القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الطفله الهاربه البارت الخامس والسادس بقلم ندا احمد جميع الفصول كامله

شكر عل تفاعلكم💞بارت 5

فى الصباح

جيه احمد و معها البوليس لتنفيذ حكم بيت الطاعة فى قدر

أدهم: خير يا حضرة الضابط اقدر اساعدك بيه مع حضرتك المهندس أدهم المسئول عن المشروع هنا

الضابط : جالى امر ضبط على مدام قدر محمد خلف و الإخبارية قالت إنها هنا فأنا جاى ادور بنفسى

أدهم: اتفضل بس متأكد اللى اداك المعلومات ديه غلطان المكان هنا مفيش غيرنا و كلنا رجالة زى ما حضرتك شايف

الضابط

الضابط بدا يدور فى الخيم

و أدهم جرى خبى قدر فى الواحة بسرعة

الضابط و احمد بدأوا يدوروا على قدر فى الخيم ملقوش حاجة و أدهم كان بيحاول بيان انه طبيعى على اد ما يقدر

الضابط : استاذ احمد انت متأكد ان اللى ادك العنوان مدام قدر هنا ولا فى غلط فى العنوان

احمد : انا متأكد انه قال هنا بس انا معرفش مين هو مرضاش يقول اسمه

و لسه العامل اللى بلغ على قدر هيتكلم

أدهم بدا يتكلم مع الضابط و يفتح حوارات و كلام و لما حس ان مش لاقى حاجة يقولها عمل كانه فى مكالمة له ولازم يروح القاهرة


و راح ركب عربيته و جرى على الواحة ياخد قدر و هو فى الواحة لاقى الضابط و احمد كانوا جايين عليهم

أدهم: تعالى معايا العربية

قدر : لاء طبعا

أدهم: انجزى بيدوروا عليكى

قدر لسه هتتكلم أدهم شالها على كتفه

قدر : ابعد عنى ازاى تمسكنى كده

أدهم: قدر هنزلك بس نمشى بسرعة هما جايين على هنا و حد قال انك موجودة فى الواحة بسرعة نمشى

قدر : ديه مشكلتى انا هحلها

أدهم: مش هسيبك و تروحى له ده ميستهلش انتى لسه صغيرة و على نياتك انا هوقفله

قدر بدأت تعيط

أدهم: ابوس ايدك يا قدر هنعيط و نتكلم بعدين بس نمشى من هنا دلوقتى

قدر انهارت من العياط : مش عايزة شفقة من حد

أدهم : شكلك عايزة ياخدك

و أدهم مسك ايديها و جريوا و لسه هتركب العربية مع ادهم

فجأة لاقى احمد واقف بعيد عنهم بحوالي ٦ او ٧ متر بس

و أدهم ماسك قدر قدام العربية

احمد بغضب : قدددددر

قدر : 😳🥺🥺


يتبع…



البارت 6

بقلم ندى احمد 

و أدهم ماسك قدر قدام العربية

احمد بغضب : قدددددر

قدر : 😳🥺🥺

ادهم دخل قدر العربية و ساق بسرعة جنونية 

قدر بحزن  : ادهم انت كده بتورط نفسك فى مشكلة نزلنى  أنا هتصرف

ادهم : اقعدى ساكتة أنا وعدتك هخلصك منه 

ادهم بيبص لقى البوليس وراه 

ادهم بانفعال : قددددددر انزلى فى الدواسة

قدر بخضة: ليه 

ادهم : ورانا انجزى انزلى 

قدر نزلت و بدأ ادهم يسوق بمخاطرة و كان طائر على الاسفلت و لسه البوليس وراهم و مش عارف يهرب منهم 

ادهم فتح باب اللى جنب قدر و بطئ السرعة شوية : قددددددر نطى 

قدر : انت اتجننت لاء طبعا 

ادهم : بقولك نطى يلا 

و قدر و أدهم نطوا من العربية علشان يوهموا البوليس أنهم اتقلبتوا بالعربية 

قدر بصت لقيت دراع ادهم كله متخربش من احتكاكه بالاسفلت 

قدر جريت على ادهم 

قدر : ادهم انت كويس 

ادهم مسك دراعه : أنا كويس يلا نمشى بسرعة 

و البوليس فضل ماشى ورا عربية ادهم لحد ما اتقلبت 

و قدر و أدهم فضلوا مشين فى الصحراء لحد ما الشمس بدأت تغيب 

قدر : احنا هنفضل مشين كده احنا تهنا 

ادهم : متقلقيش أنا عارف المكان كويس احنا متهناش بس أنا مقدرش امشى بيكى على الطريق الرئيسى علشان اكيد جالهم نشرة بمواصفتنا و مطلوب القبض علينا 

قدر : انت ايه خلاك تعمل كل ده 

ادهم : بجد متعرفيش أنا بعمل كل ده ليه علشان أنا 

قدر مقاطعة : أنا ست متجوزة و عايزة ارجع لجوزى 

ادهم : نعععععم بعد كل ده تقوليلى عايزة ارجع له 

قدر عكس اللى جواها: أيوة عايزة ارجع له 

ادهم : انتى ليه بتعملى كده فى نفسك ليه يا قدر أنا عارف انك مش عايزه يبقى ليه بتعذ*بى نفسك 

قدر : أنا لو مرجعتولش هيعند اكتر و ممكن تتأذ*ى بسببى

ادهم : قدر قولتلك متخافيش طول ما أنا معاكى و انا هخلى احمد ده ميقدرش يقرب من شعرة منك 

قدر بكسوف : شكرا 

ادهم فضلوا مشين لحد ما وصلوا لواحة فيها بدو 

اخدوا قدر و أدهم ادهم هدوم و اكل 

و شيخ القبيلة افتكرهم متجوزين و تاهوا فى الصحراء و أدهم خيمة يناموا فيها 

قدر : يعنى ايه هنام فى خيمة واحدة مستحيل 

ادهم : لو الناس اللى بره ديه عرفت أننا مش متجوزين هيفهمونا غلط و ممكن يطردونا أنا هنام على الأرض و نامى على السرير 

قدر : مش هنام معاك فى خيمة واحدة 

ادهم : انتى عنادية ليه كفاية نشفان دماغ 

 قدر فضلت قاعدة على السرير لحد ما ادهم راح فى النوم على الأرض 

 ‏قدر اخدت مخدة و نامت قدام الخيمة 

 ‏فى الفجر 

 ‏فى أفعى تقترب من قدر اللى نايمة على الارض فجأة 

 ‏قدر صرخت صرخة طويلة أيقظت ادهم 

 ‏ادهم : قددددددر 

 ‏يتبع ....اعمل متابعه هنا👈 اضغط هناااااااا👉عشان يوصلكم كل الاجزاء الباقيه هتوصل للمتابعين فقط

 




 

تعليقات

التنقل السريع