القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية كبرياء آسيا وغرور أسر البارت التاسع عشر 19بقلم بسمله صالح جميع الفصول كامله وحصريه

#روايه_كبرياء_اسيا_وغرور_اسر

#بقلم_بسمله_صالح

#البارت_19_اللهم_صلي_وسلم_وبارك_علي_سيدنا_محمد

تقترب ملك من سياره حمراء وكبيره جدا وتخبط، على زجاج السياره .


وتقول ببراءه وتمثيل :مش عايز ورد يا بيه اشتري مني ده انا غلبانه ربنا يخليك.


لينظر له الشخص الذي كان يقود السياره ويفتح زجاج السياره ويخلع نظاراته ويقول بوقاحه: ده انا عايز ورد واللي بتبيع الورد.


لتقول ملك بسزاجه: اتفضل الورده ي بيه


الشخص :فين اهلك يا ورده.


ملك وبدأت ان تنزل الدموع مزيفه من عيونها وتقول بدموع :اهلي الله يرحمهم يا بيه .


الشخص بخبث: طيب تعال اركبي السياره دا انا عندي لك شغلانه هتكسبي من وراها ذهب بدل التسول اللي انت فيه ده .


ملك بستغراب :شغلانه ايه ي بيه .


الشخص :اركبي في السياره بجانبي وسأشرح لك التفاصيل.

ملك  بتمثيل انا معرفكش ي بيه اركب ازاي لا لحسن

تتغرغر بيا انا اخاف علي نفسي .


الشخص اركبي بس والشغلانه دي هتنظفك من القرف اللي انت فيه ده وهتكسبي فلوس لا تعد .


تفتح ملك باب السياره وتلف ملك لتركب وبينما هي تلف تقول بصوت منخفض في السماعه التي باذنيها وصلنا لاول الخطه يا مراد تابعني انا هاركب معه.

مراد : خلي بالك من نفسك

ملك: حاضر ما تقلقش.


ثم تركب ملك السياره،وقالت بعد ما بدأ الشخص يقود السياره :فهمني بقى يا بيه.


الشخص:بصي يا قمر انتي م*زه على الاخر وعلشان كده هاخذك تشتغلي في ملهي ليلي عند شريكتي فيه وهي هتظبطك وهتنظفك ،بس كل حاجه وليها مقابل.


يعني انت هترقصي في الملهي وتحاولي تغري الاجانب اللي موجودين هناك وهيقضي واحد  معك ليله جميله لطيفه وهتاخذي فلوس كثير قوي مكنتش تحلمي بيه.


ثم اكمل وقال :بس اسمك ايه يا ورده .


ملك: اسمي دنيا يا بيه.


الشخص :بصي انا اسمي مصطفى.


وانت يا دينا اسمك من النهارده، صافي مش دينا.


ملك: بس يا بيه انا اخلاقي مش تسمح بكده.


مصطفى بنظرات وقحه :اخلاق ايه ده انت جسمك نار بياض ايه وجسم مشدود ومحدد بس لبسك ده مش مبين جمالك، وبعدين الاخلاق مبتجبش فلوس 


المهم هتشتغلي النهارده بالليل وهتقضي ليله حلوه مع شخص هيختارك وعايزك تظبطيه وتدلعيه وهو هيغرقك فلوس.


نظرت له ملك بكسوف بمعنى موافقه .


ليقترب منها ويقول: تعجبيني يا صافي ايوه كده فوقي.


كان مراد يسمع كل هذا الكلام والغيره تنهش بقلبي عندما بدا مصطفى يغازل ملك،ولكن ماذا يفعل انه عمله، ولا بد ان ينجحوا في هذه المهمه الصعبه.


ثم اسرع مصطفي بالسياره وبدأ يدخل في طرق مختلفه واكثر من تقاطع وكان مراد مراقب ملك وسيارته تمشي وراء سياره مصطفى. 


وغير مراد الطريق للحظه لما احس ان مصطفى هيبدأ يأخذ باله ثم رجع الى الطريق مره ثانيه وبدأ يسرع  حتي يلاحق ملك قبل ان تغيب عن نظره.


كانت ملك تتكلم مع مصطفى علشان ما تخليهوش ياخذ باله ان مراد ماشي وراهم ،وبالفعل لم ياخذ مصطفى باله من السياره التي تسير وراءه.


حتى وصل في مكان شبه صحراء، ويوجد سيارات ويبدو انها غاليه الثمن ثم قال: انزلي يلا يا صافي تنزل ملك .


ومراد وقف السياره قبلها بحوالي 50 متر حتى لا يلاحظ مصطفى نزلت ملك وهي تقول باستغراب: احنا فين يا بيه  ونزلت دمعه وقالت انت خطفتني ولا ايه؟!

(الله عليكي يا ملك عليكي تمثيل رهيب انا صدقت)


قهقهه مصطفى من  كثره الضحك وقال :انت بريئه وسزجه قوي يا صافي ما تخافيش ويلا علشان هتقابلي ايلين ،هتعلمك كل حاجه هتعمليها.


كان مراد مستمع كل هذا الكلام بسبب السماعه ثم اتصل قصي وقال.


في الجامعه دخلت رقيه ثم دخل دكتور المحاضره وانتهت المحاضره.


ودخل دكتور جاسر وبدأ يشرح بجديه ولم يعطي اي انتباه لرقيه كأنها ليست موجوده لم تنتبه رقيه لشرح المحاضره.


فقال جاسر: انسه رقيه انا كنت باقول ايه .


وقفت رقيه وقد قالت :ها.


جاسر بجمود:والله هو ده ردك .


رقيه: انا اسفه يا دكتور سرحت شويه.


جاسر بجديه:يعني انا باشرح وبنبح فصوتي وحضرتك مش منتبه ركزي معي ي انسه اتفضلي اقعدي.


تجلس رقيه وهي مصدومه من رد جاسر فهذا جاسر الذي لا تعرفه هل هذا جسر الذي  كان يحتضنها بالامس ويهديها لكي لا تبكي على اختها؟!


انتهت المحاضره وانصرفوا جميع الطلاب وتبقى شذى ورقيه وجاسر.


وبسرعه اقتربت شذي من جاسر ومسكت يده  وقالت :يلا يا جسوري علشان نتغدى في المطعم مع بعض.


ورقيه بنظرات غيره وصدمه من تطور علاقه شذى وجاسر كانت الغيره تنهش قلبها .


ابتسم جاسر  لانه كان ينظر لرقيه بترف عينياه كي لا تلاحظ انه مهتم بها .


خرجت رقيه من القسم وهي تقول بصوت مسموع: محن قوي اووف قال جسوري قال.


يضحك جاسر بشده وقال :شكرا يا شذى .


شذى: عفوا يلا بقى علشان نخرج ونغيظها اكثر يخرج  جاسر وهو ممسك بيدي شذى ويمر على الحديقه.


ورقيه جالسه بجانب معتز وريناد وتقول رقيه وهي تجز على اسنانها :قال جسوري.

يا معتز شوف الحيزبون اللي اسمها شذى شقطت جاسر مني.


معتز بضحك :شقطته منك الزاي هو انت كنتي مرتبطه بيه ولا حاجه .


رقيه: لا بس.


معتز ا:نت اللي وصلت نفسك لكد يلا شيلي بقى.


فتح جاسر السياره، لتركب شذى بدلع وتقول: شكرا يا بيبي .


رقيه بغيظ :جتكم قرف هي ملزقه قوي وهو ملزق زيها ،صحيح الطيور تقع على اشكالها 😂


معتز وريناد انفجروا من كثر الضحك .


ريناد :باقول لك ايه خذي بعضك وروحي المطعم.


تقف رقيه وتقول بغضب:ده انا هاطربق المطعم فوق دماغهم ،وتمشي بغضب حتى تصل الى المطعم .


فكان يوجد حفله بالمطعم لزوجين يحتفلون بعيد زواجهم، تجلس رقيه على احدى الكراسي بالمطعم


وتراقب جاسر  وشذي الذين يأكلون ويضحكون بشده ثم نادى جاسر على الجرسون وقال :

لو سمحت عايز اثنين عصير رمان .


كانت رقيه قد وصلت الى قمه غضبها ووقفت وقبض بيديها وفجأه تسمع صاحب الحفله بالمطعم يقول: احب اوجه كلمه لرفيقه دربي وزوجتي وحبيبتي وصديقتي وامي واختي وكل حياتي وشريكتي في الحياه ونصف الثاني وروحي .


في عيد زواجنا 25 أسرح في عالم خيالي، وأضيع مني وأسكن إليك يا ذاتي، ويا بهجة روحي وأجمل ملذاتي، أسرح لأدرك بأني أحبك ألفاً وليس عشراً، أيا كل يسرٍ جاء بعد عسراً، فدعني أخمّن لماذا أحبك فوق القدر قدراً؟ لماذا أراني لا أعصي لقلبك الجميل أمراً؟ لماذا أحبك قلباً وشكلاً وروحاً وفكراً؟ لماذا تناديك روحي جهراً وسراً؟ فكرّت قليلاً ووجدت الجواب تلخصه فكرة، فذاك لأنّك الحب الكبير الذي لا يأتي في العمر سوى مرة.


ثم يجلس على ركبته ويمد يده لزوجته ويقول: تقبلي ترقصي معي تضع الزوجه يديها في يد زوجها وتنزل دموع الفرح من عيناها. كان الجميع يصفقون بحراره ويبتسمون جميعا والجميع يتمنى لهم حياه سعيده ويهنئونهم علي عيد زواجهم.


كانت رقيه تنزل دموعها لشده تأثرها بهذا الكلام وهل يوجد حب يدوم 25 سنه ؟


فلاحظ جاسر، فمسحت رقيه دموعها


ثم طلب صاحب الحفله من الموجودين بالمطعم وقال:انا بطلب من كل ثنائي يرقصوا مع بعض.


فيقترب شخص من رقيه ويمد يده ثم يقول تسمحي تشاركين بالرقصه الحلوه دي


كانت رقيه سترفض ولكن خطر ببالها فكره انها تشعل نار الغيره بقلب جاسر، ووضعت يديها في يد الشخص وقالت :موافقه نظر جاسر له بغضب وغيره ورقيه نظرت له بابتسامه وابتسمت ابتسامه جانبيه وغمزت له .


ثم صعدت مع الشخص الى المسرح واخذ جاسر شذي وصعدوا الي المسرح وكل ثنائي مع بعض والزوج وزوجته واشتغلت اغنيه رومانسيه  وهادىه وهي اغنيه (كل حياتي لعمرو دياب)

كانت رقصه سلو في منتهى الجمال وفجأه.


في مستشفى السيوفي كانت الام توقع على اوراق خروج اسيا  من المستشفي .


في غرفه اسيا كان اسر واقف ويقول: يلا عشان هتروحي انت كويسه دلوقتي ؟


اسيا بابتسامه :الحمد لله وتقف اسيا ولكنها تقع، فيمسكها اسر بسرعه ويشدها عليه  وينظروا في عيون بعضهم وتدخل الام وتقطع هذه اللحظه.


تبعد اسيا عن اسر وجهها احمر بأكمله من شده الخجل، ليضحك اسر على شكلها وخجلها وتسند الام اسيا لكي تمشي لكن يتضح ان اسيا تتألم عندما تمشي .


خاف اسر  وقلق عليها وقال: بعد اذنك يا طنط  وبدون اي مقدمات حمل اسيا على زراعه واسيا فتحت فمها من الصدمه .


اسيا ببخجل  :اسر نزلني ما ينفعش كده.


الام: نزلها يا ابني انا اسندها.


اسر: معلش يا طنط اسيا لسه ما تحسنتش  اتفضلي حضرتك .


الام: بس يا ابني الناس بره يقولوا ايه!


اسر: ما حدش يقدر يقول حاجه وبعدين انا اقدر اسكت اي احد يتكلم، ثم رفع اسيا اكثر ونظر لها بحب واسيا خجلت .


خرج اسر من الغرفه تحت نظرات الجميع البعض يحقدون عليهم والبعض سعبدون جدا، وكان البعض يتهامس ونظر لهم اسر نظره كفيله باخراسهم  فسكت الجميع وخاف.


وصل الى سياراته و فتح السياره ووضع اسيا  على الكرسي بجانبه.

وقال للام :اتفضلي  و فتح لها الباب الخلفي للسياره ثم ركبت الام في الكنبه الخلفيه.


ثم ركب اسر ثم بدأ يقود السياره بهدوء: لكي لا تتأثر 

اسيا بالمطبات علي الطريق .


قال قصي لمراد : الو يا حضره الرائد 


الشخص اللي احنا شكينا فيه قاعد مع شخص اخر وبيطلع من معدته كيس كبير  وبيعطيه للشخص الاخر ،لكنهم منتبهين جدا لاي حركه.


وسلين قريبه منهم وتقول لهم :مناديل يا بيه 


وهم بيقولوا لها: امشي من هنا يا متسوله.


بس سيلين سمعتهم بيقولوا ادي الامانه دي للزعيم والشخص اللي استلم اعطى للرجل كيس ويتضح انه فيه فلوس.


مراد بجديه: تمام مهمتكم  انكم تراقبوا الشخص ده اللي هيروح للزعيم بس من غير ما ياخذ باله خليكم حزرين جدا تمام .


ثم قال قصي: سلين بتقول ان عندها خطه عايزه تركب في شنطه السياره للشخص اللي هيذهب للزعيم علشان  تعرف المكان وما نكشفش علشان لو ذهبنا وراقبناه هيأخذ باله وهي  ولابسه سلسله فيها جهاز تتبع .


وانا هالحقها بعد ما يمر سبع دقائق علشان نكون في الامان ونمسكه .


مراد :فكره حلوه نفذوها يلا وانا وملك قربنا نوصل للهدف سلام ثم يغلق الفون.


في الملهى الليلي كان يشبه فيلا لكي يكون بعيد عن الشبهات وكي لا ينكشفوا من الشرطه و انه ملهي ليلي ويوجد به أعضاء تباع.


دخلت ملك مع مصطفى ونادى مصطفى وقال اييلين تنزل ايلين الذي كان على وجهها ميك اب كثير اوفر قوي ولبسها يكشف اكثر ما يدري نزلت وهي تهز جسدها وهي مرتديه الهيلز وتأكل لبان.


وتقول :اهلا مصطفى من الم*زه دي.


غمز مصطفى وهو يقول لها :دي الجديده.


فهمت ايلين قصده وواقتربت وقالت: اه تعالي يا م*زه .


مصطفى :عايزك تظبطيها علشان تعجب الباشا الكبير ونظفيها.


ايلين اقربت من مصطفى وقالت :تمام الحلاوه هتوصل لك بكره.


مصطفى: لا انا عايز نصف الفلوس دلوقتي.


ايلين: طول عمرك طماع يا صاصا ثم تنادي ايلين وتقول :سوزي تعالي.


تأتي سوزي وتقول: نعم يا ابله


ايلين: خذي القمر دي وظبطيها ولبسيها فستان اخر شياكه واعملي لها حمام مغربي وخليها بتلمع كده.


سوزي: اوامرك يا ابله.


مصطفى :اسمها صافي يا ايلين ده اسمها الجديد.


ايلين :تمام .


فهمت ملك الحوار الذي يدور بين ايلين ومصطفى.


تصعد ملك الدرج وتسأل سوزي وتقول ببراءه: هو يعني ايه حمام مغربي؟!

طيب فهميني هتعملي ايه علشان ابقى فاهمه.


تضحك سوزي:وتقول انتي بريئه قوي وهتشوفي كل حاجه بنفسك ده انتي هتدلعي النهارده .


ملك: فاهمه كل حاجه بس كل ده حسب الخطه ثم تدخل ملك غرفه فخمه بها كثير من السيدات .


تقول سوزي: بنات صافي عليها توصيه والنهارده ليلتها لذلك عايزين نظبطها ،ترى ملك بنت في اخر الغرفه تنظر لها بحزن.


فقالت ملك :لو سمحتوا عايزه افهم هتعملوا ايه ضحكوا البنات في صوت واحد بمياعه: وقالت إحداهما: مستعجله على اي يا صافي  كله بأوانه حلو.


فتدخل بنتين لكي يجهزوا الحمام وبنت تنزل لكي تحضر الملابس والفستان .


ويتبقى البنت الحزينه وملك ،فتجري ملك عليها وتقول: مالك.


البنت بحزن: ايه اللي جابك هنا نهايه الطريق ده الموت والدمار ليه جئتي.


ملك بدموع:م نصيبي وانت ايه اللي جابك .


البنت بحزن: انا بقى لي ثمان سنين هنا و بتعذب وفكرت في الانتحار كثير بس كل مره بيلحقوني.


وبيعذبوني لانهم يجيبوا لي شخص يقضي معي ليله ويقبضوا ثمني تعرفي ايه السبب جمالي هو السبب في كل اللي بيحصل، لاني جميله ما رضيوش يخسرون زي الباقيين ، انا تهت من اهلي من ثمان سنين وهم شافوني وقالوا لي هنرجعك لاهلك وجابوني هنا وبقيت عايشه في سجن.


ملك :طب ما حاولتيش تهربي ليه !


البنت :حاولت كثير بس اللي بيدخل هنا ما بيخرجش وفجأه: سكتت البنت عندما رأت سوزي تفتح الباب.


سمع مراد كل هذا الكلام وقال: ملك ما تقلقيش انت كده صح الساعه 12:00 بالليل او بكره هنهجم عليهم لما تكوني جمعت ادله كافيه  بس انت سجلتي للبنت دي صح .


ملك تمشت في الغرفه لكي لا يسمعها  احد وقالت بصوت منخفض للغايه: اه .


مراد: الموبايل فيه معدتك خلي بالك لا تنكشفي


ملك :تمام.


في شنطه السياره ركبت سلين مع  الشخص الي هيروح للزعيم واتجهه الشخص  الى فيلا في الغردقه.


وبعد مرور ساعات وصلت السياره امام فيلا في صحراء وكان في هذا الطريق جمال كثيره وناس يرعون الاغنام.


فخرج الشخص وهو يحمل كيس كبير بداخله شيء ثم دخل وخرجت سيلين بعد خمس دقائق من السياره


  ثم رأت فتاه تخرج من الفيلا، فبسرعه ضربتها سيلين على رأسها فقدت الفتاة وعيالها فأخذتها سيلين  بعيد  ولا يوجد به أحد وربطتها .


واخبرت قصي في التليفون عن المكان وعن البنت لكي يخبؤها كي لا يراها احد .


قصي :لا تقلقي سيبيها بس تأكدي انك ربطتيها  كويس وانا هابقى اجي اخذها ثم خلعت سيلين ملابسها ولبست ملابس الفتاة التي كان يتضح أنها ملابس عامله نظافه  ولبست ملابسها للفتاة ثم اتجهت الي الفيلا .


دخلت  الفيلا وهي مرتديه ملابس  عامله النظافه سمح لها الحارس بالدخول؛ لانها ترتدي ملابس خاصه بالعمال.


وفجأخ تقع رقيه فيترك جاسر شذى ويجري ويمسك رقيه بأخر لحظه ويرقص معها وشذي  ترقص مع الشخص الذي كانت رقيه ترقص معه .


ثم ضغط جاسر على يدي رقيه وهو يرقص معها ويقول بغيره: انت ازاي يا هانم يا محترمه ترقصي مع واحد غريب.


رقيه بغيره: وانت ازاي يا محترم ترقص مع واحده غريبه ولا هو حلال لك وحرام لي وبعدين ايه اللي يخصك وانت ايه اللي مزعلك.


جاسر ده انت بتردها لي بقى.


رقيه :حاجه زي كده .


جاسر :انت اللي وصلتينا لكده انا اعترفت لك بحبي كثير اكثر من مره بس انت دائما مش بتردي عليا اعمل ايه ؟!

رقيه بمرح: العب باليه.


جاسر بغضب: يعني ده ردك عليا ماشي يا رقيه ثم يتركها فتمسك رقيه يده وتقول.


وصل اسر امام العماره وركبوا المصعد ثم وصلوا امام الشقه 


فتحت الام الشقه وقالت اتفضل :يا ابني كانت اسيا  تستند على اسر  ووالدتها تفتح الباب .


ويدخل اسر واسيا .


ثم تقول الام :انا هجهز الغداء .


اسيا :ماشي يا ماما.


يقول اسر: لو سمحتي يا اسيا  فين التواليت.


تشاور اسيا بيديها على مكان التواليت ويدخل اسر.


وتدخل اسيا غرفتها وتبدل ملابسها بسرعه وترتدي بنطلون اسود وبلوزه بيضاء وتخرج تجد اسر يبتسم لها .


فتجلس بجانبه تخرج الام من المطبخ وهي بيديها ثلاثه اكواب من عصير الفواكه .


وتقول: اتفضل يا اسر اشرب العصير، يشرب اسر العصير ثم يضع الكوب على الترابيزه .


ويقول طنط انا بحب اسيا وعايزه اتجوزها ثم يجلس على ركبته ويمد يده لاسيا ويقول انا بحبك يا اسيا تقبلي  تتجوزيني يا  اسيا 

اسيا والام بصدمه. استوب 


توقعاتكم ايه 🤔


الغيره في الحب تجعلنا كالاطفال لا يرضينا سوى الامتلاك، غيره المرأه يعشقها الرجل الصادق في الحب ؤويكرهها الرجل اللعوب ويراها قله ثقه.


نصيحتي لفانزاتي السكرات🌸 اذا لم تقاتل من اجل ما تريده فلا تبكي على ما خسرته اتعب عشان تلاقي.


عايزه اقول لكم ان البرتات القادمه هتكون دمار اكشن ورومانسي وخطط جامده جدا وفيها مفاجأت كثير ويا حلاوه المفاجات🤗🔥. 


ان شاء الله في بكره بارت تعويض عن التاخير لان التاخير كان بسبب مشكله في النت لذلك ما تنسوش تتفعلوا له ما تبخلوش عليا بلايك وكومنت حلو علشان انزل البارت في اسرع وقت + باحبكم جدا ♥️كل سنه وانتم طيبين بمناسبه عيد الاضحى كل متابعين القمرات طيبين دائما وبخير.

#روايه_كبرياء_اسيا_وغرور_اسر

#بقلم_بسمله_صالح

#يتبع

تكملة الروايه من هنااااااا 

 

تعليقات

التنقل السريع