القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طفلة البلال البارت 10_11بقلم وحيدة كالقمر في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


#طفلة_البلال

كرم كان لسه هيتكلم بس وقفة صوت فاطمة 

فاطمة بزعيق وهي بتشده وبتضر"به بالقلم:وليك عين 

تيجي لهنا بعد اللي عملته في بنتي وقلعت

 الشب"شب وبقت تضر"به وبلال بعدها عنه بالعا"فيه

بلال بزعيق:غو"ر دلوقتي 

كرم خرج وفاطمة بقت تعيط وبلال با"س راسها وقال:

بلال:متعيطيش يا امي وبعدين مش مبسوطة اني هتجوز بنتك وبص لفتون

فتون كانت لسه هتتكلم وسيف دخل البيت لان الباب كان مفتوح

بلال بصله وقال:الطلعه ديه عليا يا خالتي

بلال قام وقال:بص خد بعضك وامشي فتون بقت خطيبتي وقريب مراتي

ف اخل"ع من هنا بدل ما اخل"عك بطريقتي

سيف كان لسه هيتكلم بس بلال ضر"به بوكس وقال:بصراحه انا بتلكك 

لاني عايز اضر"بك

سيف مشي وبلال بص لفتون اللي دخلت اوضتها بغضب وفاطمة قالت

فاطمة:هتحبك يا بلال بس مسئلة وقت

في صباح يوم جديد 

فتون صحيت ولبست تيشرت ابيض علي بنطلون ابيض ور"بطت شعرها ديل حصان ونزلت

قبل ما امها تصحي بس لقيت بلال واقف وهو بيشر"ب سجا"ير

فتون بضيق:ايه اللي جابك علي الصبح وقربت منه واخدت منه السي"جاره ورمتها وقالت:

فتون:علي الصبح كده

بلال بابتسامة وهو بيحط ايديه علي كتفها:خايفة عليا

فتون:لاء  بقولك ايه انت ايه اللي جابك علي الصبح

بلالبلال بابتسامة:لما ابقي عارف ان طفلتي عني"ده وهتروح لكرم يبقي لازم اجيلها

اركبي يا طفلة 

فتون بصتله بضيق وركبت

في بيت كرم

كرم قعد جنب سمرا وقال:عارف انك كر"هاني دلوقتي 

سمرا بصتله بدموع وقالت:لو مكنتش خد"رتني وصورتني مكنتش

واقفت ابدا اتجوزك واجر"ح اختي

كرم شدها لحضنه وهي بتزقه وبتعيط ولحد ما استسلمتله

فتون كانت واقف شايفه كرم وهو حاضن سمرا و بلال بصلها بحزن وهي خرجت وكرم شافهم

كرم قام خرج وبلال معاه

في الجنينه

بلال بغضب:خلص وقول ولو ان ده مش هيغفرلك اللي عملته 

كرم اتنهد بحزن وقال:لان ببساطه مفيش اخ بيتجوز اخته وسمرا مش اخت فتون 

#البارت_العاشر

#طفلة_البلال 

بقلمي وحيدة كالقمر



#طفلة_البلال 

بلال بصدمه:ايه اللي انت بتقوله ده

كرم بتعب:هي ديه الحقيقة بابا كان رافض جوازي منها

وانا مكنتش فاهم ليه لحد قبل الفرح بيوم

فلاش باك

عزيز:يا كرم افهم انت مينفعش تتجوز فتون

كرم"ليه يا بابا

عزيز:من الاخر فتون اختك ومفيش اخ بيتجوز اخته

كرم:ايه اللي انت بتقوله ده

عزيز:هي ديه الحقيقه يا ابني

كرم:ازاي يعني هي مش بنت عمي منير 

عزيز:لا سمرا هي اللي مش بنت عمك منير لكن فتون بنته

كرم قعد علي الكرسي بصدمه وقال:يعني انا كمان مش ابنك

عزيز قعد جنبه وقال بحزن زمان امك فاطمة كانت حامل وفريدة كمان كانت حامل

وللصدفة الاتنين كانوا بيولدوا في نفس اليوم بس فريدة بنتها ما"تت وهي بتولدها و

شالولها الر"حم اما فاطمة خلفت ولد

انا مكنتش عارف هقول ايه وقتها لفريدة وخصوصا انها اتحر"مت من انها تكون ام طول عمرها

عشان كده منير يومها عطالي ابنه وفهم فاطمة انها خلفت بنت و هتفضل في الحضانه لفترة

ومنير اتصرف وجاب بنت لسه مولوده وفهم فاطمة انها بنتها 

باك

كرم:وبكده محدش يعرف السر ده غير انا وانت واستاذ عزيز وبسخرية وابويا منير 

بلال:فتون مش لازم تعرف انت فاهم 

كرم بصله وبلال قال:فتون مش هتستحمل اكتر من كده 

بلال خرج ولقي فتون قاعده في العربية وبتعيط 

بلال ركب وبصلها بحزن وهي اترمت في حضنه وهي بتعيط وهو ضمها بقوة

بلال بحب وهو بيطبطب عليها:هتنسي وهينتهي الو"جع وبعد عنها وقال بحب:وهتحبيني

يا فتون

فتون مسحت دموعها وكش"رت وقالت:مش هحبك

بلال ابتسم وقال:هنروح لخالتي عشان نجيب خواتم الخطوبة 

في بيت كرم

كرم كان قاعد وسمرا جت وقفت جنبه وقالت:انت كويس

كرم رفع راسه وقال: مظنش

سمرا قعدت جنبه وقالت احكيلي

كرم:مش هينفع

في عربية بلال 

كان سايق وبيبص لفتون كل شوية وقال:فتون 

فتون بصت لبلال اللي بيسوق وقالت:نعم

بلال:بحبك

فتون اخدت نفس وقالت بهدوء:بس انا لا ليه انا وانا مش

بابدلك نفس المشاعر 

بلال وقف العربية وقال:مش بايدي قلبي مش بيحب

غيرك يا فتون

فتون ابتسمت وهو قال:هنشوف فستات الفرح

فتون هزت راسها وهو ابتسم وساق

في الاتيليه

فتون بصت لفستان ابيض رقيق وهادي وقالت:حلو ده

بلال بصلها وقال:وهيبقي حلو اكتر لما تلبسيه

فتون :بلال

بلال بحب:قلب بلال

فتون للبنت:عايزة اشوف ده لو سمحتي 


واحد بيتكلم في التليفون:البنت مع بلال اهي قدامي

الطرف الاخر:تجيب البنت ديه لانها الوحيدة اللي هتخلي بلال ينفذ

اللي احنا عايزينوا

هو:ماشي يا بيه


فتون خرجت وبلال صفر باعجاب وقرب منها وقال:متجيبي بو"سه

فتون بغضب:ات"لم

بلال شدها لحضنه وبا"سها بحب وهي مصدومه وقال:هانت قوي

فتون مشيت من قدامه وهي متوترة ووقفت وقالت:انا مش هحبه

وفجاة حد حط منديل علي وشها وهي حاولت تصرخ

بس من غير فايده لحد ما فقدت وعيها 

#طفلة_البلال 

#البارت_الحادي_عشر

بقلمي وحيدة كالقمر


تكملة الروايه من هنااااااا 
 

تعليقات

التنقل السريع