#سمراء_ولكن

تكملة الروايه من هنااااااا 



 

تعليقات

3 تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع