القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أحببت طفله البارت الثالث والرابع بقلم مريم سمير جميع الفصول كامله وحصريه


#البارت التالت 


_انتي! انتي اي الي جابك هنا ودلوقت احيه!!

*وحشتني اوي يا احمد وانت بتتهرب مني بقالك فتره ف قولت اكيد هتبقي في البيت 

_لا ما شاء الله ناصحه 

طلعت ووقفت قدامهم وربعت أيدي 

*مين دي يا احمد؟

_دي ، دي دي ، امل امشي دلوقت وبعدين هفهمك

=متقولها مين دي يبابا

*بابا !!!

_بابا ! اه بابا ، دي بنتي ايوه 

*بنتك أي يا احمد انت اصلا مش متجوز وبعدين دي شحطه ! انت هتشتغلني ولا اي 

مسكت شعرها = أنا بقي هوريكي الشحطه دي هتعمل فيكي ايي 

قعدت اضربها وطردها برا 

=اشوف وشك هنا تاني بقي وانتي هتشوفي هعمل فيكي أي 

قفلت الباب وبصتله وانا بعيط 

=حرام عليك ، انت بتعمل فيا كده لي ، أنا عمري مأذيتك، دا انت اكتر انسان حبيته في حياتي ، بس للاسف حبيت واحد خاين عمره محبني ولا اتجوزني عشاني ، لا دا اتجوزني عشان واحده محترمه مش زي الزباله الي بتعرفهم ، لي بتعمل كده؟ لي كرهتني في نفسي وخلتني اصحي من حلم جميل علي كابوس ، لي عمرك محسستني ب لحظه واحده من الأمان ؟ لي يا احمد لي !

_مريم !! 

مسكت راسي ومثلت اني أغمي عليا ، شالني وحطني علي السرير واتصل ب الدكتور ، كنت بحاول اكتم صوت عياطي لا ياخد باله اني فايقه ، الدكتور جه وكشف عليا وقاسلي الضغط

_دكتور هي كويسه؟ دي شكلها رجعت تاني في العقل ، من شويه اتكلمت كلام كبار كده وعرفت اني جوزها مش باباها 

=ايدا بجد؟ 

_اه والله

=يبقي العلاج جاب تأثير 

_جاب تأثير في تلت ايام؟ 

=ها ، الف سلامه عليها سلامو عليكم أنا بقي 

مشي وهو فضل باصصلي ومربع أيده

_الهانم مش ناويه تفوق؟

فتحت عيني بالراحه= حصل ايي؟

_انا الي عاوز افهم حصل أي 

=محصلش حاجه تصبح على خير بقي

_بتشتغليني يمريم ؟ دا انا عمر ما واحده ضحكت عليا 

=واتضحك عليك يا احمد واقولك علي حاجه كمان؟ طلقني

_انا عمري معملت حاجه غصب عني وانتي عارفه 

=للاسف اني عارفك ، يا رتني معرفتك 

_مش انتي عامله فيها طفله ؟ أنا بقي هربيكي 

=ربي نفسك الاول بتهيقلي انت أولي ب التربيه دي 

_متعصبنيش يمريم 

=يا رتني متجوزتك يا رتني فضلت طول عمري بعيده ، يا رتني منولتك يا احمد 

قرب مني ف قومت من علي السرير بسرعه

=لو قربت هصوت ألم عليك العمارة 

_لا وانا بخاف اوي 

مسكني من ايدي وشدني نحيته ف شهقت 

_انا هوريكي ازاي تلعبي معايا اللعبه دي 

=أنا بكرهك

زقني بعيد _ أنا فعلا هخليكي تكرهيني 

سابني ومشي وانا قعدت علي الارض وعيطت ، هو انا مستهلش اتحب من راجل يصوني؟ مستهلش؟ 

الباب رن ف وربت الباب عشان اشوف مين وأحمد فتح طلع محمود ابن الجيران 

_مريم هنا؟

=وانت إن شاء الله عاوز مريم لي؟

_نست معايا العروسه بتاعتها

شد منه العروسه =طيب وبالسلامه بقي 

شافني ف قفلت بسرعه باب الاوضه، جه ووقف قدامها 

_عاجبك الي انتي عملاه دا ؟

=أنا حره اعمل الي انا عوزاه 

_لا مش حره ، طول منتي مراتي ف انتي مش حره 

=طلقني يا احمد ، طلقني وعيش حياتك زي منتا عايز 

_وانا مش عاوز اطلقك 

=وانا مش عاوزك 

فتح الباب ف بعدت بعيد عنه 

=اطلع برا 

_انا سايبك بمزاجي مش شطاره منك ف لو عدتي تطلبي الطلاق هتشوفي الي هيحصلك يمريم 

=هيحصل أي اكتر من كده ؟ 

اتعصب وسابني وخرج هو انا قولت أي ؟ هيحصل أي اكتر من كده فعلا ! 

قفلت الباب ونمت ، صحيت الصبح ولبست عبايه وفتحت الباب لقيته مش بيتفتح ، دخلت متعصبه 

_تسمح !

=صباح الخير

_تسمح المفتاح؟ عاوزة امشي 

=هتروحي فين 

_هروح ل بيت جدي 

=علي اساس انك متجوزة فاظه؟ 

_لا متجوزة نسوانجي

=اه غلط علي الصبح ومن غير غيار الريق حتي 

_اي قولت حاجه غلط 

=مش عاوزة أمد أيدي عليكي يمريم 

_متقدرش

وقف قدامي = لا انتي عارفه كويس اني اقدر 

غمضت عيني بقوه وفتحتها بعدها ب الراحه لقيته واقف بيبصلي وكاتم ضحكته 

_يوووه اعملي الي انا عوزاه 

=مش ينفع تروحي دلوقتي 

_لا ينفع

=بقولك أي مش عشان عشتيلك يومين طفله يبقي انتي فعلا طفله! لا انتي مش داخله حياه الكبار اول امبارح !

_طب احترم رغبتي

=أنا مش عاوز اطلقك يمريم 

_ولي بقي؟ 

=كيفي كده انا حر 

فونه رن ورد عليه 

=تمم تمم جاي حالا 

راح ناحيه الدولاب وجاب بدله 

=أنا معنديش مانع تفضلي علي فكره 

جريت من ناحيته وطلعت قعدت علي الركنه ، كمان شويه طلع ، فضلت بصاله هو فعلا بقيت مع الي كنت بحلم بيه كل يوم؟ بس مش كل حاجه بنتمناها بتبقي الاحسن لينا ! 

فوقت علي صوت فتح الباب وقفله بسرعه 

_افتح يا احمد 

=أنا رايح الشغل شويه وجاي متعمليش دوشه بقي 

_يا احمد افتح  أنا عاوزة امشي 

=لما اجي هنشوف الكلام دا بقي 

سمعت صوت خطوات رجله وهي بتختفي ، غيرت العبايه ولبست بيجامه ودخلت أوضته 

اوضته حلوه اويي ، دافيه وهاديه ومنظمه ، فونه رن ! هو نساه؟ لا لا اكيد مش هفتحه 

_ايوه مين؟ 

طبعا يجماعه انا مليش كلمه اصلا 

=احمد موجود 

قلدت صوتها _لا مش موجود 

=امال هو فين 

_معرفش 

=وانتي بقي مين؟

_برا عنك 

قفلت الفون وانا متعصبه ، بير نساء ! اهو هرتاح منه قريب 

لقيت الباب بيتفتح ف جريت نحيته ووقفت وانا مدياه ضهري 

_احمد أنا والله معتش قاعده هنا ، لو سمحت ابعد بقي عشان امشي و.. انت مين !!!!!! 


#احببت طفله💙



#البارت الرابع 

_احمد أنا والله معتش قاعده هنا، لو سمحت ابعد عني بقي عشان امشي و.. انت مين!!!!!

=انتي الي مين؟ بتعملي أي هنا ؟

_ايوه انت مين بردو معرفتش؟

=اكيد انتي جو من بتوع احمد لكن غريبه عمره مجاب واحده البيت !

_ياااه دا طلع عظيم اويي كفايه بقي قطعت قلبي ، دا طلع محترم جدا وانا ظلماه 

=انتي مين يشاطره؟

_انا مراته وانت مين يشاطر ؟

=أنا صاحبه و.. ثواني مرات مين؟

_احمد

=احمد مين؟ الي بشوفه كتير دا ؟

_هتلاقيه قليل الادب ايوه هو دا 

=مقالش لحد يعني أن هو اتجوز !

_عشان ميتحسدش 

=لا وانتي الصادقه عشان يفضل مقطع السمكه وديلها

_اسمع مني عشان ميتحسدش ، انت جاي هنا بقي بتاع اي؟

=ها 

_ها ايي؟ ومعاك مفتاح الشقه لي؟ 

=..

_لا أنا بنام بدري ، اخلص

جه يجري مسكته من ياقته

_لا لا عيب كده ، ولا انت جاي هنا تعمل اي ؟

=نزلي ايدك 

_ولو منزلتهاش؟ اخرك هاته

زق أيدي =لا دا اتجوز مجنونه 

_اخرك فين بردو؟ هتقول جاي هنا لي ولا اطلب الشرطه

=شرطه!! 

_بوليس؟ هي الاحسن شرطه ولا بوليس؟ 

بصلي ونفخ ومشي ، ثواني انت هتمشي بجد؟ يعم انت جاي لي يعم ، انت قليل الادب وعيل جبان ايدا هو فتح الباب؟ انت اشهم واحد انا شوفته في حياتي

غيرت ولميت هدومي وروحت بيت جدي ، مليش غيره بعد ما اهلي اتوفوا ، هو أقرب حد ليا 

_ازيك يجدو

=اهلا يمريم ، تعالي يبنتي ، عامله أي 

بوست أيده _ الحمد لله يحبيبي 

=اي الشنطه دي يمريم؟ انتي وجوزك متخانقين ولا اي؟

_لا يحبيبي متقلقش ، أنا الي جيت اقعد معاك يومين عشان هو مشغول في شغله اليومين دول 

=تنوري يحبيبتي 

عملت الغدا وقعدنا كلنا ودخلت اوضتي وجدو طلع الجنينه 

بليل الباب خبط ف فتحت 

_كل دا يجدو برا و.. انت !

لقيت احمد ساند جدو وبيبصلي وهو متعصب بس بيداري 

*اتفضل يا ابني ، البيت بيتك 

ابتسمت ابتسامه ساذجه _اتفضل 

قعدنا احنا التلاته علي الركنه ومبصتلوش خالص 

*طب أنا هقوم اعملكم شاي بالنعناع

_خليك يجدو هروح اعمل أنا 

*لا خليكي أنا بعمله احسن منك 

دخل وانا فضلت باصه قدامي 

_انتي قولتيلي انك ماشيه؟

=لا

_مدام لا مشيتي لي!

=الفيو عندك مش عاجبني ، ابقي وديني السخنه

_عشانك بارده يعني؟

=لا لا مسمحلكش انت في بيتي يعني تحترمني

_اتجري يبت قدامي

=اتجر ! بت ! لا يحبيبي أنا مش ماشيه من هنا ومستنيه ورقتي يا احمد 

_ورقه اي؟

=طلاقنا ، اهو ترتاح مني وتبقي حر 

_وانا قولتلك قبل كده وهقولها تاني مش مشكله أنا مش هطلقك 

=الخلع ب كام النهارده؟

_معرفش اسألي دكتور اسنان 

=لا هخلعك انت

_لا دا انتي اتجننتي رسمي 

قام من مكانه ووقف قدامي وهو متعصب ، فجاه جدو جه 

*انتوا بتتخانقوا يولاد؟ 

حضني فجاه ف شهقت دا انت عيل مش محترم اقسم بالله 

بعد عني وبص ل جدي وابتسم ، لا لا احضني تاني يلا !

_ابدا يعمي دا انا بصالحها

*انتوا كنتوا شادين مع بعض؟ 

_بتتقمص بسرعه اويي

*بس قلبها طيب والله وبنت حلال 

بصلي وضحك _لا دا احنا نصالحها تاني بقي 

بعدت عنه =لا خلاص مش زعلانه 

_يعني هتروحي معايا صح؟

=لاء ، هفضل مع جدي شويه 

*روحي مع جوزك يمريم ، مينفعش يبنتي تسيبي بيتك وجوزك

=حاضر يجدو حاضر 

جدو تعبان عنده السكر أي زعل ممكن يأثر عليه ، مش عوزاه يحس ب أي حاجه ف مضطره اعمل كده لغايه متطلق منه ب هدوء وارجع هنا تاني 

ودعت جدو

*حطي جوزك في عينك يمريم 

_قولها يعمي قولها 

شوف المفضوح ؟ ، نزلت معاه وركبنا العربيه كنت باصه في الشباك ومبصتش نحيته خالص 

_تحبي نتعشي سوا؟

=لا محبش

_طب تمم تاكلي أي بقي؟

=لا دي ودنك بعافيه مفيش حاجه

_مقولتيش بردو عاوزة تاكلي اي؟

=مش جعانه تسمح بقي تروحني؟

وقف العربيه وبصلي

_مريم بصي أنا آسف حقك عليا 

=اسف؟ علي اي يا احمد ، علي خيانتك وعدم تقديرك ليا ؟ انك محسستنيش في مرة انك بتحبني ؟ ولا عشان الامان الي مفقداه معاك؟ يااه اسف ! معتش ينفع يا احمد والله معتش ينفع

_اسف علي كل دا ، بس انا مش عاوزك تبعدي يمريم ، انتي النقطه البيضا في حياتي ، أنا حياتي كلها غلط غيريني انتي ، أنا عارف انه صعب بس انا فعلا عاوز اتغير ، مش حابنني كده ولا انتي حباني كده ، أنا بغبائي كنت بدور برا مع أن أنا معايا أعظم واجمل ست في الدنيا ، حقك عليا والله متزعليش مني ، اديني فرصه واحده بس ، والله واحده ولو اتعوجت بعد كده انا فعلا الي هتطلقك عشان مرضاش واحده زيك تعيش معايا ، متسبنيش يمريم لو سمحتي افضلي أنا عاوزك 

بصتله ودمعت، اكيد عيونه دي مبتكدبش صح؟ اثق فيه تاني؟ 

=مش بعرف اواسي ف هات حضن 

_اي؟

=متنحش هات حضن 

حضني وانا طبطبت عليه لغايه مهدي

=حاضر يا احمد هفضل ، أنا واثقه انك هتتغير 

_يا رب يمريم ، ومش هعرف اعمل كده غير وانتي معايا

=طب سبني بقي عشان لو حد شافنا هيقول شاقطني رسمي 

ضحك وساق العربيه ووصلنا البيت 

_طب بص بقي ، معتش فيه شرب خالص ، ولا ستات طبعا ، هتشتغل احسن من الاول إن شاء الله 

=جو امهات اويي

_لو شربت سجاره تانيه هعلقك

ضحك =واي كمان

_اه صحيح انت عاطي مفتاح الشقه ل صاحبك لي؟

=صاحبي مين؟ أنا مدتش مفاتيح الشقه ل حد 

_نعم ؟ 

=متعرفيش اسمه اي؟ 

_مرضاش يقولي

=انتوا اتسامرتوا ؟

_اه حكينا حبه حلوين كده

=ويتري مشروبه المفضل اي؟

_لا مقالش 

=مريم متعصبنيييييييش معتيش تتكلمي مع حد 

_حاكم أنا ممكن اعيط وقتي ولا يفرق معايا حاجه

=لا لا خلاص ، هبقي اشوف حوار صاحبي دا 

_اه يا ريت 

الباب خبط وأحمد فتح 

_هو دا ، هو دا يا احمد !

*هو دا أي ! مين دي يا احمد أنا أول مره أشوفها!

_اييي! 

#احببت طفله 💙

#مريم سمير 💙

اعمل متابعه هنا👈 اضغط هناااااااا👉عشان يوصلكم كل الاجزاء الباقيه هتوصل للمتابعين فقط

شاهد الأخير من هنااااااا

 

تعليقات

التنقل السريع