القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ابنتي اليهوديه البارت 8_9_10بقلم سمية عامر جميع الفصول كامله

التنقل السريع


    ابنتي اليهوديه ٨



    اتخض ياسر من شكله و قام وقف و راح ناحيه الباب وهو بيتكلم بتهتها : ونبي ما تقولي ل الياس ده هيقت"لني 


    صرخت ايرين بعلو صوتها : تعالى هنا متخرجش استنى ارجووووووك لازم تفهمني 


    نزل الياس مسدسه وجري على جوا لقاها منهارة و بتعيط و ياسر خرج يجري 


    حضنها الياس وهي مكانتش في وعيها من الكلام اللي سمعته و فضلت حضناه وهي منهارة و مش قادرة تاخد نفسها و كل تفكيرها أن اخوها اعتد"ى عليها


    فضلت ماسكه فيه وهي بتعيط : ده مش صحيح خليه يقولي أن ده مش صحيح ابوس ايدك قولي أن كلامه غلط 


    الياس بخوف : اهدي اهدي و انا هتصرف اهدي  


    زقته بعيد عنها وهي حاطه ايديها على وشها و بتتكلم بخوف 


    دخل فهد و معاه الدكتور و ممرضه اللي ادولها مهدئ و خرجوا كل اللي في الاوضه 


    فهد بعصبية : هو ايه اللي حصل من شويه ده 


    الياس بهدوء : انا هرد عليك حالا ..اصبر بس  


    و انت مال ا"مك 


    فهد بعصبية اكتر : افندم ؟؟؟ انت اهبل و لا ايه ايرين هتبقى مراتي كل اللي يخصها يخصني 


    ابتسم الياس بعصبية و لسا هيضر"به تليفونه رن 


    بعد شويه عن فهد 


    - أيوة يا زفت انت فين انت عملت لأيرين ايه 


    ياسر بخوف : قولتلها اني كذبت عليك 


    الياس بصريخ : انطق يا حيوووو"ان 


    ياسر برعب : انا ...انا قولتلها أني كذبت لما قولت انها مش اختنا و ....


    وقع التليفون من ايد إلياس و حس أنه دايخ و مش شايف حاجه لحد ما وقع و فقد وعيه 


    ....


    صحي إلياس في اوضته في بيتهم و رأسه مصدعة 


    دخلت عليه رقييه و حضنته : الياس اخيرا صحييت ياربي الحمدلله 


    الياس بتعب : فين ايرين يا رقيه 


    رقيه بعصبية : الياس انت في غيبوبة بقالك شهرين و اول ما تصحى تسأل عليها 


    الياس بتعب و عصبية : بقولك فين أيرين 


    رقيه : في اوضتها مهي طلعت اختنا و ياسر كان بيكذب 


    غمض الياس عينه و قام من على السرير وهو مش قادر و بتجيله تخيلات ل ايرين و هي قاعدة جنبه و بتتكلم معاه 


    فتح باب الاوضه و خرج و دخل عند ايرين اللي مكانتش موجودة في أوضتها ، قعد على الكرسي يستناها 


    دخلت وهي مش قادرة بسبب ايديها و رجليها اللي لسا متجبسين و قعدت على السرير وهي ماسكه حاجه في ايديها و عينيها كلها دموع بس فجأة اتصدمت من الياس اللي كان قاعد قدامها و قام قفل الباب 


    .......


    نزلت رقيه لابوها و اخواتها و جوزها و قالتلهم أن الياس صحي 


    ابراهيم : يا لهوي على المصيبه 


    جلال : مصيبه ايه كان مسيره هيعرف


    الشيخ سليمان بقلق: بس هو كان رافض جوازها من ابن الشيخ كامل و منعرفش هيقلب الدنيا ولا هيعمل ايه اننا وافقنا من غير ما يوافق هو عليه 


    ابراهيم : يابا مهو كان في غيبوبة و فهد شاري البنيه و عايزها 


    جلال : انت نسيت أنها رافضه الجوازة دي لو قالت كده لألياس هيقلب علينا 


    رقيه بقلق اكتر : استنوا أما يجي و اتكلموا معاه بهدوء عشان الفرح قرب ده الشهر الجاي يابا هنعمل ايه في كلمتنا مع الناس وهو ليه يرفض اصلا خلاص مهي بقيت تصلي و احترمت نفسها و لبست الحجاب دي حتى بتقرأ القران في خشوع وهي بتبكي 


    ابراهيم : خلاص انا هشرب الشاي و اطلع اتكلم معاه 


    .......


    قرب منها وهو ندمان على اللي حصل بينهم 


    خلينا نتكلم من غير زعيق ارجوكي 


    اتكلمت بهدوء و حزن : انت صحيت من الغيبوبة امتى ؟ انت كويس 


    - مش مهم انا كويس أو لا انا حاسس ان راسي هتقف حاسس اني همو"ت لما ياسر كلمني و قالي اللي عمله حسيت اني ....


    عيطت و فضلت تشهق : انت عرفت عشان كده دخلت في غيبوبة 


    كان هيمسك ايديها بس بعد عنها و عيونه دمعت لاول مره : انا مكنتش اعرف انك اختي ولا انتي حاولي تنسي و انا هنسى اللي حصل و انتي من هنا و رايح محر"مه عليا 


    ايرين بقهر : انسى ايه ؟؟ انا حاسه اني مذنبه زيي زيك انا مش هقدر اعيش 


    كان لسا هيتكلم لقى الباب اتفتح و دخل ابراهيم 


    - الياس عامل ايه دلوقتي حمدالله على سلامتك لازم نتكلم في موضوع مهم لازم تعرفة 


    مكنش الياس مركز معاه اد ما عيونه الحزينة و قلبه المنفطر كان معاها 


    موضوع ايه يا ابراهيم 


    رد ابراهيم قدام ايرين : فهد طلب يد اختك من ابونا و هو وافق و الفرح الشهر الجاي يا اخوي 


    بصلها اكتر و حس بغصه في قلبه و غمضه عينه بس اتكلم بهدوء وهو بيكرر في باله ( مش من حقك تغير دي اختك يا غبي اختك ) :و أنا موافق الف مبروك يا ايرين ..........


    المره دي انا تعبانة فعلا ف لو لقيت تفاعل حلو هنزل بارت بليل لأن في ناس بتقرأ في صمت و البارت الجاي فعلا قنب"لة نوو"يه ارفعوا معنوياتي عشان اكتب 💕


    Part 8

    #ابنتي_اليهو"ديه

    #سُميه_عامر 

    #يتبع


    حامل ؟؟

    حامل من مين ده فرحك انهاردة 


    عيطت و فضلت باصه من الشباك على ابوها  و لفت لصاحبتها اللي لسا عارفاها من فترة قصيرة و فضلت تعيط : انا خايفة جدا يا امينة


    مسكتها من دراعها جامد : انتي حافظه كتاب ربنا و تعملي كده 


    عيطت اكتر و بصت تاني من الشباك : كان غصب عني و هو كمان مكنش يعرف اني أخته 


    امينة بصدمه : قصدك ايه انتي بتتكلمي عن مين 


    إيرين : الياس انا حامل منه 


    وقع التليفون من ايد امينه و ظهر على وشها الذهول : اخوكي حامل من اخوكي 


    قعدت ايرين و انهارت : كان غصب عني اعمل ايه و اروح فين


    امينة بعصبية : فهميني حصل كده ازاي و امتى 


    قبل ما تتكلم دخلت اختها الكبيرة رقييه اللي مكانتش بتحبها ولا عمرها حبتها : خلصتي ولا محتاجه عزومة عشان تنزلي فرحك


    ايرين بخوف و رعشه : رقيه فين الياس


    رقييه بعصبيه : وانتي مالك انتي لسا جايه من شهرين و عايزة اخواتي كلهم يحبوكي عني لييه الياس اصلا بيكر"هك من وقت ما جيتي من الملجأ المشؤوم


    خرجت رقييه و انهارت ايرين على الأرض و خلعت طرحه فرحها و رمتها في الأرض : هو ازاي يسيبني في كل ده لوحدي ازاي يخليني اتجوز بعد اللي حصل بيننا 

    ......


    فلاش باك 


    الف مبروك يا ايرين 


    ايرين بعصبية قامت و قفلت الباب بعد ما ابراهيم خرج 

    - انت بتقول ايه ؟؟ اتجوز فهد ازاي بعد اللي انت عملته 


    زقته و فضلت تعيط : انا بكر"هك مش عايزة اشوفك تاني 


    حضنها جامد و عيونة اتملت دموع : ياريتني اعرف اكر"هك زي ما بتكر"هيني ولا عارف امنع نفسي من اني احبك ...ايرين انا بحبك و عملت كده لاني بحبك كان كلي امل تبطلي تحبي فهد بس فات الاوان لكل ده انا مش من حقي اي حاجه و كل اللي تطلبيه انا هعمله 


    بعدت عنه و كان باين عليها انها اتاثرت بكلامه : كل اللي عايزاه تبقى بعيد عني 


    - انا همشي من سينا خالص إن كان ده يريحك


    خرج إلياس و من وقتها وهو اختفى لحد ميعاد الفرح 


    .......


    - امينه بحزن شديد و توتر : ايرين الياس اخوكي الكبير فاهمة يعني ايه اخوكي 


    عيطت اكتر و حضنت امينه : و أنا ذنبي و اللي في بطني ده مصيرة ايه 


    امينه : لازم ينزل ده حرام 


    قامت ايرين و سابت الاوضه و خرجت وهي بتعيط خرجت من باب الخدم و فضلت تجري في الفراغ مش عارفة رجليها ممكن توديها فين لأنها متعرفش حد و طول فترة وجودها مخرجتش كتير 


    وقفت فجأة قبل ما العربيه تخبطها و بصت حوليها لقيت نفسها بعيد جدا عن البيت 


    نزل من العربيه بعد ما شافها بفستان فرحها و بدأت نبضات قلبه تدق في صدرة كأنها سكاكين 


    نزل من العربيه و راح عليها : انتي بتعملي ايه هنا 


    فضلت ايرين تبصله بخوف و في الاخر حضنته : انت كنت في الاسبوعين دول كلهم ليه سبتني لوحدي 


    بعدها عنه و رجع لورا و زعق فيها : ابعدي عني انتي اختي فاهمة احنا محرمين لبعض 


    ايرين بصريخ : عارفة عاااارفة 


    - كل ما افتكر اللي حصل بيننا اكر"ه نفسي و ا"لعن نفسي الف مرة بس انتي لازم تتجوزي لازم تبعدي عني انا لما بشوفك ...بكره ضعفي ناحيتك و بقر"ف من نفسي و منك......


    سكت و حط أيده على شعره 


    ايرين و عيونها مش راضيه تبطل عياط : طيب رجعني الملجأ تاني انا مش هقدر اتجوز انا مش عايزة اعيش معاكم 


    شدها الياس من ايديها و ركبها العربيه و ركب جنبها : لو متجوزتيش عيلتنا كلها رأسها هتبقى في الو"حل و انا لا يمكن اعمل في قبيله بحالها كده عشان غلطة حصلت 


    وصل بيها عند البيت و نزلها من العربيه : امسحي دموعك و البسي طرحتك انهاردة فرحك يا اختي  


    سابها و مشي راح يسلم على المعازيم و قلبه بيوجعة بس صوت جوا رأسه بيحاول يمنعه أنه يعمل اي حاجه لان في الاول و الآخر هي أخته 


    امل بقلق عليها : ايرين الطرحه بتاعتك ... 


    لبستها الطرحه و قعدت ايرين جنب أخواتها الاتنين الياس و ابراهيم 


    و كان الشيخ سليمان قاعد أيده في ايد فهد اللي كان مبسوط و باين عليه الفرحه 


    المأذون بدأ يلقي خطبه البدء 


    بص الياس عليها كانت منهارة في العياط فطر قلبه منظرها بس مكانش في أيده حاجه يعملها 


    إلياس بحزن و عصبيه في نفس الوقت : اسكتي الناس هيلاحظوا 

    انسي اللي حصل بيننا محدش فينا غلط انا مكنتش اعرف انك اختي وقتها ولا انتي تعرفي اني اخوكي ....


    - عندك حق بس ...بس 


    بس ايه ؟؟


    ايرين بصوت ضعيف يكاد يسمع قاطعت كلامه  : انا حامل .......


    Part 9

    #ابنتي_اليهو"ديه

    #يتبع

    #سميه_ عامر


    الياس مش سامعك قولي بصوت عالي ولا خليها بعد فرحك 


    ايرين بصوت اعلى كله قهر : انا حامل بقولك انا منك حامل من اخويا 


    اتصدم الياس و فجأة صرخ في المأذون وهو عيونه في عيون ايرين : اسككككت مفيش جواز هيتم 


    المأذون بخوف : في ايه يا شيخ سليمان 


    قام الياس و شد ايرين من ايديها  و كمان الدفتر اللي في ايد المأذون : محدش يتحرك من هنا غير لما اجي فاهمين 


    فهد بعصبية قام و مسكه من دراعة : هو ايه اللي لما تيجي انت واخد ايرين على فين 


    ضر"به الياس في رأسه وقعة على الأرض و خدها و دخل بيها جوا 


    شدها لحد اوضته و قفل الباب : انتي عارفة ايه اللي انتي قولتيه تحت ؟


    ايرين بحزن شديد : انا حامل و انت كل همك تسيبني لوحدي و تمشي 


    مسكها الياس من دراعها وراسه هتنفجر : انتي سألتي مين و عرفتي ازاي انك حامل الطفل ده لازم ينزل 


    عيطت و بعدت عنه و رجعت مسكته من ياقته: انت لازم تكون معايا مينفعش تسيبني انت فاهم انت سبب كل ده ( كملت كلامها وهي بتعيط اكتر و بتنزل رأسها للأرض ) و انا كمان  انا بقيت احس بمشاعر ناحيتك مشاعر مش من حقي بقيت عايزاك معايا دايما و انا مينفعش احس ب كده ارجوك اتصرف أو اقت"لني 


    نزلت دموعه و بعد عنها : حضري هدومك عشان نمشي من هنا 


    ايرين بعدم فهم : نمشي من هنا هنروح فين و بابا هيوافق ولا لا 


    الياس : هنمشي انا و انتي لحد تجهضيه


    - و هيقولوا ايه لما نغيب عنهم ؟


    الياس بعصبية : يقولوا اللي يقولوه انا ميفرقش معايا حد غيرك انتي دلوقتي انا غلطت و لازم ادفع تمن غلطتي 


    راحت ايرين بسرعة و جمعت كل لبسها و فضلت واقفة مستنياه بس دخلت عليها رقيه اللي اتصدمت من اللي شافته : يا عيب الشوم عليكي هتهر"بي 


    ايرين بخوف : ابعدي عني 


    رقيه بضحكه خبيثة : هتهربي قبل ما الياس يعرف انك حامل هتهربي قبل ما اخويا يقت"لك يا با"يره 


    ايرين بصدمه : انتي عرفتي منين اني حامل 


    رقيه بشماته : سمعتك وانتي بتعيطي لصاحبتك انا هلم الدار كله عليكي يا عا"يبه انتو كده طبعكم الخيا"نة 


    كانت لسا رقييه هتخرج تقول للكل لقيت الياس في وشها واللي بيبصلها بغضب و مسكها من دراعها جامد جدا 


    - لو كلمه واحده من اللي سمعته طلعت برا الاوضه دي انتي اللي هتتقت"لي مش هي 


    رقيه بخوف و رعب من نظرته ليها : حاضر ..حاضر 


    - أخرجي دلوقتي و متتكلميش ولا كلمه مع أي حد فاهمة 


    خرجت رقيه و جريت على جوزها حضنته و فضلت تعيط 


    - مالك يا رقيه حصل ايه 


    مفيش يا سعد انا بس تعبانة شويه 


    - شال الياس شنطه ايرين و خرج من الباب الخلفي ركبها و حط الشنطه و ركب جنبها و مشي 


    ايرين بخوف : احنا رايحين فين 


    الياس : لدكتور صاحبي بس بعيد شويه 


    ايرين : بس انا خايفة و انا بجه"ض امو"ت 


    الياس بحزن : لو في خطر على حياتك واحد في الميه مش هخليكي تجه"ضي 


    انهارت اكتر : امال هعمل ايه و هيحصل ايه في اللي في بطني 


    الياس بتعب و حزن مش عارف انا مش قادر افكر 


    ايرين : لو اجهضت هتخليني اتجوز فهد برضوا 


    انتي عايزة ؟؟


    ايرين بنظرة تمعن فيه و في ملامحه الحزينه : انا مش عايزة اتجوز ابدا 


    لف الياس وشه و ابتسم كأنه كان مستني جواب تاني يكسر قلبه بس كل ده على ايه على قهر و حسره


    .......


    الشيخ سليمان بعصبية : يا ولدي شوفها فين و فين اخوك ازاي يتركنا وسط الناس أكده 


    ابراهيم : يابا اختفوا اتبخروا 


    فهد بعصبية : انا هقلب الدنيا عليها 


    أمه : يابني اهدا دلوقتي يجوا تلاقي حصل حاجه مهمه 


    فهد بنظرة غريبة بص ل رقيه و ل ياسر و مشي 


    ....


    وصل الياس للدكتور كانت ايرين غيرت فستان الفرح و لبست بنطلون و تيشرت بكم و ربطت شعرها ديل حصان و دخلوا سوا وهي ماسكه فيه 


    سلم الياس على صاحبه 


    مجدي: ازيك يا حبيب اخوك غايب عننا فين كده 


    الياس : مشاغل والله يا حبيبي المهم انا عايزك في حاجه بس و لا كانك سمعت ولا كأنك شوفت 


    مجدي: عيب والله انا تلميذك و اللي انت عايزه كله يا باشا 


    - محتاجين نعمل اجها"ض


    اتفاجئ مجدي و بص ل ايرين اللي كانت مستخبية في الياس 


    الياس بغيرة : بصلي انا هنا ها 


    مجدي: حاضر بس لازم نكشف عليها الاول عشان نعرف هينفع الإجها"ض ولا لا 


    خافت ايرين منه اكتر و مسكت في الياس جامد 


    الياس بهدوء : متخافيش انا معاكي تعالي 


    خدها و حطها على السرير و بدأ مجدي يكشف عليها عن طريق السونار 


    - هو حضرتك حامل من امتى 


    الياس برد سريع : ٣ شهور تقريبا ليه 


    مجدي : والله يا الياس كان نفسي اخدمك بس الجنين حجمه كبير على الإجها"ض و هيبقى في خطر على حياتها هي 


    بصلها الياس و الحزن في عيونه و لسه هيتكلم بس قاطعة صوت جاي من بره 


    و فجأة و من غير كلام دخل فهد عليهم ..........

    اعمل متابعه هنا👈 اضغط هناااااااا👉عشان يوصلكم كل الاجزاء الباقيه هتوصل للمتابعين فقط

    Part 10

    #ابنتي_اليهو"ديه

    #سميه_عامر 

    #يتبع

    تكملة الروايه من هناااااااا
     

    تعليقات