القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طفلة البلال البارت 7_8_9بقلم وحيدة كالقمر في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


#طفلة_البلال7_8_9



فتون بصت لبلال بدموع وقالت:موافقة بس سيبه

بلال بزعيق:فتون لا يا فتون فكني يا عيسي

عيسي قرب من فتون وفكها وقال:صدقيني لو فكرتي 

تلعبي معايا هقت"له ومش هتردد لحظه

فتون بدموع:لا انا هعمل اللي انت عايزوا

عيسي:خدي الفستان وادخلي البسيه

فتون خدت الفستان ودخلت وبلال بيحاول يفك نفسه

فتون لبست الفستان وخرجت وكان شكلها حلو 

وعيسي قرب منها وبلال زعق

بلال:متقربش منها

عيسي فك شعرها وقال:كده احلي

فتون بصت لبلال اللي بيحاول يفك نفسه

عيسي:يلا الماذون والشهود زمانهم علي وصول

فتون كانت ماشيه قدامه وخبطت في التربيزة الفازة وقعت

اتكس"رت 

فتون بصت لبلال اللي هز راسه وعيسي قال:يلا يا فتون

فتون خدت نفس وخرجت وبلال حاول يقرب من حته الاز"از 

بظهره ومد ايده وبقي يح"سس علي الارض لحد ما حس بالاز"ازة ومسكها

بره

الباب خبط وعيسي فتح الباب ودخل ماذؤن واتنين من صحاب عيسي

فتون بصت لباب الشقه وعيسي مسك ايدها وقال:يلا

فتون قعدن وعيسي قعد جنبها وبداءوا الاجراءات

في الاوضة

بلال حاول يقطع الحبل لحد ما عرفت وقام وقف  

بلال فتح الباب براحه ولقي فتون قاعده جنب عيسي

بلال مسك حته ازا"زة وخرج وقرب منهم وشد عيسي وحط الازازة علي 

رقبته وقال بزعيق:كله يطلع بره

الشابين والماذون خرجوا والماذون اتصل علي البو"ليس

وفتون قامت وقفت وبلال قال:وانتي

مجنو"نه عشان تسمعي كلامه

فتون : امال اسيبه يا"ذيك

بلال بزعيق::لا اتجوزيه

فتون بتفكير:طب ما انا كنت هعمل كده

بلال بتنهيده:صبرني يارب

فتون:علي ايه

بلال لسه هيتكلم عيسي خب"طه بكوعه في بطنه وفتون صرخت بخوف

بلال ضر"ب عيسي بوكس  وقال:بس زي القمر يا فتون

فتون ضحكت غص"ب عنها وقالت:وقت معا"كسات ده

بلال:ما انتي زي القمر بجد

عيسي كان هيضر"ب بلاب بس بلال ضر"به تحت

 الحز"ام وقال:خسارة مش هتنفع تاني وضر"به 

بالبو"كس وقع علي الارض

بلال قرب من فتون وهي قالت:مالك

بلال شدها لحضنه وقال:لو كنت مشيت ومدخلتش ومعرفتش انك

هنا مكنتش هسامح نفسي

فتون ابتسمت وقالت:انت احسن اخ

بلال زقها وقال بزعيق:انا مش اخوكي فاهمه

فتون استغربت وجت تتكلم سمعوا صوت عربية البو"ليس

عيسي قام وقف بتعب واخد السك"ينه من علي

التربيزة وشد فتون وحط السك"ينه علي رقبهتها

فتون بخوف:بلال

بلال بزعيق:سيبها يا عيسي

بلال بقي يقرب وشد فتون اللي رقبتها اتجر"حت ومسك

ايد عيسي وعيسي حاول يقت"له لحد ما السك"ينه جت في حد

فتون برقت وبلال وعيسي كانوا في وش بعض والبو"ليس

كس"ر الباب وعيسي بعد عن بلال اللي حط ايده علي 

بطنه وفتون جريت عليه وعيطت

البو"ليس خد عيسي وطلبوا الاسعاف

بلال مسك ايد فتون وبا"سها وقال بو"جع:متعيطيش يا فتوني

فتون بدموع:كل ده بسببي

بلال بو"جع:قولتلك قبل كده اني مو"جوع وضيعت لعبة بحبها

بس النهاردة انا مش هضيعها تاني

فتون بدموع:كفاية كلام

بلال بتعب:فتون انتي لعبتي اللي ضيعتها

فتون بلعت ريقها وقالت بتوتر:انت مش كويس

بلال وهو بيغمض عيونه:مش هسيبك تضيعي مني تاني يا فتون

يتبع...........

ايه رايكم وتفتكروا فتون هيكون ردها ايه

#البارت_السابع

#طفلة_البلال 

#بقلمي_وحيدة_كالقمر



#طفلة_البلال 

كانت قاعدة في المستشفي قدام اوضة العمليات وهي بتفرك

ايديها ببعض وبتفتكر كلام بلال ليها قبل ما يفقد وعيه 

فتون:لا اللي بفكر فيه مش صح

فتون بصت للد"م اللي علي فستانها وبقت تعيط لحد ما الدكتور خرج 

فتون:طمني يا دكتور

سيف بابتسامة :متقلقيش هو جر"حه سطحي هيبقي بخير احنا هننقله اوضه عاديه 

حمدلله على سلامته

فتون:الله يسلمك

فتون قعدت مكانها وهي بتفكر هتقول ايه لبلال

في بيت كرم

سمرا دنخلت البلكونه وقالت:طب ليه مريحتش نفسك علي الاقل

وطلقتني

فلاش باك 

فريدة امه:يا تطلقها وتصلح اللي عملته مع فتون يا لا انت

ابني ولا اعرفك

كرم بص لسمرا وقال:اسف يا أمي بس انا مش هطلق سمرا ابدا

فريدة بدموع:يبقي انت اللي اخترت يا ابن بطني

باك

كرم اتنهد بحزن وقال:الظاهر الفترة ديه فترة خسارة وبس بالنسبة لي

سمرا :متقولي ليه عملت كده 

كرم:مش وقته

سمرا:طب هتطلقني امتي

كرم قرب من سمرا وقال:انتي ليه رغاية

سمرا برقت وقالت:انا

كرم:اه انتي

سمرا ضر"بته في كتفه وبعدها خرجت من الاوضة وهو لحقها

سمرا نزلت عند البسين ووقفت بس هو جه من وراها وشالها ونط بيها

سمرا بزعيق: ليه كده

كرم:عشان ضر"بتيني

سمرا رجعت شعرها لورا وجت تطلع من المياه كرم مسك ايدها وقال:ليه منحاولش

سمرا:نحاول ايه 

كرم حضنها من ضهرها وقال:مش جايز نحب بعض♡

في المستشفي 

فتون كانت قاعدة جنب بلال وهو بدا يفتح عيونه بو"جع وبص عليها

وابتسم:انا لو م"ت ودخلت الجنه مش هيبقي حالي كده

فتون:بعد الش"ر عليك

بلال سكت وبص لشعرها الاسود اللي فيه 

خصله نازله علي عيونها ومد ايده ورجعها ورا ودنها وهي قالت 

فتون:بلال انت فاكر قولتلي ايه

بلال بابتسامة:الا فاكر فتون انا خلاص بقيت مجنو"ن مش قادر

فتون خدت نفس وقالت:بس انا مش هكون لعبتك ابدا 

بلال كش"ر وهي قالت:مستحيل يا بلال انا ماشيه ومش عايزة اشوفك تاني

فتون جت تقوم بلال مسك ايدها بغضب وشدها ليه وقال:ليه

فتون بصت لبلال وقالت:لانك اخويا ومستحيل تبقي اكتر من كده

بلال بزعيق:لا انا مش اخوكي ابوكي اسمه منير وابويا اسمه عز يبقي مش

اخوكي

فتون بصتله وقالت:بلال انت انسان كويس بس لو انت اخر شخص قدامي مش هتجوزك

بلال لسه هيتكلم الدكتور واهل بلال دخلوا

سيف:لا الواضح انك بقيت كويس جدا 

عائشة امه:عمره ما هيكون كويس طول ما هي جنبه تقصد فتون

بلال بضيق:ماما

عز:المهم انك بخير يا ابني وانتي يا فتون، 

سيف بص لفتون وقال:انسه فتون ممكن دقيقه

فتون بصت لبلال اللي بيبصلها وبعدت عنه وسيف بدا يكلمها

بلال كان بيبصلهم بفضول وسيف رجع وهو مبتسم وقال:انا

حبيت اخد راي انسه فتون الاول وطبعا هي موافقة أنا 

حابب اتجوز فتون 

بلال.............

تفتكروا رد فعل بلال هتكون ايه وليه فتون بتعمل كده وايه السبب اللي كرم مخبيه

تفاعل وكومنتس كتير عشان اكمل بسرعه ودمتم بخير

#البارت_الثامن

#طفلة_البلال 

#بقلمي_وحيدة_كالقمر


#طفلة_البلال 

بلال بص لفتون بصدمه وحزن وقال بو"جع:الف مبروك

سيف :الله يبارك فيك عبالك

بلال بص لفتون بحزن ورجع ابتسم وفي الخلفيه موسيقي

Alìştìğìm eziyetin feÌaket oÌsa nihayetinde

اعتدت علي اذ"يتك حتي لو كانت كا"رثة في النهارية

فتون خرجت وقالت :فيه ايه هو إخويا انا مش بحبه

سيف خرج ووقف جنبها وقال:هاجي لمامتك النهارده 

فتون هزت راسها وهو مشي يشوف شغله 

في بيت كرم

سمرا بعدت عن كرم وقالت:انا عمري ما هحبك يا كرم وخصوصأ بعد اللي

عملته في فتون اختي

سمرا طلعت من البسين وهو اتنهد بضيق وقال:وقت المواجهه قرب وهتعرفي

السبب اللي خلاني اعمل كده 

في المستشفي 

فتون كانت واقفة بعيد عن بلال وهو بيبصلها وقال لعائشة امه: 

بلال:امي ممكن تسيبينا شويه

عائشة بصت لفتون بغضب وطلعت

بلال حاول يقعد فاتا"لم وفتون جريت عليه تساعده

فتون:بالراحة عشان جر"حك

بلال :الجر"ح ده عمره ما هيبقي زي ده وحط ايده علي قلبه

فتون:بلال انت ابن عمي وانا بحبك زي اخويا مينفعش

بلال بضيق:بس انا مش اخوكي 

فتون مسكت ايده وهو بصلها وهي قالت:هتلاقي اللي

احسن مني وتحبك

بلال بحزن:بس انا قلبي مش لغيرك 

فتون سابت ايده وجت تمشي مسك ايدها وقال

بلال:صدقيني مش هزهق هفضل مستني يا طفلتي

فتون بضيق::بلال

بلال:قلب بلال ممكن تشوفيلي دكتور الغبر"ه عشان عايز اخرج

فتون بضيق:بلال اسمه سيف

بلال طرقع صوباعه وقال:دكتور الجر"احه بتاعك ده هشر"حه روحي

فتون خرجت وقابلت عائشه ام بلال

عائشه:بصي يا فتون انا مش هقبل في يوم انك تكوني مرات

ابني بلال عشان كده ابعدي عنه انا محلتيش غيره هو واخته 

ومش هسمح لحاجه تقرب منهم

في الليل

بلال دخل اوضته ونام علي السرير وطلع تليفونه وبص لصورة

فتون وقال:انا عنيد ومش هسيبك تاني حتي لو جر"حتيني 

ميه مرة يا فتون وقام وقف بو"جع وهو بيبتسم

في بيت فتون

كانت بتضبط فستانها الاسود وقالت:ماما لو سمحتي انا مش

عايزة مشا"كل

فاطمة:لسه امبارح كنتي مكس"ورة والنهارده جايه تقوليلي 

فيه واحد هيتجوزني

فتون:لازم انسي اللي حصل يا امي

فاطمة قربت منها وقالت:ربنا يسعدك يا بنتي

الباب خبط وفتون قالت:هروح افتح

فاطمة:ماشي

فتون راحت فتحت ولقيت بلال في وشها وهو لابس 

بنطلون اسود علي تيشرت اسود وقال:مش هتقوليلي اتفضل

فتون:لا طبعا اتفضل

بلال:زي القمر علفكرة مش واخده بالك اننا مطقمين

فتون:بلال لو سمحت كفاية وامشي عشان سيف جاي

فاطمه من وراها:بلال اتفضل يا ابني

بلال:امي باختصار كده انا جايلك اطلب ايد بنتك فتون

فتون برقت وبلال بصلها بابتسامة وهمس:انتي مش لغيري يا طفلتي♡

فتون كانت لسه هتتكلم قاطعتها فاطمة

فاطمة بابتسامة :اتفضل يا ابني 

بلال قعد وفاطمة راحت تجيب عصير

فتون بضيق:بلال قوم امشي يلا وبلاش هبل

بلال:الهبل اني اسيب طفلتي لغيري

فتون كانت لسه هتتكلم سمعوا صوت خبط علي الباب 

فتون بصت لبلال بغضب وهو ابتسم وقال:افتحي

فتون فتحت وقالت:انت

كرم:لازم اتكلم معاكي

بلال شد فتون وقالت:وهي مش هتتكلم معاك 

كرم لفتون:لو سمحتي انا عايز ابرر اللي حصلك

فتون بصت لبلال وهي بتحاول متعيطش وقالت بصوت مخنوق:وانا مش  عايزة

كرم مسك ايدها وبلال زقه وضر"به

فتون وقفت قدام بلال وقالت بدموع:كفايه يا بلال وانت امشي يا كرم

كرم:اسمعيني لمره واحده اسمعيني انا تعبا"ن اكتر من اي حد

فتون بصت لبلال وقالت بصوت مخنوق قول

كرم......

تفتكروا كرم هيقول ايه

كومنس كتير عشان اكمل بسرعه دمتم بخير

#البارت_التاسع

#طفلة_البلال 

#بقلمي_وحيدة_كالقمر

تكملة الروايه من هنااااااا 


 

تعليقات

التنقل السريع