القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الطفله الهاربه البارت الثالث والرابع بقلم ندا احمد جميع الفصول كامله


ال3 شكراا ع التفاعل يقمرات♥♥♥♥

بقلم نداا احمد.🥰♥♥

 كل الناس نايمة قدر راحت الواحة و بدا تقل*ع هدومها و نزلت البحيرة و قعدت تلعب فى الماية و فجأة بدات تحس ان فى حد مقرب استخبت شوية فى الماية

لقيت حد نزل البحيرة معاها و كان أدهم

أدهم لاحظ ان فى حد فى الماية

و قدر مش قادرة تكتم نفسها اكتر من كده تحت الماية

فجأة أدهم نزل تحت الماية يتأكد

بس قدر بدأت تعوم بعيد شوية و استخبت

و أدهم طلع من الماية و هو مستغرب بس قعد قدام البحيرة شوية وكانت هدوم قدر تحت رجله و شاف فيها ملابس خاصة حريمى و عرف ان فى واحدة ست فى البحيرة

فمشى بس استغرب ازاى فى ست هنا و المكان مهجور مفيش حد غيرهم تقريبا فى المكان و حس ان فى حاجة غلط و قرر يراقب الست اللى هتطلع من الماية و يعرف هى جت منين

قدر طلعت بخوف و لبست هدومها

و كل ده و أدهم مراقبها و انصدم لما عرف انها هى هى محمد و ان فى ست معاهم فى الشغل

بس أدهم سكت و ادى نفسه فرصة يفكر يتصرف ازاى و بقى عنده فضول يعرف ايه اللى خلى قدر تيجى هنا


تانى يوم الصبح

بدأت قدر تشتغل و لكن تعبت فى نص اليوم و جالها ضر*بة شمس و اغمى عليها

العمال اتلموا

أدهم: كل يروح على شغله و انا هشوفله دكتور ولا اى حاجة يلا

و أدهم شال قدر على ايديه و دخل خيمته

أدهم اول مرة يركز فى وش قدر و ملامحها البريئة و عملها شوية اسعافات أولية لحد ما قدر حرارتها نزلت

و قدر بدأت تفوق لقيت أدهم ماسك ايديها و ايده التانية بتتحرك على وشها

قدر اتنفضت من مكانها بخوف

أدهم: انتى كويسة دلوقتى

قدر بصوت رجولى متصنع : هو ايه اللى حصلى

أدهم: مفيش اصل الشغل ده محتاج رجالة و عشان الهانم ست وقعت من طولها مستحملتش

قدر : 😳😳😳😳

أدهم : كنتى فاكرة ان محدش هيعرف انتى ايه حكيتك بالضبط

قدر بدموع و وشها احمر و انهارت


أدهم: طب اهدى محدش يعرف غيرى انا بس عايز اساعدك

قدر : انا مشكلتى ملهاش حل انا بس كنت محتاجة الشغلانة ديه ارجوك

أدهم: انتى هربانة من ايه فين اهلك ولا اى حد انتى شكلك صغيرة انا مش عايز افهمك غلط شكلك بنت ناس

قدر : تفهم ايه

أدهم: ماهى لما واحدة تبقى نايمة فى خيمة فى الصحراء مع اكتر من ٧٠ راجل افهم ايه و هى هربانة

قدر من الانفعال راحت ضر*بته قلم : اخرس انا مش زى ما انت فاكر مينفعش تحكم على حد كده و مشيت و سابته

لسه هتتحرك اغمى عليها تانى لأنها ماكلتش طول اليوم و من الانفعال

أدهم فضل جمبها طول اليوم لحد ما بليل و قدر تعبانة

أدهم فضل يتاملها و يتأمل شكلها و جمالها الهادى

قدر كانت بتحلم باحمد و بتعيط و شدت فى ايد أدهم علشان ميبعدش

و أدهم حس انه متعلق بيها

قدر صحيت الصبح لقيت نفسها فى حضن أدهم و نايم

جت تقوم أدهم مسك ايديها

قدر : ابعد عنى ازاى اصلا انام جمبك كده ولا تمسك ايدى

أدهم: انا اسف انتى كنتى تعبانة امبارح و كنتى سخنة و بتعيطى و مرضتيش تسيبى ايدى نمت غصبا عنى

و قدر جت تخرج بسرعة من الخيمة بس نسيت تتنكر تانى فى راجل لانى أدهم و هى نايمة غسل وشها و كانت لابسة كاب تغطى شعرها هى اصلا محجبة و هى قايمة الكاب وقع و ظهر شعرها الطويل الاشقر

أدهم بصلها باعجاب و لسه هتخرج شدها و وهو وقع عليها فى الأرض

قدر بدموع: ابعد عنى ارجوك


أدهم: اهدى مفيش حاجة كنتى هتخرجى و حد يشوفك

خرجت و عدى اليوم و قدر بتحاول تتجنب أدهم و أدهم خلى قدر ترتاح متعملش شغل كتير

بليل قدر نزلت البحيرة شوية

حد من العمال فى طريقه للواحة بص من بعيد لقى قدر فى الماية

راح بسرعة ندى على صحابه

و برده ادهم فى الوقت ده نزل الواحة

ادهم شاف العمال واقفين بيحاول يشوفوا قدر اللى مش باينة ليهم اوى

ادهم حس بالغيرة و طردهم و اتخانق معهم و بدا يض*ربهم

قدر بخوف و هى مش عارفة تعمل ايه و لا تخرج ازاى

ادهم مشى العمال و بصلها و اخد هدومها فى ايده

قدر : انت بتعمل ايه سيب اللبس

ادهم : عايزة هدومك تطلعى معايا كده لحد الخيمة بتاعتى من غير هدومك و يا اما انادى العمال كلهم يتفرجوا

قدر بصدمة من طلبه : 😳😳



البارت الرابع♥♥♥

قدر : انت بتعمل ايه سيب اللبس

ادهم : عايزة هدومك تطلعى معايا كده لحد الخيمة بتاعتى من غير هدومك و يا اما انادى العمال كلهم يتفرجوا

قدر : انت بتقول ايه ده المو*ت عندى اهون من كده

أدهم: طالما انتى محترمة و الموت عندك اهون ايه اللى خلاكى تسيبى جوزك و تهربى و تيجى تقعدى مع رجالة لوحدك و ضحك بخبث و استهزاء

قدر : انت عرفت منين انى متجوزة

أدهم: جوزك قالب الدنيا عليكى على النت و انتى هنا جاية تصيعى

قدر : انت متعرفش حاجة متحكمش على حد متعرفش عنه غير حاجات بسيطة جدا

أدهم: الجواب ببيبان من عنوانه مليش اصلا فى الس*هل و رمى هدومها على الأرض و مشى

قدر طلعت لبست هدومها و دخلت الخيمة بتاعتها نامت هروبا من الواقع و انها ملهاش حد و كمان حتى الشغل طلع فيه مشاكل و مش عارفة هتروح فين

أدهم دخل الخيمة اللى فيها قدر

قدر قامت بخوف ضمت نفسها


أدهم قرب بشويش و مسك ايديها و خرجوا بره الخيمة

أدهم: قدر انا اسف على كلامى من شوية و على كل حاجة عندك مش صح احكم عليكى و انا معرفش حكايتك ايه

قدر بتمسح دموعها :حصل خير

أدهم: قدر هو مش تطفل بس ممكن اعرف ايه حكايتك ممكن اساعدك

قدر : محدش يقدر يساعدني و شكرا لسؤالك انا بكرة همشى من الشغل كنت غلطانة لما عملت كده

أدهم: طب تمشى هتروحى فين انتى اصلا لو كنتى تعرفى تروحى مكان تانى كنتى روحتى بس انتى من البداية مضطرة و انا عايز اساعدك قوليلى على الاقل تكونى لقيتى حد خفف عنك

قدر بدموع بدأت تحكيله عن أحمد و عن كل اللى حصلها و خلها تهرب منه

أدهم: يعنى انتى لسه على ذمت الحيو*ان ده ازاى وفقتى بيه من الاول

قدر : مكنتش اعرف انه بيضحك عليا كان بيعملنى بلطف طول الوقت

أدهم: انا ممكن اخليكى ترفعى دعوة طلاق عليه و تطلقى منه و تخدى كل حقوقك و كمان طالما فى إثبات بالت*عدى بالض*رب يبقى خلاص هتعرفى تخدى حقك منه اومال فين اهلك من كل ده

قدر بكسرة : الله يرحمهم

أدهم: يا ستى مالك بس اعتبرنى اهلك يا ست البنات انا من النهاردة ابوكى و اخوكى كمان بس مش عايز اشوف دموعك يا قدر


قدر : انت بتعمل كل ده ليه

أدهم: علشان

قدر بمقاطعة : مش عايزة شفقة من حد انا عايزة اعتمد على نفسى

أدهم: انتى بتقولى ايه انا مش بشفق عليكى يا قدر انا بعمل كده علشان انا فعلا بعتبرك مسئولة منى

قدر : ليه برضو معتبرنى مسئولة منك

أدهم: مش قولتك اعترينى اخوكى و ابوكى يلا علشان ننام و متقلقيش محدش عرف انك بنت هنا

قدر : شكرا يا أدهم و جت تقوم

أدهم: انتى هتنامى فى خيمتى و انا هتصرف و انام مع الرجالة و بكرة هخليهم يعملوا خيمة ليكى لوحدك

قدر ابتسمت من لطفه و دخلت خيمته نامت و هو كمان راح نام فى خيمتها مع الرجالة


و قد غفلوا عن من كان يسمعهم احد العمال عرف حقيقة قدر و عرف كمان ان جوزها حاطط مبلغ ماشى مقابل اللى يرجعها

و العامل اتصل بالرقم اللى سيبه احمد

احمد: الو

العامل : مش حضرتك بدور على مراتك

احمد: ايوة

العامل : انا اعرف مكان مراتك و هدلك عليها

احمد بانتصار : قول فين و انا جايلك بكرة و هديك حلاوتك

و العامل اداله العنوان

فى الصباح

جيه احمد و معها البوليس لتنفيذ حكم بيت الطاعة فى قدر

اعمل متابعه هنا👈 اضغط هناااااااا👉عشان يوصلكم كل الاجزاء الباقيه هتوصل للمتابعين فقط

تكملة الروايه من هناااااااا

بقلم نداا احمد♥♥♥

تفاعل حلو بقا 🥰♥♥♥♥



 

تعليقات

التنقل السريع