القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية كبرياء آسيا وغرور أسر البارت الرابع والخامس بقلم بسمله صالح جميع الفصول كامله

#روايه_كبرياء_اسيا_وغرور_اسر


#بقلم_بسمله_صالح


#البارت_الرابع 


#استغفر_الله_الغظيم_رب_العرش_العظيم


كان كل واحد من ابطالنا بيجهز نفسه للفرح اسيا


 ورقيه وملك كانوا مع امنيه في البيوتي سنتر


 وبيجهزوا نفسهم وبيلبسوا فساتينهم وكان الاربع


 بنات من شده جمالهم وجمال فساتينهم ينحني لهم


 القمر بجد مش قادره اوصف لكم شكلهم جذاب


 جدا ويخطف الانظار فستان امنيه معروف طبعا


 فستان عروسه ابيض ومطرز بينما فستان اسيا زي


 ما احنا شايفينه في الصوره كده ما نفوش واحمر


 عاري الاكتاف وكانت اسيغ حاطه ميك اب سيمبل


 جدا كان الفستان  يبرز جمالها وكانت فرده شعرها


 الطويل على ظهرها وكان شعرها طويل لونه اسود


 كالفحم ولبسه تاج يصل الى مؤخرتها مما جعل اسيا فاتنا

 للغايه


بينما رقيه كانت ترتدي فستان بينك قصير يصل


 طوله عند الركبه وفستانها مطرز ورائع كانت تضع


 ميك اب بسيط وكانت عامله شعرها فورمه كبيره


 وكانت فاتنه للغايه بينما ملك كانت ترتدي فستان


 عاري الاكتاف يكشف نصف ظهرها وكان طويل


 لونه بيج من على الصدر ومطرز ومن تحت لونه


 اسود وكانت تضع ميك اب سمبل بسيط وكانت


 عامله  شعرها مموج  ولبسه تاج رائع 


وصل زياد للبيوتي سنتر وقبل امنيه من على جبينها


 وشالها ولف بها مما جعل رقيه تصفق بحراره


 وعيناه تمتلئ بالدموع وتقول امتى بقى يا رب


 يجي نصيبي يضحك الجميع عليها وامنيه مشيت


 مع زياد وركبوا سياره فخمه مزينه بالورد ثم جاء


 معتز بعربيه اسيا قالت رقيه واسيا في نفس الوقت


 ايه الموز ده ده انت قمر قالت اسيا انت هتتعاكس


 النهارده لما ي واد ي جامد بس ضحك معتز وقال وانا اجي


 جنبكم ايه يا اجمل اخوات يا احلى من القمر نفسه


 ثم يركبوا ثلاث بنات مع معتز ومراد وصل عند


 فيله اسر ومراد قال لي اسر :يخرب بيتك ايه الشياكه


 والاناقه والبيرفيوم الجذاب ده يقول اسر دي


 اقل حاجه عندي ويقول هذه الكلمه بغرور يقول 


مراد طب يلا يا اسر يا مغروره 


يقول اسر: ده انت متشيك على الاخر يا مراد


 تقولش رايح فرحك يضحك مراد يقول الشياكه


 عنوانا يا دكتور ثم يضحكوا يركب اسر عربيته


 ومراد عربيته ويصل مراد واسر قبل وصول اسيا


 وملك وعند وصول العريس والعروسه القاعه حتى


 بدءوا في رقص السلو البطيء على اغنيه رومانسيه


 طبعا كلنا عارفين الاغنيه دي من اول دقيقه للفنانه


 اليسا مع بدايه الرقصه وصلت اسيا وملك ورقيه


 ومعتز الذين خطف الانظار بجمالهم من الزايد عن


حده لدرجه انك جميع نظر لهم تاركين العريس


 والعروسه يرقصون وبدا الجميع يغازلونه الثلاث


 فتيات ومعتز كان غيران عليهم وفي بنات كانت


 بتغازل معتز طبعا بعد ما الجميع بدا في النظر


 للفتيات قال اسر ومراد في نفس اللحظه هو في


 ايه اللي أن نظر  كل من اسر ومراد وانصدموا


 من كتله الجمال ايه الاقمر ده معقول في جمال


 بالشكل ده يقول مراد هي دي الظابط ملك يا لهوي


 دي احلاوت اوي  دي اجمل من القمر نسيت اقول


 لكم ان هلا موجوده في القاعه هي واخوها جاسر


 لان جاسر اخوها يبقى صديق العريس فهي راحت


 الفرح مع اخوها لانه امنيه كمان صديقها هلا


 لما شافت كل الانظار اللي كانت عليها وكانت موجه


 لها بقت موجهه على ثلاث بنات دول هلا غارت


 جدا وبصت على فستانها الذي كانت ترتديه والذي


 لا يخفي الكثير من مفاتن جسمها كمان كان قصير


 ومنفوش ولونه ابيض واسود  ده انا حتى


  لابسه فستان اجمل  منهم وشكله اشيك واغلى


 منهم وحتى ميك اب جميل جدا طبعا الميك اب


 بتاعها اوفر  وهي في اعتقدها ان الميك اب الاوفر


 هو الاشيك والاحلي من البسيط وغيرانه جدا لان


 الشباب اللي كانوا بينظروا لها بداوا ينظروا الثلاث


 فتيات وخطفوا الانظار واسر ومراد فاقوا من


 شرودهم بينما جاسر لم ينزل نظره وعيناه التي


 كانت تتفحص رقيه مما جعل روقيه تخجل كثيرا


 دخلت اسيا معتز وملك ورقيه تحت انظار الجميع


 وبدءوا الجميع يطلع على المسرح ويرقص مع


العريس والعروسه واسيا راحت عند المسؤول المتخصص لتشغيل الاغاني 

 


 وطلبت منه المايك علشان تغني له امنيه في


 فرحها ثم اخذت المايك وغنت وقالت اه يا قلبي


 حطها في عينك دي اغلى بنت في الدنيا يعني تقدر


 ما القمر عارف جمال وبدات  في الغني بمجرد ان غنت اسيا


 ونطقت كلمات  الاغنيه الى ان الجميع بدا ينظر لها


 باعجاب شديد وعين الشباب لم تنزل من على اسيا


 وبدات الجميع يصوروها فيديو وينشروه على


 مواقع التواصل الاجتماعي واسر كان مندمج معها


 جدا وقال معقول في صوت ملائكي بالدرجه دي


 صوتها روعه مش معقول وكان مهبور بصوت اسيا 


 جدا جدا وهلا لحظه كده وغارت جدا وقالت معقول


 البنت دي هتخطف اسر مني انا مش هاسمح بكده


 تقرر  اسيا المقطع ثاني وبعد كده قالت دي صاحبتها وعشره عمري وبينا سنين من صغري وانا ايدي في


 ايدها تعدي سنين فرحه بينا من عينيها لايق


 الابيض عليها والعريس الله على جمالهم وبعد ما خلصت


 اسيا هذه الاغنيه التي خطفت انظار الجميع والذي


 ادت الى ان ينظر لها جميع باعجاب شديد بدا الجميع


 في التصفيق الحار لها وكان من بينهم اسر ومراد


 ومعتز ورقيه وانتبه وذياد وملك يصفقون بحراره بينما هلا كانت تحقد


 عليها وتنظر لها بغل لانها رات اسر ينظر لها باعجاب


 وهي عارفه انه عمر اسر المغرور ما بيعجب ببنت


 ازاي يعجب بها كان كل هذا الكلام يدور في عقل


 هلا وتنظر  اسيا للجميع بفرحه وبعد انتهاء


 الاغنيه جريت امنيه وحضنت اسيا وعينيه تمتلئ بالدموع وقالت بحبك ي اجمل سيا في الكون


بعد كده مسؤول الموسيقى طلب ان كله ثنائي او


 كابلز يرقصوا على المسرح بجانب العريس


 والعروسه رقصه سلو تيجي هلا وتجري وتمد


 يديها لاسر واسر كان مش موافق لكن هل اصرت


 كثير لغايه مااسر وافق وقالت له وما تكسفنيش


 بقى وبعد كده اسر وافق ومراد كان هيقوم


 مش بيحب الرقص ولسه يمشي جاءت بنت وقالت


  له تسمح لي بالرقصه معاك قال مش بحب الرقص

 قالت له ما


 تكسفنيش وبعد ما حولت كثير وافق مراد وطلع


 معه على المسرح رقيه طلعت مع معتز وجاسر قال


 لملك تسمحي لي بالرقصه دي سيف بقى كان


 موجود لانه يبقى جار زياد جاء سيف ومد يده


 لي اسيا وقال لها اسمحي لي بالرقصه الحلوه دي


 اسيا كانت هترفض بس هو قال لها بليز مش هينفع


  تقعده لوحدك كده وكله بيرقص وانا قاعد وما نقومش نرقص ما تكسفنيش بالله عليك وبدات


 الرقصه واللي اختارتها الاغنيه البنت اللي كانت


 بترقص مع مراد وهي اغنيه اليسا اغنيه ساعات


 لان البنت دي كانت بتحب مراد بس مراد 


 رافض فكره الحب والارتباط وبدا كل ثنائي يرقص


 على الاغنيه  وكانت رقصه مميزه وهي رقصه الكل


 بيرقص نفس الرقصه كان كل من هلا واسر مع


 بعض واسيا وسيف مع بعض واسر ما نزلش عينه


 من على اسيا وكان حاسس ببعض لغيره ان سيف


 حاطط يده على كتف اسيا وبيرقص معه واسيا


 ماسكه في  في يدي وهلا كانت غيرانه جدا لان


 اسر مش مديها اهتمامه وكل نظره على اسيا


  ومعتز ورقيه  مع بعض وجاسر ما يعرفش ان معتز اخوها


وكان غيران 


 {هتقولي غيران ازاي ي بسمله هو لحق}


 هاقول لكم ده بقى حاله خاصه الحب من اول نظره


 طبعا في فيديو هيوضح لكم طريقه رقص الكابلز على الاغنيه كمان وقد ايه رقصتهم جميله جدا


 وهتعجبكم ان شاء الله وحان وقت ان كل الابطال


 يدوروا ويلفوا لكي يتغير كل واحده بترقص مع كل


 واحد هتتغير واسيا بتلف وفتحه ذراعها واسر بيلف


 وفتح ذراعه لدرجه ومسك اسيا من يديها بتملك  وشدها ليه وخبطت اسيا في


 جسم الصلب وبقت في حضنه وعينيهم طلاقت


 وكانت لغه العيون هي السائله بينهم فاقت اسيا من شرودها


 وتغاظك جدا لما لقيت نفسها قريبه منه اوي كده


 وبعدت عنه ولسه هتبعد يديها وبدات   الرقصه 


كل ثنائي  بدأ يفتح يده يلف وكل واحد مسك يد واحده بترقص معه رقيه  جاسر مسكها وبقت معه 

وسيف


 مع البنت اللي كانت مع مراد

ومعتز رقص مع هلا وبدات رقصه مختلفه عن


 الرقصه اللي كانت قبلها  اسر يضع يديه على خسر اسيا


 ويرقص معها ويمسكها وهي تلف وهي  وكان سعيد جدا وهمس


 في اذن اسيا وقالها انت كثير حلوه النهارده يا قمر


 ده احلى من القمر اسيا ابتسمت وقال الله ابتسامتك جميله شعرت اسيا بالخجل وحدودها كانت زي الفراولايه   مما جعلت اسر يعجب بها واسيا هي كانت بتنزل جسمها


 لتحت وبتنزل واسر يضع يديه على خسرها بينزل معها طبعا كل


 الكابلز والثنائي بيرقصوا نفس الرقصه ومش قادره


 اوصف لكم جمال المنظر والمشهد دي كانت رقصه


 في قمه الرومانسيه والجمال وحان موعد تقطيع الكيكه


واسيا كانت عينها تدمع ورقيه وملك سعيدين جدا


 واسيا لا تعلم بان يوجد عيون تراقبها اسر كان


 عرف في اللحظه دي ان اسيا شخص حساس جدا


 ومتاثره بموقف ده بدا العريس ياكل العروسه


 الكيكه والعروسه تاكل العريس وبعدين الشوكه


 كانت تحمل قطعه من الكريز والمفروضوالعريس


 ياكلها هو والعروسه مع بعض بس امنيه اتكسفت


 جدا ومسكت الشوكه وقطعت حته من الكيك


 واكلتها لاسيا واسيا حضنتها كثير انتهى الفرح


 على خير وااسيا حضنت امنيه وقالت لزياد خلي


 بالك من امنيه قال زياد: دي في عيني وبدا كل من


 اهل امنيه يودعوها واسر ومراد وسيف وجاسر


 حضنه زياد والف مبروك يا عريس وغمازول


 ساعتها زياده ضرب اسر بخفه وقال له عقبال لك


 يقول اسر لا يا صاحبي ما باحبش الجواز يقون


 ذياد بكره اجي فرحك واقول لك لا يا صاحبي ما


 باحبش الجواز ثم يضحكوا

ملك واسيا ومعتز


 ورقيه روحوا اسر ومراد وسيف روحوا واسر


 داخل غرفته ولبس ترنج بيتي وجاء عشان ينام


 لكن مش قادر ينام من التفكير في الذي سرقت


 عقله وتفكيره كيانه وهي اسيا وقال في نفسه معقول


 بدات احبها احب مين وانا ما اعرفش حتى اسمها


 بس هي قمر قوي وغير البنات اللي انا اعرفهم


 عكسهم خالص البنات اللي انا اعرفهم بيتمنوا نظره


 مني وهي عكسهم انا اللي بقيت عايز هي اللي تنظر


 لي نظره

عند  اسيا كانت مش عارفه تنام بسبب


 التفكير في اسر ونظرته بالاعجاب الذي كان ينظر لها


 وتفكر وتتذكر عندما تلقت عينيه ولما قال لها في اذنها ا


 كثير حلوه النهارده يا قمر تلقائي ابتسمت اسيا


 وقالت اسيا فوقي انت هتحبي مين اسر السيوفي


 المغرور ونمت من كثر التفكيره

مراد كان بيفكر في


 ملك وقال في نفسه كانت قمر قوي  مراد


 وملك كانت بتفتكر مراد ورقصتها معه ونظرت


 الغيره ليه لها اما كانت بترقص مع جاسر وقالت


 معقول مراد يحبني وانا احبه

 ورقيه بقى كانت في


 حاله لا يرسلها كانت سعيده جدا لان جاسر كان


 بيقول لها هو في كده في جمال كده وكان كانت


 بتقول الله شعور حلو قوي بس يا ترى اسمه ايه


 ويا ترى هاشوفه ثاني ولا لا

 جاسر بقى كان عرف


 انها اسمها رقيه لما معتز ندى عليها وقال لها يلا يا


 رقيه عشان هنتاخر وكان بيدور في دماغه يا ترى


 رقيه مرتبطه ولا لا و كان بيتمنى انه ما تكونش


 مرتبطه لانه حبها وعدت الليله وكل من ابطالنا


 بيفكروا في بعض


 وصباح يوم جديد استيقظت


 اسيا بس اتفاجات ان اخواتها نايمين وما فيش


 زعيق وما فيش مقلب وقالت الله ايه الهدوء ده


 وبعدين راحت عنده والدتها ثم قبلت يد ولدتها


 وقالت صباح الفل والياسمين على الغاليين تقول


 الام :صباح الجمال على اجمل اسيا وتقول اسيا


 المجانين نائمين يا ماما تضحك الام وتقول خليهم


 نائمين ده احنا قاعدين في هدوء وفجاه يلاقوا


 اللي بيقولوا احنا جينا تقول الام: طب يلا اتوضوا


 وصلوا عشان تفطروا سوا يقولوا حاضر وبعدين


 يفطروا ويروحوا كل من معتز ورقيه الجامعه


 ورقيه تدخل.المحاضره وتتفاجئ بان الدكتور اللي


 .................. دخل هو


وعند اسيا بعد ما وصلت


المستشفى بدري قبل


 ميعادها واسر كان بيمر وبيشوف اخبار المستشفى


 ايه بما انه  ابن صاحب المستشفى فكان بيشوف كل


 دكتور شغال وبيطمئن ان كل حاجه تمام وكان بيمر


 على كل قسم علشان بيدور على اسيا وما تبقاش


 غير قسم الاطفال قال لي الممرضه من المسؤول


 عن قسم الاطفال قالت له دكتوره اسيا قال لها طب


 هي فين قالت جوه في مكتبها يا دكتور يدخل اسر


 ويمشي على الطرقه حتى يصل الى باب المكتب


 ويخبط عليه وفي هذه اللحظه كانت اسيا  تقف على


 الكرسي بتجيب بعض الاوراق اللازمه لمتابعه اخبار


 المرضى واسر كان بيخبط على الباب بس ما كانش


 في رد دخل فجاه وشاف اسيا وهي بتجيب بعض


 الملفات والكرسي بيتحرك واسيا تكاد ان تقع


 .......وفجاه اسيا تصرخ واسر يجري ويقول 


 يا ترى اسر


 هيعمل ايه وهيقدر يمسك اسيا ولا لا ويا ترى مين


 الدكتور اللي دخل على المحاضره اللي فيها رقيه


ا ستوب ولحد هنا استنونا في البارت الخامس يا ترى مراد


 وملك هيحبوا بعض وفعلا واسيا هتقدر تغير اسر وهلا


 ممكن تؤذي اسيا كل ده واكثر هنعرفه في


 البارتات القادمه البارتات القادمه دمار عايزه اقول


 لكم اني بقرا كل كومنتاتك القمر بتاعتكم وما تنسوش


 تدعموني وتشجعوني ان اكمل واستمر وتكتبوا لي


 الكومنتات حلوه اللي بتفرحني وبتشجعني اني


 استمر لان تفاعلاتكم معي ودعمكم وتشجيعكم لي


 ورايكم في الروايه بيفرق معي كثير وبيشجعني ان


 


 واتمنى يكون البارت نال اعجبكم يا قمرات ما


 تنسوش تكتبوا لي رايكم في الكومنتات باحبكم يا


❤️ اجمل متابعين في الكون❤️


#يتبع


#روايه_كبرياء_اسيا_وغرور_اسر

#بقلم_بسمله_صالح

#البارت_الخامس


#سبحان_الله_وبحمده_سبحان_الله_العظيم

❤️


تكاد اسيا ان تقع وتصرخ وفجاه يجري اسر عليها


 لتقع اسيا بين احضانه ويحملها على ذراعه


تلف اسيا يديها حول رقبته وتتلاقى اعينيهم وينظر


 اسر الى عيناها التي سحرته واسيا تنظر في عيناه


 العسليتان وفجاه تفوق اسيا وتقول نزلني


ينزل اسر اسيا  لتقف على الارض وتعدل ثيابها

"اسيا


 شكرا لك

 يضحك اسر بغرور يقول" بغرور انا اللي


 كل مره بالحقك قبل ما تقعي يا دكتوره بس المره


 الجايه يا عالم هاكون موجود ولا لا تنظر له اسيا


 بكبرياء وتقول" له ايه كميه الغرور اللي عندك ده


 وبعدين انا ما قولتش لك تعال ساعدني انت اللي


 جيت

 اسر بغرور "وانا ايه اللي خلاني اشيلك واسعدك ده


  انت ثقيله اوي انا كنت سبتك تقعي جسمك ينكسر


وبالنسبه الغرور فا انا اسلوبي كدا اعتبري اي حاجه


 انا مفيش مني اتنين ممكن تسميه غرور ✌️


اسيا تقول بكل كبرياء وهي تنظر لعيناه وتقول بكل


 ثقه :ان كان غرورك  كسفينه التايتنك التي ادهشت


 العالم فكبريائي ك جبل الجليد الذي اغرقها


ينصدم اسر من ردها الذي احرجه كثيرا وقال انا ما


 اسمحلكيش تكلميني بالاسلوب ده

 تقول اسيا


 بكبرياء" انا اتكلم زي ما احب وقولي اللي اقوله


 انت ما لكش اي حكم علي ثم تكمل وتقول


 وحضرتك بصفتك ايه تدخل مكتبي بدون استئذان


 انا ادخل اي مكان احبه بدون اذن احد ولا شكلك


نسيتي  ان انا ابن صاحب المستشفى تضحك اسيا


 وتقول :ابن صاحب المستشفى وليس صاحب


 المستشفى وبعدين هم عملوا الباب ليه مش عشان


 نستاذن ولا هي زريبه اسر وهو في قمه غضبه


 كويس انك عارفه ان انت قاعده ومفكره مكتبك


 زريبه  وبلاش اقول بقى مين الي ليعيش في الزربيه😂✌️


ثم يرتدي نظاراته وقبل ان يخرج اسيا تقول: انت


 حيوان اللي واقف في الزريبه ده يبقى انت يخلع


 اسر نظرات وعينيه احمرت كثيرا فقدت اسيا ثقتها بنفسها قليلا  


   عندما بدا في الاقتراب منها وقال اسر: انا عمري


 ما مديت ايدي على واحده ست بس شكلك انت


 اول واحده ست همد ايدي عليها ولسه بيرفع ايده


 عشان يضربها مسكت اسيا يده وقالت اهدي بس


 لاحسن يطق لك عرق ما نعرفش نعلجه


يا دكتور وبعدين اوع ترفع يدك علي ثاني لاني مش


 دكتور اسيا الدمنهوري اللي واحد مغرور يمد يده


 عليه ثم تمسك ذراع وتلفه وراء ظهره جامد وتكاد أن تكسره 


ولو ت زراعه جامد لدرجه انه تألم ولكن لم يظهر


في الجامعه عند رقيه انصدمت لما شافت جاسر


 داخل الجامعه بيقول انا دكتور جاسر هادرس لكم


 الماده دي بدل دكتور كريم احب اتعرف بيكم رقيه


 كانت في حاله صدمه بس كانت فرحانه جدا من


 جواها بدا البنات والشباب يعرفونا بنفسهم وكانوا


 معجبين جدا بوسامه جاسر وعضلاته وشكله


 ولبسه الغالي جاء الدور على رقيه تعرف بنفسها


 عندما رآها جاسر نظر اليها نظره مطوله تحمل


 الكثير من الحب توترت رقيه من نظرته لها ثم نزلت


 راسها في الارض بسبب خجلها ولكي تداري توترها


 وقالت انا رقيه احمد الدمنهوري 

جاسر "اتفضلي يا


 انسه رقيه بدا جاسر في شرح المحاضره ورقيه


 كانت تكتب ورائها كل شيء وجاسر اعجب بها


 كثيرا بعد انتهاء المحاضره خرجت رقيه اخر


 واحده وقال جاسر انسه  رقيه ممكن تيجي المكتب عندي


رقيه: ليه

 جاسر: لما تيجي هتعرفي

 قالت هاقول لمعتز الاول يتعصب ويقول ممكن تيجي لوحدك انا مش عايز


 معتز رقيه بس ما اقدرش اعمل حاجه من وراء


 معتز

 جاسر "خلاص شكرا لك ما تجيش ثم تركها


 وذهب 

رقيه بتقول فين نفسها :الله ما له ده ايه اللي معصبه  

   جاسر في نفسه :كل حاجه معتز معتز معتز اووف


يا رب ما تكوني مرتبطه وفجاه يشوف جاسر رقيه


 وهي بتجري على معتز وبتحضنه وبتقول له انت


 لسه زعلان من المقلب بتاعي ثم يمسك معتز رقيه


 من ودنها معتز" انت هتموتيني ناقص عمره خلاص


 يا قمر ما اقدرش ازعل من روحي ويحضنها كان


 جاسر يرى كل شيء ويكاد ان ينفجر من الغضب


 والغيره ومسك اعصابه بالعافيه ودماغه شغاله


 تفكير وخصوصا انه لقى رقيه مش لابسه دبله في


 يدها  مما جعله ويسال نفسه معقول تكون رقيه


  بنت مش كويسه ومش محترمه واعتقد ان رقيه


 بنت سيئه ومرتبطه غير رسمه فاحتقرها كثيرا


 وقال في نفسه انت نزلتي من نظري فتاه حقيره


 معقول البنت اللي احبها تبقى كده ولما هي بتحضن


 الناس كده ما جتش معي ليه في في المكتب مع


 اني ما كنتش هاذيكي


وفي مستشفى السيوفي وخصوصا في مكتب اسيا


 بحركه سريعه من اسر اسيا بقيت رقبتها محاطه


 بيد اسر ثم همس في اذنها وقال دي القطه طلعت


 بتخربش وبحركه سريعه من اسيا اديته بكعها في


 معدته مما ادى الى ان امسك اسر  بطنه وساب اسيا


 وقال حلو وصقف لها وقال برافو برافو

 اسر: لو ما


 كنتيش بنت كنت شفت شغلي معك يا قطه


اسيا بكبرياء "اعلى ما في خيلك اركبه احنا فيها اهو يا دكتور اسر

 اسر بغرور "انت مفكره نفسك قويه


 يضحك اسر باستفزاز وقال لها تبقي غلطانه قوي يا


 يا 

اسيا تقول" دكتوره اسيا ثم يكمل ويقول  ي دكتور


 اسيا ولسه هيخرج 

تقول اسيا "الزمن كفيل ان يثبت لكل واحد فينا من


 الاسد ومن الفار ومن القوي ومن الضعيف والبقاء


 دائما للاقوي  اسر يبتسم ويقول "وانا مستني الزمن


 اللي هيثبت ليا كده ولم تعطي اسيا اي اهتمام لكلامه


 يخرج اسر من مكتبها

تفتح اسيا تليفونها وفجاه تلاقي نفسها طلعت ترند


 و مكتوب الصوت الملائكه الذي خطف انظار


 الجميع وسحر القلوب


وفي نفس اللحظه وصل لاسر اشعار ان فيديو طلع


 ترند  اسر دخل شاف الفديو  لقى اسيا طلعت ترند وقال


 معقول تطلع ترند بس تستحق تطلع ترند ده صوتها


 فعلا خطف انظار الجميع وخطف القلوب هلا بقى


 اما وصل لها الفيديو غارت جدا مما جعلها تكره


 اسيا كثيرا والفيديو وصل لرنا وملك وملك اتصلت


  باسيا وقالت حبيبتي الغاليه اللي بقت ترند على


 السوشيال ميديا على صوتها الجامد


تضحك اسيا وتقول الواحد بقى في يوم وليله يبقى


 ترند زمن عجيب 

ملك:  فعلا زمن عجيب

تدخل رنا مكتب اسيا وتقول: اسيا مبروك يا عمري


 بقيتي ترند على صوتك الرائع ده برافو برافو


 وتحضن اسيا تقول لها حبيبي اللي بقى ترند بقى


 اسيا تقول لي لملك في التليفون سلام يا ليكا


 هبقى اكلمك بعدين علشان رنا جاءت عندي المكتب


 تقول ملك لاسيا" سلمي لي عليها تقول اسيا 


  باي يا عمري

 تتحدث اسيا مع رنا وتقول لها ملك بتسلم عليك


 ويتكلموا وبعد كده تمشي .رنا وتقول لاسيا :باي انا


 هاروح اكمل الكشف على الاطفال  احسن


 دكتور اسر يجي ويلاقيني مش في مكتبي اسيا


 تقول يا دي دكتور اسر اللي عمل للدنيا كلها قلبان


 والناس كلها خايفه منه واحد مغرور ومتكبر

 رنا :هو


 صحيح مغرور بس قمر مز كده حاجه نادره حاجه


 اخره شياكه كده 

 

اسيا:واحد مغرور ومش مهتم باحد وبينظر


 للجميع  

بتكبر وشايف ان هو حاجه كبيره والناس كلها


 صغيره في عينه


تقول رنا بهيام: طب حتى يبص لي بص لو بتكبر


 بس يبص لي بصه بس


 اسيا :رنا امشي من قدامي


 بدل ما ارتكب فيك جريمه تضحك رنا وتخرج من مكتب اسيا


عند ملك بعد ما وصلت ساحه التدريب بدلت


 ملابسها ولبست لبس التدريب عشان تروح تتدرب


 وصلت ملك للساحه بعد ما مراد امر ان كل


 الضباط تجمع وبفعل الضباط جمعوا وملك ومروه


 كانوا موجودين

 مراد :النهارده التدريب هيبقى عن


 ضرب النار وهنتعلم نصيب الهدف بدقه عاليه وبدا


 ومراد يعلمهم وكانوا كل الضباط مبهورين جدا


 بمراد لانه كان بيصيب الهدف بدقه مهاره عاليه


 وقال دلوقتي انتم اللي عليكم الدور بدا الضباط


 يمسكوا المسدس ويضربوا به بس الهدف  ما


 كانوش بيصيبوه صح جاء الدور على ملك ولكنها


 لم تصيب الهدف ده ضحك مراد مما جعل ملك تتعصب


وهدات نفسها ومسكت السلاح وغمضت عين


 وفتحت عينه وضغطت على الزينات بتاع المسدس


 وقالت بسم الله وبالفعل الطلقه دخلت في منتصف


 الهدف انبهر مراد والضباط واو


ملك فرحت قوي وحضنت مروه مراد هنعيد التدريب مره ثانيه لغايه ما كل الضباط صابوا الهدف صح 


مراد :دلوقتي تدريب الجري السريع وعلشان تجري


 بسرعه فاللي يخلي الانسان يجي بسرعه هو


 الخوف ودلوقتي في مجموعه من الكلاب هتجري


 وراكم كل الضباط في نفسهم يا نهار اسود يا لهوي


 كلاب هتجري ورانا بدا مراد في العد وقال 3 2 1


 وبالفعل الكلاب بدات تجري وراهم والضباط بداوا


 يجروا ومراد كان بيضحك على شكل ملك اللي


 كانت بتجري باقصى سرعه بسبب خوفها الزايد بس


 ملك قدرت تتغلب على خوفها والضباط في منهم


 اللي من كثر الخوف ما قدرش يكمل وخرج برا


 التدريب وفي منهم اللي كمل بس الي قدر ت تكمل هي ملك ان هي


  تكسب وتواصل هي  ومروه ما قدرتش تكمل


 وخرجت بره التدريب لانها خافت واغمى عليه اخذ


 مراد يهينهم وقال: معقول اللي تكسب في الاخر بنت


 وانتم  ي شويه جبناء  تخافوا يا اللي اسمكم رجاله والله


 عيب عليكم اسم رجاله ده للاسف الضابط ملك


 اثبتت ان هي ارجل منكم  هتعيدوا التدريب تاني ما عدا الضابط ملك


 هتقف لان هي اللي كسبت واللي مش قد التدريب بيقول وهو يخرج من ساحه  التدريب


لان اللي هيقدروا يكملوا معي كل التدريبات بدون


 خوف ويكسبوا هم اللي هيبقوا موجودين في


 المخابرات المصريه وهم اللي هيقدروا يقوموا نحو


 شغلهم باكمل وجه وبدا الضباط يعيدوا التدريب


 وفي اللي خرج من ساحه التدريب وفي اللي كمل


 وكسب مراد: دلوقت هتاخذوا استراحه 30 دقيقه


 وهنرجع نكمل ثاني


 عند هلا كانت في الفيلا


 بتاعتهم ودخلت غرفتها وكسرت كل حاجه جاءت


 باري اختها وحضنتها وقالت هلا في ايه اهدي


 بتبكي ليه


 هلا تقول : لباري اااااسر مش بيحبني واعجب ببنت


 ثانيه بس اسر لي انا لي انا يا باري لوحدي ملكي


 صح يا باري 

باري: صح يا حبيبت اختك بس


 احكي لي ايه اللي حصل تحكي هلا كل اللي حصل


 في فرح امنيه ونظرات اسر لاسيا 


باري: بس


 وبعدين اسر مغرور ما بيحبش يهتم باحد ولا


 يعجب باحد ويوم متاكد ان هو بيحب البنت دي


 هندمرها الا انت يا هلا دموعك بالدنيا كلها 


هلا ربنا يخليك لي يا باري


 احب اعرفكم بباري مهندسه ديكور تبلغ من العمر


 25 سنه  

بتحب هلا اكثر من نفسها ومستعده تدمر


 الدنيا مقابل ان هي تشوف هلا سعيده باري تقول


 لهلا: معك صوره للبنت دي هلا اه دي بقت ترند


 بسبب صوتها الحلو تقولي ابعثي صورتها وبعد ما


 اخذت باري صورتها قالت لها اسر ممكن يحبها بس


 احنا لازم نشوه سمعتها باري اتصلت بواحد من


 الحرس  وقالت له هابعث لك صوره بنت


 تعرف مين دي وتجيب لي اخبارها اسمها سنها كل


 حاجه كل تفصيله كبيره او صغيره معك ساعه


 واحده تكون جبت لي كل المعلومات وبعد مرور


 ساعه يتصل الحارس ويقول الو يا هانم البنت


 اسمها اسيا احمد الدمنهوري وعمرها 24 سنه


 عندها عربيه هي دكتوره اطفال وبتعمل في


 مستشفى السيوفي ويقول لها كل المعلومات اللي


 جمعها تقول له ماشي وتقفل الخط في وشه تقول


 باري : اسيا احمد الدمنهور بسببك اختي بكت


وفكرت باري في فكره جهنميه وتتصل بشخص 


 وتقول الو هابعث لك صوره بنت وهبعث لك بياناتها


 عايزاك تدمرها النهارده و تشوه سمعتها 

هو مش هتروح لوحدك هتروح معك ثلاث رجاله


 وتبدا تعرفوا الخطه اللي هيعملها وتعمل اللي قلت


 لك عليه  الساعه ١٢بليل لان دا معاد خروج اسيا من


 المستشفي في مقابل 300,000 جنيه يقول


 الشخص ماشي ي هانم اعتبريه حصل


وبعد مرور ساعات حتى تدق الساعه الثانيه عشر


 ليلا خرجت اسيا لتركب سيارتها بس تفاجات ان


 كاوتش عربيتها كله نائم بصت فيه عرفت ان في


 حد مبوظه تقولي يا نهار ابيض ايه ده هاروح ازاي


 في الوقت ده خصوصا موبايلي فصل شحن يعني


 مش هعرف اتصل بمعتز حتى يجي ياخذني تخرج


 اسيا وتمشى واسر في نفس الوقت كان بيركب


 عربيته وبس لقى عربيتها كل العجل بايظ هو خاف


 عليها تمشي في الوقت ده بس غروره منعه


 يعرض عليها المساعده وان هي تركب معه مشيت


 اسيا وبعد ما خلصت نصف الطريق مشي فجاه


 لقيت ثلاث شباب في وشها بيقولوا هو البطل رايح


 فين لوحده بالليل لم ترد اسيا وكملت الطريق ثلاث


 شباب وواحد ماسك ذراعها واسيا خافت وتعصبت 


في نفس الوقت وفجاه

.......؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اعمل متابعه هنا👈 اضغط هناااااااا👉عشان يوصلكم كل الاجزاء الباقيه هتوصل للمتابعين فقط


#روايه_كبرياء_اسيا_وغرور_اسر

#بقلم_بسمله_صالح

#يتبع


 

تعليقات

التنقل السريع