اسكريبت3
لتنظر شهد اليه بصدمه/ هااااا.......ت ت تقصد ايه
زين/ مدير الشركه يا شهد
وينظر الي اياد/ دي شهد السكرتيره اللي جبتهالك
اياد بغضب/ وكمان سكرتيره اعتبرها مرفوضه
لتنظر شهد الي زين بحزن
زين/ اياد ممكن تيجي معايا.....ويوجه كلامه لشهد/ خليكي هنا لتحرك شهد رأسها بالايجاب
زين/ ارجوك يا اياد حاول تفهم هي محتاجه للوظيفه دي وعايزه تشتغل
اياد/ اشغلها فين يا زين مش كفايه قرها لا وكمان هتلاقيها بتعمل مشاكل علطول
زين/ في دي معاك حق
اياد/ انت تعرفها ولا اي
زين/انا اقصد أن باين من طريقه تعاملها..بس يا اياد جرب شغلها
اياد/ ماشي يا زين امري لله..اعمل معاها المقابله انت وفهمها ايه المطلوب منها انا حاسس لو اتكلمت معاها تاني هتخانق معاها..حاسس اي دا انا متأكد
زين/ ماشي يا سيدي
اياد/ انت جبتها منين دي صحيح
زين بارتباك/صدفه...اتعرفت عليها صدفه
اياد/ اكيد في خناقه
زين بضحك/يلا يا اياد الحفله بدأت
.....في اليوم التالي....في الشركه في مكتب اياد...
#بقلم_نيره_عبدالغني#
يدخل زين الي مكتب اياد
اياد/حمدلله علي السلامه يا استاذ ..لسه فاكر تيجي كنت اتأخر كمان شويه مكنش هيجري حاجه يعني ولا اي
زين بضحك/ اني اسف...حقك عليا بس راحت عليا نومه
اياد/ ليه يا خويا كنت سهران مع الاولاد ولا اي
زين بضحك/ لأ كنت سهران مع ام الاولاد
اياد/ يعني جاي متأخر وليك عين تهزر يالااااا
زين/ وانا مالي..الله مش انت اللي بدأت
اياد/ اترزع يا استاذ عايز اتكلم معاك
زين/ انا مشوفتش حد بيحترمني زيك كده....هااا سامعك
يا اخويا
اياد/ عملت اي بخصوص جلابت المشاكل
زين/ جلابت المشاكل..مين دي يا خويا..انا اول مره اسمع الاسم ده
اياد/ احم...اقصد الاستاذه شهد السكرتيره اللي حضرتك لبستهالي
زين بضحك في نفسه/ جلابت المشاكل .... حقيقي اسم علي مسمي
اياد/ بتقول حاجه يا زين
زين/ لا يا حبيبي بس اوعا تقولها كده لتاكلك ولا حاجه
اياد بضحك/ واخد حذري..متقلقش
زين/ طب كويس..بعدين متقلقش انا اقابلتها بره وبلغتها باللي المفروض تعمله..اطمن
اياد/ حلو اووي
زين/ اي خدمه..عن اذنك بقا علشان ورايا اجتماع
اياد/ ماشي يا سيدي
#بقلم_نيره_عبدالغني#
.... بعد وقت...تدخل شهد الي مكتب اياد ولم تجده
شهد/ يا تري هو راح فين...احسن حاجه انو مش موجود هاحط الملفات واظبط المكتب وهطلع علطول
..تقوم شهد بترتيب المكتب وتسكب كوب الماء بغير قصد علي الاوراق
شهد/ يالهووي...اي اللي هببتيه ده يا نصيبه..ااااه انتي ناقصه خناقات معاه...لازم امسح الميه دي بسرعه
اياد/ انتي اي اللي عملتيه ده
لتلتفت شهد....
شهد/أأأستاذ اياد..انا....انا
اياد بنفاذ صبر/ أنتي اي
شهد بدموع/ والله مكنتش اقصد..الكوبايه وقعت غصب عني
اياد/ طب ممكن تهدي
شهد/ انا اسفه والله..اكيد انت هتطردني دلوقتي وتقولي انتي مبتعمليش غير المشاكل
اياد/ ماهو انتي فعلا مش بتعملي غير المشاكل..دي حقيقه
شهد ببكاء/شوفت....عن اذنك
اياد/ رايحه فين
شهد/ هو مش انا مطروده
اياد/ مين اللي قال كده
شهد/ يعني انت مش هتطرودني
اياد/ اهدي بس كده لحسن حظك ان فيه نسخ تانيه من الاوراق دي...ممكن افهم بتعيطي ليه وليه لازمة الدموع دي
شهد/ علشان انت عليت صوتك عليا وانا مكنتش اقصد
اياد/ علشان عليت صوتي.....طيب مش انتي غلطانه
شهد/ ايوه بس ده ميمنعش ان انت كمان غلطان
اياد/ في اي ان شاء الله
شهد/ علشان عليت صوتك عليا
اياد/ طيب يا ستي حقك عليا...امسحي دموعك دي وروحي شوفي شغلك....لتلتفت شهد للخروج ولكن
شهد/ استاذ أياد
اياد/ هااااا
شهد/ في اجتماع مع استاذ شهاب الدين كمان عشر دقايق
اياد/ تمام....لتخرج شهد من المكتب وينظر لها اياد ويبتسم
.... بعد وقت في غرفة الاجتماعات يدخل اياد ومعه شهد..
اياد/ والله زمان يا شهاب
شهاب/ تاني مره نتقابل يا استاذ اياد...خسرتني 3 ملايين في الصفقه اللي فاتت...بس اوعدك المرادي هتبقا الصفقه دي ليا
اياد/ متأكد
شهاب/ دي صفقه بخمس ملايين مستحيل اخسرها
اياد/ نبدأ الاجتماع...يجلس اياد وبجانبه شهد....وينظر شهاب الي شهد بنظرات غير مريحه
اياد في نفسه/ الراجل ده مش ناوي يجبها البر
... بعد انتهاء الاجتماع....
يقف اياد وينظر الي شهاب/ الواضح كده يا استاذ شهاب انك مش حاسب حساباتك صح..مش سامع صوتك يعني..
اياد موجه كلامه لشهد/ متتأخريش مستنيكي بره..
.....يخرج اياد ويترك شهد..
شهاب وهو ينظر إليها/ الواضح كده انك السكرتيره الجديده
شهد/ ايوه
شهاب وهو يقترب منها/ عندي ليكي عرض.. اي رأيك تيجي تشتغلي معايا وهديكي 3 اضعاف من اللي بتاخديه من أياد.. اكيد عرض ميترفضش
شهد بسخريه/ مش كل حاجه الفلوس يا استاذ شهاب... استاذ اياد كان معاه حق الواضح انك حاسب حساباتك غلط....عن اذنك
شهاب بغضب ليمسك شهد بقوه/ أنتي الزاي تتكلمي معايا بالطريقة دي
شهد بغضب/ سيبني..انت الزاي تلمسني انت مجنون
شهاب/ هخليكي تندمي علي الكلام اللي قولتيه ده
...عند اياد...
اياد/ وبعدين شهد اتأخرت كده ليه احسن حاجه اروح استعجالها
..عند شهد...
شهاب وهو يحاول الاقتراب منها
شهد بصراخ/ ابعد عني...ارجوك سيبني
شهاب/ بتحبني .اول مره اشوف واحده زيك وفي جمالك ده..
شهد ببكاء وصراخ/ ارجوك سيبني..ابعد
عني..ايااااااااااااااد
رأيكم يا حلوين❤️ اسفه على التاخير بس كنت تعبانه شويه❤️
#نيره_عبدالغني
#مشاغبه_سكنت_قلبي
اللي عاوز البارت الرابع يعمل متابعه من هنااااااااا
تكملة الروايه من هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق