القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشق ام انتقام البارت 17_18_19_20بقلم رنا سعيد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه



ادهم وكان داخل كافتيريا وبيكلم في الفون وفجاء فتاه ماشيه وبتبص وراها وبتضحك وبكلم صحبتها ومش وخده بالها وخبطت في ادهم والفون واقع من ادهم في الارض

ادهم بضيق وبيرفع عينه وبصدمه:انتي

الفتاه بستغرب:نعم 

ادهم ببتسامه خبيثه:اقصدي انتي يعني خبطي فيا وكده تاخدي بالك يعني وانتي ماشيه ادهم بضحكه انتي فهمني عشان انا مش فاهم نفسي انا بقول اي اصلا

وادهم نزل جاب الفون من الارض 

الفتاه بجديه:انا اسفه والله مااقصد 

ادهم ببتسامه خبيثه:عادي ولايهمك ياانسه 

بقلمي رنا سعيد 

الفتاه:ماشي 

وصديقتها جت عندها:رنا انتي تعرفي ادهم الصاوي منين 

ادهم بغرور:اسمك رنا الله اسمك جميل اوي وانتي اجمل منه 

رنا:لا انا معرفوش انا خبط فيه من غير مااقصد وانا بكلمك 

باك 

ادهم فاق من ذكرياته علي صوت فونه 

ادهم ببرود:الو

المتصل:-------------

ادهم ببرود:لا مش هقدر اجي الشركه اليومين دول دير كل حاجه انت تمام 

المتصل:-----------------

ادهم:انا في المستشفي 

المتصل:-------------------

ادهم:مراتي تعبت شوي وبتعمل عمليه ثقب في القلب 

المتصل:----------------

ادهم:لا ملوش لزوم تيجي يايوسف 

يوسف:انت في المستشفي تباعك صح 

ادهم:ايوه 

يوسف:طب انا جاي ليك سلام 

ويوسف قفل معاه السكه 

صلاح:يوسف الشرقاوي صح 

ادهم:ايوه 

صلاح:امممممم 

وبعد فتره يوسف جه عندهم 

يوسف:طمني مراتك عامله اي دلوقتي 

ادهم بحزن وبوجع:لسه في اوضت العمليات 

يوسف:متقلقيش انشاء الله خير 

ادهم:انشاء الله

يوسف:ازيك ياعمو صلاح 

صلاح:بخير يابني انت اخبارك اي 

يوسف:الحمدالله بخير 

وبعد ساعات طويله 

خرجت الدكتوره وكلهم جريوا عليها بقلمي رنا سعيد

الجميع بلفهه:خير يادكتوره 

الدكتوره بتعب:خير انشاء الله الحمدالله بفضل ربنا العمليه نجحت والمريضه دلوقتي بقت كويسه بس محتاجه للراحه 

بقلمي رنا سعيد

ادهم بلفهه: الحمدالله وشكر ليك يارب طب عايزين ندخلها 

الدكتوره:مش هينفع تدخلوا ليها حاليا وبكرا انشاء الله تقدره تدخلوا تشوفها

نهله:طب هي دلوقتي فاقت ولا لسه 

الدكتوره:لا لسه مش هتفوق دلوقتي وانا هتابع حالتها متقلقوش يعني وهي باذن الله لما تفوق كده هتكون احسن من الاول متقلقوش ولو عوزته اي حاجه انا تحت امركم 

نهله:ربنا يخليكي لينا يادكتوره 

بقلمي رنا سعيد

الدكتوره:تسلمي ياامي عن اذنكم 

والدكتوره مشيت 

ادهم:ماما ممكن تروحي ترتاحي انتي وستي وانا هعقد معاها لحد الصبح 

نهله:لا انت عايز تمشي امشي انا مستحيل اسيب بنتي وامشي 

ادهم:ماشي براحتك 

ادهم هو وصلاح ويوسف رجعوا مكانهم 

ادهم:طب امشي انت يايوسف عشان بكرا في اجتماع الصبح عشان تقدر ترتاح عشان تحضره مكاني 

يوسف:لا انا اعقد معاك اهو 

ادهم بضيق:اسمع كلامي بس يايوسف 

يوسف:ماشي ياادهم سلام عليكم 

ادهم وصلاح:وعليكم السلام 

وفضلوا اعقدين لحد الصبح 

الصباح جديد علي ابطالنا 

الدكتوره وراحت تطمن علي رنا 

الدكتوره:عامله اي دلوقتي يارنا 

رنا بتعب:الحمدالله 

الدكتوره ببتسامه:تعرفي ان قلبك وقف وقولنا اللي انتي موتي خلاص وسبحان الله معجزه من عند ربنا رجع قلبك تاني بدء ينبض بحياه جديده والحمدالله اتعمل ليكي العمليه ونجحت بفضل ربنا ياقمر 

بقلمي رنا سعيد

رنا ببتسامه وبتعب:هقدر اخرج بقا من هنا 

الدكتوره:لا لسه يومين كمان وتخرجي لما صحتك تتحسن خالص ونطمن عليكي يبقا تخرجي 

رنا بتعب:امممم 

الدكتوره:طب انا ماشيه بقا عشان اسرتك عايزه تدخل تطمن عليكي ياقمر 

رنا بتعب:اممممم 

والدكتوره خرجت والجميع اتلم حواليها

ادهم بلفهه:نقدر ندخل نطمن عليها بقا 

الدكتوره:واحد بواحد يدخل بعد اذنكم 

الجميع بصوا لبعض 

نهله:انا هدخل الاول يادكتوره 

دكتوره:ماشي بس هي دقيقه واحده وتخرجي ومتخلهش تكلم كتير ولا تفكريها بحاجه تضايقها عشان متتعبش ولقدر الله ممكن يجرالها حاجه تمام الكلام ده للكل

الجميع:تمام

ونهله دخلت عندها وشافت رنا نايمه علي سرير ومحطوطه علي الاجهزه كان مظهرها يبكي ويحزن 

نهله واقتربت منها 

نهله بدموع:عامله اي ياحبيبتي انشاالله انا اللي كنت مكانك وانتي كنتي لا 

رنا:بعيد الشر عليك ياحبيبتي ربنا يخليكي لينا 

بقلمي رنا سعيد 

في مكان اخر 

صباح:انا عارفه انك عايز تدخل ليها بفروغ الصبر ياحبييي 

ادخل انت بعد مانهله تخرج من عندها 

ونهله خرجت 

صلاح:يلا ادخل ياادهم 

ادهم ببتسامه:ماشي شكرا ليكم 

وادهم اقترب من الباب وفتحه واتصدام وحزن اوي وقلبه وجعه اوي من منظر رنا واتمنى لو هو اللي كان مكانها وحبيبت قلبه رنا لا بقلمي رنا سعيد 

ادهم وبدء يقترب منها بوجع وحزن وانكسر وخجل منها من اللي عمله معاها 

ادهم بوجع وحزن:احم عامله اي دلوقتي يارنا 

رنا بوجع وتعب:كنت كويسه لكن لما شوفتك دلوقتي بقت زاي الزفت اتفضل اطلع برا ياادهم باشا 

ادهم بذهول وبصدمه ووووو 

#بقلم_رنا_سعيد 

#البارت_السابع_عشر 

#روايه_عشق_ام_انتقام


ادهم بحزن وبوجع:احم الف سلامه عليكي 

لا يوجد رد 

ادهم:طب عامله اي دلوقتي 

رنا بتعب وبوجع:كنت كويسه لكن لما شوفتك بقت زاي الزفت اتفضل اطلع برا يلا

ادهم بحنيه:طب اهدي طيب وانا هخرج 

رنا وبدات تذكر خيانته ليها وكل الي عمله معاها 

رنا وبقت بتاخد نفاسها بالعافيه وجهاز القلب بقت بيصفر 

والدكتوره دخلت بسرعه عليهم 

الدكتوره:اطلع برا بسرعه لوسمحت 

ادهم وطلع برا 

نهله بخوف:في اي بنتي مالها عملت في اي يامتوحش 

ادهم مقدرش يستحمل ولا كلمه منها او من غيرها وطلع يجري علي برا بقلمي رنا سعيد

وعده يومين وجاء مواعد خروج رنا من المستشفي 

ادهم:الدكتوره سمحت بخروجك وبلاش بقا عاندا وتقولي مش هرجع معاك عشان مش هسمح بكده

رنا وقامت واقفت واسندت علي نهله 

رنا:قولتلك ميت مره انت هطلاقني انت مش بتسمع ولا بتفهم يااخي خلي عندك بقا ذره من الر"جوله وطلاقني 

ادهم بغضب:انا را"جل غصب عنك فاهمه وطلاق مش هطلاق يارنا وهتفضلي لحد اخر يوم في عمري علي ذمتي 

حطيها حلقه في ودانك بقا انا همشي واسيبك يومين كده تهدي اعصابك فيهم وبعد كده يبقا لينا كلام تاني عن اذنكم 

وادهم سيبهم وخرج 

صلاح:يلا اوصلكم 

نهله بحده:شكرا هناخد تاكسي 

صلاح بجديه:عاوزه تاخدي تاكسي انتي خدي لكن بنتي هاخده معايا 

نهله ولسه هتكلم بس رنا قاطعتها 

رنا بتعب:ماما بالله عليكي بلاش عاندا دلوقتي عشان انا تعبانه خلي يوصلنا وخلاص 

نهله باستسلام:ماشي 

وصلاح خدهم وصلهم لحد بيتهم 

صباح:طب استنا اعقد اشرب الشاي يبني 

صلاح ببتسامه:مره تانيه سلام عليكم 

صباح:وعليكم السلام 

وصلاح مشي وذهب لي قصر ادهم 

صلاح بصوت عالي:ادهم

ادهم ونزل من علي السلالم وبيقفل زراير قميصه 

ادهم:نعم ياخالوا 

صلاح:اي الا انت عملته في المستشفي 

ادهم برفع حاجب:عملت اي 

صلاح:كلمت رنا كده ليه واتعصبت عليها كمان انت مش عارف انها لسه تعبانه 

ادهم:خالوا قبل ماتيجي وتكلمني انا كلم بنتك الاول الي ها"نت رجو"لتي قدام الدكتوره بقلمي رنا سعيد

صلاح:عارف بنتي غلطت بس احنا لازم نستحملها ياادهم وهي عندها حق من الي بتعمله ياادهم انت ناسي الي شفته معاك مش قليل ياادهم لو بتحبها بجد استحملها وحاول ترجعها ليك من تاني ياادهم مش تتعصب عليها بطريقه دي حاول تتحكم بااعصابك شويه عشان خاطري 

ادهم ببتسامه:ماشي بس هي عامله اي وصلتهم ولا اي 

صلاح:ايوه وصلتهم ولسه جاي من عندهم دلوقتي 

ادهم:طب انا رايح الشركه عشان في شغل لازم اعمله ضروري النهارده 

صلاح ببتسامه:ماشي ولما تيجي عايز اكلمك في موضوع بخصوصي انا كده 

ادهم بخبث:موضوع نهله مش كده 

صلاح بخجل:ايوه 

ادهم:ايوه بقا واخيرا هفرح بيك طب احكي وانا سمعك اهو 

صلاح:لا روح اعمل الشغل ضروري الي عندك وبعدين نحكي لما تيجي انشاء الله 

ادهم ببتسامه:انشاء الله طيب سلام عليكم 

صلاح ببتسامه:وعليكم السلام 

ادهم مشي وركب سيارته ومشي وبعد فتره وصل الشركه 

والبنات عينهم عليها بحب وهو كان مشي بكل هيبه وفخر 

كان يرتدي قميص اسود يبرز عضلات الضخمه وبنطلون اسود وكان جميل جدا 

بقلمي رنا سعيد

ادهم شاب طويل القامه ذاته جسد رياضي معضل وعيون زرقاء وذاته بشره برونزيه وشعر اسود طويل وكثيف وناعم 

وذاته ذقن خفيفه علي وجه تذيد من وسامته ويبلغ من العمر 28 عاما وهو يتيم الاب والام وخالوا صلاح وهو الي قام بتربيته وهو يبلغ من العمر عشر سنوات بعد وفاة ولديه في حادثه وادهم راجل اعمال كبير في شرق الاوسط ويمتلك شركات كثيره في انحاء العالم 

في مكتب ادهم 

يوسف:رنا عامله اي دلوقتي 

ادهم بضيق:اسمها مدام رنا مش هقول تاني يايوسف 

يوسف بضحكه:ماشي مدام رنا عامله اي ياادهم 

ادهم:الحمدالله خرجت النهارده من المستشفي 

يوسف:يابجحتك وانت سايبها في القصر لوحديها وجاي صح

ادهم:لا هي عند امها رافضت ترجع معايا 

يوسف:اها وانت هتعمل اي دلوقتي 

ادهم:هحاول ارجعها بأي طريقه 

يوسف:ايوه الله ينور عليك بقولك يارنا دي معندهش اخت 

ادهم رفع حاجب:ليه 

بقلمي رنا سعيد

يوسف بضحكه: هيكون ليه يعني عشان اجوزها 

ادهم بضحكه:لا بس عندها صديقه جميله اوي ياض يايوسف بس طبعا مش احلي من مراتي رنا طبعا 

يوسف:مزه يعني 

ادهم بضحكه:اوي اوي 

يوسف بضحكه:وكمان بتقول اوي اوي دها التسجيل بقا الحلو دها بقا يلزم مراتك 

ادهم اتصدام انه بيسجله

ادهم وقام واقف:امسح التسجيل دها ياض احسن مااخد فونك دها واكسره قدامك دلوقتي 

يوسف وقام واقف وجري عند الباب واقف:همسحه بس بشرط 

ادهم بعصبيه:انت بتشرط كمان 

يوسف بضحكه:ايوه 

ادهم واعقد تاني وضع رجله فوق الاخري

ادهم بنفذ صبر:قول يازفت 

يوسف واعقد تاني 

يوسف:عايزك تعرفني علي صديقة مراتك الي بتقول عليه جميله اوي اوي دي 

ادهم بصدمه وقام واقف:ااااااايييييي

#بقلم_رنا_سعيد 

#البارت_الثامن_عشر 


يوسف:عايزك تعرفني علي صديقة مراتك الي بتقول عليه جميله اوي اوي دي 

يوسف قام واقف وبصدمه:ااااااييييييي

يوسف ببتسامه خبيثه:شكلك مش موافق يبقا التسجيل بقا الجميل دها يلزم مراتك فورآ وانت بقا الخسران ياجميل وساعتها انت عارف اي يحصل كويس باي باي  

يوسف وقام واقف واصل عند الباب ولسه هيفتحه 

ادهم وبيجز علي اسنانه:استنا 

يوسف واقف وابتسم بخبث 

بقلمي رنا سعيد

يوسف:نعم 

ادهم بضيق:موافق 

يوسف واقترب واعقد علي كرسي تاني 

يوسف بلهفه:هتعرفني امتا 

ادهم:لما الامور بيني وبين رنا تتحسن الاول 

يوسف:ماشي 

ادهم:امسح التسجيل بقا 

يوسف ببتسامه خبيثه:لما تعرفني عليه الاول 

ادهم بضيق وقام واقف:ولااا انا صبري نفذ منك خلاص 

يوسف ببتسامه خبيثه:تؤ تؤ اهدا كده وهدي اعصابك عشان العصبيه وحشه عليك يادومي 

ادهم واعقد ونفخ بضيق:اطلع برا يايوسف عشان مرتكبش جريمه دلوقتي فيك 

يوسف وقام واقف 

يوسف ببتسامه:ماشي ياكينج همشي 

في مكان اخر

نهله:عامله اي دلوقتي ياحبيبتي 

رنا:الحمدالله كويسه ياماما 

نهله:يارب ياحبيبتي علي طول 

صباح:مش هترجعي قصر جوزك يارنا 

رنا:لا ياستو انا عايزه اطلاق منه 

صباح بخبث:متاكده من الكلام دها 

بقلمي رنا سعيد 

رنا من وراها قلبها:ايوه 

صباح بخبث:يعني مش هتزعلي لما يطلاقك ويحب واحده غيرك ويجوزها مكانك وتبقا ام لي ولاده 

رنا بغيره وضيق:لا مش هزعل حياته وحر فيها 

صباح بخبث وفي تفكيرها:بين عليك انك مش هتزعلي اوي 

في مكان اخر 

مني:ايوه انا بحبه بحبه اوي 

الشاب:طب هتعملي اي هو مش بيحبك انتي وبيحب مراته 

مني:لازم ابعده عنها ويحبني انا 

الشاب:ازي 

مني ببتسامه خبيثه:نقتل رنا 

الشاب بخضه:اي اقتل انتي هبله 

مني بغل:لا مش هبله بس هو الحل دها عشان تبعد عنه للاابد انت معايا ولا لا 

الشاب:معاكي هو انا اقدر ارفض ليك طلب ياقلبي 

في مكان اخر  

صباح:نورت ياحبيبي 

ادهم ببتسامه:بنورك ياقلبي اومال فين رنوش وماما

صباح: نهله نزلت تشتري طلبات للبيت رنا جوه في اوضتها ادخل ليها ياحبييي 

ادهم وقام واقف

ادهم ببتسامه:ماشي عن اذنك 

صباح ببتسامه:اذنك معاك ياحبيبي 

ادهم وخبط علي الباب ورنا استاذنت له بدخول 

ادهم ودخل وقفل الباب 

ادهم ببتسامه:حبييت قلبي عامله اي دلوقتي 

رنا كانت نايمه علي سرير قامت وعدلت نفسها واعقدت علي سرير

بقلمي رنا سعيد

رنا بحده:اي الي جابك 

ادهم ببتسامه وبيقترب منها:بحبك 

رنا بحده:وانا بكرهك 

ادهم بضحكه:من قلبك 

رنا بكدب:اها من قلبي 

ادهم واقترب واعقد جمبيها علي سرير 

ادهم:عينك في عيني كده وقوليها من تاني 

رنا بحده:قوم من جمبي يلا وبطل الهبل دها بقا 

ادهم وقام واقف ورنا اخدت بالها من هدومه الي مرتديه

رنا بغيره:اي دها بقا انشاء الله 

ادهم بستغرب ورفع حاجب:اي في اي 

رنا بغيره اكثر:طب عشان مش مراتك معاك بقا تدور علي حل شعرك مش كده 

ادهم بضحكه:في اي يابنتي انا بدأت اشك في نفسي والله 

رنا وقامت من علي سرير واقفت قصده واقتربت منه وووو 

#بقلم_رنا_سعيد 

#البارت_التاسع_عشر 

#روايه_عشق_ام_انتقام




ادهم بضحكه:في اي يبنتي انا بدات اشك في نفسي والله 

رنا وقامت من علي السرير واقتربت منه ومسكت قميصه بعنف وقفلت اول ثلاث زراير كان فتحهم من القميص 

رنا وبعدت عنه وادهم ابتسم بخبث 

رنا بغيره واضح:طبعا روحت الشركه وانت فتح اول زارير من قميصك كده علي البحري والبنات اكيد فضله يبصوا عليك بقا مش كده ياادهم بيه

ادهم ببتسامه خبيثه:مكنتش اعرف انك بتغيره عليه بالشكل دها بقلم رنا سعيد 

رنا بارتباك:ل لا ان انا 

ادهم ببتسامه جانبيه:انتي اي  

ادهم:رنا فوقي انتي بتقولي اي 

رنا بحده:انا عارفه انا بقول اي كويس ياادهم بيه 

ادهم:انتي بتحبني ولا لا 

رنا بارتباك وبكدب:انا بكرهك

ادهم بضيق:ماشي يارنا 

رنا بوجع:طلاقني 

ادهم بهدوء:حاضر يارنا هطلاقك دام دها هيريحك 

رنا بوجع:طلاقني دلوقتي 

ادهم بهدوء:انتي طالق 

وادهم واقترب من الباب وفتحه وطلع علي برا من غير مايسلم علي صباح ونهله شافته وهو بيركب العربيه نهله وداخلت جوه علي طول 

نهله وداخلت

نهله بصوت عالي:ماماااااا 

صباح وخرجت من المطبخ 

صباح:مالك صوتك عالي كده ليه 

نهله بضيق:ادهم كان بيعمل اي هنا 

صباح بستغرب:هو ادهم مشي 

نهله:ايوه شفته وهو بيركب العربيه

صباح بستغرب:غريبه ده ماسلمش عليه قبل مايمشي حتي 

نهله بضيق:كان بيعمل اي هنا 

صباح:جاي بيطمن علي مراته 

نهله بضيق:فين رنا 

صباح:جوه 

في اوضته رنا 

رنا واقفت مصدومه بعد ماسمعت كلمه طالق منه واعقدت علي الارض تبكي بشده وجع وامها فجاء فتحت الباب عليها 

نهله بصدمه واقتربت منها 

نهله بخوف واعقدت جمبيها:رنا مالك ياحبيبتي 

رنا ورتمت في حضن  امها بقلم رنا سعيد

نهله:احكيلي مالك يابنتي 

رنا ببكاء وبصوت متقطعه:ا اده م ادهم ط طلاقني 

وعده اسبوع من غير احداث جديده 

صلاح:يعني اي طلاقتها 

ادهم ببرود:هي كانت عايزه كده وانا نفذت رغبتها 

صلاح بعصبيه:وانت ارتحت كده صح 

ادهم ببرود:ايوه 

صلاح بنرفزه:ولااا انت جايب البرود دها منين 

ادهم بضحكه:هههه منك 

صلاح بضحكه:مني انا 

ادهم ببرود:ايوه عن اذنك بقا انا رايح الشركه 

صلاح:ماشي 

ادهم ومشي وركب العربيه وهو مشي واقف قدام محل ورود نزل من العربيه ودخل المحل 

ادهم:السلام عليكم 

البنت بصدمه:وعليكم السلام  

ادهم بصدمه هو الاخر:مش انتي صحبت رنا الي 

البنت بمقاطعه:ايوه انا صحبت رنا الي شوفتك في اليوم الي رنا خبطت فيك من سببي 

ادهم ببتسامه:ايوه بالظبط 

وفجاء بنت تطلع من جوه وادهم عينه بتيجي عليا والبنت عينها بتيجي عليه في نفس الحظه 

ادهم بصدمه ووووووو 


تكملة الروايه من هنااااااا 


تعليقات

التنقل السريع