القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية انتقام من نوع خاص البارت 14_15بقلم امل صالح


|14| 💛..

إنتقام_من_نوع_خاص

فجأة لقيت حسام بيتشد والشخص دا بيزعق فيه - إيدك من عليها يابن الـ***....


إبتسمت براحة بعد ما شوفت وش الشخص دا واللي مكنش غير "بابا" الداعم الوحيد في المصيبة اللي وقعت فيها ألا وهي "جوازي" من حسام.


من يوم ما حسام قالي على إننا هنتجوز في بيت أمه وأنا عرفت بابا، اتكلمت معاه وعرفته كل حاجة وفكرت إني بكلامي الأهبل اقنعته وهو برضو فهمني إنه موافق.


بس بعد تصرفات حماتي اللي بقت أوڨر ومع معرفتي ليها بخيانتها لحمايا معرفتش اسكت وحكيتله كُل حاجة عملتها معاها، وهو بكل هدوء فهمني اللي بيحصل.


كنت هبلة ومفكرة إن حسام فعلًا باع الشقة بس هو فهمني الخطة اللي كان بيخطط ليها حسام مع أمه، ومن وقتها بدأ هو يحركني.


أعمل اي معملش اي، اقول اي ومقولش اي، اطلب من حماتي إي واقول لحسام اي، كان بيقولي اعمل ايه في كل وقت، لكن ميعرفش إني قولت لحسام على خيانة أمه لأنه كان رافض وكان دايمًا يقولي "من ستر على مسلم ستره الله في الدنيا والآخرة".


وقفت ورا بابا اللي زق حسام بعد ما نزل ضرب فيه، قال بصوت عالي وهو بيشاور على السلم اللي يطلع للشقة اللي فوق - شروق .. اطلعي هاتي هدومك بسرعة..


وكمِل وهو بيبتسم بشماتة - أصلك لازم تروحي بيتك بقى، بيتك اللي أنتِ معاكِ مفاتيحه كُلها.


تابعت صدمة حسام وأمه وأنا طالعة اعمل زي ما قالي، لميت المهم ونزلت بيه تاني، وقفت على باب الشقة وسمعته وهو بيقول آخر كلام - ورق البيت تجيبه كله على البيت بعد بكرة بالكتير، هيتكتب كله بإسم شروق...


كمِل وهو بيبص لـ الـ 3 - أعتقد في أمور لازم تعرفها يا حسام، زي إن مدام ناهد واستاذ سعد كُل واحد فيهم عامل مصيبة...


وقف حسام بسرعة - مصيبة إي....


|15| 💛..

إنتقام_من_نوع_خاص

- أعتقد في أمور لازم تعرفها يا حسام، زي إن مدام ناهد واستاذ سعد كُل واحد فيهم عامل مصيبة...


وقف حسام بسرعة - مصيبة إي....


طبطب أبو شروق على كِتفه وقال وهو بيبتسم ببرود - لأ دي أمور عائلية مليش دعوة بيها، أنا اللي يهمني دلوقتي بنتي، ماشي يا حسحس.!!


خرجت شروق مع أبوها ومِشوا وسابوا الغموض مالي البيت عندهم، لف حسام وبص لأمه وقال وهو بيشاور على باب البيت - يقصد إي الراجل دا.!


لف لبابه وسأله هو كمان - يقصد إي يا بابا رُد عليا..!


فضلوا ساكتين محدش فيهم فاهم حاجة، سعد مَـ يعرفش إن ناهد بتخونه ولا ناهد تعرف إن سعد بيخونها، شد حسام في شعره وهو بيلف حوالين نفسه لحد ما عينه وقعت على تلفون مرحبا أمه فجأة..


بدأ يفتكر كلام شروق والحاجات اللي وريتها ليه فَـ بسرعة لف لمامته وشاور على التلفون - هو .. هو كلام شروق بجد.!


بلعت ناهد ريقها وهي بترجع لورا ببطئ وحسام اتجنن أكتر وهو بيبصلها وبيبتسم بعدم تصديق - يعني أنتِ فعلًا .. فعلًا...


سِكت للحظات ورجع كمِل وهو بيقف بثبات - خاينة..!!


في اللحظة دي زعق سعد اللي مكنش فاهم هو بيتكلم عن إي وهو بيبص لناهد - إييييي..!!


قرب من ناهد بسرعة وهو بيمسكها من كتفها - الكلام دا صح..!!


سكتت ومردتش، عجزت حتى عن إنها تنفي فَـ ضغط أكتر على دراعها وهو بيزعق - مَـ ترُودي.!


كان وقتها حسام واقف ساند على الباب وهو مصدوم في أمه، لمح بعينه تلفون سعد اللي كان منور واللي كان عامله صامت زي العادة.


شده براحة وباستغراب وهو مستغل انشغاله مع أمه وفتح الاسبيكر، وفجأة الكُل سكت لما سمعوا صوت واحدة ست - سعد.! أنت فين.! إبنك تعبان خالص..

اعمل متابعه هنا👈 اضغط هناااااااا👉عشان يوصلكم كل الاجزاء الباقيه هتوصل للمتابعين فقط

#إنتقام_من_نوع_خاص

#أمل_صالح


يتبع...♥️



 

تعليقات

التنقل السريع