القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أحببت طفله البارت الاول والثاني بقلم مريم سمير جميع الفصول كامله وحصريه


_افندم !! مراتي أي الي فكراني باباها؟

=اهدي يا استاذ احمد وانا هفهمك ، مراتك عملت حادثه أثرت علي خلايا المخ ، صغرت عشر سنين في العقل ، عشان كده اول مفاقت قالت انك باباها 

_قصدك أن عندها دلوقت ١٢ سنه مش ٢٢ ؟

=بالظبط كده 

_احيه !

=افندم؟ 

_قصدي ودا ليه علاج يعني؟ 

=اكيد ، ب الادويه بس اهم حاجه العلاج النفسي ودا انت المسؤول عنه ، يا ريت نفذ الي هقول عليه عشان منطولش في العلاج 

_تمم 

فتحت عيني وانا علي سرير في مستشفى، أي الي جابني هنا ! 

_بابا ، بابا 

=ايوه ايوه ، اهدي انتي دلوقت كويسه ، يحستك يا احمد يا ميلت بختك دا انت لسه صغير يحبيبي 

_بتقول حاجه يبابا!

=لا لا ابدا ، يلا نروح 

روحنا واول ما وصلنا البيت فتحت الباب وفضلت تتنطط 

_لا لا حاكم بقولك أي أنا مش متجوز فرقع لوز أصله

=متجوز أي يا بابا؟

_مش مخلف اقصد منا لسه مش متعود اني مخلف شحطه ، اهدي عشان انتي تعبانه دلوقت

=عاوزة اكل يبابا

_ايوه يعني عاوزة أي بردو؟ 

=اطبخ أي حاجه اكلها 

_اطبخ ! لا طبعا قولي انتي عاوزة أي وانا هجبهولك دليفري

=عاوزة ماك

_انا بعرف اعمل شاي اعملك؟

ضحكت =يبابا بقي أنا بجد جعانه 

_حاضر هجبلك الي انتي عوزاه بس بطلي حركه كتير روشتيني

=احنا عايشين هنا يبابا؟

_لا بيت الجيران هناخد لفه فيه وعندنا عشه في السطح هنام فيها 

=..

_ايوه يمريم عايشين هنا 

=طب عاوزة اكل بقي

_حاضر حاضر 

دخلت المطبخ لقيت في الفريزر فراخ بانيه ف قعدت احمرها

_يلا كلي

=انت حرقتها يبابا!

_انا اتلسوعت فوق العشرين مره وانا بعملها اقسم بالله هتاكليها 

=وانت بتعلي صوتك لي؟

_ايدا انتي مخوفتيش؟

=لا عاوزة اضحك والله 

_احمم مفيش هيبه خالص كده طول عمري ، كلي يمريم عشان تاخدي العلاج عشان عاوزة أخرج 

=رايح فين؟

_رايح مشوار 

=فيه بنات؟

_انتي فاكره باباكي بتاع بنات؟ لا يحبيبتي أنا كبرت علي الحاجات دي 

=بابا محترم

_بقيت بتاع نسوان دلوقت 

=نعم؟ 

_يبنتي كلي كلي وخلصيني 

كلنا سوا واديتها العلاج 

_ابعلي بقولك دي تالت مره تتوفيه

=طعمها وحش اوي

_معلش

=ايدا تصدق بعد معلش دي بقي طعمه حلو !

_بنت ! ازاي تردي علي باباكي كده دا انا معرفتش اربي والله

=يبابا بقولك طعمه وحش مش عاوزة 

_عشان تبقي كويسه يمريم

=هو انا مالي ؟

_حلوة بس الدوا هيخليكي احلي

=قصدك اني وحشه 

_عمري مشوفت احلي منك يمريم 

=بابا !

_بابا وزفت أي دلوقت بتنادي علي ابوكي لي ، اه أنا بابا نعم؟

=الدوا هاخده خلاص 

_جدعه

اديتها الدوا وغيرت هدومي 

_هتسبني وتخرج؟

=انتي مش صغيره انتي ما شاء الله ١٢ سنه 

_١١ سنه وعشر شهور 

=امال في أي بقي فيه واحده تخاف في سنك؟

_خرجني معاك 

=كان علي عيني والله بس انا رايح اقابل عميله مهمه مش هينفع اخدك 

_الساعه ١٠ بليل !

=اه شغل مهم جدا 

_الوقت متأخر اوي 

=مهم جدا الشغل بقولك 

_طب خدني معاك 

=احنا هنغنيها ولا اي !

_متعليش صوتك تاني يبابا عشان بضحك والله

=اب هفق ، ادخلي نامي يلا 

_هتجبلي حاجه حلوة وانت جايي؟ 

=حاضر 

دخلت نامت وانا نزلت .. 

لقيته راجع الساعه اتنين بليل صحيت علي صوت فتحه الباب 

_بابا انت جيت ! 

=هه لا لسه 

_انت شارب؟

=لا لحيه

_احيه 

=بس بس انتي حلوة اوي لي كده! 

_بابا انت بتعمل اي ؟ 

لقيته بيقرب خالص مني لغايه مبقينا عند الحيطه وفجأة .. 

#تزوجت طفله💙

#مريم سمير💙

#البارت التاني 

لقيته بيقرب خالص مني لغايه مبقينا عند الحيطه وفجأة وقع ، بصيتله ب قله حيله وضربت جبهتي ب أيدي ضربه خفيفه ، سندته وحطيت أيده حوالين رقبتي لغايه موصلنا الاوضه بتاعته ونيمته علي السرير ، جيت امشي مسك أيدي

_راحه فين يمريم

=راحه اتفسح 

_بجد ؟ طب خديني معاكي بقي 

=يا رب الصبر ، راحه انام يبابا 

_طب مهي دي اوضتك 

=لا التانيه عجباني اكتر

_لا لا دي احلي 

=لا مبدهاش بقي 

خرجت وجبت ازازه ميا من المطبخ ودخلت ورميت الميا عليه 

قام متعصب_ أي الي انتي بتعمليه دا 

=عشان تفوق انت سكران 

_شيفاني بتطوح يمين وشمال !

=لا العفو ، بتشرب لي ؟

_عشان انسي الي انا فيه ، دا انا يعتبر لسه عريس جديد هو في أي !

=بابا 

_بابا !!

=بابا ؟

_اه أنا بابا ، ايوه عاوزة أي 

=نشف نفسك لا تاخد برد 

_لا متخافيش استحاله أنا مناعتي جامده 

*بعد ساعه 

_اكتبي علي جوجل ايوه دوا للبرد يلا بسرعه 

=بطل عطس بقي أنا صدعت

_هي نغمه؟ أبطلها ازاي يعني 

=انا داخله انام يعم خنقتني

_والله معرفت اربي قطه حتي 

دخلت الاوضه وفضلت قاعده علي السرير شويه وسمعت صوت ضحكته ف خرجت 

_هه ، كنتي جميله اويي ، اكيد هاجي تاني ، هه 

=بتكلم مين يبابا؟

_احمم طب هكلمك وقت تاني ، تصبحي علي خير 

=كنت بتكلم مين ؟

_فيه بنت في سنك تفضل صاحيه دلوقت!

=وفيه راجل في سنك يكلم ستات دلوقت؟

_اي ؟ اكلم الصبح؟ فكرك؟

=باباااا

_قصدي دي عميله عندي يمريم في أي ؟ 

=عميله تقولها كنتي جميله أوي؟

_انا عايش معايا جاسوسه ولا اي !

=يبابا احترم نفسك بقي

_ولزمتها أي يبابا؟ تعالي خديلك قلمين 

مسكت راسي محستش غير وانا علي الارض 

صحيت لقيته جمبي ماسك أيدي ونايم علي الكرسي ، ابتسمت وبعدين كشرت 

_بابا ، حصل اي؟

=ها مين بكام فين 

_نعم؟

=اه ، انتي اغمي عليكي امبارح ف جبتك هنا ترتاحي ، ها احسن دلوقت ؟

_وانت فضلت نايم هنا علي الكرسي دا طول الليل؟

=عاوز اقولك اقسم بربي لو جالي الغضروف ما هحلك

_انا جعانه 

=هو انا قاعد معايا في البيت بلاعه؟

_جعااانهههه

=حاضر اسكتي هتفضحينا 

دخل المطبخ وانا غيرت البيجامه الي انا لبساها ولبست برمودة وطلعت 

_اوعا البطل

=..

_متيجي هنا وانا احبك 

=..

_دا الكوكب بقي زي زحل بقي وبقي عليه قمرين 

=..

_احيهه ، دي بنتي صح؟ بس جامده الصراحه طب أعمل أي طيب! مريم هو انتي ممكن تتعالجي حالا؟ 

=اتعالج من اي ؟

_اصلا؟ لا مفيش تعالي اطفحي 

ضحكت وكلنا سوا وهو نزل علي الشغل ، لما رجع لقاني قاعده علي المصطبه قدام البيت مع ولد من ولاد الجيران 

_ايدا هو في أي ، مين دا ؟

=بابا بابا دا محمود ، صاحبي وجارنا 

_ص ايي يختي؟

=صاحبي يبابا ، فضلنا نلعب طول النهار 

_لوحدكم؟

=ايوه ساب صحابه عشان يجي يلعب معايا أنا بقي

_اللههه أي الجمال دا ، امشي ياض من هنا 

=بابا عيب كده متتكلميش معاه بالطريقه دي 

_اي خايفه علي مشاعره ؟ 

=اه دا حساس خالث

_وانتي بروح خالتك عرفتي منين ؟ 

=مهو صاحبي من الصبح

_ياااه! دا انتوا عشره ! امشي ياض مش وشي يلاااا

محمود طلع يجري وانا مسكت نفسي ب العافيه من الضحك، طلعنا الشقه وهو ماسكني من ايدي ، فتح الباب وزقني قدامه 

_بقولك أي خروج من البيت مفيش بعد كده 

=ولي بقي؟

_راحه تصاحبي ولاد؟ انتي متربتيش ولا اي؟

=منتا مصاحب بنات 

_ايوه منا متربتش يبنتي فعلا 

=مش لازم اعرف ناس جديده؟ افرض حبينا بعض واتجوزنا بعد كده لما نكبر

_انتي ومين؟

=ومحمود دا لطيف اوي 

_عاوزة ابلبع زيبق سايل عشان أنا علي أخري 

=يبابا بجد لو عرفته هتحبه اوي 

_خلص الكلام مفيش خروج بعد كده ، اسيبك ارجع الاقيكي تمم؟  مش سلطه هي 

=متعصب لي كده 

_به انتي مستفزة اوي لي !

قربت منه =يبابا اهدي بقي 

_احمم ، طب ابعدي شويه عشان بتكسف

=حضن صلح؟

_اي؟ 

=حضن نتصالح بيه 

حضنته جامد وانا بضحك وجيت ابعد قربني تاني من حضنه ، قد أي حضنه دافي وحلو اويي 

_بابا

=ها ؟

_انا جعانه 

بعد عني وهو بينفخ وصقف ب أيده الاتنين ودخل وهو متعصب فضلت اضحك علي منظره ودخلت المطبخ 

بعد شويه *صوت تكسير في الأطباق 

_في ايييي ! 

طلعت من المطبخ وانا أيدي متعوره وبينزل منها دم 

_يختايييي يختايييي يختايييي البت هتروح منييييييي

راح جاب علبه الاسعافات الاوليه بسرعه وجه قعدني علي الركنه وبص علي ايدي 

_مريم ! هو انتي دمك تقيل لي؟

=الله يسامحك 

_لا مش قصدي علي خفه الدم انتي كده كده دمك تقيل فعلا بس قصدك هو الدم دلوقت بقي كاتشب؟

ضحكت لما عرفت أنه عرف أنه مش دم وطلعت اجري من قدامه 

_والله مسيبك 

=خلاص يبابا متبقاش قفوش

_دا انتي خليتي دمي يجري مني والله منا سايبك

دخلت الاوضه بتاعتي بسرعه وقفلت

_افتحي يمريم 

=تؤ

_افتحي يمريم يا ام كاتشب ، مهو طبعا لازم كاتشب مهو انتي معندكيش دم منتي لو اتعورتي هتزلي ميه ساقعه

ضحكت =تعيش وتاخد غيره بقي 

الجرس رن وهو فتح وانا فتحت الباب و وربته 

*احمد حبيبي وحشتني اوي 

_انتي ! انتي اي الي جابك هنا ودلوقت احيه!! 


 اللي عاوز البارت الثالث والرابع يعمل متابعه من هناااااا


تكملة الروايه من هنااااااا 

تعليقات

التنقل السريع