القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية غرام الفهد الجزء الثاني البارت 24_25بقلم سماء احمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


غرام الفهد 

الفصل الرابع وعشرون


في صباح يوم جديد كان الكل مجتمع منتظر ضيوف فهد وكان قد امر الحراس بإدخاله فور وصوله وبالفعل كان هناك صوت سيارة وفتحت الداده الباب ودخل عمار وعائلته للكل 

رعد : اهلا و....... عمار 

عشق بدموع : عمار 

عمار وهو يفتح يديه : عشقي 

جرت عشق عليه وحضنته وبكت وجرت همس لحضن رعد وبكت ايضا 

ثم تقدم من رماح فهو يعتبر الاقرب بعد صقر وسلم عليه وسأله 

فهد : صقر مجاش 

رماح : منتا عارف دماغه 

فهد : انت هتقولي.....ايسيل مراتي يا رماح 

رماح بمزاح : دايما واقع واقف 

فهد : وهتكون انت كمان متستعجلش على رزقك 

رماح : اتشرفنا يا مدام ايسيل 

ايسيل بابتسامه : الشرف ليا 

رعد : عمار انت اكيد مش عرفهم كلهم 

عمار : عشق ونور وتقريبا من الصوره مرات فهد وبنت كرم دي ودي رزان مرات عدي وبنت عاصم بس مين دي شكلها مش غريب (كان يشير علي جاسمين) 

كانت عشق اخبرته كل شيء عن ايسيل ورزان 

عشق : بنت جو 

نظر عمار لها ثم لجاسمين : تعالي يا حبيبت عمو 

فذهبت له وحضنته واشار لرزان ايضا ان تأتي ففرحت وذهبت لحضنه ثم حضن عشق ونور واشار لايسيل وحضنها ايضا فوجد من يشدها 

فهد بغيره : دي بالذات خط أحمر 

نظر الكل له بزهول وضحكوا 

وسلم عمار علي الاولاد وبعد سلامات كثيره سأل عمار 

عمار : فين شغف يا عشقي 


في ذلك الوقت كانت شغف تنزل بمرح علي السلم وترتدي برموده بعد الركبه بقليل چينس وبلوزه بيضاء كب وترفع شعرها بعشوائيه ويتدلي منه خصلات فكانت رائعه جدا 

شغف : وخلصت امتحانات وخلصت امتحانات رعووود الضيوف وصلوا ووقفت امامهم وصرخت ب عموووري 

عدي : ودانا يا شغف 

شغف : اسكت يا بابا

وذهبت حضنته هو وهمس وكانت هناك اعين كالرماح تصيبها وتتبعها بطفولتها 

عمار : اي الجمال ده يا شغفي عشقي التانيه 

شغف : اقل ما عندنا اعموري 

عشق الكبيرة : كده عيب يا شغف 

شغف بمرح : عيب في الجيب يا عشقي 

ايسيل : دي سرقه كلامي 

شغف : بس يا ام لسان ونص 

عدي : اسمالله عليكي يا ام لسانين 

شغف : ميرسي يا دودي 

ضحك الكل عليها 

رعد الكبير : اقعدي يا شغف وبطلي ع الصبح 

شغف : اشطااا يا رعود

وجلست بجانب رعد اخوها 

عمار : مشاغبه زي عشق 

عدي : امال لو شوفت ايسيل ورعد هتتهبل بجد 

ايسيل ببرائه مصطنعه : ليه كده يا عدي دا حتي رعد صديقي الصدوق 

رعد : اي يا عدي وهي صديقتي الصدوقه 

ضحك الكل عليهم 

شغف : عشقي 

عشق : نعم 

شغف : اكيد يعني مش هتجوعينا النهارده ممكن ناكل 

ايسيل : اهدي يا ماما ع نفسك 

شغف : جعانه يا بنتي 

ايسيل : يلا يا ماما احسن تاكلنا 

ضحك الكل وتوجهوا للطعام وكالعاده بدأت مناقرتهم على الطعام 

ايسيل : براحه يا رعد انت دخلت على اكل ابن خالك 

رعد : وانتي كمان دخلتي ع اكل عشقي اهو سيبيها تاكل 

ايسيل : يا رومانسي ااكلهالك 

رعد : هاتيها جنبي وانا ااكلها 

شغف : يا حنين 

سعلت عشق واحمر وجهها خجلا 

عدي : براحه يا ابني ع البت هتروح فيها 

ضحك الكل وبعد وقت انتهوا من الطعام وجلسوا مره اخري 

شغف : حاج رعد والحيطان مش وراكم شغل ما تطرئونا خلينا نقعد مع عموري وهموسي واولادهم 

رعد : واللهي تعبت فيكي وديتك مدارس خاصه وحكوميه وطريقتك متغيرتش ولا الفاظك اتغيرت 

شغف : وماله الفاظي بس يا رعود مهي فله اهي واشطا كمان

رعد بحده : اتعلمتي منين الالفاظ دي يا شغف 

شغف بهمس : رعدي بما ان خلصت مدرسه انا هعترف ولانك كنت عارف فانت هتشتال الليله 

رعد الصغير بعصبيه : شغغغف 

عمار : مالك يا رعد 

رعد باحراج : مفيش يا خالو.....هستأذن انا 

ووقف قبل جبين امه وعشق ويد رعد ونظر لشغف وذهب 

حزنت شغف فكانت تقصد المزاح وتجمعت دموعها 

شغف بصوت مخنوق : عن اذنكم 

وجرت لغرفتها ودخلت نامت ع السرير وبكت 

ايسيل : هطلع اشوفها عن اذنكم 

ذهب كل واحد لعمله وذهبت عشق مع الداده لتري كل واحد علي غرفته ليرتاح

***************

في غرفة شغف 

ايسيل : خلاص بقي يا شغف اكيد مش قصده 

شغف ببكاء : انا غلطت يا ايسو 

ايسيل : خلاص قوليله انك كنتي بتهزري 

شغف : مش هيصدق 

ايسيل : بطلي هبل وقومي عشان انا عايزه اغني وارسم 

شغف وهي تقف : بجد 

ايسيل بضحكه : اي يلا 

ونزلوا سويا وبدأوا في الرسم وهم يغنوا سويا بطريقه مضحكه لساعات 

جاء فهد ورأي ريان يتمشي 

فهد : كنت فين المفروض ترتاح

ريان : بتمشي عادي مجاليش نوم......انت بتدور علي ايه اي علي الحلوه ام عيون زمرد 

فهد بحده : ريان بكره مجرد الكلام عن ايسيل او ذكر اسمها حتي بكره قرب اخوها منها فما بالك انت 

ريان : يخربيت الغيره ايه يا بني لدرجادي بتحبها 

فهد : انا بعشقها مهوس بيها واقدر اعترف ادام العالم 

ريان : دا انت حالتك بقت صعبه 

فهد : اوي يابني 

جاءهم اصوات ضاحكه تنزل من علي السلم فالتفتوا وجدوا ايسيل وشغف ومعهم لوحه ووجهم وملابسهم كلها الوان 

ايسيل وشغف : العنكبوت النونو خطف قلب العنكبوته من يومها جن جنونه وعقله اتلغبط ميت لغبوطه ابو العناكيب الحبيب اتعلق قلبه بحبو...... صمتوا واتسعت اعينهم عند رؤيه فهد وريان

ضحك فهد وريان من قلبهم 

ايسيل بهمس : منظرنا وحش اوي 

شغف : اوي اوي 

فهد وهو يقترب ويمسح علي وجنه ايسيل بخفه : متجوز طفله انا.....كنتي بتلعبي بالالوان 

ايسيل ببرأة : لا واللهي كنت برسم 

ضحك فهد واقترب وقبل وجنتها فخجلت بشده 

ايسيل بهمس : فهد

فهد : قلبه وروحه 

كان ريان ينظر لشغف وملامحها الطفوليه فهو بدأ يعجب بها كأخوه رماح ولا يعرفوا انها من الممكن ان تصبح ملك لثالثهم 

تجمع الكل بعد وقت واستيقظ عمار ورماح وهمس 

عمار : ايه يا رعد خف شويه عن اختي كل الوقت في حضنك 

رعد : اسكت ياد دي عشقي اللي مقدرش ابعد عنها 

عمار : هههههه يا رومانسي......جودي وچي چي عايز اشوفهم 

عشق : رعد قال لعدي وهم كلهم جايين يمكن الوقتي 

نزلت شغف لاسفل كالعاده بمرح وذهبت لاباها قبلت وجنته وكذلك امها وذهبت لرعد اخاها 

شغف : اسفه يا رعدي 

رعد : ع ايه يا هبله اقعدي 

شغف مقبله وجنته : واللهي بهزر انا اصلا مش هقوله انت عايزني اروح في داهيه ويدخلني الكليه على مزاجه هو وعشقه 

رعد : هههههه معاكي حق اقعدي بقي عشان ميخدش باله ويولع فيا وفيكي 

جلست شغف بجانبه 

رعد الكبير : عمار مش ناوي تنزل بقي وبلاش موضوع امريكا ده 

عمار : حياتنا بقت هناك يا رعد وصقر كمان رافض الفكره 

شغف : صقر ابنك الكبير 

همس : اي ههههه انتي وصقر بقي كنتوا غلطه 

شغف : ازاي 

همس : انا حملت بصقر بدري اوي وانا في الكليه انا وعمار وعشق حملت فيكي متأخر اوي بعد اما كانت رافضه تخلف 

رعد : اقنع صقر ينزل مصر ولو لمره 

عشق : صح وبعدين يا عمار حياتك من الاول هنا حرام عليك انت فاهم يعني ايه اخد وقت علي اما اعرف ولادك من بعض 

همس بضحك : لا واضحين اوي.....ابو ملامح بريئه دا رماح والمشاكس اللي شبه شغف ريان 

شغف : ريان عملت كم مصيبه في المدرسه لحد الوقتي بما ان انا وانت زي بعض 

ريان : ههههه تقريبا مره كل اسبوع 

شغف : لا دانت لسه مبتدأ دانا كان بيجي لرعد اخويا تقريبا كل يوم استدعاء وهو يروح ويتكلم مع المس وهي تغفرلي 

رعد الكبير بزهول : ايه 

عشق الصغيره : ودا بقي قبل الجواز ولا بعده 

شغف بمكر : الاتنين...... دا حتي طلبت رقمه مني من حوالي شهر 

ايسيل بمكر : اي يا بابا وتقريبا سمعت ان شغف كانت بتهرب حتي فاكر يوم اما اعترفت وغيث هنا 

جاسمين : اي بتذكر يوما اني قالت اني هربت مشان ايس كريم وكان غيث راح يخبطها 

شغف بهمس : الله يخربيتكم......ثم اكملت.... انا حاسه بإرهاق شديد هستأذن انا 

رعد بصوت جوهري : شغغغف 

وقفت شغف وتجمعت دموعها فالأول مره منذ ولادتها يتعصب عليها والدها وعند يفعل ذلك يكون امام الكل 

شغف بصوت مخنوق : نعم يا بابا 

عشق الكبيرة بحزن : رعد لو سمحت 

رعد بعصبيه : عششق متدخليش.....قولي هما قصدهم على ايه 

شغف ودموعه تنزل وتنظر للأرض : انا كنت به..... 

رماح مقاطعا : لو سمحت يا خالي دي امور خاصه وبعدين مش هتعاقب طفله ادامنا 

رفعت شغف اعينها له والدموع تنزل ولكنها ابتسمت بخفه له

فهد بهدوء : بابا ايسيل ورعد وشغف بيحبوا يهزروا سوا وحضرتك عارف ومش اول مره 

رعد بهدوء : هنتكلم بعدين في الموضوع ده لان عدي علي وصول 

نظرت عشق ليديه التي تضمها فنزلتها بهدوء ووقفت 

همس : راحه فين يا عشق 

عشق بصوت مخنوق مهدد بالبكاء : الحمام عن اذنكم 

واستأذنت شغف وذهبت لغرفتها لحقتها جاسمين ورعد وعشق بينما ذهبت ايسيل وراء عشق 


في غرفة شغف 

كانت تبكي كثيرا وكثيرا لان هذه اول مره يرفع اباها صوته عليها 

دخلت عشق وجاسمين ورعد 

رفعت رأسها لرعد وجرت حضنته وبكت كما لم تبكي من قبل فخاف كثيرا علي اخته دب الرعب في قلبه 

رعد : هشش اهدي يا شغفي اهدي يا قلبي انا اسف 

شغف وهي تفقد وعيها : ب.با.با. ا. ننا 

وفقدت وعيها 

رعد بخوف ويضرب وجنتها بخفه : شغف قومي يا حبيبتي 

جاسمين : ما في اي برفان 

ذهبت عشق وجلبت برفان وحاولوا معها حتي فاقت 

جاسمين : عنجاد انا اسفه يا شغف كنت عم امزح انا وايسيل 

شغف بابتسامه : عادي وانا اسفه يا رعد انت وعشق انا كنت بهزر 

عشق : ابتدينا فشر اهو 

ضحكوا عليها واقنعوا شغف بالنزول فنزلت واعينها يظهر عليها البكاء 

همس : تعالي يا شغف جنبي 

فذهبت بجانب همس 

خرجت عشق وايسيل ويبدو عليهم البكاء وجلست عشق بجانبها ولم تذهب لحضن رعد وهذا جعل رعد يتضايق جدا 


عند همس 

همس : مالك يا شغف شكلك معيطه 

شغف بصوت خافت : احم مفيش يا طنط 

همس : ايه يا بت مش كنت هموسه 

شغف : ههههه سوري يا هموسه

سمعوا صوت سيارات 

شغف : هيه انا هستقبلهم بس يا جيسي وحياة عيالك بلاش تخضري وتصفري تمام وانتي يا ايسو حفلي براحتك 

ايسيل : اكيد يا قلبي 

فهد : انا وبس اللي قلبك 

ضحك الكل وذهبت شغف لتفتح لهم 

شغف : تفضلوا ايها الساده اليكم مفاجأه 

چيلان وجودي : عمار 

وذهبوا حضنوه ونزلت دموعهم 

شغف : بطلوا افورة وحياة عيالكم احسن عشق هانم تنزل دموعها زيكم 

بيبرس وهو يمسك اذنها : بطلي لماضه 

شغف : سيب ودني يا بابا واحترمني 

ليث وهو يمسك اذنها الاخري : يحترم مين يا بت 

شغف : اتكلموا معايا بطريقه احسن من كده ماشي يا تلاجه منك ليه 

بيبرس : احنا تلاجه وفهد تلاجه 

شغف : لا فهد فريزر بعيد عنك 

ضحكوا وتركوها فحضنتهم 

عمار : اخبارك يا جودي انتي وچي چي

جودي : الحمد لله انت عامل ايه

عمار : كويس 

چيلان : ولادك دول بقوا شباب ما شاء الله بس صقر فين 

عمار : واللهي لحد امبارح كان مسافر لندن 

ضحكت چيلان 

عدي الكبير : ايسيل غيث هيجي امته في صفقه هنعملها سوا 

ايسيل : هو كلمني يا اونكل وقال هيوصل النهارده بليل وهيجيلي بكره

عدي : يوصل بالسلامه 

ظلوا سويا حتي تأخر الوقت جدا فذهب عدي وعائلته 

****************

كده الفصل الرابع وعشرون خلص 

بقلمي / سماء أحمد

غرام الفهد 

الفصل الخامس وعشرون 


في قصر الشافعي 

بدلت عشق ملابسها وتمددت ع الفراش وجاء هو وابدل ملابسه وتمدد بجانبها واستدار لها وشدها لحضنه اما هي فمسكت قميصه بأصابعها ونزلت دموعها في صمت 

رعد بهس : عشقي......عشقي.......شعر بدموعها فمسك وجهها ورفعه له وجد دموعها فقبل جبينها 

رعد : اسف يا عشقي 

عشق بدموع : اسفك مرفوض وعايزه انام 

رعد : شغف لازم يتشد عليها شويه عشان كده انا.......

عشق بصراخ وهي تبتعد عنه : عشان كده تزعق لعشق وتشخط في عشق ربنا ياخد عشق من وشك انت اناني يا رعد انت كل يوم بتثبتلي انك رعد ابو ولادنا معتش رعد حبيبي مفكر ان انا عشق الطفلة اللي كنت متجوزها ومكنتش بتعمل حاجة الا برداك لكن لا انا الوقتي عشق ام ولادك يا شيخ بطل الانانيه دي عايز تكون رقم واحد لولادك انت اللي تأمر وتنهي انا اتخنقت ربنا يخدني من وشكم كلكم عشان ترتاحوا وتتصرفوا براحتكم 

سكتت قليلا وادركت ما قالت فهي جرحته لتوها قالت له انه اناني وهو في حياتي لم يكن كذلك فنزلت دموعها ونظرت له وجدت نظره مؤنبه كأنه يقول لها هذا انا يا عشقي فجرت من امامه وذهبت لمرسمها تبكي بشده اما هو فذهب لغرفه الرياضه الخاصه به وظل يمارس اشد الرياضات فهو وبرغم السن مازال الوسيم رعد الشافعي 


بعد حوالي ساعتين كان يجلس هو بتعب وذهب الي غرفته لم يجدها فأخذ شاور وذهب للمرسم وجدها تنام علي الارض وتشهق فاقترب وجدها نائمه فانحني وحملها وذهب لغرفتهم وضعها على السرير وجدها تمسك ملابسه فبعد يداها ببطء وذهب للأريكة وتمدد وظل ينظر لها حتي وجدها تتململ مفتقده حضنه فمثل النوم اما هي استيقظت والتفتت تبحث عنه وجدته ع الاريكه فذهبت اليه وجلست علي ركبتيها 

عشق بصوت مخنوق : رعد......رعد قوم والنبي انا خايفه.......رعد 

ثم بدأت في البكاء ونفسها يضيق وتهمس باسمه بضعف فلم يحتمل صوتها فتح اعينه وجلس وشدها لتجلس على رجله ومسح دموعها فحضنته وكأنها طفلة وجدت اباها ودفت رأسها بعنقه 

رعد : هششش اهدي يا عشقي 

عشق بهمس : عايزه انام 

رعد : حاضر يا حبيبتي 

وبعدها قليلا وقبل جبينها ثم حملها وذهب للفراش وضعها وتمدد بجانبها فنظرت له بدموع تنزل فشدها لحضنه ومسح دموعها 

عشق : انا اسفه 

رعد : نامي الوقتي انتي مرهقه ونتكلم بعدين 

اومأت برأسها واغمضت اعينها وذهبت في ثبات عميق فتنهد وقبل جبينها 

رعد : اسف يا عشقي بس لازم تتعاقبي علي كلامك 

ونام هو الاخر حتي الصباح 


في صباح يوم جديد 

استيقظت عشق لم تجده فعلمت انه بالحمام وانتظرت حتي خرج وكان يجفف شعره 

عشق : صباح الخير 

رعد ببرود : صباح النور 

عشق : انا كنت عايزه اقولك انا اسفه علي امب....

رعد بلا مباله : ادخلي خدي شاور عشان ننزل سوا 

عشق : يا رعد 

رعد بنفاذ صبر : عشق انا قولت ايه 

دخلت عشق ويسبقها دموعها 

********************

في غرفة فهد

كانت ايسيل تقف امام المرآة تمشط شعرها وسرحت قليلا حتي جاء فهد وحضنها من الخلف وقبل عنقها 

فهد : بحبك يا قلب فهد 

ايسيل : وانا بعشقك يا روح ايسيل 

فهد : كنت سرحانه في ايه 

ايسيل : في كل اللي حصلنا والمشاكل بحس ان احنا في حاجة هتفرقنا تاني 

فهد : مفيش حاجة بعد كده تقدر تبعدني عنك يا ايسيل 

ايسيل : ياريت يا فهد مش عايزه ابعد عنك 

ونزلت دموعها والتفتت وحضنته وبكت 

فهد : هشش اهدي يا قلبي واللهي ما هبعد عنك ابدا 

ايسيل : انا بحبك اوي يا فهد بحبك من اول مره شوفتك في عربيتك 

فهد : وانا اكتشفت اني بعشقك من ساعة ماطلبتي اندومي من سحاب 

ايسيل : امته اصلي كنت بطلب منها كتير 

جلس فهد وشدها تجلس علي قدمه وقبل وجنتها 

فهد : كنت مره ماشي لقيت سحاب كانت هتعمل حادثه فشدتها ووقفنا شدينا في الكلام سوا بعدين في بنت بعتتلها رسالة فانا بطبيعه شغلي قدرت اقرأ الخط وهو صغير وكمان مقلوب ولقيتك بتقولي عايزه اندومي وشيبسي وحاجات من دي فابتسمت علي الطفله دي وبعدين مشيت وفي يوم ماما بعد سنين رجعت للرسم وعرفت انه بسبب ايسيل فقولت اي البنت الصغيره قالولي دا في الكليه ضحكت تلقائي لمجرد فكره الاندومي هههههههه

ايسيل بتزمر طفولي : فهد بطل ضحك بعدين بحبه 

فهد بحدة : متحبيش حد غيري فاهمه 

فتحت ايسيل فمها فقبلها وضحك علي منظرها 

ايسيل : فهد يا حبيبي انت مستوعب قولت ايه انت غيران من الاندومي 

فهد : وبغير من الهوا اللي بتتنفسيه بضايق من حضن امي ليكي ومن هزار رعد معاكي من بصه غيث ليكي على الرغم انك اخته من كلامك مع اختك من الهدوم اللي بتلبسيها انا بقيت مهووس بيكي بتنفسك يا ايسيل انت عندي اهم من الميه والاكسجين ببقي عايز اخبيكي جوايا من الناس عشان محدش يبصلك 

نزلت دموعها مره اخري وحضنته بقوه وبعد وقت بعدها ومسح دموعها وقبل عيناها ووجنتها وشفايفها 

ايسيل بمزاح : بس يا بابا انت استحلتها 

فهد : انا كلمتك ياست انت انا ببوس مراتي 

ايسيل : طيب قوم اتأخرني يا اونكل 

فهد : حاضر يا قلب وروح اونكل 

وقفت ايسيل ووقف فهد ومسك يداها ونزلوا سويا 

******************

في غرفة اسد 

كانت نور تستفرغ بشده ودموعها تنزل وعندما تأخرت ناد اسد عليها 

اسد : نور حبيبتي اتأخرتي ليه 

عندما لم تجب فتح الباب وجدها كذلك فجري لها ورفعت رأسها فحضنها 

اسد : مالك يا حبيبتي 

بعدت عنه لتستفرغ فمسكها من خصرها وجمع شعرها في يده وعندما انتهت حملها وذهب للسرير وجلس وهي علي قدمه ومسح دموعها 

اسد : من امته كده 

نور بصوت مبحوح : من حوالي أسبوع 

اسد : مقولتيش ليه 

نور : محبتش اشغلك بيا 

اسد بعصبيه : انتي بتهزري ان منشغلتش بيكي هنشغل بمين 

نزلت رأسها لاسفل وبكت اما هو فجز علي اسنانه ليتحكم بأعصابه ثم رفع رأسها ومسح دموعها وقبل جبينها 

اسد : اسف يا حبيبتي تعالي نروح لدكتوره 

نور بضعف : مش الوقتي انا عايزه انام 

اسد : حاضر يا حبيبتي سيبك من الشغل النهارده واقعد مع نوري 

نور : مينفعش شغلك 

اسد : بس انا قولت هفضل يعني هفضل 

وتمدد واخذها في حضنه ونامت هي فظل ينظر لها ويمسد علي شعرها 

*******************

في غرفة رعد 

كانت عشق تنام بجانبه فاستيقظت ورفعت نفسها تنظر لرعد واعادت شعرها خلف اذنها 

عشق بهمس مقلده صوته : عشق قومي بقي بطلي كسل انا متأكد انك الزوجه الوحيده اللي جوزها بيصحيها نيهههه انا ممثله مبدعه مش عارفة ظالموني ودخلوني صيدله ليه انا مكاني حتي مش مصر في هوليود جنب توم كروز بس يا تري اسيب رعد الشافعي لمين وجهة نظر اسيب الجمال ده كله ياخواتي واللهي عسل يارب كل ولادنا يطلعوا شبهك بس اكيد مش بعصبيتك ياختاي دا انت بتتحول بس حتي بتفضل عسل بس انت بتهزر كتير ليه ياعم بغير عليك ببقي عايزه اقولك هزر معايا كلمني انا وبس انانيه مش كده عارفه......عارف يا رعد انا بحبك من زمان اوي وكنت بفرح اما يقولوا عشق الرعد علي ماما وبابا وكنت بتمني اكون انا كمان عشق الرعد بس بابا رعد كان عسول وطيوب وبيعشق ماما عشق انما انت يالهوي منك بتعاكس كل البنات ومحبتنيش انت عارف كنت بحلم انك تعمل زي اسد وتفرض حمايتك ومتملك زي بيبرس بس لا حبيت واحد بيهزر مع الي رايح واللي الجاي ويعاكس في اللي رايح واللي جاي بس بحبه بردك 

وسارت تمشي يداها علي وجهه تحفظه ثم اردفت عارف انا عايزه احفظ ملامحك كلها لاني لحد الوقتي متوقعه انك يوم هتقوم وتقولي عشق المهدي كل اللي بينا كان لعبه وانا كسبتها وكسرتك ومعتش عايزك في حياتي وقتها اما هنتحر او هفتكر ربنا وهبعد لاخر الكون لوحدي تخيل مراتك عندها كميه تخيلات عاليه عارف اللي هقولهولك الوقتي بخاف اقوله وانت صاحي تنفذه.......مراتك مجنونه وعايزه دكتور نفسي مراتك جبانه وضعيفه طلقها يا رعد ابعد عني اتجوز واحده عاقله وسيبك من المريضه دي 

كان رعد استيقظ من قبلها وعندما وجدها تتململ مثل النوم باحتراف وكان سيضحك ويداعبها ولكن انتظر ليستمع لباقي كلامها وتألم 

عشق بدموع وضحكه : عارف بعمل معاك مشاكل كتير عشان اما تسيبني يبقي الحق عليا انا مش انت 

لم يستطع منع دموعه اكتر من ذلك ففتح عيونه ونظر اليها والي دموعها فشدها لحضنه وبكي كلاهما 

عشق ببكاء : رعد انت سمعت هتسيبني مش كده 

رعد : اسيب مين يا مجنونه انا بعشقك 

وبعدها عنه مسح دموعها وهي فعلت المثل وقبلها وحضنها مره اخري 

رعد : بحبك اقسم بالله محبيت ولا هحب ادك 

عشق : قولي كده علي طول دايما قولي كده 

رعد بخيث : هقول كده واكتر من كده 

عشق بعدم فهم : مش فاهمه 

رعد وهو يبعدها ويقبلها : هفهمك يا عشقي 

************************

ونزلت شغف للكل وجدتهم متجمعين ماعدا رعد وعشق واسد ونور

شغف : فين التوأم والتلاجه والحيطه 

رزان : اسد بيقول نور تعبانه اوي وهو جنبها ورعد اش عارفه 

شغف : اش ماشي يا روزه 

ايسيل : يعني مش هغلس علي حد ع الصبح 

شغف : يا غلسه 

ضحك الكل وأكلوا ووقف رعد وعدي واخذوا عمار للشركه اما ريان ورماح ذهبوا ليتجولوا في القاهرة مع السواق وهمس وعشق ورزان ذهبوا الي المطبخ وبقت ايسيل وشغف وفهد

******************

عندما عاد رعد الكبير من العمل رأته عشق وجرت ورأه لاعلي فسمعت صوته بالحمام فانتظرته وجدته يخرج ويرتدي بنطلون قطني وعاري الصدر فوقفت امامه 

عشق : رعد 

رعد ببرود وهو يرتدي تيشيرت : افندم 

عشق : انا اسفه عارفه اني غلطت 

رعد : مفيش مشكله ممكن تسيبيني انام شويه قبل اما الكل يتجمع 

عشق بدموع : يا رعد انا.......

رعد بحده : عشق انا قولت ايه 

عشق بعصبيه وبكاء : ربنا ياخد عشق من وشكم كل حاجه عشق عشق بس اللي بتغلط وانتوا لا هي اللي بتضايقك وبتجرحك وانت لا محدش بيفكر فيا كل بيفكر في نفسه وازاي يعتبني يارب تنام يا رعد وتقوم انت وولادك تلقوني مت وترتاحوا مني وانا ارتاح بقي 

رعد بعصبيه شديده جدا : عششششق

تركته ودخلت الحمام دون اجابته تبكي وشهقاتها تعلو اكثر واكثر فحزن لحزنها فكل مره لم يكن يقصد  جرحها لكنه يفعل وعندما تغلط ويعاقبها يحدث هذا وتتمني الموت فذهب باتجاه الحمام وطرقه وعندما لم تجب فتحه فوجدها تأخذ نفسها بالعافيه ووجهها كمن يلفظ انفاسه الاخيره فجري اليها وحضنها 

رعد : هششش اهدي يا عشقي اهدي 

كانت صامته ودموعها تنزل وتتنفس بصعوبه فانحني وحملها وذهب للفراش وجلس وضعها علي قدمه وظل يقبل كل وجهها بهدوء ويضمها يحثها علي وجوده 

رعد : اهدي يا حبيبتي انا جنبك اهو انا اسف يا عشقي حبيبتي اتنفسي 

كانت تستمع لكلامه وتهدأ حتي عاد تنفسها طبيعي فمسح هو دموعها وقبل شفايفها وحضنها

*****************************

كدة الفصل الخامس وعشرون خلص 

بقلمي / سماء أحمد

تكملة الروايه من هنااااااا 
 

تعليقات

التنقل السريع