#البارت_الحادي_عشر
#البارت_التاني_عشر
ال١١.قلوب_ارهقها_نبضها
لميس:يلا باي
عامر:باي
اثناء رجوع لميس للقصر أغمي عليها في شارع ..
اتجمع الناس حواليها
شخص:تصلو بإسعاف
♡♡♡♡♡♡♡♡♤
ملاك وهي تفتح فمها بصدمة:معتز
معتز:الله اكبر اي جمال دا معقول تكوني ملاك
ملاك بدموع وهي ترتمي في حضن عمها ...
ملاك بدموع:وحشتني أوي
معتز:وانت كمان ياروحي
ملاك:اتفضلو
ونضرت الى أسد بضيق اما أسد فبادلها نضرات اعجاب بادية من عينيه...
جلس أسد ومعتز في صالون في وخرج فهد وجودي من الغرفة...
معتز بصدمة:أسد انت بقيت قصير.
ملاك وهي تهمس في أدن فهد
ملاك:ونبي حبيبي سلم عليه من غير قله أدب
فهد بخبث:طبعا هسلم على عمي الاقرع
ملاك بغضب:فهد
جودي وهي ترتمي في حضن أسد
جودي:وحشتني أوي ياعمو
أسد بضيق:عمو مش عايز اسمعها تاني ناديني بابي مفهوم
جودي:هااه بابي واكملت بحمااس كان نفسي اقولها من زمان ..
سلم فهد على معتز وأسد شاله معتز ووضعه على رجله..
معتز:ماشاء الله نسخة عن ابوك
فهد:ابوي
معتز:ايوا هي ملاك مقلتلكش حاجة
ملاك بتوتر:جودي ملاك تعالو معي دقيقة
فهد:تمام
تخرج عشق من غرفتها بعد أن اخدت شاور وصلت فرضها
عشق بخضة:بسم الله رحمان رحيم
معتز وهو يلتفت حوله في ايه مالك يابنتي انتي شفتي عفريت
عشق في نفسها:لا بس شفت اصلع امامي
عشق:احم لا لا ياعمي وانا بقول ليش بيت منور هو طلع منور بيك ياحج
معتز:شكرا حبيبتي على فكره انتي مين..
♡♡♡♡♡♡♡♤♤
ملاك:آسفة بس أسد ابوكم ومعتز جدكم اسفة بجد عشان خبيت عليكم حقيقة
فهد ببرود:كنت عارف انو ابويا
ملاك:ازاي
فهد:اول مرة شفتيه توترتي كثير وكنتي دايما بتنطقي اسمو في منامك
ملاك:بجد
جودي بفرحة:يسسس عندي اب
♡♡♡♡♡♡♤
تخرج ملاك وفهد وجودي من غرفة بعدما عدلت ملاك ملابسها..
♡♡♡♡♡♤♡♡♡
لميس وهي تفتح عيونها ..
لميس :انا فين
عامر:انتي كويسة حياتي
لميس:هااه انا شو بعمل في مستشفى
عامر:تصل بيا راجل وقال بأنك فاقدة وعي
لميس:مين راجل دا؟
عامر:انسي المهم لازم اكلمك في موضوع حمل دا..
لميس بخضة:شووو حمل انت بتهزر
عامر بغضب:ياريت كنت بهزر ياريت مو قربت منك
لميس:اي كلام لبتقولو ياعامر
عامر وهو يمسك شعرها بقوة:انا قربت منك عشان عايز ادمر اسد مو عشان أجيب ولد منك واكمل بصوت كفحيح افعى:لازم تجهضي قر*ف دا لفي بطنك مفهوم..
لميس بدموع وعدم استوعاب:انت مش عامر انت مش عامر
زقها عامر بقوة على سرير وخرج من غرفة...
عامر وهو يتنهد بحزن ..
تارا بخبث:ابدعت ياعامر
عامر:حراام عليك انت عايزا دمري أسد بس لميس شو دنبها
تارا:ملكش دخل والا ودع حياة أمك
خرج عامر من مستشفى وقلبه يعصر من شدة حزن..
اما تارا فتدخل عند لميس..
لميس وهي ترتمي في حضنها..
لميس ببكاء:......
◇◇♡◇◇◇♡♡
معتز:انتي مين
عشق:انا عشق صاحبت ملاك
معتز:تمام
تخرج في ثلك أثناء ملاك وجودي وفهد...
تجري جودي وترتمي في حضن جدها..
جودي:جدي جدي حبيبي
معتز وهو يضمها اكثر:الله اي جمال دا
جودي:بجد انا جميلة
معتز:لك انتي قمر..
جهزت ملاك شاي وقدمته لضيوف..
أسد:ملاك بتمنى تكوني جاهزة من هون للغد عشان كتب كتابنا
ملاك بتوتر:هااه تمام راح فكر
خرج معتز وأسد من منزل ملاك بعدما سلمو عليها .....
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
تارا بخبث:خلاص حبيبتي بطلي عياااط
لميس ببكاء:هو ليش تغير في ليلة وحدة
تارا:دا اصلا كان بخونك
لميس بصدمة:شوو
تارا:صح ....تفضلي
لميس وهي ترى صورة:ايدا وأغمي عليها ..
تارا:ههههه راح ادمر أسد من طرفك يالميس
تارا بثمتيل:يادكتووور يادكتووور
دكتور وهو يدخل إلى غرفة ..
دكتور:في إيه
تارا:فقدت وعي
دكتور:أنا قلت ليها تبعد عن توتر
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في مكان آخر ....
يجلس رامز أمام بحر وهو يتنهد بحزن ...
رامز:وحشتني اوي ياملاك
تقترب منه فتاة بملابس ممزقة وهي تحمل على يديها بعض ورود
جنة:.........
♡♡♡♡♡♡♡♡♤♤
عشق:يابني علشان تعرف تداكر
لازم تحب مادة
فهد:ما أنا جيت احبها لقيتها مرتبطة (وهدا مايسمى بغباء🤦♀️)
عشق:مين دي
فهد🤦♂️:مادة
#ال١٢.#قلوب_ارهقها_نبضها
تقترب مني فتاة في عشرين من عمرها ترتدي اطمارا بالية وتحمل على منكبيها طبقا عليه باقات ورود..وبصوت ضعيف يخفضه الدل موروث والانكسار الأليم..
جنة:تشتري ورود ياسيدي ؟؟
أخد منها رامز بعض ورود ...
رامز:ممكن اتكلم معاكي شوية
جنة وهي تجلس بجانبه:تمام..
نظرت الى وجهه المصفر،وتأملت عينيها المكحولتين بأخلية تعاسة والفاقة ...أخد منها رامز باقي ورود وغايته هو ابتياع محادثها لأنه شعر ان من وراء تلك المحزنة قلبا صغيرا ينطوي على فصل من مآساة الفقراء الدائم ...وقل من يهتم بمشاهدتها لأنها موجعة، ولما خاطبتها بكلمات لطيفة استأمنت وستأنست ونظرت الي مستغربة..لأنها مثل اترابها الفقراء لم يتعودو غير خشن كلام من أولائك الذي ينظرون لهم غالبا ويقولون انهم مجرد أشياء قذ.رة لا شأن لهم بها،وليس كنفوس صغيرة مكلومة بأسهم الدهر وسألتها اد داك قائلا...
رامز: اسمك ايه؟؟
جنة:اسمي جنة
رامز:الله اسم جميل..
جنة بكسوف وهي تنظر الى أرض :شكرا ..شكلك حزين
رامز وهو يتنهد بحزن:كثيرا
جنة بفضول:ليه؟
رامز:عشان وحشتني اختي
جنة:ليه مبتزورهاش
رامز:بعيدة عني اوي وهي اصلا مش عارفة انها عندها اخ ..
جنة:.......
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في قصر أسد دمهاوي
معتز:ماشاء الله لك طلعت ملاك جميلة أوي
أسد ببتسامة:صح ...و
أسد وهو ينادي على خادمة..
أسد:رينلا رييينرلا ..
رينلا:خير أفندم
أسد: لميس رجعت للقصر
رينلا:ايوا رجعت بدري_
أسد:تمام ناديها عشان تتغدا معانا
رينلا:طيب...
ض
♡♡♡♡♡♡♡♡#بقلم_نهيلة_حميمي
لميس وهي تضم صورة عامر الى صدرها وتبكي في صمت..
يقاطع شرودها خبط على باب أوضتها..
مسحت دموعها بسرعة....
لميس بصوت مخنوق:ميين
رينلا:انا ياهانم بشمهندس أسد بيقولك تعالي تتغدي
لميس:مليش نفس آكل ولا حاجة ..قوليلو انها نامت
رينلا:تماام
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في مدرسة فهد ....
المستر :بتتكلم ليه وانا بشرح
فهد:بتشرح ليه وانا بتكلم
جودي:صح كلنا زي بعض
المستر وهو يحاول كتم ضحكته كنت بتتكلمو في إيه
جودي:في أمور خاصة
فهد:كنا بنتكلم على شامبو
الدكتور:أمور زي دي تكلمو عليها في منزل مفهوم
فهد:امم انشاء الله
جودي:تمام...
♧♧♧♧♧◇◇◇◇
في محل حي ....
تجلس ملاك بغضب في محلات حي التي تبيع الشوربه و بجانبها عشق..
يتقدم ناحيتهم الجارسون ويضع لهم حصنين لشوربه ...
ملاك:دوق الشوربه
الجارسون:خير فيها حاجه؟؟
ملاك:دووقها بس
الجارسون:ادا بارده ابدلهالك
ملاك:لو سمحت دووقها
الجارسون:لو سمحتي انتي..لو ناقصها حاجة قوليلي وانا ببدلها
ملاك:ياأخي رد عليا ودوقها بس
الجارسون:طيب ماشي هدوقها ..بس فينها ملعقة؟؟
ملاك:اهااا فينها ملعقة ياحيو*اااااان
الجارسون:اسف معلش نسيتها
عشق وهي تمسك بطنها من شدة ضحك
عشق بضحكة:وربي هبلة..بس مضايق انتي من ايه؟؟
ملاك:مش عارفة بس قلبي مقبووض ..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
رينلا:ياافندم لميس هانم نايمه
أسد:تمام..
معتز:هتجيب ملاك تسكن معانا صح
أسد:انشاء الله
معتز:بس انت مستعجل ليه تتزوجها..
أسد:عشان ...قاطع حديثه دخول تارا ...
تارا بغضب عامي عيونها:.......
معتز بصدمة:ايههههههه؟؟؟؟
❤❤❤❤❤❤
في مدرسة...
فهد :اموت واعرف ليه المصري بعد ما يقلب الشاي يخبط الملعقة مرتين على الكوبايه تحس انة بيستأدن قبل مايشرب..🤦♂️
جودي بهمس:صح
فهد🤦♂️:شعب اخلاقه عالية
المستر بغضب:احنا بقالنا ساعة وبنشرح درس وانت مش راضي توقف ترترة ونكات تبعك
فهد:بس كنت مركز مع درس
المستر:طب ما هو الإستهبال وماهو رعب ؟
فهد:استهبال انك تدغدغ ميت لكن رعب لو قام يضحك ..
(بعشقك حبيبي فهد 😂)
دكتور وهو يحاول كتم ضحكته بصعوبة..
دكتور:......... .
قلوب_ارهقها_نبضها
بقلم_نهيلة_حميمي
ناس لبتقول ايمتا راح تنتهي رواية 🤦♀️...رواية لساتها طوييييلة أوي اوي اوي دي مجرد مقدمة راح يدخل أشخااص كثيير لرواية 🤭 وشكرا لتفاعل سكر ..♡♡
......يتبع
اعمل متابعه هنا👈 اضغط هناااااااا👉عشان يوصلكم كل الاجزاء الباقيه هتوصل للمتابعين فقط
رأيكم في بارت🤦
تكملة الروايه من هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق