القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طفلتي البارت 11_12بقلم ولاء ابراهيم في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه

طفلتي🤎

البارت 11_12


رعد: بقيتي احسن 

تاج: اه شويه هو احنا هنمشي امتي

رعد: لما تكوني كويسه هنمشي

تاج: لا انا هبقى كويسه في البيت مش بحب جو المستشفيات 

رعد: مش هنمشي غير لما اطمن عليكي 

تاج: خايف عليا

رعد: انتي هبله اه طبعا انا كنت بموت عليكي من القلق

تاج: عادي هما شويه برد ولا سخونيه وهتنزل تاني

رعد: والله ده انتي كنت تعبانه خالص

تاج: انا واخده علي كده عادي

رعد: لا هتبقي كويسه إن شآء الله بس لما الدكتوره تيجي

تاج: يارب هو انت صح رحت لبابا

رعد: اه ووافق انك تفضلي تقعدي معانا

تاج: بجد وابله سحر متكلمتش

رعد: سيبك منها هي رودي تبقي اختك

تاج: لا بنت ابله سحر ليه

رعد: لا اصل اعرفها كانت بتسهر مع ناس كده مش كويسين

تاج: ربنا يهديها المهم انا عايزه اخرج من هنا زهقت 

رعد: هروح اشوف انا الدكتوره خليكي ونانا هتيجي

تاج: ماشي بس متتاخرش

رعد: مقدرش

رعد خرج يشوف الدكتوره

رعد: صباح الخير هي تاج هتخرج امتي

الدكتوره: هو في اي وقت بس لازم تاكل كويس لان تاج عندها الضغط وده وحش ل سنها وكمان هي عندها نسبة صغيره سكر فا بلاش زعل عليها عشان متتعبش بس هكتبلها على علاج كويس وتمشي عليه وكل تالت شهور هاتهالي

رعد: ضغط وسكر 

الدكتوره: متخافش هي هتاخد علاج وهتبقي كويسه بس بلاش  الزعل عليها عشان متتعبش 

رعد: تمام هي هتخرج انهارده 

الدكتوره: اه هدخل اشيل المحاليل واي وقت تحب تروح فيه

رعد: تمام دكتوره بلاش تقوليلها عندها اي ممكن تقوليلها ضغط وطي بس من قلة الاكل 

دكتوره: حاضر اللي تشوفه

رعد: اتفضل معايا

الدكتوره: صباح آلخير ياقمر عامله ايه 

تاج: الحمدلله احسن 

الدكتوره: طيب الحمدلله هكتبلك علي شويه علاج وتخديهم في معادهم وتابعي معايا وبلاش تعملي ضغط كتير

تاج: حاضر 

الدكتوره: هبعتلك حد يشيلك المحاليل دي بس خلي بالك من نفسك

تاج: حاضر

الدكتوره: الف سلامه عليكي

تاج: الله يسلامك شكرا

الدكتوره: عن اذنكم

رعد: سمعتي بلاش تعملي ضغط كتير

تاج: اتعود اعمل وانا من ساعت مجيت تيته مش بتخلبني اعمل حاجه

رعد قاعد جنبها علي السرير

رعد: لا مش هتعملي مجهود كتير

تاج: حاضر 

رعد حط ايده على كتف تاج 

رعد: يلا قومي عايز اخرجك 

تاج: انا كويسه اهو 

رعد: لو بقيتي كويسه بكره هنخرج اوك

تاج: ماشي

رعد شدها لحضنه: قلقتيني عليكي

تاج: انا كويسه مفيش حاجه

رعد: بعد كده لو حاسه انك تعبانه رني عليا اسيب كل حاجه واجيلك

تاج: انا كويسه

الممرضه دخلت تاج بعدت عن رعد

الممرضه:  انا اسفه بس كنت جايه اشيلك المحاليل

رعد بعصبيه: في باب تخبطي عليه مش زريبها هي

الممرضه بصت في الارض: انا اسفه هاجي وقت تاني

رعد: خلاص شيلي يلا عشان نمشي

الممرضه كانت خايفه جدا من رعد وبتشيل لتاج المحاليل 

الممرضه: خلي اللزقه بكره شيليها

تاج: حاضر

الممرضه: عن اذنكم 

تاج بصت رعد 

رعد: في اي 

تاج: مفيش بس مش اسلوب تتكلم بيه ده مع بنت

رعد: هي تدخل من غير متخبط 

تاج: كان ممكن نتكلم براحه مش بعصبيه

رعد: امم طيب طيب 

ناديه دخلت: ايه هنخرج انهارده 

رعد: اه هروح ادفع الحساب وجاي

ناديه: طيب بسرعه 

رعد: مش هتاخر تاج البسي الجاكت ده عشان بس متتعبيش 

تاج: طيب

رعد راح دفع حساب المستشفي وجاه نزلوا ركبوا وروحوا الفيلا

تاج: هطلع اخد شور وهنام شويه 

رعد: ماشي وشويه هتصحي عشان  تخدي العلاج

تاج: حاضر عن اذنكم

ناديه: براحه وانتي طلع ياحبيبتي ماشي

تاج: ماشي 

تاج طلعت اخدت شور ولبست ترنج اسود وعملت ديل حصان ونامت علي السرير 

رعد دخل اوضة وخد شور وقعد على طرف السرير

رعد :في السن ده يجيلك الضغط والسكر اكيد من النفسيه اللي كانت فيها ربنا يشفيكي ياحبيبتي وبجد مش هخليكي تتعبي في حياتك هخليكي تبقي مبسوطه ويارب يجمعني بيكي يارب

رعد نام شويه عشان منمش في المستشفى 

ناديه طلعت غيرت ونزلت تعمل اكل 

ام ياسين: ناديه هانم

ناديه: نعم 

أم ياسين: في حد رن علي تلفون البيت وقولتله انكم في المستشفى 

ناديه: مقالش مين 

أم ياسين: قال اسمه سمير

ناديه: وقالك اي

أم ياسين: قالي هيا تاج فيها حاجه قولتله مين حضرتك قالي انا ابوها هي تعبت قولتله هي سخنت وراحو يكشفولها بس رن الصبح بدري 

ناديه: اه طيب هبقي ارن عليه اشوفه اعملي اكل انهارده هطلع اشوف تاج

ام ياسين: ماشي 

ناديه طلعت تشوف تاج

ناديه: لسه صاحيه

تاج: انا منمتش بس مريحه

ناديه: طب قومي متناميش كتير علي السرير عشان هتتعبي

تاج: حاضر

ناديه: باباكي مرنش عليكي 

تاج: تلفوني فاصل من امبارح ومفيش شحن للتلفون الصغير ده بس ليه

ناديه: عرف انك في المستشفى 

تاج: اكيد قلقان عليا 

ناديه: متخافيش لما ننزل هنكلمه يلا قومي كده

تاج قامت وقعدت على السرير

ناديه: هتقدري تنزلي

تاج: مش عارفه حاسه لو قومت هقع

ناديه طب اسندي عليا

تاج قامت وسنده علي ناديه بس هي خايفه تقع طلعو من الاوضه

ناديه: امسكي فيا كويس ولا اشيل

تاج بضحك : مش لدرجادي

حد من وراهم: سبيها انا هنزلها.. 


يتبع.... 

تتوقعوا كده مين الي هيشلهاا... 😂



طفلتي🤎

البارت 12


حد من وراهم: سبيها انا هنزلها

ناديه: طب براحه عليها يارعد

تاج: مفيش حاجه انا كويسه هو اكيد بس من المحاليل الكتير

رعد: امسكي بس ايدي

ناديه: نزلها براحه عشان هي دايخه انا هنزل اجهز السفره

رعد: هاتي ايدك 

رعد نزل تاج براحه وقعدو على السفره

رعد: نانا

ناديه: اي ياحبيبي 

رعد: مش كنتي عاوزه تفرحي بيا

ناديه: ياريت يعني هتتجوز

رعد: اه لقيت العروسه

تاج بصت على رعد ومضايقه

ناديه: طب مين هي

رعد: متعرفهاش

تاج اضايقت اكتر 

رعد: وحده بعد بكره هنقرا الفاتحه ونلبس دهب واسبوعين كده ونتجوز

ناديه: وانا من اخر يعلم 

رعد: عادي يانانا 

ناديه: هتقعد معايا هنا

رعد: هسال العروسه واشوف

ناديه: طب عرفني مين هي حد من صحابك

رعد: لا مش من صحابي لسه متعرفين من جديد 

تاج بصه في الطبق ومضايقه

ناديه: اسمها اي وبنت مين

رعد: اسمها تاج وبنت عم سمير 

تاج بصه في الطبق ومصدومه

ناديه: انت عايز تاج بنت خالتك

رعد: اه انا كلمت اونكل سمير

تاج: هو انت قولت اي

رعد: تتجوزيني

تاج اتكسفت وطلعت اوضتها

ناديه: رعد انت بتحب تاج

رعد: اول مره احس الاحساس ده

ناديه: بس تاج تعبانه وبلاش تيجي عليها

رعد: ما هي هتخف ده شويه تعب بس

ناديه: هتخبي عليا تاج عندها الضغط والسكر

رعد: انت عرفتي منين 

ناديه: سالت الدكتوره قبلك

رعد: هو انا لازم اقولها

ناديه: اه عشان بس هتفضل ماشيه بالعلاج وعشان متنسهوش في يوم

رعد: طيب انا هطلعلها اقولها معاد العلاج واقولها

ناديه: اتكلم معاها كويس

رعد: حاضر عن اذنك

رعد خبط علي الباب

تاج: ادخل

رعد: مكملتيش اكلك ليه

تاج: شبعت 

رعد: امم تيجي بكره نخرج زي موعدك 

تاج: مش عارفه بس اصل تيته كانت بتقول بابا عرف اني تعبانه ف ممكن يجي

رعد: طب انا ممكن اوديكي عنده عادي

تاج: ماشي هي تيته هتروح معانا

رعد: لا نانا مش بتحب الخروج اووي واحنا هنتغدا بره ونشوف بباكي ونرجع تاني اي رايك

تاج: ماشي 

رعد: خدي العلاج بقي والعلاج ده متنسهوش ابدا

تاج: انا مش بحب العلاج والجو ده 

رعد: مش هينفع لازم تفضلي تخدي علي طول

تاج: طب انا ممكن اكل كتيرر بس مش اخد علاج

رعد: بصي ياحبيبتي انتي لو مختهوش هتتعبي لازم تخدي عشانك ياتاج عشان انتي

تاج: انا ايه

رعد: عندك نسبت سكر بسيطه ومع العلاج والالتزام هتخفي  

تاج: هو انا عندي ضغط بس مكنش عندي سكر

رعد: وانتي مش بتخدي علاج

تاج: لا 

رعد: اكيد ياتاج من التعب والنفسيه فاجالك نسبه بس هتخفي بس امشي مع العلاج

تاج: حاضر 

رعد طلع تلفونه ورن علي حد

رعد: سلام عليكم  عامل اي اونكل سمير

سمير: الحمدلله تاج مالها

رعد: ملهاش بتدلع 

سمير: بجد يارعد  تاج فيها حاجه

رعد: لا هيا بخير وبكره جايه تشوفك 

سمير: تيجي تنور

رعد: خدها اهي كلمها

تاج: الوو

سمير: وحشتيني عامله ايه 

تاج: الحمدلله بخير أنت عامل ايه 

سمير: انا كويس ياحبيبتي

تاج: هاجي اقعد معاك بكره مترحش الشغل 

سمير: تعالي يااحبيبتي

تاج: ماشي عز عامل اي وحشني

سمير: مضايق عشان انتي مش معاه 

تاج: هاجي بكره اشوفه

سمير: ماشي يااحبيبتي ارتاحي 

تاج: باي

رعد: مين عز

تاج: بتسال ليه

رعد: مش خطيبك  

تاج: عز ده يبقي اخويا الصغير

رعد: ماشي 

تاج: قولي بقي مواعيد العلاج 

رعد: انا حافظهم كل مواعيد هاجي اقولك

تاج: يمكن انت في الشغل 

رعد: هرن عليكي

تاج: قول يارعد يلا

رعد: هما كلهم مره واحده في اليوم انتي اختيهم دلوقتي كل يوم زي دلوقتي تخدي ده و ده لكن ده خدي بليل والصبح ومش هيقعد معاكي كتير ده للتغذيه عشان خسه 

تاج: حاضر تعبتك معايا 

رعد: متقوليش كده ونامي عشان نصحها بدري عشان هنروح المول

تاج: حاضر 

رعد قام وباس دماغها: تصبحي على خير 

تاج: وانت من اهله

تاني يوم

تاج صحيت اخدت شور فضلت تشوف هتلبس اي عشان تغيظ مرات ابوها بعدها لبست ميني دريس قصير شويه لونه اسود لبست صندل لف وسابت شعرها وحطت روج بس اصل هي جميله ومش محتاجه تحط حاجه ونزلت

عند رعد فونه رن

رعد: الو

سهام: رعد بيه في حاجه في الشغل لازم تشوفها فا ممكن تيجي انهارده

رعد: هو احمد مشافهاش ليه

سهام: احمد عنده ظرف كده وخد اجازه عشان ولديته

رعد: حاضر جاي

رعد صحي من نومه خد شور ولبس طقم كلاسك وحط برفن ولبس ساعته ونزل

صباح الخير

تاج: صباح النور 

رعد: امال فين نانا

تاج: في المطبخ

رعد: طيب قاعده بتعملي ايه 

تاج: مش بعمل 

رعد: واي كل الشياكه دي ريحه فين

تاج: هو انت نسيت

رعد: نسيت اي

تاج: رعد انت بتهزر مش قولت هتخرجني وتوديني عند بابا

رعد: انا قولت كده

تاج: اه والله قولت كده امبارح

رعد: امبارح انتي بتهزري

تاج: أنا مش بهزر بس انت قولت كده

رعد: خلاص خلاص كنت بهزر معاكي 

تاج: هزارك تقيل

رعد: ياشيخه طيب هنروح الشركه الاول

تاج: ليه 

رعد: في كام حاجه هشوفها كده

تاج: ماشي

ناديه: يلا عشان نفطر 

رعد: ياريت عشان متاخر

ناديه: لسه بدري 

رعد: رايح اعمل حاجات في الشركه 

ناديه: طيب يلا

فطروا وخلصوا

رعد: يلا ياتاج

تاج: يلا 

رعد: خدتي العلاج 

تاج: لا 

رعد: كنت حاسس انك هتنسي

رعد: ام ياسين 

أم ياسين: نعم 

رعد هاتي علاج تاج من فوق

ام ياسين: حاضر

ناديه: تاج اوعي تنسي العلاج

تاج: حاضر

رعد بيبصلها: ياريت 

تاج: حاضر والله 

أم ياسين: اتفضل 

رعد: خدي ده بس بليل هتخدي الباقي

تاج اخدت العلاج وخرجوا

ناديه: خلي بالك منها يارعد

رعد: حاضر باي

تاج ركبة العربيه هي ورعد

رعد: الوو اي ياسهام حضري الوراق انا جاي  باي

تاج قاعده وبصه على الشباك بتبص علي الطريق

رعد: تاج 

تاج: نعم 

رعد: مالك 

تاج: انت اللي مالك

رعد: انتي عارفه اني زعلت عشان العلاج

تاج: ده مش مهم زي التاني 

رعد: برضو لازم تخديه ماشي ومتنسهوش تاني 

تاج: حاضر والله 

رعد: طب يلا انزلي

تاج: هي دي شركتك 

رعد: اه يلا انزلي

رعد وتاج دخلين مع بعض ورعد ماسك ايد تاج والعمال بصين عليه

ودخلوا المكتب

تاج: رعد هي الناس كانت بتبصلنا كده ليه

رعد: عشان بس غيرت البت اللي جايه معايا

تاج: يعني اي

رعد: عشان يعني انا كنت بتاع بنات وبنات بتجيلي هنا وكده

تاج: ودلوقتي لسه في بنات بتيجي 

رعد: لا ممكن بقي اخلص كام حاجه علشان نمشي

تاج: ماشي

الباب خبط

رعد: ادخل 

سهام: صباح الخير يافندم 

رعد: صباح النور فين الملف ياسهام

سهام: حاضر ثواني حضرتكم تشربو اي

رعد: انا قهوتي وتاج عصير 

سهام: قربتك

تاج مضايقه من كلام سهام لانها بتتكلم بدلع

تاج: لا خطيبته

رعد: اه خطيبتي بكره خطوبتنا

سهام: مش تقولي يارعد بيه

تاج: معلش اصل جات بسرعه كده 

سهام: مبروك عن اذنكم  

تاج: مين دي

رعد: السكرتيرة بتاعتي

تاج: اممم وبتتكلم بطريقه دي كده ليه

رعد: ده كلمها هي بتتكلم كده علي طول 

تاج: ماشي 

رعد قام وقعد على الكرسي اللي قصادها: بتغيري

تاج: عادي ويلا بقي عشان نمشي 

رعد: حاضر 

الباب خبط سهام: اتفضل يافندم الملف والقهوه والعصير خمس دقايق وهبقي عندكم

رعد: ماشي هو احمد جاي بكره

سهام: ممكن 

رعد: طيب عشان مش هعرف اجي عشان خطوبتي

سهام: مبروك يافندم خلاص هكلمه واقولو

رعد: الله يبارك فيكي ماشي ياسهام

تاج قاعده وزهقانه جدا ومش عارفه تعمل ايه  ورعد قاعد بيشتغل 

رعد:  مش بتشربي العصير ليه

تاج: مش عايزه اشرب كتير عشان الضغط يفضل مظبوط

رعد: ماشي 

تاج: هو انت قدامك كتير 

رعد: شويه بس 

تاج: ماشي 

فون رعد رن

رعد: الو مين

:وحشتني موتت

رعد: ياراا....

Walaa Ebrahim


تكملة الروايه من هنااااااا 

 

تعليقات

التنقل السريع