#روايه_كبرياء_اسيا_وغرور_اسر
#بقلم_بسمله_صالح
#البارت24_سبحان_الله_وبحمده_سبحان_الله_العظيم
اسر بصدمه وفزع: اسيااا.
وقف الجميع من بقاعه بصدمه وقال اسر بفزع اسيافين بدا الجميع ان يبحث عن اسيا في كل القاعه ولكن لم يجدوا.
رقيه وهي تنهج انا دورت على اسيا في الحمام وما لقيتهاش جاءت رنا خلفها وقالتها وهي تلتقط انفاسها بصعوبه وانا دورت في كل حته في القاعه ومش لقياها.
الام بخوف وهي تضع يديها علي صدرها وتشهق: يعني ايه بنتي اتخطفت.
اقتربت منى من والده اسيا واقترب اسر من والدتها ووضع الاثنين يديها على كتفها وقلب اهدي ما تقلقيش اكيد هنلاقيها.
وخرج اسر بسرعه ونظر خارج القاعه في كل اتجاه ولكن لم يجدها فقال سيارته واخذ يبحث في المناطق القريبه ولكن لم يجدها.
وبعد مرور ساعه كان الجميع يبحث عن اسيا ولكن لا احد يجدها وفي طريق الاسكندريه الصحراوي كانت تسير سياره بها ثلاث رجال لديهم عضلات ضخمه واسيا في المقعد الخلفي وفاقده وعيها.
وبعد مرور 30 دقيقه وصلوا الي مبنى فحمل الحارس اسيا ثم دخله المبنى ووضعها على الكرسي ورابطها يديها وقدميها ثم اتصل بشخص
وقال :الو يا بص المهمه تمت بنجاح ودكتوره اسيا انخطفت.
فتكلم الشخص الذي يدعى البص وقال :برافو عليكم ليكم مكافأه كبيره، بكره هجيلكم وهكون لاني مشتاق اشوفها.
ذهب اسر الى منزل اسيا ولكن لم يجدها ثم ذهب الى المستشفى وذهب في كل مكان قريب من المنزل والمستشفى والقاعه ، ولكن بلا جدوى.
فقال: معنى كده هي فعلا انخطفت ومسح على شعره بغضب وضيق.
فقال: ازاي تنخطف وانا موجود ليه كيس جوافه انا، بس هلاقيكي يا اسيا متقلقيش يا عمري.
كانت رقيه وامنيه وريناد ورنا يبكون بجانب والده اسيا.
ومني تقول: أهدوا يا جماعه اكيد هيلاقوها ،الشباب كلهم راحوا يدوروا عليها.
الام بنهيار: ازاي يعني اهدا يعني يا منى بنتي انخطفت وكلنا موجودين ،وما حدش قدر يحميها.
منى بحزن :عارفه وجعك يا حبيبتي.
قال اسر في نفسه: معقول تكون هلا هي اللي خطفتها ولي لا اللي خلاها ان هي تأذي اسيا مره واثنين ،يبقى اكيد هتأذيها الثالثه بس المره دي مش هرحمها.
ثم ركب سيارته وتوجها الى فيلا النمر بعد مده وصل ،ثم دخل الفيلا.
وقال بصوت عالي: انت فين يا هلا انزلي.
فنزلت هلا بقلق شديد وكانت تنزل خلفها باري فاسرع اسر تجاهها ،واقترب منها ومسكها من ذراعها بشده .
قال :انطقي خطفتي اسيا فين.
ف نظرت له هلا ولن تتكلم.
باري :ايه الهبل اللي انت بتقوله ده سيب اختي.
نظره لها اسر نظره كفيله بإخراسها.
وقال: اسكتي انت مش عايزه اسمع صوتك هي فين صدقني المره دي لو اذيتي اسيا هقولك ،اسيا خط احمر.
هلا بدموع: انا ما اعرفش اساسا وانا اساسا بتعالج عند الدكتور نفساني.
اسر بغضب: لا ما هو مش عليا الحوارات دي انا عارف اللي انتي اللي ختفتيها.
واقتربت في باري ورفعت يديها لكي تضربه فمسك يديها ولاواها خلف ظهرها ثم دفعها ،فوقعت على الارض.
وقال بغضب: انتم الاثنين افاعي وانا عارفكم كويس بس صدقوني لو اسيا اتأذيت او احد بس لمس شعره منها ،هيكون اخر يوم في عمره، ثم خرج بسرعه.
فجلست هلا علي ركبتها وانهارت في البكاء ونزلت باري لمستواها واحتضنتها.
وقالت: انا اسفه يا هلا انا اللي وصلتك لكده ان الكل يشكي فيكي سامحيني.
فبادلتها هلت الحضن وبكت في حضنها.
قالت باري: يلا يا حبيبتي روحي بقى دلوقتي عند دكتور سليم واحضري الجلسه بتاعه النهارده بدلت هلا ملابسها ثم ركبت سيارتها ،و اتجهت الى العياده.
فوصلت وقالت: السلام عليكم اخبار حضرتك.
دكتور سليم: وعليكم السلام، الحمد لله اتفضلي ادخلي دخلت ثم جلست على الكرسي وحينما نظر لها سليم امتلأت عيناها بالدموع.
فقال سليم :شكلك زعلانه احكي ليا ايه اللي حصل بدات هلا ان تحكي وتقول بسبب اخطائي اللي عملتها اسر مفكر ان انا السبب في خطف اسيا انا ما رضيتشي النهارده اروح خطوبته علشان ولا هو يتضايق ولا اسيا تضايق لاني عارفه ان هم اكيد مش هيحبوني ابقى موجود والكل راح ما عاد انا وباري كان نفسي اروح اشوف ابن خالتي وهو بيخطب وافرح لي فرحتنا بس خفت فرحته هو واسيا تروح لما يشوفوني، لذلك قررت اقعد في البيت وفجأه لقيته جاي وبيزعق ويتهمني انا خطفت اسيا بس اذا كنت انا الوحيده اللي كنت عدوه ودلوقتي ما بقتش عدوه ليهم يا ترى مين هو اللي خطف اسيا انا معنى كده اللي هم لهم اعداء كثير.
سليم :مش بالساهل اللي هما يعتقدوا انك فعلا اتغيرتي لانك مش ازيتيهم مره انتي اذيهم اكثر من مره ،فلذلك لازم تعطيهم وقت علشان يتأكدوا انك اتغيرتي وتثبتي لهم فعلا انك اتغيرتي، لان مش سهل ان هم ينسوا اللي انت اذتيهم.
وانا عارف اللي انت بقيتي بتتغيري بداتي تبقي احسن من الاول وهم ان شاء الله هيعرفوا ان ما كانش لكي ذنب في خطفها وبالنسبه ان لها اعداء فاكيد هينكشفوا الاعداء، بس انتي لازم تبحثي وتدوري معهم على اسيا،وما تقعديش ساكته ساعديهم لو انتي بي ايدك انك تساعدي.
هلا : والله يا دكتور من غير ما حضرتك تقول كنت هادور على اسيا معاهم وان شاء الله نلاقيها وترجع لنا بالسلامه.
سليم :برافو عليكي كده انت فعلا بدأتي تتغيري وبعد كده تتحسني وتبقي افضل.
كان اسر يقود سيارته كالمجنون ويبحث في كل مكان وعلى جانب اخر يبحث جاسر سيارته.
ومعتز وسيف،يبحثون في الشارع ويفتحوا صوره اسيا على الفون، يقربوا صوره اسيا للناس، وبيقولو ماشفتوش البنت دي.
ويقولوا الناس: ما شفناش البنت اللي في الصوره دي الكل بيرد بالنفي بيقول لا والله.
وبعد انتهاء يوم طويل.
وفي صباح يوم جديد لم يعرفوا مكان اسيا كان اسر والجميع كالمجانين، ويتساءلون ازاي تنخطف وسط اهلها.
في انجلترا بعد ما وصل قصي وسيلين وامجد واياد قابلهم مراد في المطار.
مرادملك وصلت للزعيم بس يا رب ده يطلع الراس الكبيره ،دلوقتي ملك هتحاول تستدرجوا ،وتخليه يخرجها مشاوير بره واما يطلعوا مشاوير بره، نقتل الحرس بتاعه ونعمل ما بينا مشاجره كبيره وفي الاخر نقبض عليه ونرحلوا مصر، بس طبعا ما تفكروش ان ده بسهوله هياخذ مننا وقت ومجهود وحياتنا هتبقى معرضه للخطر لان احنا مش بنتشاجر مع اي حد، ده من اكبر الزعماء وعقبال لما قدرنا نوصل لهنا اخذنا وقت ومجهود كبير جدا، المهم لو في اي شحنه او اي اخبار عن الخطف والاسلحه ملك هتعرفنا وهي بتراقب كل حاجه من بعيد لبعيد ،وربنا يوفقنا يا شباب.
عند ملك في الزعيم خرجت من غرفتها وهي تتسلل ووجدت كاميرات مراقبه في كل اتجاه فخطرفي بالها فكره.
ثم سألت الخادم وقالت له باللغه العربيه :لو سمحت هو فين التواليت
الخادم متحدثا باللغه الانجليزيه:
I don't understand.
الترجمه : لا افهم.
نظرت له ملك بغباء وكأنها لم تفهم.
وكان يراقب كل هذا اركون كاميرات المراقبه ويفتح اللاب توب، وعيناه تراقب ملك.
ويقول وهو يبتسم :يا الهي بحق السماء كم هي جميله وفاتنه.
وخرج من مكتبه لكي يعرف لماذا ملاك خرجت من غرفتها.
فقال متحدثا باللغه العربيه :ما بك عزيزتي ماذا تريدين لافعاله لك ولا تقلقي انا لا اقترب منك.
ملك: انا كنت عايزه ادخل التواليت.
اركون :حسنا ولكن عزيزتي يوجد في غرفتك التواليت انتي لا تعرفي.
ملك :وهاعرف منين هو انا كنت دخلت هنا قبل كده.
اركون بابتسامه اعجاب: ما بك عزيزتي لماذا تتحدثين بغضب هكذا هل تواجهين اي مشكله؟!
ملك بغضب: اكبر مشكله لي هي اني شايفاك قدامي دلوقت انا مش طايقه اشوفك اساسا وانا جئت هنا مجبوره بسبب الزعيم جون قال لي هتعيشي في القصر زي الملكه لكن انا مش شايفه كده.
اركون بابتسامه : ولكن هذا اول يوم لك وانت لا تعرفين اي شيء ،وانا ساجعلك مثل الملكه مثلما قال لك جون لانك ملكتي قلبي يا عزيزتي.
ملك باستغراب :ملكت قلبك ازاي يعني ده انا ما اعرفكش الا من ساعات وانت تعرفني من ساعات.
اركون بحب: هذا الحب الذين يسمونه الحب من اول نظره ،وانا احببتك منذ ان رايتك ووجدتك فريده من نوعك لم اراكي مثل هؤلاء العاهرات الذين يبيعون انفسهم مقابل المال ،وجدتك مختلفه عنهم نوع اخر وانا افضل هذا نوع جدا ،ولم اجد منه كثير انت مثل القطه الشرسه لذلك اي شيء ستطلبيه سيكون عندك في الحال ولكن كل شيء له مقابل عزيزتي.
ملك بغضب: كنت عارفه ان كل ده هتقول وراه مقابل ويا ترى ايه هو بقى المقابل بتاعك بس هو على دماغك تحدف بعيد لان ده بعدك!
قهقه اركون ثم قال : كنت اعرف انك ستقولين هذا ولكن المقابل هو انك تحبينني اعلم ان قلبنا هو الذي يحب وانا لا اجبرك على ان تحبيني، فقط لا تنظري لي بانني زير نساء او انني زعيم في المافيا اتاجر بالاعضاء ،انظري الى جانبي الايجابي وليس السلبي وستعرفين ان اركون حقا يحبك وتحبينني كما احبك وانا واثق بذلك.
ملك: معاك حق في كل كلمه قلتها بس ده محتاج وقت وتفكير واصبر عليا.
اركون :سانتظر حتى تحبينني وفي اليوم الذي ستعترفين لي بحبك سيكون من اجمل الايام في حياتي وساعيش على امل ان تعترف لي بحبك لانني احبك عزيزتي والان ادخلي غرفتك او ادخلي التواليت سأذهب الان.
دخلت ملك الغرفه وهي تقول: لا هو فعلا بيحبني ديه تبقى حاجه كويسه جدا اني اقدر اعرف منه اي معلومه انا عايزاها بس طبعا لازم تفكير كثير بس هاخذ اللي انا عايزاه.
خرج اركون من القصر وقابل الشخص الذي ارسل له صوره ملك.
وقال : Did you collect the information she sent you?
الترجمه: هل جمعت المعلومات التي ارسلتها صورتها. لك.
الشخص :
Yes sir and in this circumstance there is everything about this girl.
الترجمه: نعم سيدي وفي هذا الظرف يوجد كل شيء عن هذه الفتاة.
اخرجه اركون من جيبه بعض المال واعطاه له.
وقال:This is your reward, go now.
الترجمه: هذه هي مكافأتك انصرف الان.
انصرف الشخص واخذ الظرف وصعد الى مكتبه وفتحه وبدأ ان يقرا معلوماته ،وقرأ الاسم ملك الشرقاوي السن 25 سنه . الجنسيه المصريه ولدت في محافظه الاسكندريه في مصر عائلتها متوفيه
المهنه ضابط مخابرات.
نزلت اخر جمله على اركون كصعقه.
وقال بصدمه :ضابط مخابرات اجل لقد جاءت الى هنا لكي تكشف من هو زعيم المافيا وتمثل علي انها لا تجيد اللغه الاجنبيه يا الهي لقد خدعت.
وصل شخص الى المبنى التي توجد فيه اسيا وكان شخص مقنع ودخل .
فقال الحراس: اهلا بك دكتور اسيا جوه ومتربطه ولغايه دلوقتي هي فاقده الوعي
البص: كويس قوي لانها هتفتح عينيها وتشوفني وانا دلوقت هادخل اصحيها.
دخل البص على اسيا فوجدوها نائمه.
فقال :يا حبيبتي ايام قليله وهتبقى امراتي.
ثم خرج وتكلم مكالمه واتصل بشخص.
ثم قال: لقد تمت المهمه بنجاح واسيا خلاص انخطفت.
فيتحدث الشخص الاخر ويقول بضحكات شريره ههه برافو عليك.
يقول البص انتي شريره يا عزيزتي.
المجهوله: مش بالضبط وانا مستفاده وانت مستفاد ومبروك عليك اسيا ،سلام يا بص.
دخل المقنع الى اسيا.
ومسك كوب من الماء واخذ يرش الماء على وجهه وفتحت اسيا عينها.
وقالت: اه دماغي بتوجعني قوي ثم نظرت امامها الى المكان الموجوده به.
وقالت :انا فين ؟!
فضحك المقنع.
وقال: انت موجوده في مكان استحاله يخطر على البال.
فانصدمت اسيا عندما وجدت يديها وقدميها مربطيه.
وقالت: مين الحيوان اللي عمل في كده وخطفنا فهموني وايه اللي حصل ؟
فقال المقنع: اهدي بس كده وهتعرفي كل حاجه.
اسيا بغضب: فوكني احسن لك انت مين انت وخاطفني ليه وعايز مني ايه انا ما ليش عداوه مع احد.
المقنع: صح انت ما لكيش عداوه مع احد بس انا بحبك.
اسيا: حبك برص يا شيخ ،هو انا اعرفك عشان تقول لي باحبك انت مين انت لو انت راجل فعلا اقلع القناع وريني نفسك.
فخلع الشخص القناع فانصدمت اسيا.
اسيا بصدمه :ادهم.
ادهم: كويس انك لسه فاكراني لكن الظاهر انك بتعزيني كثير عشان كده تناتك فاكراني بس انا عمري ما نسيتك، اللي بيحب احد ما بينساهوش عشان كده كان لازم اخطفك واجيبك عشان نتجوز.
اسيا بغضب :تتجوز مين يا حيوان انت انت غبي هو الجواز بالعافيه ولا الحب بالعافيه ،ولا انا بضاعه عايز تمتهالكها واحد مريض.
(اعرفكم بادهم شاب في عمر 28 سنه شغلته بلطجي، مش بيسيب حد في حاله بينبسط لما بياذ الناس بيحب السيئه من اول يوم شافها في العماره).
قبض ادهم على يديه بغضب ثم تكلم ببرود وقال: احترمي نفسك يا اسيا عشان لو كل ده انا ساكت وسايبك تشتمي بس صدقيني اي كلمه ثاني هتشوفي مني رد عمرك ما كنت تتوقعي انك تشوفيه.
اسيا بغضب: ادهم فوكني احسن لك ما ينفعش كده.
ادهم :طيب مش هافكك غير لما توافقي على شرطي هو انك تتجوزيني.
اسيا: على جثتي يا ادهم لو اتجوزتك مش اسيا الدمنهوري اللي يا ما رفضت عرسان تتجوز من واحد بلطجي زيك انت بتحلم.
ادهم: الاحلام بتبقى حقيقه لو قدرنا نسعى علشان نحققه ،وانت حلمي يا اسيا وانا باحبك انت ليه يا اسيا انتي ليه بتستقلي مني بس اول واخر مره يا اسيا تسيبيني او صوتك يعلى عليا او تهينيني والا .
اسيا: هو والا ايه يا ادهم.
ادهم :بلاش اقول لك علشان هتشوفي تصرف مش هيعجبك.
اسيا: مش انا اللي بتتهدد.
ادهم: ممكن تعتبريه تحذير او تهديد ايه اللي يعجبك.
و قهقه شامتا بها ضحكات مستفزه.
اسيا :ا ادهم فكني لو فعلا بتحبني اثبت ليا.
ادهم: هافك لو قبلتي تكوني زوجتي وهاخليكي اسعد انسانه على وجه الارض هيخليك ملكه وهتبقي ملكه قلبي يا اسيا.
اسيا : انا قلت لك انسى اني اتجوزك يا اخي افهم بقى انا مش بحبك ولا عايز اتجوزك انا باحب اسر.
ادهم: انا وحش يا اسيا هو اسر احلى مني في ايه فهمي.
اسيا: اسر على الاقل مش بيأذي احد وعارف حدوده اما انت تخطيت كل حدودك واكبر دليل انك خطفتني،انت بتقتل القتيل وتمشي في جنازته.
وغير كده ما بتسيبش احد في حاله لو احد كان بيكلمني كنت تضربه بعنف، انت بتسمي ده حب انت الناس كلها بتخاف منك وفكرك ان الناس لما بتخاف منك يبقوا كده بيعملوا لك حساب وخائفين منك وبيحترموك تبقى غلطان قوي ،الناس بتخاف منك لانك ما بترحمش حد وانا عمري ما اتجوز حد الناس بتحترمه خوفها منه ،مش اكثر وانا عمري ما احس معك بالامان،ما تفكرش ان مش عايزه اتجوزك علشان انا دكتوره وانت حاصل على دبلوم ده اخر اهتماماتي.
انا عايزه الشخص اللي فعلا يبقى شريك حياتي احس معه بالامان اثق في وهو يثق في احبه ويحبني شخص محترم شخص بيصلي عارف ربنا الناس بتحترمه علشان هو فعلا محترم ، لكن انت ما اعتقدش انك تمتلك لي اي حاجه من دول.
ادهم :انا اي احد هيقرب منك مش هاخليه عايش على وجه الارض.
اسيا: شوفت كل اللي في عقلك هو الضرب والسب في الناس عمرك حاولت انك تحل مشاكلك بعقلك وتكلم الناس بالراحه وتفكر في حال المشكله بالراحه لا دائما حل مشاكلك انك تهدد الناس وتضربهم وتخوفهم عشان تحل مشاكلك صح ولا انا قلت حاجه غلط.
ادهم بغضب : اعمل ايه يعني عشان تحبيني.
اسيا: اتغير .
ادهم: هاحاول يا اسيا.
اسيا:هتحاول يعني ما انتاش ناوي تتغير.
ادهم :هتغير لو اتجوزتيني.
اسيا :و ايه اللي يضمن ليا بقى ان لما اتجوزك هتتغير.
ادهم :عشان انا باحبك.
تضحك اسيا بسخريه وتقول : بتحبني يعني كل اللي إلى انا قلته ده وبردك مصمم على الي في دماغك لا حياه لمن تنادي، والشخص اللي عايز يتغير بيبان عليه لكن انت ما انتش حاطط دماغك انك تتغير حاطط في دماغك اني ابقى ملكك.
ادهم بابتسامه :عارفه يا اسيا انا باحبك بقى لي ثلاث سنين من اول مره جئت العماره اول لما سكنتي فيها كنت باشوف نظرات الشباب لك كان بيتكلموا معك وانت ما كنتيش بتهتمي ليهم عجبتيني وعجبني كبرياءك وعزه نفسك وثقتك بنفسك،اتقدمتلك كتير بس كنتي بترفضيني، ولما كنت باشوف احد بيحاول يمسك ذراعك وانت تضربيه كنت باعجب بك اكثر وبتكبري في نظري اكثر.
اسيا ببرود: ممكن تفهمني ايه هو مفهومك عن الحب.
ادهم: الحب هو اني احبك وانت تحبيني ومش هتبقي لحد غيري،وتبقي ملكى.
اسيا بسخريه :هو ده اللي انت تعرفه عن الحب ده الحب من وجهه نظرك، الحب انك تمتلك شخص هو مش عايزك بس انت مش بتحبني انت عايزني عشان ترضي نفسك وغرورك الحب يا ادهم انك تحسس اللي انت بتحبه بالامان تهتم به،الحب مش انك تقولي بحبك فقط، الحب ان تثق بي ،ترتاح لي ،تشتاق لسماع صوتي، انا أشعر بالأمان معك، ان تفهمني جيدا، تشاركيني كل شئ،الحب ليس فقط كلاما جميلا،الحب ان تحمل عني ما يثقل كاهلي، واخيرا الحب تضحيه وال بيحب حد بيحب علشانه علشان يشوف الشخص الي بيحبه سعيد لكن انت عايزني اتجوزك واعيش معك وابقى كئيبه وحزينه وانت سعيد انك تجوزتني للاسف مفهومك غلط خالص عن الحب.
وانا قلت لك من سنتين لو بتحبني اتغير وكمل تعليمك بس انا لو كنت شوفتك اتغيرت كنت هحبك.
وحاول تحل مشاكلك بعقلك وليس عضلاتك.
ادهم بغضب : لسه هتفكري تحبيني لعلمك يا اسيا انت ملكي سواء رديتي تتجوزيني ولا لا وانا هاتجوزك برضاك او ومش بارضاكي.
اسيا وهي تتنهد بغضب: النقاش مع الجهلاء كالرسم على الماء مهما ابدعت فيه فلن يتغير شيء.
ادهم بغضب: يعني انا جاهل يا اسيا، علي العموم هتجوزك بردك.
وبعد مرور يومين ،من بحث الجميع علي اسيا ولم يجدوها.
اسر : الاقيها ازاي ياربي ونزلت الدموع من عينه وخرج من سيارته وجلس علي ركبته.
وقال بصراخ: اسياااا.
ثم تذكر ان بخاتم الخطوبه الي لبسه لي اسيا فيه gps
مسح اسر دموعه ووقف وقال: انا ازاي نسيت ان اسيا خاتمها في gps.
وركب سيارته وفتح الفون وحدد له الموقع طريق الاسكندريه الصحراوي عند مبني هناك.
فقاد سيارته بسرعه جنونيه.
في منزل هلا اتصلت بمنى وقالت بقلق : الو يا خالتو اسيا لاقتوها.
منى بحزن:لا يا حبيتي.
هلا بحزن: ربنا يرجعها بسلامه.
اغلقت هلا الهاتف واتصلت بالشرطه.
وقالت: الو.
الظابط : الو مين معايا.
هلا: معاك هلا النمر وعايزه من حضرتك طلب حضرتك الظابط اكرم.
الظابط اكرم: اه يا انسه هلا، اتفضلي وانا نخدمك.
هلا: صديقتي مخطوفه من يومين ولغيت دلوقتي ملقنهاش، وهبعت لحضرتك صورتها على الواتس وياريت تاخذ عناصر شرطه وتبحثوا عنها لأن كلنا قلقانين عليها.
الظابط: حاضر يا هلا ابعتي الصوره وهنبحث عنها وان شاء الله نلاقيها.
هلا: ان شاء الله ربنا يكرمك مع السلامه.
في المبني.
ادهم: لو موافتيش تتجوزيني هقتلك لانك لو مبقتيش ليا مش هتبقي لغيري.
ثم قال: يا رجاله.
فجاء رجال له الرجال.
وقالوا: اوامرك يا بص.
ادهم: أربطوا اسيا من ايديها ووقفوها علي كرسي، ولفوا حول رقبتها حبل ، لو اتحركت هتموت لو اختل توازنها، ولو قالت موافقه اتجوز ادهم فكوها غير كدا سبوها تموت.
الرجاله: اوامرك ومسك اربع رجال ضخام اسيا واسيا مش عارفه تدافع عن نفسها وربطوها ووقفوا علي كرسي وولفوه حول رقبتها حبل ولو اختل توازن اسيا هتنشنق وتموت.
ابتسم ادهم بشر وخرج يدخن سيجارته.
وبعد مده وصل اسر المبني وهو ينظر بالفون الى حددله الموقع ودخل فوجد بوجه ادهم فقترب اسر منه ثم صعد المبني.
فقلق ادهم وعرف أنه اسر فتصل بالرجال.
الرجل: الو يابص.
ادهم بتوتر: ف في شخص هيطلع المبني انتم تمسكوا وتربطوه بسلاسل من حديد في غرفه اسيا علشان اسر يشوف اسيا وهي بتموت وهو مش قادر ينقذها لانه مربوط بجنزير.
الشخص: اوامرك يا بص.
فصعد ادهم الدرج.
دخل اسر المبنى الاول وقال بصراخ: اسيا حبيبتي انتي فين؟!
اسيا بصراخ: اسر انا هنا.
سمع اسر صوتها وردت فيه روحه.
فجاء من الخلف اربع رجال.
اسر: سيبوني.
ثم مسكوه الرجال وربطوها بالسلاسل الحديد ورأي اسر اسيا وقال بحب : اسيا.
ثم لاحظ أن اسيا ممكن أن تموت إذا تحركت
فربطوه الرجال بالجنزير وخرجوا.
نظرت اسيا لاسر بحب وقالت بدموع : الحمد لله أن هشوف حبيبي قبل ما اموت.
ونزلت دموعها ولم تقدر علي الصمود اكثر
اسر: بصراخ اسيا لا لا لا خليكي ثابته متتحركيش بالله عليكي، انا انا هنقذك هحاول افك نفسي وانقذك يا اسيا.
فختل توازنها اسيا ورفعت قدميها وخنقها الحبل ونزلت دموعها.
صرخ اسر وضغط علي اعصابه وفك الجنزير وجرى على اسيا .
وقال بصراخ اسيا.
فمسكها وقطع الحبل بقطعه زجاج موجوده علي الارض.
وحملها علي يده وحضنها بقوه وبكوا في حضن بعضهما، ونظر ا في عيون بعضيهم نظره مطوله نظره حب واشتياق نظره خوف ان ممكن ما كانوش يشوفوا بعض ثاني.
وفي هذه اللحظه دخل ادهم وفي يده المسدس وقال بغضب : ادام انقذتها يبقي لازم تموتوا سوا ويبقى انا جمعت العاشقين في الجنه.
اسر: نزل السلاح احسن لك .
ادهم بيهستريا: لا هتموته يعني هتموتوا تحب أبدا ويبقى انا حققت لكم امنيتكم قبل ما تموتوا فواضع اسر اسيا خلفه وقف في الاول.
و بحركه سريعه من اسر اقترب من ادهم ورفعه رجله وضربوا تحت الحزام فوقع ادهم فمسك اسر يد اسيا لكي يهربوا، ولكن التفت حولهم الرجال وعملوا شكل دائري واسيا واسر في المنتصف.
ووقف ادهم وهو يحمل السلاح.
وقال وهو يضحك بهستيريه :وان كان كده بقى انا هموت لك يا اسيا حبيب القلب ،لانك لو م كنتش ليه مش هتكوني لغيري.
وفجأه وجها ادهم السلاح ناحيه اسر هو يضغط على الزنات وخرجت طلقه من المسدس واستقرت في جسد......
الحب ان اجدك دون ان اضطر للنداء قبل ان الوح الحب ان يسبق سؤالي دمعي وصوتك حاجتي،الحب ان تعطي لانك تريد لا لانني اريد.
استوب ولحد هنا استنوني في الجزء القادم.
توقعكم ايه يا ترى اركون هيعمل ايه بعد ما عرف ان ملك ضابط في المخابرات؟!
❤️🤍
ويا ترى الطلقه اخترقت جسد مين ومين البنت اللي كلمت ادهم وكانت السبب في خطف اسيا توقعاتكم وتفاعلاتكم؟!
طبعا عارفه ان انا تأخرت جامد جدا بس والله مشغوله جدا جدا فبتأسف والبارت ده يعتبر من اكبر البرتات اللي نزلتها كتعويض عن التاخير وتعبت فيه جدا والله يوم كامل باكتب فيه لذلك قدروني وتفعلوا معايا ، وادعوا لي، وكل مره باقول لكم تفاعل عشان انزل بارت تعويض بس للاسف ما بقليش تفاعل بتخيبوا املي😔💔 بس انا بنزل عشان خاطر متابعين القمرات اللي بيتفعلوا معايا وبقول لهم بحبكم جدا. ولو التفاعل زاد هينزل بارت بكره كله مفاجأت وانتم عارفين مفاجأتي ♥️🤗 ،روايه كبرياء اسيا وغرور اسر البارت الثاني نزل كرتون على اليوتيوب على قناه حكايات ميرو ورنا يلا يا حبايبي اللي مشافهوش يشوفه ويحط لايك وكومنت ويشترك في القناه فضلا وليس امرا بحبكم جدا❤️🙏
يتبع......
تكملة الروايه من هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق