القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ابنتي اليهوديه البارت 8_9_10بقلم سمية عامر جميع الفصول كامله


ابنتي اليهوديه ٨



اتخض ياسر من شكله و قام وقف و راح ناحيه الباب وهو بيتكلم بتهتها : ونبي ما تقولي ل الياس ده هيقت"لني 


صرخت ايرين بعلو صوتها : تعالى هنا متخرجش استنى ارجووووووك لازم تفهمني 


نزل الياس مسدسه وجري على جوا لقاها منهارة و بتعيط و ياسر خرج يجري 


حضنها الياس وهي مكانتش في وعيها من الكلام اللي سمعته و فضلت حضناه وهي منهارة و مش قادرة تاخد نفسها و كل تفكيرها أن اخوها اعتد"ى عليها


فضلت ماسكه فيه وهي بتعيط : ده مش صحيح خليه يقولي أن ده مش صحيح ابوس ايدك قولي أن كلامه غلط 


الياس بخوف : اهدي اهدي و انا هتصرف اهدي  


زقته بعيد عنها وهي حاطه ايديها على وشها و بتتكلم بخوف 


دخل فهد و معاه الدكتور و ممرضه اللي ادولها مهدئ و خرجوا كل اللي في الاوضه 


فهد بعصبية : هو ايه اللي حصل من شويه ده 


الياس بهدوء : انا هرد عليك حالا ..اصبر بس  


و انت مال ا"مك 


فهد بعصبية اكتر : افندم ؟؟؟ انت اهبل و لا ايه ايرين هتبقى مراتي كل اللي يخصها يخصني 


ابتسم الياس بعصبية و لسا هيضر"به تليفونه رن 


بعد شويه عن فهد 


- أيوة يا زفت انت فين انت عملت لأيرين ايه 


ياسر بخوف : قولتلها اني كذبت عليك 


الياس بصريخ : انطق يا حيوووو"ان 


ياسر برعب : انا ...انا قولتلها أني كذبت لما قولت انها مش اختنا و ....


وقع التليفون من ايد إلياس و حس أنه دايخ و مش شايف حاجه لحد ما وقع و فقد وعيه 


....


صحي إلياس في اوضته في بيتهم و رأسه مصدعة 


دخلت عليه رقييه و حضنته : الياس اخيرا صحييت ياربي الحمدلله 


الياس بتعب : فين ايرين يا رقيه 


رقيه بعصبية : الياس انت في غيبوبة بقالك شهرين و اول ما تصحى تسأل عليها 


الياس بتعب و عصبية : بقولك فين أيرين 


رقيه : في اوضتها مهي طلعت اختنا و ياسر كان بيكذب 


غمض الياس عينه و قام من على السرير وهو مش قادر و بتجيله تخيلات ل ايرين و هي قاعدة جنبه و بتتكلم معاه 


فتح باب الاوضه و خرج و دخل عند ايرين اللي مكانتش موجودة في أوضتها ، قعد على الكرسي يستناها 


دخلت وهي مش قادرة بسبب ايديها و رجليها اللي لسا متجبسين و قعدت على السرير وهي ماسكه حاجه في ايديها و عينيها كلها دموع بس فجأة اتصدمت من الياس اللي كان قاعد قدامها و قام قفل الباب 


.......


نزلت رقيه لابوها و اخواتها و جوزها و قالتلهم أن الياس صحي 


ابراهيم : يا لهوي على المصيبه 


جلال : مصيبه ايه كان مسيره هيعرف


الشيخ سليمان بقلق: بس هو كان رافض جوازها من ابن الشيخ كامل و منعرفش هيقلب الدنيا ولا هيعمل ايه اننا وافقنا من غير ما يوافق هو عليه 


ابراهيم : يابا مهو كان في غيبوبة و فهد شاري البنيه و عايزها 


جلال : انت نسيت أنها رافضه الجوازة دي لو قالت كده لألياس هيقلب علينا 


رقيه بقلق اكتر : استنوا أما يجي و اتكلموا معاه بهدوء عشان الفرح قرب ده الشهر الجاي يابا هنعمل ايه في كلمتنا مع الناس وهو ليه يرفض اصلا خلاص مهي بقيت تصلي و احترمت نفسها و لبست الحجاب دي حتى بتقرأ القران في خشوع وهي بتبكي 


ابراهيم : خلاص انا هشرب الشاي و اطلع اتكلم معاه 


.......


قرب منها وهو ندمان على اللي حصل بينهم 


خلينا نتكلم من غير زعيق ارجوكي 


اتكلمت بهدوء و حزن : انت صحيت من الغيبوبة امتى ؟ انت كويس 


- مش مهم انا كويس أو لا انا حاسس ان راسي هتقف حاسس اني همو"ت لما ياسر كلمني و قالي اللي عمله حسيت اني ....


عيطت و فضلت تشهق : انت عرفت عشان كده دخلت في غيبوبة 


كان هيمسك ايديها بس بعد عنها و عيونه دمعت لاول مره : انا مكنتش اعرف انك اختي ولا انتي حاولي تنسي و انا هنسى اللي حصل و انتي من هنا و رايح محر"مه عليا 


ايرين بقهر : انسى ايه ؟؟ انا حاسه اني مذنبه زيي زيك انا مش هقدر اعيش 


كان لسا هيتكلم لقى الباب اتفتح و دخل ابراهيم 


- الياس عامل ايه دلوقتي حمدالله على سلامتك لازم نتكلم في موضوع مهم لازم تعرفة 


مكنش الياس مركز معاه اد ما عيونه الحزينة و قلبه المنفطر كان معاها 


موضوع ايه يا ابراهيم 


رد ابراهيم قدام ايرين : فهد طلب يد اختك من ابونا و هو وافق و الفرح الشهر الجاي يا اخوي 


بصلها اكتر و حس بغصه في قلبه و غمضه عينه بس اتكلم بهدوء وهو بيكرر في باله ( مش من حقك تغير دي اختك يا غبي اختك ) :و أنا موافق الف مبروك يا ايرين ..........


المره دي انا تعبانة فعلا ف لو لقيت تفاعل حلو هنزل بارت بليل لأن في ناس بتقرأ في صمت و البارت الجاي فعلا قنب"لة نوو"يه ارفعوا معنوياتي عشان اكتب 💕


Part 8

#ابنتي_اليهو"ديه

#سُميه_عامر 

#يتبع


حامل ؟؟

حامل من مين ده فرحك انهاردة 


عيطت و فضلت باصه من الشباك على ابوها  و لفت لصاحبتها اللي لسا عارفاها من فترة قصيرة و فضلت تعيط : انا خايفة جدا يا امينة


مسكتها من دراعها جامد : انتي حافظه كتاب ربنا و تعملي كده 


عيطت اكتر و بصت تاني من الشباك : كان غصب عني و هو كمان مكنش يعرف اني أخته 


امينة بصدمه : قصدك ايه انتي بتتكلمي عن مين 


إيرين : الياس انا حامل منه 


وقع التليفون من ايد امينه و ظهر على وشها الذهول : اخوكي حامل من اخوكي 


قعدت ايرين و انهارت : كان غصب عني اعمل ايه و اروح فين


امينة بعصبية : فهميني حصل كده ازاي و امتى 


قبل ما تتكلم دخلت اختها الكبيرة رقييه اللي مكانتش بتحبها ولا عمرها حبتها : خلصتي ولا محتاجه عزومة عشان تنزلي فرحك


ايرين بخوف و رعشه : رقيه فين الياس


رقييه بعصبيه : وانتي مالك انتي لسا جايه من شهرين و عايزة اخواتي كلهم يحبوكي عني لييه الياس اصلا بيكر"هك من وقت ما جيتي من الملجأ المشؤوم


خرجت رقييه و انهارت ايرين على الأرض و خلعت طرحه فرحها و رمتها في الأرض : هو ازاي يسيبني في كل ده لوحدي ازاي يخليني اتجوز بعد اللي حصل بيننا 

......


فلاش باك 


الف مبروك يا ايرين 


ايرين بعصبية قامت و قفلت الباب بعد ما ابراهيم خرج 

- انت بتقول ايه ؟؟ اتجوز فهد ازاي بعد اللي انت عملته 


زقته و فضلت تعيط : انا بكر"هك مش عايزة اشوفك تاني 


حضنها جامد و عيونة اتملت دموع : ياريتني اعرف اكر"هك زي ما بتكر"هيني ولا عارف امنع نفسي من اني احبك ...ايرين انا بحبك و عملت كده لاني بحبك كان كلي امل تبطلي تحبي فهد بس فات الاوان لكل ده انا مش من حقي اي حاجه و كل اللي تطلبيه انا هعمله 


بعدت عنه و كان باين عليها انها اتاثرت بكلامه : كل اللي عايزاه تبقى بعيد عني 


- انا همشي من سينا خالص إن كان ده يريحك


خرج إلياس و من وقتها وهو اختفى لحد ميعاد الفرح 


.......


- امينه بحزن شديد و توتر : ايرين الياس اخوكي الكبير فاهمة يعني ايه اخوكي 


عيطت اكتر و حضنت امينه : و أنا ذنبي و اللي في بطني ده مصيرة ايه 


امينه : لازم ينزل ده حرام 


قامت ايرين و سابت الاوضه و خرجت وهي بتعيط خرجت من باب الخدم و فضلت تجري في الفراغ مش عارفة رجليها ممكن توديها فين لأنها متعرفش حد و طول فترة وجودها مخرجتش كتير 


وقفت فجأة قبل ما العربيه تخبطها و بصت حوليها لقيت نفسها بعيد جدا عن البيت 


نزل من العربيه بعد ما شافها بفستان فرحها و بدأت نبضات قلبه تدق في صدرة كأنها سكاكين 


نزل من العربيه و راح عليها : انتي بتعملي ايه هنا 


فضلت ايرين تبصله بخوف و في الاخر حضنته : انت كنت في الاسبوعين دول كلهم ليه سبتني لوحدي 


بعدها عنه و رجع لورا و زعق فيها : ابعدي عني انتي اختي فاهمة احنا محرمين لبعض 


ايرين بصريخ : عارفة عاااارفة 


- كل ما افتكر اللي حصل بيننا اكر"ه نفسي و ا"لعن نفسي الف مرة بس انتي لازم تتجوزي لازم تبعدي عني انا لما بشوفك ...بكره ضعفي ناحيتك و بقر"ف من نفسي و منك......


سكت و حط أيده على شعره 


ايرين و عيونها مش راضيه تبطل عياط : طيب رجعني الملجأ تاني انا مش هقدر اتجوز انا مش عايزة اعيش معاكم 


شدها الياس من ايديها و ركبها العربيه و ركب جنبها : لو متجوزتيش عيلتنا كلها رأسها هتبقى في الو"حل و انا لا يمكن اعمل في قبيله بحالها كده عشان غلطة حصلت 


وصل بيها عند البيت و نزلها من العربيه : امسحي دموعك و البسي طرحتك انهاردة فرحك يا اختي  


سابها و مشي راح يسلم على المعازيم و قلبه بيوجعة بس صوت جوا رأسه بيحاول يمنعه أنه يعمل اي حاجه لان في الاول و الآخر هي أخته 


امل بقلق عليها : ايرين الطرحه بتاعتك ... 


لبستها الطرحه و قعدت ايرين جنب أخواتها الاتنين الياس و ابراهيم 


و كان الشيخ سليمان قاعد أيده في ايد فهد اللي كان مبسوط و باين عليه الفرحه 


المأذون بدأ يلقي خطبه البدء 


بص الياس عليها كانت منهارة في العياط فطر قلبه منظرها بس مكانش في أيده حاجه يعملها 


إلياس بحزن و عصبيه في نفس الوقت : اسكتي الناس هيلاحظوا 

انسي اللي حصل بيننا محدش فينا غلط انا مكنتش اعرف انك اختي وقتها ولا انتي تعرفي اني اخوكي ....


- عندك حق بس ...بس 


بس ايه ؟؟


ايرين بصوت ضعيف يكاد يسمع قاطعت كلامه  : انا حامل .......


Part 9

#ابنتي_اليهو"ديه

#يتبع

#سميه_ عامر


الياس مش سامعك قولي بصوت عالي ولا خليها بعد فرحك 


ايرين بصوت اعلى كله قهر : انا حامل بقولك انا منك حامل من اخويا 


اتصدم الياس و فجأة صرخ في المأذون وهو عيونه في عيون ايرين : اسككككت مفيش جواز هيتم 


المأذون بخوف : في ايه يا شيخ سليمان 


قام الياس و شد ايرين من ايديها  و كمان الدفتر اللي في ايد المأذون : محدش يتحرك من هنا غير لما اجي فاهمين 


فهد بعصبية قام و مسكه من دراعة : هو ايه اللي لما تيجي انت واخد ايرين على فين 


ضر"به الياس في رأسه وقعة على الأرض و خدها و دخل بيها جوا 


شدها لحد اوضته و قفل الباب : انتي عارفة ايه اللي انتي قولتيه تحت ؟


ايرين بحزن شديد : انا حامل و انت كل همك تسيبني لوحدي و تمشي 


مسكها الياس من دراعها وراسه هتنفجر : انتي سألتي مين و عرفتي ازاي انك حامل الطفل ده لازم ينزل 


عيطت و بعدت عنه و رجعت مسكته من ياقته: انت لازم تكون معايا مينفعش تسيبني انت فاهم انت سبب كل ده ( كملت كلامها وهي بتعيط اكتر و بتنزل رأسها للأرض ) و انا كمان  انا بقيت احس بمشاعر ناحيتك مشاعر مش من حقي بقيت عايزاك معايا دايما و انا مينفعش احس ب كده ارجوك اتصرف أو اقت"لني 


نزلت دموعه و بعد عنها : حضري هدومك عشان نمشي من هنا 


ايرين بعدم فهم : نمشي من هنا هنروح فين و بابا هيوافق ولا لا 


الياس : هنمشي انا و انتي لحد تجهضيه


- و هيقولوا ايه لما نغيب عنهم ؟


الياس بعصبية : يقولوا اللي يقولوه انا ميفرقش معايا حد غيرك انتي دلوقتي انا غلطت و لازم ادفع تمن غلطتي 


راحت ايرين بسرعة و جمعت كل لبسها و فضلت واقفة مستنياه بس دخلت عليها رقيه اللي اتصدمت من اللي شافته : يا عيب الشوم عليكي هتهر"بي 


ايرين بخوف : ابعدي عني 


رقيه بضحكه خبيثة : هتهربي قبل ما الياس يعرف انك حامل هتهربي قبل ما اخويا يقت"لك يا با"يره 


ايرين بصدمه : انتي عرفتي منين اني حامل 


رقيه بشماته : سمعتك وانتي بتعيطي لصاحبتك انا هلم الدار كله عليكي يا عا"يبه انتو كده طبعكم الخيا"نة 


كانت لسا رقييه هتخرج تقول للكل لقيت الياس في وشها واللي بيبصلها بغضب و مسكها من دراعها جامد جدا 


- لو كلمه واحده من اللي سمعته طلعت برا الاوضه دي انتي اللي هتتقت"لي مش هي 


رقيه بخوف و رعب من نظرته ليها : حاضر ..حاضر 


- أخرجي دلوقتي و متتكلميش ولا كلمه مع أي حد فاهمة 


خرجت رقيه و جريت على جوزها حضنته و فضلت تعيط 


- مالك يا رقيه حصل ايه 


مفيش يا سعد انا بس تعبانة شويه 


- شال الياس شنطه ايرين و خرج من الباب الخلفي ركبها و حط الشنطه و ركب جنبها و مشي 


ايرين بخوف : احنا رايحين فين 


الياس : لدكتور صاحبي بس بعيد شويه 


ايرين : بس انا خايفة و انا بجه"ض امو"ت 


الياس بحزن : لو في خطر على حياتك واحد في الميه مش هخليكي تجه"ضي 


انهارت اكتر : امال هعمل ايه و هيحصل ايه في اللي في بطني 


الياس بتعب و حزن مش عارف انا مش قادر افكر 


ايرين : لو اجهضت هتخليني اتجوز فهد برضوا 


انتي عايزة ؟؟


ايرين بنظرة تمعن فيه و في ملامحه الحزينه : انا مش عايزة اتجوز ابدا 


لف الياس وشه و ابتسم كأنه كان مستني جواب تاني يكسر قلبه بس كل ده على ايه على قهر و حسره


.......


الشيخ سليمان بعصبية : يا ولدي شوفها فين و فين اخوك ازاي يتركنا وسط الناس أكده 


ابراهيم : يابا اختفوا اتبخروا 


فهد بعصبية : انا هقلب الدنيا عليها 


أمه : يابني اهدا دلوقتي يجوا تلاقي حصل حاجه مهمه 


فهد بنظرة غريبة بص ل رقيه و ل ياسر و مشي 


....


وصل الياس للدكتور كانت ايرين غيرت فستان الفرح و لبست بنطلون و تيشرت بكم و ربطت شعرها ديل حصان و دخلوا سوا وهي ماسكه فيه 


سلم الياس على صاحبه 


مجدي: ازيك يا حبيب اخوك غايب عننا فين كده 


الياس : مشاغل والله يا حبيبي المهم انا عايزك في حاجه بس و لا كانك سمعت ولا كأنك شوفت 


مجدي: عيب والله انا تلميذك و اللي انت عايزه كله يا باشا 


- محتاجين نعمل اجها"ض


اتفاجئ مجدي و بص ل ايرين اللي كانت مستخبية في الياس 


الياس بغيرة : بصلي انا هنا ها 


مجدي: حاضر بس لازم نكشف عليها الاول عشان نعرف هينفع الإجها"ض ولا لا 


خافت ايرين منه اكتر و مسكت في الياس جامد 


الياس بهدوء : متخافيش انا معاكي تعالي 


خدها و حطها على السرير و بدأ مجدي يكشف عليها عن طريق السونار 


- هو حضرتك حامل من امتى 


الياس برد سريع : ٣ شهور تقريبا ليه 


مجدي : والله يا الياس كان نفسي اخدمك بس الجنين حجمه كبير على الإجها"ض و هيبقى في خطر على حياتها هي 


بصلها الياس و الحزن في عيونه و لسه هيتكلم بس قاطعة صوت جاي من بره 


و فجأة و من غير كلام دخل فهد عليهم ..........

اعمل متابعه هنا👈 اضغط هناااااااا👉عشان يوصلكم كل الاجزاء الباقيه هتوصل للمتابعين فقط

Part 10

#ابنتي_اليهو"ديه

#سميه_عامر 

#يتبع

تكملة الروايه من هناااااااا
 

تعليقات

التنقل السريع