القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أحببت مربية الزواحف البارت 16_17_18بقلم زينب زكرياء في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


أحببت مربية الزواحف

16_17_18_


مليكه: ماانا نسيت انى عامله نسخه للملف 

معتز: مستهتره والله بعد كده ابقا افتكرى وبلاش الاكل على الملفات 

مليكه: حاضر  

معتز: يلا تعالى شيلى معايا الشنط 

مليكه:  مليكه وهى بتجرى بابا شكله بينده عليا 

معتز: خدى يابت طب شيليى شنطتك بتهربى من الشنط يا جزمه ماشى ماشى 

مليكه: الحمدلله هربت من شيل الشنط 

وبعدين ركبوا العربيه متجهين للمطار..... 

……………

عند عمار 

بعدماخلصوا اكل

ملك:ماما انا هاخد هنا اوضتى نتكلم مع بعض 

الام:طب خدونى معاكم 

فى اوضته ملك  

ملك: ها قولتى ايه 

الام: قالت ايه فى ايه 

هنا: بصى انا موافقه انى اسيب حب حياتى الى هى النوم واذاكرلك بس 

ملك: بس ايه 

هنا: انى اذاكرلك بس انك هتيجى تقيمى عندى  منها اذاكرلك  براحتى ومنها هتفهدى اكتر 

الام  : انا موافقه بس انتى اكيد عندك اخوات ولاد فمش هينفع

هنا:انا اصلا قاعده فى الشقه لوحدى

الام:ليه ياحبيبتى امال فين اهلك 

هنا:بابا وماما متوفين 

الام بحزن:ربنا يرحمهم ومن انهارده اتعبرينى مامتك 

هنا اكتفت ب انها:😊

ملك: ياماما موافقه ولا لا 

الام:انا موافقه طبعا وبصت لهنا ماتخدهاش وتدينى كيس مكرونه 

هنا:هههههه مش لدرجه المكرونه يا طنط 

الام: واقفه ومتنحه ليه ياملك روحى جهزى نفسك ولا اغير رأي 

ملك:حاضر 

ملك راحت تجهز اغراضها ومامتها وهنا قعدوا يتكلموا 

عند عمار وباباه 

امجد: اتعرفت على هنون ازى يا عمار

عمار: لو سمحت يابابا اسمها هنا 

امجد: ههههةبتغير من ابوك 

عمار: بس ديجا احلوت انهارده 

امجد: اخرص يازفت بتعاكسها قدامى 

عمار: اديك ياحج حسيت بالى انا حسه دلوقتى 

امجد: لاحظ انك بتلف ودور ومقلتليش 

عمار: الحكايه هو وحكى لباباه كل حاجه 

امجد: 😂😂😂😂😂مش قادر 

عمار: بتضحك ليه ياحج 

امجد: لا اصلى مكنتش مصدق انها كانت بتربى زواحف ودلوقتى اتأكد اه اوعى تقول ل امك انها بتحب الزواحف انت عارف انها عندها فوبيامنها 

عمار: دا الى خايف منه ياحج 

الوقت اتأخر انا رايح اشوف هنا اذا كانت هتمشى  ولا لا

فى اوضة ملك 

ملك :انا خلصت يلا ياهنا

الام:روحى انتى وخلى هنا تقعد معايا اناحبيتها اوى 

هنا:وانا كمان حبيتك والله 

ملك:والله يلا ياهنا مستقبلى بيضيع 

الام:يلا يا فاشله 

ملك:شكرا على تشجيعك ليا يا ست الكل 

الام:العفو 

عمار دخل الاوضه 

عمار:يلا ياهنا الوقت اتأخر 

ملك:اه يلا هنا 

عمار:انتى لبسه راحه فين 

ملك:معاكوا 

الام:اصل ملك راحه مع هنا علشان تذاكرلها 

عمار:اه ووشوش اخته انتى الاستغلال بيمشى بدمك 

ملك:دى بقت صديقتى زى ماهى صديقتك 😉

الام:مالك بتوشوشو بعض كده ليه مش متعوده على كده 

ملك:ولا حاجه ياست الكل

عمار: طب يلا انتى وهى

وبعد سلام طويل مشيوا ووصلوا شقتهم 

عمار: وهو بيتاوب طب تصبحوا على خير ولما تعوزوا حاجه ابقا صحونى اقصد قولولى 

ودخل كل واحد شقته 

عند شقة هنا 

دخل هنا وملك الشقه 

ملك: الله شكلها حلو اوى اسمها اى 

هنا:............

#احببت مربية الزواحف 16



هنا: اسمها توته 

ملك: ياخلاثى سيبينى العب معاها 

هنا: احنا جايين نذاكر ولا نلعب 

ملك: طب كل رست اللعب معاها 

هنا: موافقه اه وعبالة ما اغير ادخلى المطبخ كده وظبطينى علشان اعرف اشرح وانتى تفهمى 

ملك: وانا مالى ياسطا هو مطبخى ولا مطبخك 

هناوهى داخله اوضتها: انتى فقر يابت 

ملك: طب انا عطشت عايزه اشرب

هنا: ادخلى المطبخ وهاتى 

ملك: هو انا مش ضيفتك 

هنا:لع انتى صاحبة بيت يالوكه

ملك: ده العشم يازمكس 

هنا: اناخلصت يلا بقا نذاكر علشان الوقت بيضيع 

ملك: معندكيش بجامة توم وجيرى كده اصلى نسيت اجيب واحده 

هنا: ادخلى اوضتى هتلاقى دلاب كله كرتون اختارى الى تعجبك 

وبعد ماخلصوا بقا قعدوا يذاكروا وبعد نص ساعه او ساعه ياخدوا رست ولوكه بقا تحكيلها عن عمار فى كل رست وهى بتلعب مع توته

واجى الصبح 

هنا: ملك ماتفصليش قاعدلنا فصل ونخلص 

ملك: ها مش كتير الفصل 

هنا: طب تعالى نروح نكمل مذاكره فى البلكونه 

ملك: ماشى 

خرجوا لقوا عمار فى ببكونته 

عمار: صباح الخير 

هناوملك: صباح النور وهما  بيحاولوا انهم يفتحوا عنيهم  

عمار: 🤣🤣🤣فكرتونى بالى بيلموا المنهج ليلة الامتحان 

هنا: مش هرد عليك وبصت لملك بص احنا شكلك مش هتعرفى تذاكر ف ايه ندخل ننام وابقا تذاكريه بعدين علشان انا وانتى فصلنا وخليتى اخوكى يتريق علينا

عمار  : انا سيبكم وماشى اصلا سلام 

هنا وملك: تصبح على خير 

عمار: 🤣🤣🤣🤣انا امشى احسن 

ملك وهنا دخلوا اترموا علىالسرير وناموا وبعد فتره من الزمن تلفون ملك بيرن 

ملك: 🥱الو

منه: هو انتى لسه نايمه وانا لسه مروحتش الكوفير ولا عملت حاجه والبنات عندى اهم وانتى ماجيتيش 

ملك: انتى مين 

منه: انا منه فوقى كده وركزى خلينى اعرف اتعارق معاكى 

ملك: منه انا اصلا مطبقه علشان اعرف اروح خطوبتك 

منه: مطبقه بس انا اتصلت ب ديجا قالت انك مش موجوده ازاى يا استاذه تنامى بره بيتك ها 

ملك: انا دلوقتى عند هنا وحكت لها كل حاجه 

منه:ايه ده بجد طب ادينى هنا 

ملك: هنا هنا قومى دقيقه 

هنا: ايه انتى مين اصلا

ملك: اصلا انتى نيستينى 

هنا: انتى........... 

................. 

بعد ماوصلوا عيلة معتز وخطيب اخته مصر 

معتز: ها يحج هنقعد فى فندق لغاية مانلاقى فيلا حلوه 

الاب: لا اناوحشنى بيتنا القديم هنروحه 

الام: اكيد مترب ياحج

مليكه: انا وانتى يا ست ماما هنضفه 

الاب: ولا تنضفى ولا حاجه انا اتصرفت 

معاز: طب انا ياانكل همشى علشان العيله كلها وحشانى 

الاب: روح انتى يا معزه اقصد معاز 

اجى جارد من الجاردات الى بيحموهم اصلهم اغنيا وصحاب شركات (احنا مش بنقر احنا بنحسد بس😂😅) 

الجارد: العربيه جاهزه يافندم 

الاب: اسبوقونى انتو وانا هعمل مكالمه واحصلكم 

والكل مشى والاب بيتصل على رقم 

الاب: قاسى قاسى وجرح احساسى 

امجد: ههههههه واحشنى ياصاحبى فين ايامك ولا علشان مابنا ثفقه ترن عليا 

على: انتى تعرفةعنى كده انتى ديما فى بالى وياسيدى دلوقتى فى ام الدنيا 

امجد:انا زعلان منك بجد 

على:............ 

#احببت مربية الزواحف17


هنا: انتى ملك معلش اصلى متعودش على ان فى حد ينام جنبى 

ملك: هصدقك واكدب عنيا 

هنا: ياراجل 

ملك: يابت 

فى التلفون 

منه: خلصونى اليوم بيعدى وانا لسه مجهزتش 

ملك: اه صح يا هنا خودى منه عايزاكى 

هنا: بجد دى وحشانى خالص بنت الايه 

ملك: خودى اه كلميها وانا هتنازل وادخل اعملنها فطار 

هنا: غدا وانتى الصادقه 

ملك: عندك حق اه ورودى على البت منه علشان ثانيه وهتعيط 🤣🤣

هنا: ازيك يامنون عامله ايه وحشانى 

منه: وانتى اكتر والله بقولك يازمكس انا والبنويت عايزنك انت وملك دلوقتى 

هنا: طب ينفع افطر 

منه: ياختيييييي بقولكم والله معملتش حاجه واليوم بيخلص وتقوليلى اتغدى 

هنا: خلاص ماتزعليش انا هلبس انا والبت ملك وهنيجى علشان نجهز عروستنا القمر 

منه: حبيبتى قلبى وربنا 

هنا: بس تقومى تجهزلنا الغدا عقبالة ما اجى 

منه: اقفلى يا هنا انا مش عايزه اتعصب 

هنا: 🤣🤣طب سلام وقفلت هى ومنه

هنا: هى ليه زعلت يعنى ده انا طلبت منها طلب صغنن 

.............. 

عند البنات 

هاجر: ايه يا عروسه كنتى بتكلمى مين 

منه: كنت بكلم ملك وهنون 

سمر: شكل عمار هنفرح بيه قريب 

هاجر: 🤣🤣🤣هنفرج بيه قريب قوى 

جاسكا: جالى بهداوه يلا يابنات نرقص ونخربها بقا 

هاجر بعد ما شركتها الرقص: ايوه ياابلتى 

......... 

على: زعلت منى علشان نزلت مصر مكنش العشم يا ميجو 

امجد: زعلت علشان مقولتليش كنت اجيت جبتك من المطار هو انتى مش اخويا يعنى 

على: انتى احلى اخ فى الدنيا 

امجد: اه صح نسيت اقولك ان انهارده خطوبة منه متنساش تيجى هزعل منك واهو نسلم على بعض واسلم على العيال الى اكيد كبروا 

على: اكيد طبعا بالليل اول واحد هكون موجود دى ويترا بقى منه خطبت عمار صح علشان كانوا ديما مع بعض من طفولتهم 

امجد:لا ياسيدى هتجوز زميلها فى الشغل

على: الف مبروك ويلا بقى اشوفك فى الخطوبه علشان العيله كلها يلقاها خللت فى العربيه 

امجد: سلام وابقا سلملى عليهم لغايه ما اشوفهم

على: يوصل 

بعد ما خلص المكالمه ركب العربيه 

معتز: ايه ياحج ده احنا خللنا والله 

على: معلش كنت بسلم على صحبى بقالى كتير ماكلمتهوش 

مليكه: اخت رقم هنا صح

على: نسيت اخده على العموم انهارده معزومين على خطوبه وابقا اخده من امجد 

معتز: طب ليه ناخده اكيد هنا فى الشقه الى قوصاد شقتنا 

الام: ما انا لما اتصلت بمرة البواب علشان تنضف الشقه كل فتره. سألتها على هنا قالت انها عزلت 

مليكه: هو يابابا خطوبة مين

على: خطوبت منه بنت اخت مرات امجد 

عزه: بجد منه اتخطبت دى انا اخر مره شوفتها كانت فى ابتدائى

مليكه:بس انا معرفهاش 

عزه:كنتى صغيره يا مليكه  

على: يلا يا معتز امشى علشان نروح نرتاح وبعدين نجهز علشان نروح الخطوبه 

معتز: حاضر ياحج اتمنى اشوف هنون 

مليكه: ياريت وحشانى جدا 

بعد ما وصلوا وارتاحوا اجى الليل 

على.............

#احببت مربية الزواحف 18

تكملة الروايه من هنااااااا 





 

تعليقات

التنقل السريع