اسكريبت 4 ما قبل الاخير
#بقلمي_نيره_عبدالغني
شهد بصراخ/ ايااااااااااد
شهد/ ارجوك سيبني... ابعد عني
ليدخل اياد ويري شهاب/شهد
شهد ببكاء/ اياااد
اياد بغضب/ انت الزاي تفكر تلمسها...يبدأ اياد بضرب شهاب بقوة
شهد بصراخ/ اياد خلاص كفايه ارجوك
..تحاول شهد ابعاد اياد عن شهاب ولم تستطيع
شهد/ سيبه يا اياد ارجوك....لينظر اليها أياد
شهد/ ارجوك....ليتركه اياد ويأخذ شهد ويغادر
اياد/ اركبي.... بعد وقت
...يقود اياد سيارته وبجانبه شهد وكل منهم في صمت تام
لتنظر شهد له/ انا اسفه....ليوقف اياد سيارته فجأه
اياد بهدوء/ علي اي.....انا اللي المفروض اعتذرلك..انا اسف مكنش ينفع اسيبك واطلع...انتي المفروض في امانتي وحمايتي مكنش لازم اعمل كده
شهد/ معرفش لو مكنتش جيت كان اي اللي حصل... شكراً
اياد/ لا شكر علي واجب..انا السبب في اللي حصلك ده اتمني انك تقبلي اعتذاري
شهد/ هقبله...بس بشرط
اياد/شرط..اي هو
شهد/ ان اللي حصل ده يبقا سر بينا..ممكن
اياد/ سرك في بير اطمني...هاا قبلتيه ولا لسه
شهد/ تقبلته خلاص يا سيدي
اياد/ سيدي وشرط ..هو مين مدير التاني بالظبط
شهد/ احم..انا اسفه استاذ اياد
اياد بضحك/ بهزر وبلاش استاذ دي كمان
لتنظر له شهد وتبتسم....في المساء عند اياد
يجلس ايا علي فراشه ويفكر
اياد/ مكنش لازم اسيب شهد لوحدها كان ممكن يحصلها حاجه مكنتش هقدر اسامح نفسي...ليتذكر اول لقاء بينهم
اياد بابتسامه/ مجنونه
.....في اليوم التالي...في الكافيه
&هي/ وبعدين بقا هو اتأخر كده ليه
&هو / القمر بيفكر فيا
&هي/ اخيرا يا استاذ كل ده تأخير
&هو/ دول خمس دقايق
&هي/إن شاء الله يكونوا خمس ثواني... مينفعش تسيب بنوته حلوه وقمر زي كده قاعدة لوحدها ولا اي
&هو/ اممم...حلوه وقمر لأ في دي معاكي حق
&هي/ احم انت هتعاكس ولا اي يا زين يا حبيبي
زين/ الحقيقه اه
&هي بضحك/ طب يلا اطلب حاجه ناكلها علشان انا ميته من جوعي....(في الشركه)...
..يجلس اياد في مكتبه ومعه شهد..
اياد/ عامله اي دلوقتي
شهد/ بخير الحمدلله
اياد/ انا اسف بخصوص اللي حصل امبارح
شهد/ مفيش حاجه حصلت....احم وعلي فكرة انا كان ممكن اقدر ادافع عن نفسي بس انت مسبتليش الفرصه
اياد برفع حاجبه/ ااه بأمارة الصويت اللي كان مالي الاوضه
شهد/ احم...مبحبش اتكلم عن نفسي كتير
لينظر لها اياد ويبتسم
شهد/ هو زين لسه مجاش..أأقصد استاذ زين
اياد/ لا لسه مجاش قالي انو عنده شغل هيتأخر شويه (واضح انو شغل😂😂)
شهد/ تمام..عن أذنك
اياد/ اتفضلي
اياد في نفسه/ هي بتسأل علي زين ليه...وانت مالك يا اياد خليك في نفسك..... بعد وقت
شهد/ زين
زين/ اي اخبار الشغل مع اياد
شهد/ امم زي الفل كله تحت السيطرة يا خويا متقلقش...انت مش عارف اختك ولا اي
زين بضحك/ لا عارفها...ماهو ده اللي بيخليني اسأل
شهد/ قصدك اي
زين/ اقصد معملتيش مشكله كده..مشكله كده
شهد/ اناا
زين/ اومال انا
لينظر أياد إليهم
اياد/ وانا مالي...انا ليه مدايق انها بتتكلم معاه هي حره....بس برده مينفعش تهزر وتتكلم معاه كده
...بعد وقت...في مكتب اياد..يدق الباب ويدخل زين الي المكتب
زين/السلام عليكم
اياد/ ..........
لينظر له زين باستغراب ويجده يفكر في شيء ما
زين/ اياااااد
اياد/ زين...انت دخلت أمته
زين/ لسه داخل اهو شكلك مش عاجبني
اياد/ مش عارف..حاسس اني متلغبط
زين/ اياد الجارحي متلغبط ده كده الموضوع كبير...خير
اياد وهو ينظر له/ شوية مشاكل في البيت متشغلش بالك
زين/ خير أن شاء الله
اياد/ سيبك من الموضوع ده اخبار الاجتماعات اي
زين/ كله تمام اطمن
..🖊️🖊️🖊️ بعد اسبوع🖊️🖊️🖊️🖊️
يقترب اياد وشهد من بعضهم وكل منهم لديه مشاعر للأخر
اياد/ شهد
شهد/ نعم
اياد/ بحبك
شهد بصدمه/ أأأأيه.... لأ لأ متهايألي اكيد..حضرتك قولت اي
اياد وهو يقترب منها/ بحبك
شهد بصدمه/ هاااا
اياد/ تتجوزيني
شهد/ هاااا
اياد/ حدديلي معاد مع والدك علشان اجي اطلب ايدك
شهد/ هاااا..والدي
اياد/ هااااا اي انا مش باخد رأيك علفكره
شهد/ أأأستاذ اياد
اياد/ ما بلاش استاذ دي....انتي خليتي فيها استاذ
اياد/ هاااا قولتي اي
شهد/ مش عارفه
اياد/ مش عارفه اي ...اممم يعني افهم انك رافضه
شهد بارتباك/ لأ مقصدش
اياد بضحك/ حدديلي معاد مع السيد الوالد
شهد/ ب ب بس بابا متوفي
اياد/ بس اللي اعرفه انك مش قاعده لوحدك مش كده
شهد/ ايوه انا قاعدة مع اخويا
اياد/ وماله حدديلي معاد مع اخوكي
شهد/ حاضر...يقترب منها أياد
شهد بأرتباك/ ع عن عن أذنك ورايا شغل.. لتخرج من مكتب اياد وتذهب الي زين
شهد/ زززززين
زين/ حد يخض حد كده
شهد/ عايزاك في موضوع
زين/ موضوع اي....عملتي مشكله ولا اي
شهد/ اياد
زين/ اتخانقتوا
شهد/ ع ع عايز يتجوزني
زين/ نااااااعم
شهد/ قالي حدديلي معاد مع والدك
زين/ والدك
شهد/ قولتله أن بابا متوفي واني عايشه مع اخويا
زين/ اللي هو انا يعني
شهد/ اه...قالي حدديلي معاد معاه..انا مقولتش ان انت تبقا اخويا..
لينظر لها زين/ بتحبيه
لتنظر له شهد بخجل/ هااا
زين/ بتحبيه
شهد/ ........
زين/ يبقا مرفوض
شهد/ لأ
ليضحك زين عليها/ مجنونه
لتضم شهد أخيها/ هنعمل اي يا زين
زين/ سيبي الموضوع ده عليا متقلقيش يا حبيبتي
شهد/ انا بحبك اوووي يا زين
..ليدخل اياد فجاه ويري شهد تضم زين وينظر اليها بصدمه ويغادر
شهد بخوف/ زين...اكيد فهم غلط دلوقتي
زين/ هروح اشوفه
شهد/ لأ خليك انا هروح لازم يسمعني
زين/ متأكده
شهد/ ايوه......لتذهب شهد الي مكتب اياد
شهد/ اياد....ليمسك اياد ذراعها بقوه
اياد بغضب/ مش عايز اشوف وشك اطلعي بره
شهد/ بس....
اياد/ مش عايز اسمع صوتك
شهد/ افهمني بس
اياد/ افهم اي ...واحده زيك اكيد بتلحق الشباب الأغنياء وبتمشي معاهم علشان فلوسهم
شهد بصدمه/ انت...
اياد/ انا اي...كويس اني عرفتك علي حقيقتك
شهد/ اسمعني...
اياد/ مش عايز اسمع حاجه ويسمك يدها ويسحبها للخارج شهد/ اياد سيبني......ليخرجها خارج الشركه
اياد بغضب/مش عايز اشوف وشك انتي فاهمه....ويتركها ويركب سيرته ويغادر
شهد/ اياااااد....انت محاولتش تسمعني يا اياد... ليه كنت لازم تسمعني
رأيكم يا قمرات❤️
#نيره_عبدالغني
#مشاغبه_سكنت_قلبي
البارت الأخير من هنااااااااا
تعليقات
إرسال تعليق