القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية جحيم عاشقي البارت الاول والثاني بقلم زولة وحيدة في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


#جحيم_عاشقي

بطلنا هو" آسر المنشاوي" صاحب أكبر الشركات في الشرق الأوسط،غني جداً وسيم شعرو باللون الاسود عيونو باللون البني يمتلك جسم رياضي قوي قاسي قلبه حجر  بسبب ماضيه

 

بطلتنا هي" تقى"  ذات العيون البندقية والشعر البني بنت محجبة وجميلة جدا تعيش مع امها والدها هرب منهم وهي عمرها سنة

 

"هند" صديقة تقى ذات الشعر الأسود والعيون العسلية محجبة 


"زياد" صديق آسر شعر باللون الأسود وعيونو بالاخضر 


هنتعرف على باقي الابطال في الحلقات الجاية



#جحيم_عاشقي

#بارت_1

تقى لأمها:ياماما انا هطلع ادعيلي 

امها ورد :بالتوفيق ياحبيبتي

تقى باست راس مامتها وطلعت

في شركة المنشاوي

زياد :ياآسر السكرتيرة بتاعتك استقالت بس لقينا بنت بدالها

آسر :أنا هعمل المعاينة عشان مش عايزها تعملي مشاكل زي الأولى

زياد :اوكي

تقى دخلت شركة المنشاوي وكانت متوترة

زياد :اهلا انسة تقى اتفضلي معايا

تقى دخلت مع زياد لمكتب آسر

آسر وهو بشوف الورق انسة تقى ادخلي

تقى دخلت وزياد طلع

آسر وهو بيبص ليها بإعجاب فهي البنت الوحيدة في شركته ترتدي حجاب:اتفضلي ياقمر

تقى قعدت

آسر بابتسامة :ايه الجمال دة

تقى :ممكن نبدأ

آسر بغضب :أنا اللي بقرر امتى نبدأ

تقى :ع فكرة يا استاذ انا مبخفش من حد ف عشان كدا الأحسن توطي صوتك

آسر باستغراب :ايييه انتي بتقولي لمين يوطي صوتو انا آسر المنشاوي

تقى بشجاعة :وانا تقى أحمد...ايه ياعم كلها أسماء عادية

آسر بغضب :زياااااااد

زياد دخل بسرعة

آسر بغضب:ايه البنت دي

تقى بغضب :ع فكرة مديرك قليل ادب وانا ما بشرفني اشتغل مع واحد قليل ادب

آسر مسكها من ايدها وشداها عليه :ع فكرة انتي ماشوفتيش حاجة مني

تقى ضربته كف وبعدت عنه

آسر بغضب :انتي بتضربيني انا؟ 

تقى جريت برا الشركة بأقصى سرعة

آسر بغضب :زياد  البنت ضربتني قدامك وانت واقف زي التمثال 

زياد :آسر انت غلطان البنت دي مش زي البنات اللي شغالين معانا

آسر بغضب:أنا عايزك تعرفلي كل شي عنها بسرعة

زياد بتنهيدة:اوكي

زياد طلع وهو حزين على حال صديقه

عند تقى في التاكسي

تقى وهي بتكلم نفسها:يالهوي ايه الإنسان دة دة اكيد لو ضربني هيكسرني ايه العملاق دة

وصلت البيت

ورد :في ايه يابنتي ليه رجعتي بسرعة

تقى :أنا تاني مش عايزة شغل

ورد :في ايه بس 

تقى حكيت ليها كل شي

ورد حضنتها :خلاص ياحبيبتي بكرة تلاقي شغل احسن منو

تقى بنفي:لالا تاني مستحيل اطلع من البيت دة ممكن يقتلني

ورد :بعد الشر عنك يا بنتي مفيش حد يقدر يقرب عليكي وانا موجودة

تقى :ربنا يخليكي ليا ياماما 

ورد :أنا هجهزلك الاكل 

تقى :لا انا مش جعانة ياماما 

ورد طب روحي ارتاحي

تقى دخلت اخدت شاور 

==================

عند آسر في الشركة

آسر :أنا هروح الغي كل الاجتماعات يا زياد

زياد :بس... 

آسر :جبتلي المعلومات؟ 

زياد :اه اسمها هو تقى أحمد ساكنة في بيت صغير مع مامتها وابوها هرب من هي صغيرة

آسر بابتسامة جانبية:اكيد هرب عشان البنت دي نحس عليه

آسر طلع بسرعة ركب العربية

آسر للسواق :خدني ع بيت***

آسر وصل البيت 

=================

عند تقى

تقى :ياماما انا هروح اجيب شوية حاجات من البقالة

ورد :طيب متتأخريش

تقى :حاضر

تقى طلعت شافت آسر قدامها 

آسر بابتسامة:كيفك يا قمر 

تقى بتوتر:عايز ايه

آسر :عايز اخد حقي منك

تقى :خليك بعيد عن بيتي 

آسر فضل يقرب اكتر :ولو قربت منك هيحصل ايه

تقى زقتو ع الارض وجريت 

آسر بضحك :دي البداية يا تقى صدقيني هاخد حقي 

وركب العربية واتجه للقصر

بقلمي زولة وحيدة 

==================

عند تقى 

تقى كانت بتفكر في اللي هيعملو آسر 

بتاع البقالة :عايزة ايه ياتقى

تقى :لا ولا شي

وراحت ع البيت 

بتاع البقاله اكيد البنت دي مجنونة

================= 

في قصر المنشاوي

الدادة:اهلا يابني كيفك

آسر :الحمد لله 

الدادة :أنا جهزت الاكل يابني

آسر :لا انا مش عايز شي 

آسر راح ع اوضته وفضل يفكر هيعمل ايه ل تقى 

آسر بابتسامة :هخليكي تجي تبوسي رجلي وتعتذريلي ياتقى... 

===================

#يــــتــــبــــع

#بقلمي زولة وحيدة



#جحيم_عاشقي 

#بارت_2

في صباح يوم جديد

عند تقى

تقى :صباح الخير ياماما

ورد بتعب:صباح النور

تقى:ماما في ايه

ورد :مفيش يابنتي

تقى:نروح الدكتور

ورد بتعب :لالا

تقى :لا هنروح انا هجيب تاكسي

وطلعت برا

ياسر :ازيك ياتقى

تقى :عايز ايه ياياسر

(ياسر عمرو 35 سنة مش حلو الصراحة بيحب تقى وعايز يتجوزها بأي طريقة)

ياسر :هكون عايز ايه مثلاً

تقى اتجاهلته وراحت تجيب تاكسي

ياسر بابتسامة خبيثة:ماشي ياتقى ماشي

=================

في شركة المنشاوي 

آسر :زياد انا عايزك تجيبلي معلومات اكتر عن البنت دي

زياد :يا آسر خلي البنت في حالها

آسر :ضربتني كف يا زياد

زياد :بس..

آسر بمقاطعة :جيبلي المعلومات ويلا اتفضل برا

زياد طلع

==============

في المستشفى

الدكتور :انسة تقى مامتك مريضة بالقلب ولازم نعمل ليها عملية بأسرع وقت

تقى :طيب يادكتور

تقى أخدت مامتها ع البيت

وطلعت تدور ع شغل

رنت عليها هند

هند :ياخسارة العشرة اللي بينا ياتقى

تقى :يابنتي مشغولة

هند :حتى لو مشغول مفروض ترني عليا وتسألي عن حالي

تقى :ماانتي اهو كويسة

هند :يمكن مش كويسة

تقى :هند بطلي هبل انا بدور ع شغل

هند :ليه شركة المنشاوي ما قبلوك

تقى:قصة طويلة هحكيهالك بعدين

هند :تعالي الليلة عندنا ماما قالتلك تجي نفطر سوى

تقى :لا انا مش هقدر

هند :متخافيش فؤاد برا البيت مش هيجي

تقى:وانتي مفكراني خايفة من اخوكي

هند بضحك:لا يابنتي متأكدة

تقى :خلاص اقفلي انا وصلت

تقى قفلت السكة

================

عند آسر

زياد :امها مريضة بالقلب ومحتاجين يعملو ليها عملية بأسرع وقت

آسر بابتسامة :قول لكل الشركات ترفضها وخليهم يقولو ليها تيجي شركة المنشاوي

زياد :حاضر

=================

عند تقى كل الشركات مش عايزين يقبلوها

تقى:معنديش حل إلا اروح لشركة المنشاوي

وراحت للشركة دخلت ع مكتب آسر

آسر :اهلا انسة تقى.. وحشتيني اوي 

وراح مسكها من ايدها وشداها عليه

تقى بدموع :ارجوك انا عايزة اشتغل هنا امي مريضة 

آسر :وانا مالي ومالها

تقى:خليني اشتغل معك

آسر :حاااضر بس بشرط

تقى:ايه هو

آسر :تتجوزيني

تقى بعدت عنه :مستحيل اتجوزك

آسر :براحتك يلا غوري من قدامي

تقى راحت عند امها لقيتها تعبانة اوي

تقى اخدتها للمستشفى 

تقى:ارجوك يادكتور ابدأ في العملية وانا هجيبلك الفلوس

الدكتور :اسف يا تقى مقدرش لانو المدير هو اللي طلب انه منبداش في العملية إلا لما تدفعي الفلوس

تقى باستغراب:آسر

الدكتور :ايوة آسر بيه

تقى جريت ع الشركة

===============

في الشركة 

تقى دخلت ع المكتب بسرعة

آسر كان مركز في الورق

آسر بغضب :انتي ليه بتدخلي بدون استاءذان 

تقى بسرعة:أنا موافقة

آسر رفع راسو

آسر بابتسامة :نعم ياقمر

تقى :موافقة اتجوزك بس ارجوك خليهم يعالجو ماما 

آسر :طب يلا نكتب الكتاب اول

تقى :لأ اول خليهم يبدو في العملية 

آسر اتصل ع الدكتور

آسر :دكتور محمد ابدا العملية والتكاليف خدها من زياد

الدكتور :حاضر

آسر قفل :يلا يا قمر 

تقى :بس.. 

آسر مسكها من ايدها واخدها ع القصر

في القصر

آسر :يلا ابدا 

المأذون قال جملته المشهورة(بارك الله لكما وعليكما وجمع بينكما في كل خير) 

آسر :مبروك يامدام تقى

زياد :مبروك يا آسر وتقى

آسر :الله يبارك فيك واسمها المدام تقى

زياد :حاضر ياخويا انا هروح بقى

آسر :اوكي

زياد طلع واخد المأذون والشهود

تقى:أنا عايزة اشوف ماما

آسر :مفيش خروج من البيت يامراتي المصون

تقى:بس..... 

آسر بمقاطعة :اطلعي الاوضة

تقى:يا آسر انا لازم اشوف ماما

آسر :وانا قولت مش هتشوفيها

آسر شالها وطلع ع الاوضة

تقى :نزلني ياز'فت

آسر بغضب :أنا ز' فت صح

حطاها ع السرير وراح اخد الكرباج

آسر :أنا هربيكي

وفضل يضربها وهي بتبكي

آسر وقف عشان ياخد انفاسه

تقى ببكاء:انت ليه بتعمل معايا كدا كله عشان ضربتك كف وانت الغلطان.. انت حيوان واكيد اهلك معرفوش يربو ابنهم

آسر وشه بقى احمر من كتر الغضب اتجه عليه وفضل يضربها بالقلم في وشها

تقى :أنا بكرهك يا آسر

آسر :أخرسي خالص وعقابا ليكي هتنضقي القصر كله

وطلع للدادة

آسر :دادة نرجس خليكي مع البنت دي خليها تنضف القصر كله وإذا عرفت انه في حد ساعدها مش هيحصل خير

الدادة:حاضر يابني

آسر طلع وهو في كامل غضبه

تقى قامت ونضفت القصر كله

بعد مدة آسر دخل ع الاوضة لقاها نايمة لاحول ولا قوة ليها

آسر راح قعد جمبها مسك ايدها لقا حرارتها مرتفعة

آسر بصوت عالي:دادة نرجس اتصلي ع الدكتورة

تقى صحيت بخضة

تقى بدموع:والله نضفت القصر كله...ممكن تخليني اروح لمامتي بقى

آسر:أنا قولت مفيش خروج من القصر

تقى بدموع:ارجوك هعمل اللي انت عايزه بس خليني اشوفها

آسر وهو بيقرب منها:انتي حلوة اوي ولما تبكي بتكوني احلى... بحبك وانتي بتتعذبي كدا

وقب"لها بحب

تقى بلعت ريقها بخوف

آسر في نفسه :أنا عملت ايه لالا مستحيل يا آسر مستحيل

تقى بصوت منخفض :ارجوك عايزة اشوف ماما

آسر ضربها كف

آسر بغضب :مش هتشوفي حد وانتي هنا زيك زي الخدم هتشتغلي كل يوم عشان تدفعي تكاليف العملية بتاعت مامتك

تقى :حاضر

الدكتورة دخلت

آسر بغضب :اطلعي برا هي كويسة

الدكتورة طلعت

الدادة :بس يا ابني..

آسر طلع وعفاريت الدنيا كلها قدامه

تقى كانت بتبكي ع اللي بيحصل ليها

الدادة :بنتي انتي كويسة؟

تقى :اه ممكن تديني تلفونك

الدادة ادتها التلفون

تقى اتصلت على هند

تقى:هند روحي على مستشفى ***ماما هناك شوفيها

هند باستغراب :وانتي فين

تقى ببكاء:هند انا اتجوزت

هند بغضب :ايييييييييه انتي مامتك في المستشفى وبتروحي تتجوزي كدا

تقى حكيت ليها كل شي

هند :دة واحد معندوش د"م

تقى :روحي لماما يا هند ارجوكي

هند :حاضر خلي بالك من نفسك ياحبيبتي

تقى :طيب وانتي خلي بالك من نفسك ومن ماما

وقفلت التلفون

تقى :شكراً

الدادة :عفواً يابنتي إذا عايزة اي شي انا موجودة

تقى :تسلميلي

الدادة :الله يسلمك انا هروح اشوف شغلي

تقى :اوكي

بعد مدة 

آسر دخل الاوضة لقا تقى بتبكي

آسر بجمود:لازم تنامي عشان هتفوقي بدري وتنضفي البيت وهتنامي ع الارض

تقى نزلت ونامت ع الارض

آسر فتح التكييف في أعلى درجة

تقى حرارتها ارتفعت اكتر

في الصباح

آسر بغضب :ياز"فتة

تقى كانت في عالم تاني

آسر لقا جسمها سخن

آسر قفل التكيف

بعد مدة

الدكتورة :آسر بيه المدام محتاجة راحة

آسر :يعني هي كويسة

الدكتورة:بقولك محتاجة راحة يعني مش كويسة خالص 

آسر دخل عليها بسرعة

آسر بغضب :تقى قومي

===================

تقى عمرها 22

آسر عمرو 29

هند 22

#يتبع اللي عاوز تكملة الروايه يعمل متابعه من هناااااااا 

#جحيم_عاشقي

تكملة الروايه من هنااااااا 

إيه رايكوا



 

تعليقات

التنقل السريع