القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشق ام انتقام البارت 13_14_15_16بقلم رنا سعيد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه




صلاح بندم:اقصدي يعني انا فكرتك بنت محمد فاحبت انتقم من امك فيكي انتي 

فلاش باك 

صلاح:ادهم انا عيزك تجوز البنت دي 

ادهم وشاف صورتها 

ادهم بسخريه:انا ادهم العاصي اجوز البنت دي انت شايف هدومها عملها زاي الشوال ازي انا عايز واحده استايل علي الموضه بقلمي رنا سعيد  

صلاح بمقاطعه:اسمعني بس الاول انا عندي سبب لجوزتك ليها 

ادهم بسخريه:سبب اي سبب بقا انشاء الله 

صلاح:انت عارف اني كنت مجوز قبل كده صح 

ادهم:ايوه 

صلاح:ام البت دي بقا انا كنت مجوزها 

ادهم:يعني دي بنتك 

صلاح:لا مش بنتي دي بنت الراجل اللي هي خانتني معاها 

ادهم بستغرب:هي مراتك خانتك مع واحد 

صلاح:اها ودها السبب اني خليني اطلاقها 

ادهم بضحكه خبيثه:انا دلوقتي فهمت كل حاجه يعني انت عيزيني دلوقتي انتقم من البت دي في امها صح 

صلاح بضحكه:الله ينور عليك عيزك بقا تبداء الخطه من بكرا انك تقرب بقا منها بقلمي رنا سعيد وتخلي البنت دي تعرفك وتحبك 

وتتقدم ليها وبعد كده تجوزها وتنتقم منها بقا بطريقتك الخاصه وبعد كده طلاقها ماشي بقلمي رنا سعيد 

ادهم:امممممم 

باك 

صلاح:دها كل الحصل يعني انا السبب في كل حاجه ومع الوقت انا كنت حاسس ان ادهم اتعلق بيكي وحبك بجد 

ادهم واقترب منها 

ادهم:رنا انا اسف وصدقني انا حبيتك بجد 

رنا بمقاطعه:ادهم خلاص مش عايزه اسمع حاجه 

نهله بصدمه:عشان كده انا كنت حاسه اللي انتوا زعلانين من بعض وطلع شعوري صح 

صباح:بنتي هو اللي بيحصل دها حقيقي انا حاسه اني في حلم 

رنا وداخلت تجري علي اوضتها وادهم طلع يجري وراها ورنا قفلت الباب في وشه بقوه 

ادهم وبيخبط علي الباب:رنا افتحي 

لايوجد رد 

ادهم:رنا انا اسف عشان خاطري سامحني 

رنا وفتحت الباب وماسكه شنطة هدوم في ايدها 

ادهم:رنا اي دها اللي مسكها 

رنا ومشيت وراحت عند اهلها 

رنا:ماما يلا نمشي 

ادهم:تمشي فين دها قصرك 

رنا بوجع:ادهم بعد اذنك انا هروح عند اهلي ارتح شوي ولما اعصبي تهدا يبقا ارجع 

نهله:قوليلي عمل فيكي اي دها 

رنا بوجع:ماما الله يخليكي مش قدرها اكلم ولا كلمه كل اللي طلبه منك يلا نمشي من هنا 

صلاح واقترب من رنا 

صلاح:رنا انا عارف انك زعلانه بس ادهم ملوش ذنب انا 

رنا بمقاطعه:بابا خلاص حصل خير يلا ياماما 

ادهم:طب انا هسيبك تمشي معهم دام دها اللي هيريحك 

بس يلا اوصلكم 

رنا:لا احنا هنركب تاكسي 

ادهم:طب وقسما بالله ماانتي ماتحركها من هنا غير لما انا اوصلك 

صباح:خلاص يبنتي جوزك حلف 

رنا:ماشي 

صلاح:لو عوزتي اي حاجه رني عليه يابنتي 

رنا واقتربت من ابوها وحضنته 

رنا:ماشي يابابا 

صلاح واقترب من صباح 

صلاح:مش هتخدني بالحضن ولا لسه زعلانه مني 

صباح بهزار:لا لسه زعلانه منك 

صلاح بضحكه:طب هصالحك ازي 

صباح بطفولي:تجبلي شكولاته 

صلاح بضحكه:حاضر

صباح بضحكه:انا اها كنت زعلانه منك بس دلوقتي خلاص قلبي صافي من ناحيتك بقلمي رنا سعيد عشان عارفه قد اي انت شخص كويس وقلبك ابيض بس اتصدمت بصراحه من حكاية انك تنتقم من رنا وكده 

صلاح بندم:اعمل اي الشيطان كان عميني بقا مش هتخدني في حضنك بقا 

صباح وحضنته 

صلاح واقترب من نهله 

صلاح:نهله انا اسف عشان مش فهمتك وحكمت عليكي قبل مااسمعك 

نهله:خلاص ياصلاح حصل خير 

وبعد فتره ادهم واصلهم علي بيتهم 

ادهم:ملوش لزوم تعملي حاجه انا قايم ماشي 

صباح:لا لازم تشرب حاجه قبل ماتمشي معانا 

ادهم ببتسامه:ماشي طب انا هقوم ادخل اسلم علي رنا قبل ماامشي 

صباح ببتسامه خبيثه:ماشي 

ادهم وقام وداخل عند رنا 

رنا بعصبيه:انت زاي تتدخل كده من غير ماتخبط 

ادهم ببتسامه خبيثه وووو 

#بقلم_رنا_سعيد 

#البارت_الثالث_عشر 

#روايه_عشق_ام_انتقام



رنا بعصبيه:انت ازي تدخل كده من غير ماتخبط 

ادهم ببتسامه خبيثه:واخبط ليه مش داخل عند مراتي حبيبتي 

رنا بعصبيه:مراتك دلوقتي بقت مراتك بعد ماخلتني اشوف العذاب الالوان بقت مراتك مراتك وانتي خونتيني قدام عيني دلوقتي بقت مراتك ياادهم خلتني اشتغل عندك خادمه ومثلت عليه الحب ياادهم افتكرت دلوقتي اني مراتك امشي يلا ياادهم وابعتلي ورقة طلاقي امشي 

ادهم بهدوء واقترب منها 

ادهم:رنا انتي عارفه انا عملت كده ليه 

رنا بعصبيه:هو انت اي حد يجي يقولك انتقم من دها تروح 

تنتقم علي طول ليه غبي معندكش عقل 

ادهم وبيحاول يسيطر علي عصبيته:رنا متغلطيش لوسمحتي غير كده كمان انتي متعرفيش خالوا دها افاضله 

عليه ازي هو لو كان قالي ارمي نفسك في البحر كنت رامت 

من غير ماافكر ثانيه واحده 

رنا بعصبيه:وانت متعرفش كرامتي فوق اي حد ازي يلا اطلع برا بقا وابعت ورقة طلاقي 

ادهم:يارنا انا اسف سامحني

رنا بوجع:اسف علي اي ولا اي انت مفكر كلمه اسف دي هتشفي وجعي منك هتمحي ذكريات الخيانه وانت بتخوني مع غيري ليلة داخلتنا انت وجعتني وكسرتني ياادهم تعرف 

اكثر حاجه بتوجع وتكسر الست مننا اي هي الخيانه ياادهم الخيانه وانت عملتها اقصد عيني عيزيني ازي اسامحك ياادهم طب انا هسالك سؤال لو انا اللي خونتك كنت عملت اي 

ادهم بعصبيه:كنت هقتلك يارنا 

رنا بضحكه وجع:انا بقا مش هقتلك ياادهم بس كل اللي طلبه ورقة الطلاق 

ادهم بعصبيه:طلاق مش هطلاق يارنا واللي عندك اعملي بقا 

رنا ولسه هتكلم بس حطت ايدها علي قلبها بوجع وقعت في الارض 

ادهم وجري عليها 

ادهم بخوف:ر رن رنا م مالك 

رنا ودمعه سقطت منها:مش قولتلك قبل كده انك هترتح مني للاابد وجه الوقت انك ترتح مني ياادهم 

ورنا وقعت بين ايده 

ادهم وبيضربها علي وشها بخفه:رنا فوقي انا اسف رنا 

ادهم وشالها وطلع يجري بيها علي برا 

صباح وقامت واقفت:ادهم شايل رنا ورايح فين 

نهله طلعت علي صوت صباح 

نهله:في اي 

ادهم:انا واخد رنا علي المستشفي رنا تعبت شوي 

نهله:خدني معاك 

صباح:وانا 

نهله:لا خليكي انتي 

صباح:لا هجي لازم اطمن علي بنتي 

نهله:ماشي 

وادهم وصباح ونهله مشيوا وركبوا السياره 

وبعد فتره وصلوا المستشفي 

ادهم بعصبيه:عايز دكتوره بسرعه

الممرضه بخوف:حاضر 

والدكتوره جت واخدت رنا وكشفت عليها

وبعد فتره قصيره طلعت ليهم 

ادهم بلفهه:مالها يادكتوره 

نهله بخوف:طمنيني يادكتوره بنتي مالها

الدكتوره بحزن:انتوا عارفين طبعا ان بنتكم كانت عندها ثقب في القلب 

الجميع اتصدام:لا 

الدكتوره بصدمه:ازي مش عارفين حاجه زاي دي 

ادهم:طب المهم هي عامله اي دلوقتي 

الدكتوره بااسف وبحزن:للااسف حالتها كانت متاخره وكان لازم يتعمل ليها عمليه بسرعه بس انتوا جيتوا بعد فوات الاوان 

نهله:يعني اي يادكتوره 

الدكتوره بحزن اكبر:البقاء لله 

الجميع الخبر وقع عليه كالصاعقه ووووو 

#بقلم_رنا_سعيد 

#البارت_الرابع_عشر 

#روايه_عشق_ام_انتقام


الدكتوره بااسف وبحزن:للااسف حالتها كانت متاخره وكان لازم يتعمل ليها عمليه بسرعه بس انتوا جيتوا بعد فوات الاوان 

نهله:يعني اي يادكتوره 

الدكتوره بحزن اكبر:البقاء لله 

الجميع الخبر وقع عليه كالصاعقه 

نهله بدموع:لا انتي كدبه بنتي معندهش حاجه ومش ماتت بنتي عايشه وبصريخ رنا عايشه مش ماتت انتي كدبه كدبه 

ادهم خد رنا من هنا ونكشف عليها عند دكتور تاني وبتهز في درعه وبصريخ يلا ياادهم واعقدت علي الارض وفضلت تعيط صباح واعقدت جمبيها 

صباح بدموع وحضنت بنتها وفضلت تهدي فيها 

ام ادهم فضل واقف مغيب عن الدنيا وكلام رنا بيتردد في دماغه 

فلاش باك 

رنا وقامت واقفت وبقهر وبدموع وبصريخ:اها نسيت اني مراتك من اسلوبك ليها اني عايشه خادمه عندك تعبت ياادهم بجد وانت مش حاسس بيه كل همك انك تنتقم مني وبس وعلي اي انا مش عارفه بس متخافش انا ماشيه وسيبهالك قريب هترتاح مني للاابد ياادهم بقلمي رنا سعيد

باك 

ادهم ودمعه نزلت منه وطلع يجري علي الاوضه اللي فيها رنا وفتح الباب بقوه واقف مصدوم وشاف رنا مغطي وشها بملايه بيضه ادهم واقف واتذكر كلامها 

فلاش باك 

رنا ودمعه سقطت منها:مش قولتلك قبل كده انك هترتاح مني للاابد وجه الوقت انك ترتح مني ياادهم 

باك 

ادهم طلع يجري عليها وعن من علي وشها الملايه البيضه 

وحضنه وفضل يبكي 

ادهم بحرقه وبدموع:انتي كنتي عارفه صح انك مريضه صح عشان كده قولتلي قبل كده وانا رايح اجيبك من علي البحر متخافش هترتاح مني وقولتيها تاني النهارده 

وبصريخ بس انا مش مرتاح يارنا انا تعبان اوي وبموت انتي فاكرها لما تسبيني وتمشي انا هرتاح واعيش حياتي وانبسط 

لا يارنا لا انا حياتي بدونك متسوايش شي انا لازم اموت زايك يارنا انا ماستحقش اني اعيش انا عارف يارنا انتي سبتني وروحتي ليه عشان تعقبني وتعذبني علي اللي شوفتي معايا ادهم بقلمي رنا سعيد بعياط زاي الاطفال بس لا ماتعقبنيش بطريقه دي يلا فوقي وارجعي معايا عذبني باي طريقه انتي عاوزها بس اللي الطريقه ديت انك تسبيني وتمشي اللي الطريقه ديت وبصريخ اهاااااااااا ياربي بلاش الطريقه دي انا راضي باي عاقب بس اللي طريقه دي مش هقدر اعيش من غيرها بجد مش هقدر يارب انت عارف يارب اني بحبها اوي انت عارف يارب انها هي كل دنياتي يارب عارف عملت 

ذنوب كثير بس يارب بلاش عاقبك ليها بطريقه بعدها عني بلاش يارب بلاش يارب احس بالوحده مره تانيه يارب راضي باي عاقب راضي يارب بس يارب راجعها ليا انت علي كل شي قدير متخلهش تبعد عني وتسبني ومسك ايدها وفضل يعيط 

وفجاء ايد رنا اتحركت في ايده

ادهم وحس بيها وقام واقف وبصدمه 

شاف رنا بتحاول تفتح عينها ببطيء وفعلا قدرت تفتحها 

رنا بتعب وبتحاول الكلام يخرج منها:ا اد ه م ادهم ا ا ن انا ف فين  

ادهم بصدمه وبفرحه وبدموع:لا مش مصدق الحمدالله وشكر ليك يارب 

وطلع يجري علي برا بقلمي رنا سعيد  وشاف ام رنا اعقدها لسه زاي ماهي ومعاها صباح حضنها 

ادهم بفرحه:ماما رنا عايشه رنا عايشه 

نهله وقامت واقفت وصباح كمان 

نهله بدموع:انت بتكلم جد صح مش بتضحك عليه صح 

ادهم بفرحه:ايوه بكلم جد رنا عايشه الحمدالله 

نهله بفرحه ودموع ورافعت ايدها لفوق:الحمدالله وشكر ليك يارب الحمدالله وشكر ليك يارب وبصت علي صباح شفتي قولتلك رنا عايشه مش ميته 

صباح بفرحه:الحمدلله طب يلا طيب ندخل نشوفها 

ادهم:ادخلوا بقلمي رنا سعيد طيب عقبال ماانادي الدكتوره تجي تشوفها 

وفجاء ادهم شاف الدكتوره وطلع يجري عليه

ادهم بفرحه:دكتوره رنا لسه عايشه 

الدكتوره:رنا مين 

ادهم:اللي انتي قولتي عندها ثقب في القلب 

الدكتوره بمقاطعه:اها اها بس المريضه ماتت 

ادهم بفرحه:لا انا كنت عندها جوه وحركت ايدها وفتحت عينها كمان وكلمتني ادخلي شوفيها بسرعه بالله عليكي 

الدكتوره بستغرب من كلامه:متاكد 

ادهم بفرحه:ايوه 

الدكتوره:ماشي انا هروح اشوفها 

ودكتوره بالفعل راحت وشافت رنا صاحيه وبتكلم مع اهلها وكشفت عليها

الدكتوره:بعد اذنكم كله برا عشان لازم نعمل ليها عمليه فورا 

ونهله وصباح وادهم خرجوا 

والدكتوره نادت الممرضين واخدت رنا علي اوضت العمليات 

ادهم وخالوا اتصل بيه 

ادهم:الو ياخالوا 

صلاح:انت فين 

ادهم:انا في المستشفي 

صلاح بخضه:ليه 

ادهم وحكي لي كل حاجه 

صلاح بحزن:طب انا جاي ليك بسرعه 

ادهم:ماشي 

وبعد فتره صلاح جه

صلاح:مابلغتنيش من الاول ليه وهي عامله اي دلوقتي 

ادهم:هي دلوقتي في اوضت العمليات 

صلاح واقترب من نهله 

صلاح بحزن:متخافيش يانهله هي انشاء الله هتكون بخير بس انتوا ادعولها 

نهله:يارب 

وفجاء الدكتوره خرجت والكل جري عليها 

ادهم:طمنينا يادكتوره 

الدكتوره بفرحه:الحمدالله العمليه نجحت 

الجميع بفرحه:الحمدالله 

ادهم:طب ممكن ندخل نشوفها 

الدكتوره:واحد بس يدخل يشوفها 

ادهم وبص علي نهله 

نهله ببتسامه:ادخل انت ياادهم شوفها 

ادهم ببتسامه وحضن نهله وبعيد عنها 

ادهم:شكرا 

ادهم واقترب من اوضت رنا وداخل ليها 

وشاف رنا نايمه ومتعلق ليها محلول في ايدها 

ادهم وجاب كرسي واعقد عليه جمبيها 

ادهم بفرحه:تعرفي انا فرحان قد اي اللي انتي عايشه وكمان عملتي العمليه ونجحت بوعدك يارنا اني هخليكي تعيشي معايا الفتره الجايه اسعد ايام حياتك ياقلبي 

رنا ومغمضه عينها:وانا مش عايزه اعيش معاك 

ادهم اتصدام ووووو 

#بقلم_رنا_سعيد

#البارت_الخامس_عشر

#روايه_عشق_ام_انتقام



رنا ومغمضه عينها:وانا مش عايزه اعيش معاك 

ادهم اتصدام ووو 

فاق من احلامه اليقظه علي صوت خالوا صلاح 

صلاح:اقوم هات عصير واكل لي نهله وامها 

ادهم:ماشي بس رنا اتاخرت جوه اوي ياخالوا انا خايف عليها اوي 

صلاح بحزن:انشاء الله هتكون بخير 

ادهم:يارب ياخالوا اجبلك اي 

صلاح:لا انا مش عايز حاجه 

ادهم:ماشي عن اذنك 

وادهم مشي وخرج برا المستشفي وهو خارج عربيه كانت هتخبطوا وفجاء صاحب العربيه نزل وكانت بنت 

البنت اقتربت من ادهم وحضنته 

البنت:كده متسالش علي خطبيتك ياوحش 

ادهم بضيق:انتي هتستهبلي دها كانت تمثليه وخلاص بقت بح يعني مفيش تمثيل تاني وانتي مجرد صديقتي وبس 

البنت:ياخساره 

وبتقرب منه 

البنت:طب ماتيجي نخلي اللي كان تمثيل حقيقي 

ادهم:انتي بتحلمي انا بحب مراتي ياماما ومستحيل ابص لغيرها

البنت بضحكه:بجد اومال دام بتحبها كده اوي شغلتها خادمه عندك ليه وخلتني امثل اني خطبيتك ليه قدمها 

ادهم بضيق:شيء مايخصكيش وابعدي عن وشي كده 

البنت بضحكه:ماشي يادومي باي باي 

وادهم مشي 

في المستشفي 

صلاح:نهله اهدي خلاص متعيطش هي اكون بخير انشاء الله بقلمي رنا سعيد

نهله بعصبيه وبدموع:لوسمحت انت اسكت انت عارف انا حاسه باي دلوقتي انت طبعا ولا فراق معاك تموت تعيش مش فراق معاك ياصلاح 

صلاح بهدوء وبضيق:انا مش فراق معايا يانهله ما بنتي زاي ماهي بنتك بالظبط وربنا يعلم انا خايف عليها ازي مش معني اني مش عيشت معاها يبقا مش فراق معايا لا لا بالعكس يانهله انا بنتي لو جرالها حاجه انا مش هسامح نفسي طول العمر 

نهله بمقاطعه وبصريخ:من حقك متسامحش نفسك مش انت اللي دمرت حياة بنتك ياصلاح ارتحت كده لما بنتي حياتها ادمرت وبقت في المستشفي اهيه بين الحياه والموت ارتح ياصلاح ارتح اديك انتقمت مني ياصلاح وبصريخ وبدموع امشي بقا وسيبنها في حالنها مش عايزه اشوفك وشك تاني امشي يلا بقلمي رنا سعيد امشي ياصلاح قوليلوا يمشي ياماما قوليلوا اهاااااااا يابنتي ياترا عملها اي دلوقتي 

وادهم جايه عندهم وجايب الاكل والعصير 

ادهم:اتفضلوا 

صباح:اي دها يبني 

ادهم:اكل وعصير اتفضلوا 

نهله وقامت وبعصبيه ومسكت الشنطه ورمت العصير والاكل في وشه ادهم اتصدام 

نهله بعصبيه:عيزيني اكل واشرب وبنتي جوه بين الحياه والموت ومش عارفه مالها دلوقتي وجاي وجايب اكل انتوا اي مش حاسين ان في واحده مريضه جوه يلا خد خالك وامشي من وشي مش عايزه اشوف وشكم تاني مفهوم وبنتي هطلاقها ياادهم وبيجز علي اسنانها فاهم هطلاقها 

ادهم ببرود:حكايه الطلاق دي بنتك اللي تاخد القرار مش انتي ياماما بعد اذنك 

وادهم مشي واخد خالوا معاها واعقده في نفس المكان بس بعيد عنهم

صلاح بحزن:انا اسف عشان حطتك في الموقف دها معاهم 

ادهم بدموع:انا خايف علي رنا اوي انا لو جرالها حاجه هموت وراها بجد بقلمي رنا سعيد مش هستحمل تبعد عني رنا هي كل دنياتي ياخالوا انا بحبها اوي اوي 

صلاح بدموع:وانا كمان مصدقت اني يكون عندي بنت 

فرحت اوي لما طلعت هي بنتي يارب متاخدهش مني يارب 

وتقوم يارب من العمليه بالسلامه 

ادهم:يارب ياخالوا يارب اقوم امشي انت ياخالوا وانا اعقد معاها اهو انت جاي من السفر اكيد تعبان ولازم ترتح 

صلاح بتعب:لا انا مش همشي غير لما اطمن علي بنتي ياادهم بقلمي رنا سعيد 

ادهم:ماشي ياخالوا 

ادهم واعقد يذكر ذكرياته معاها ويذكر اول مقابله ليهم

فلاش باك 

ادهم وكان داخل كافتيريا وبيكلم في الفون وفجاء فتاه ماشيه وبتبص وراها وبتضحك وبكلم صحبتها ومش واخدها بالها وخبطت في ادهم والفون واقع من ادهم في الارض

ادهم بضيق وبيرفع عينها وووووو 

#بقلم_رنا_سعيد 

#البارت_السادس_عشر 

#روايه_عشق_ام_انتقام

تكملة الروايه من هنااااااا 

تعليقات

التنقل السريع