القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية منتقبه ولكن البارت الاول والثاني بقلم حبيبه الهنيني


ي بني اكيد وشها متشو*هه علي شان لابسه النقاب دا .

=عندك حق اصل الجامعة كلها نادر لو لقيت واحده متحجبة م بالك بالمنقبة دي 

ي عم فكك منها استلم ي باشا .


سولي وحشتني أوي أوي 

وقام باحتضانه 


سليم بصوت منخفض :هي ليلة كحلة من أولها كوكو ي حبيبتي ميت مره اقولك إن الكلام دا لوحدنا مش في الجامعة ها ركزي 


كاميليا :انت شايفني  بعمل  أي دا بحضنك مش بعمل حاجه تاني ي حبيبي .


سليم بصوت مرتفع  :ي كاميليا قولتلك لوح


ولقي كل ال في المدرج باصص عليهم راح قال بنفس نبرت الصوت .

اي ي جدعان أول مره تشوفوا حد بيزعق مع حبيبته ولا اي ؟


"واحد من الطلبة"


حبيبتك اي ي عم الجامعة بقيت ولا كانها كافتيرا غلط ال بتعملوه دا 


سليم:لا ي راجل طيب وانت مال اه*لك بالموضوع حبيبتي ي عم اوبس خليك في ال حصل فيك ي عم ولا استني اصل السنة جديده وفي ناس جديدة معانا .


سليم:ولا انت ناسي المشو*هه وال عملته فيك ي بني دا انت كنت حكايت الموسم السنة ال عدت مدام انت راجل أوي كدا افتكر القلم ال اخدته ولا علي شان مفيش واحدة راضيه تعبرك ي عم هتسوق علي الباقي


قام بسيف "ابطال الذي تحدث"

بضرب سليم وفي هذه اللحظة دخل المعيد ورأهم وطلب منهم التوجه الي مكتبة  .....


خديجة"البنت المنتقبه": بابا ارجوك تعالي عند الجامعة أنا هروح مش قادره اقعد هنا لحظه 


الاب:حصل اي ي بنتي مانا لسه سايبك ي حبيبتي ؟!


خديجة :بابا انا تعبت من ال بيحصل معايا هنا دا كله علي  شان لابسة النقاب لي ي بابا هو حرام ولا اي ي بابا .


الاب بصوت عالٍ: مانا قولتلك مينفعش تلبسي الز*فت دا وإن سنك صغير وانت ال نشفتي دماغك ولبستيه 


خديجة: يا بابا كفايا بقا كفايا انت اكتر واحد عارف انا لبسته لي 


الاب:لا رد 


خديجة:مش بترد لي ي بابا مش بترد لي ؟!


الأب:انت عايزاني اجيلك ولا هتحضري محضاراتك ؟


خديجة :هكمل ي بابا سلام .


بعد م قفلت خديجة لقبت واحده بتقول ....


#يتبع 


الاب بصوت عالٍ: مانا قولتلك مينفعش تلبسي الز*فت دا وإن سنك صغير وانت ال نشفتي دماغك ولبستيه 


خديجة: يا بابا كفايا بقا كفايا انت اكتر واحد عارف انا لبسته لي 


الاب:لا رد 


خديجة:مش بترد لي ي بابا مش بترد لي ؟!


الأب:انت عايزاني اجيلك ولا هتحضري محضاراتك ؟


خديجة :هكمل ي بابا سلام .


بعد م قفلت خديجة لقبت واحده بتقول  عايزة تخليهم يبعدوا عنك ويبطلوا كلام يبقي تخلعيه .


خديجه :بس انا مش هينفع القلعه .بصت وراها لقيت واحده لابسة خمار وكمان لبس واسع ووشها بشوش جدا .


خديجه:انت بتقولي اخلعه مع انك لابسة خمار اهو واللهم بارك يعني قمر .


انا كنت عايزة اشوفك هتقولي اي  .


خديجه :انا حابه النقاب بس كمان لابساه غصب عني .


غصب عنك ؟!!!ازاى؟! 


خديجه :**************


عائشة:ياااه انت قمر لدرجه دي ؟! 


 خديجه :شوفتي بقا اني عند حق اني البسه !


عائشة : إنت بتعيطي لي ي ديجا 


خديجه :تعبت اوي اوي من كل ال حواليا وأولهم سليم الك*لب دا في الرايحه والجايا يقول اني مشو*هه  بس انا مش كدا خالص .


عائشة:مانت عارفة ان سليم مغرور وماشي مع 

 بنات الجامعة كلها وبالذات كاميليا دي .


ومالها كاميليا  ي  ست عائشة .


بصوا وراهم بقيوا كاميليا والشلة بتاعتنا 


كاميليا :متكملي ي بنت منك ليها 


خديجه:بنت في عينك احنا لينا اسماء علي فكره ها 


كاميليا:اي دا اي دا المشو*هه علي رأي سولي بتتكلم ياه ي شيخه احنا كنا فاكرينك خرسه والله .


خديجه:مش خرسة ي حبيبتي واكملت باستهز*اء واقدر ارد عليكي انت وسولي بتاعك دا بس مش هنزل لمستواكم ي حبيبتي ها اما لو علي الكلام مفيش اسهل منه والله ،بس احنا ال مش عايزين ننزل لمستواكم .


قربت كاميليا من خديجه وجاليا تمسك أيدها  عاىشة ضر*بت كاميليا بالقلم .


كل ال واقف كان مصدوم وخديجه وعائشة مشيوا 


كاميليا:وانتوا واقفين تتفرجوا وانتي ميرا شكرا اوي يصحبتي شكرا اوي ليك 


وكاميليا مشيت .


ميرا:وهي كانت عايزاني اعمل اي يعني إضربهم بس بصراحه البنت علم*ت عليها هههههههه .


كاميليا كانت ماشية وهي سرحانه وحصلت حاجة خلاها اتعصبت اكتر 


#يتبع اعمل متابعه هنا👈 اضغط هناااااااا👉عشان يوصلكم كل الاجزاء الباقيه هتوصل للمتابعين فقط

تكملة الروايه من هناااااااا 



 

تعليقات

التنقل السريع