سكريبت♥️بقلم سولييه نصار♥️
-ديما أنا بحبك ....بحبك اوووي
قالها سراج وهو بيبوس ايدي ....حسيت قلبي بيدق جامد ...معقول سراج بيحبني أنا ...كنت طايرة من الفرحة بس فجأة ابتسامتي اختفت وانا ببصله بحزن وقولت:
-بس ...بس انت متجوز ...
مسك ايدي جامد وقال بصدق:
-وانا مبحبهاش أعمل ايه ....أنا عايش معاها عشان اولادي بس لكن انتي...
قرب مني وحضنني وقال:
-انتي من أول ما دخلتي حياتي وبقت اجمل بكتير ...مبقتش افكر الا فيكي انتي ...انتي في عقلي وقلبي مش راضية تسيبي تفكيري ثانية ...
قلبي كان بيدق جامد ...كنت حاسة اني هموت من كتر ما أنا فرحانة ...أخيرا ربنا عوضني بسراج .. ابتسمت بحب وقولت:
-وانا كمان بحبك اووي يا سراج ...
بعد عني وقال بفرحة :
-انتي نورتي حياتي يا ديما متعرفيش كلامك ده خلاني افرح قد ايه ....احنا هنكون مع بعض طول العمر ...
-يعني هنتجوز
قولتها ببراءة ...ابتسامته اختفت شوية بعدين قال :
-اسمعيني يا ديما أنا محتاج اتعرف عليكي اكتر اعتبريها خطوبة ومتنسيش اني متجوز حابب افاتح مراتي في الموضوع ده عشان اضمن انها مش هتاخد اولادي مني وبعدين اتقدم لاهلك...يعني اديني شهرين ...
-ومش هنتقابل لمدة شهرين
قولتها وانا عينيا مدمعة ...
راح مسك ايدي وابتسم وقال:
-نتقابل طبعا يا حبيبتي ...قولت أننا محتاجين نتعرف علي بعض اكتر عشان لما اتقدملك اتجوزك علطول ....
-طيب هنتقابل ازاي
-في شقتي ....مراتي بتشتغل وبترجع العصر وانا شغلي بيبدأ الضهر تيجي ونقضي كام ساعة مع بعض ...
-بس المدرسة..
-المدرسة اهم ولا أنا وبعدين انتي كده كده مبتحبيش الدراسة انتي بنفسك قولتي كده ...
اطلعي سبعة الصبح ...مراتي بتمشي الساعة تمانية ...تعالي تمانية وعشرة وبعدين امشي الضهر في وقت خروجك ...ها قولتي ايه ...هتكسفيني يا دمدم...
قالها وهو بيلعب في شعري ...هزيت راسي وقولت :
-موافقة طبعا ...
باس راسي مرة تاني وقال:
-يالا دلوقتي روحي عشان مراتي زمانها جاية ...بس تعالي بكرة ماشي ...
-حاضر ..
مشيت من عنده وانا مبسوطة لان سراج أخيرا حبني ...سيراج يبقي جوز صاحبة ماما ...ماما ست اجتماعية اووي وفرفوشة كانت اوبند مايند جدا سابتنا نلبس براحتنا ونحط ميكب كان الكل مبهور بينا وبشياكتنا ...ماما اتعرفت علي منار مرات سراج في عيادة دكتور التخسيس ...فورا اخدت رقمها وبقوا اصحاب وماما كانت بتزورها في البيت وتاخدني معاها...وقتها شوفت سراج صحيح كان كبير اووي قد بابا تقريبا عنده واحد واربعين سنة بس كان وسيم وجنتل اووي ...كان دايما بيهزر معايا وبيجيبلي هدايا وماما مكانتش تعترض ابدا ...كانت متخيلة ان سراج شايفني بنته...خصوصا ان لسه عندي ستاشر سنة بس اللي حصل ان سراج اعجب بيا وبدأ يجيلي مدرستي ويقابلني في السر لحد ما حبيته وهو كمان حبني...والنهاردة اعترفلي وكنت اسعد واحدة في العالم ....روحت البيت وانا طايرة من الفرحة ...
مرت الايام وانا بقيت بزور سراج كل يوم ومبروحش المدرسة ...كان احيانا بيتعمد يلمسني في اماكن ميصحش يلمسني فيها بس لما قولتله اني مش حابة كده بطل...دايما كان مهتم براحتي ...فضلنا كده اسبوعين وكل مرة بتعلق بيه اكتر ...لحد في يوم ...
....
كنت قاعدة جمبه علي الانترية بتكلم معاه بعفوية لحد ما قرب مني ...اتوترت وقولت:
-سراج بتعمل ايه ..
بلع ريقه وقال:
-ديما أنا بحبك اووي انتي بتحبيني ....
-ايوة بحبك ...
ابتسم وقال:
-يبقي تعالي معايا جوه الاوضة ...
اتوترت جامد فقال:
-ده لازم يحصل بين اي اتنين بيحبوا بعض زينا ...صدقيني مش هأذ*يكي ...انتي خلاص بالنسبالي مراتي
-مراتك!
قولتها وانا قلبي بيدق جامد ...باس ايدي وقال:
-ايوة مراتي وحبيبتي وكل حياتي كمان ...
لما شافني بدأت الين ...مسك ايدي واخدني الاوضة وعمل اللي في دماغه....
.....
بعد ساعات ...
كنت قاعدة في اوضتي وانا بعيط ...مش عارفة أنا عملت كده ازاي ...هو قال مش هيأذ*يني بس هو اذ*اني جامد ...حاولت اقاومه بس هو قدر يضحك عليا ...
تلفوني رن لقيته هو رديت بسرعة وانا بقول :
-انا مش عايزة اشوفك ولا اعرفك تاني ...
ضحك بش*ر وقال:
-لا ده كان زمان يا حلوة انتي دلوقتي روحك في ايدي لو مجتيش بكرة أنا هقول لأهلك علي كل حاجة وابوكي مريض يا عيني ممكن يم*وت فيها ...لاما تيجي يا ديما او والله اد*مر حياتك!
يتبع
#ديما
#سولييه_نصار
الجزء التاني♥️ شكرا علي تفاعلكم السكر♥️بقلم سولييه نصار♥️
-حرام عليك ...أنا عملت ايه عشان تعمل فيا كل ده ...
قولتها وانا بعيط فقال بتريقة:
-جرا ايه يا حلوة انتي هتعملي فيها شريفة ده انتي اللي جيتي بنفسك لشقتي وكل اللي حصل بمزاجك ...لا اجب*رتك ولا حاجة فمتعيشيش الدور عليا عشان مش لايق عليكي...المهم تيجي بكرة تاني في ميعادنا ويا ويلك يا ديما لو مجيتيش هروح لابوكي ذات نفسه واقوله ان بنتك الف*لتانة كانت بتجيلي الشقة...
حسيت اني مش قادرة اتنفس وفضلت اعيط جامد راح هو قفل السكة في وشي ...حطيت وشي في المخدة وانا بعيط جامد...مكنتش عايزة حد يسمعني وفضلت افكر ...يا تري هعمل ايه في المصيبة دي !!!!
........
بس فعلا تاني يوم روحت وانا خايفة ...فتحلي وهو بيبصلي بخبث وكأن قناع اللطف بتاعه راح نهائي وظهر وشه الحقيقي ...دخلت البيت وانا بترعش وببكي...كنت مرعوبة يأذ*يني زي امبارح ...قفل الباب كويس وبعدين اداني شريط برشام وقال:
-ده برشام مانع حمل تأخديه طول ما احنا مع بعض ...يالا خدي دلوقتي واحدة وتأخديه في نفس الميعاد ده حتي لو مجيتيش هنا ...
بكيت وانا بقوله:
-ابوس ايديك اعتقني وسيبني امشي ...أنا مش عايزة أعمل كده ...أنا مش كده ...
-اخلصي يا بت ...
ز*عق فجسمي اتنفض وانا ببكي ...اخدت البرشام وشربته ...ابتسم بش*ر وبعدين مسك ايدي واخدني علي الاوضة ...
....
مرت الايام وانا بروحله كل يوم ...كنت بعيط طول الوقت وكتير ترجيته انه يسيبني بس رفض تماما ...وصلت احيانا انه يضر*بني في الوقت ده كر*هته واستغربت انا حبيت واحد زيه ازاي ...بدأت أتعب...بطلت اكل وكنت طول الوقت بب*كي ...اختي الكبيرة لاحظت وحاولت تسألني علي السبب بس أنا رفضت اقول ...كنت مرعوبة اتكلم ...فضلت تلح عليا وانا رافضة ...فكرت كتير اقولها وارتاح بس كنت مرعوبة لحد في يوم ...اختي مسكت تليفوني واكتشفت المص*يبة اللي انا عاملاها ...اتصدمت وقعدت تض*رب فيا وتز*عق ...كنت ببكي ...اترجيتها انها متقولش لامي وابويا كنت مر*عوبة اووي بس هي قالت ان الأفضل تقول لامي عشان هي الوحيدة اللي هتساعدني....
.....
امي عرفت والبيت اتقلب عليا ...ض*رب وز*عيق ...عشت أسوأ ايام حياتي ...امي جابت عمي وعمي قدر يجيب سراج عشان يكتب عليا وعشان أنا قا*صر كتب عليا عرفي لحد ما اكمل السن القانوني واوثق ورقة الجواز ......
.....
كنت قاعدة في اوضتي وانا بترعش وببكي ...اهلي جهزوا شنطتي عشان سراج هيجي ياخدني ويوديني البيت بتاعنا ...دموعي كانت بتنزل وانا حاسة الدنيا سو*ده في وشي ...اوقات كتير فكرت في الانت*حار بس حتي الحل ده كنت خايفة منه ...جه سراج فدخلت امي وقالت:
-عريسك برا يالا عشان تمشي معاه ...
بصتلها وانا ببكي ...مسكت شنطتي وانا خارجة فجأة حضنتها جامد وانا ببكي وبقول :
-سامحيني ...سامحيني ...
.....
روحت مع سراج كنت ساكتة طول الطريق ...سراج اتفق مع اهلي أننا هنعيش في مكان بعيد شوية آخر البلد واهلي طبعا وافقوا ...وكده احسن عشان مراته متعمليش مشاكل ...
....
-اتفضلي يا عروسة
قالها سراج بتريقة فدخلت وانا ببكي ...بس اتجمدت مكاني لما لقيت مراته قدامي ...
-ايه ده
قولته بخوف
ابتسم سراج فز*قني لحد ما وقعت علي الأرض وقال:
-نسيت اقولك انتي هتعيشي معايا هنا أنا ومراتي تخد*مينا !
يتبع اللي عاوز باقي الروايه يعمل متابعه من هناااااااا
#ديما
#سولييه_نصار
تعليقات
إرسال تعليق