القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أحببني دكتور الكليه البارت الاول والثاني بقلم مني الشعراوي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


يلا يا بنتي قومي النهاردة اول يوم ليكي في الكليه 

رنا ، حاضر يا ماما هصحي دلوقتي .                       

 ام رنا : يلا قومي عشان تلحقي تفطري وتلبسي  .       

تيليفون رنا رن الو يا رحمه  .    

رحمه ، يلا يا بنتي انجزي من. اول يا نتأخر خلاص هخلص ونتقابل ..   

                                                                     

 ياسر دا بقي مز الكليه البنات كلها بتتخانق عليه لأنه انيق وغني وشكلوا جميل .                                     

رنا بقي بنت محترمه ولابسه خمار ..                         اول محاضره دخل الدكتور وبعد ما خلص شرح طلعت رنا وصحبتها رحمه ...   

 اصحاب ياسر ؛: شايف البنت دي            

 ياسر : ايوا مالها                                                     

مش مديالك اهتمام لو عرفت تدخلها جوي قلبك وتخليها  تحبك تبقي فعلاً مز الكليه واي بنت تتمناك ،..                      

  ياسر : شكلها بنت محترمه بس انا قلت التحدي                    

ياسر : أزيكم يا بنات عاملين اي                                            

رحمه: الحمد لله تمام                                                           

رنا : يلا يا رحمه نمشي من هنا    ،،،،، ياسر في سره يانا يا انتي والله ما هسيبك في حالك ،،.                                          

 تاني يوم رنا صحيت وحضرت نفسها عشان تروح الكليه  ولما وصلت    ،،.                                                                       


ياسر : عامله اي يا رنا .                                                     

رنا ،،الحمد الله                                                                  

 ياسر : انتي بجد انسانه كويسه اتمنى ان تكون كل البنات زيك معجب بشخصيتك بجد ،،.                                         

   رنا : متشكرين دا من زوقك بس ياريت متوقفش. تتكلم معايا تاني مفهوم ،،.                                                                  

 رنا في المحاضره والدكتور وهو بيشرح لاحظ أنها مش مركزه ولكن ردة فعله كان مبالغ فيها   ،،،،،،،.                                      

 الدكتور وائل : انتي يا رنا مش مركزه ليه بنات اخر الزمن ياريت تركزي لو مركزتيش متحضريش ليه محاضره تاني مفهوم  ،،،،، 

رنا حست ب احراج وسط أصحابها وزمايلها           ياسر بدل مع زميلتو وقعد جنب رنا  ،،،،،.                              

 ياسر تاني يوم : رنا متزعليش من الدكتور انتي إي إلي خلاكي مش مركزه   

  محاضره الاستاذ وائل كل الكليه بتعملها حساب لمحاضرتوا مع انو سنوا صغير ٣٠ سنه ..                                                      

رنا خليك في حالك لو سمحت ومتكلمش معايا تاني.              

الدكتور وائل في المحاضره لاحظ حاجه :ياسر اي إلي خلاك تغير مكانك                                                                    

  ياسر : عادي يا دكتور زميلتي كانت. عايزة تغير مكانها          

الدكتور وائل فضل يبص لرنا وياسر وكمل شرح المحاضره        

بعد ما الدكتور خلص ومشي ياسر : انتي كويسه.                

 رنا : الحمد لله.                                                            

 ياسر : كنت محتاج اخد منك كشكول عشان في محاضره فيتاني،                                                                       

  رنا : مش مشكله بس جيبوا بدري                               

 ياسر : خلاص لما تيجي الكليه هديهولك ولا تقابليني عند بيتك اديهولك رنا : لا هاتوا معاك الكليه                                                

 تاني يوم ياسر : صباح الخير  ..                                           

 رنا صباح النور ... 

ياسر : خدي الكشكول بتاعك شكراً ليكي.      

رنا : العفو                                                                         

بدأت المحاضره رنا جيه تفتح الكشكول اتفاجئت.( يا تري إي إلي شافتو رنا عشان خلاها تكون متفاجئه ) لو حلوه هكمل الجزي التاني



ياسر :خدي الكشكول بتاعك شكراً.                                  

 رنا : العفو                                                                     

رنا جيه تفتح الكشكول اتفاجئت.                                        

  ياسر كاتبلها أنا أما شوفتك حبيتك وانتي الشخص المناسب وانا هتمسك بيكي حتي لو بعد ميت سنه من ياسر .            

  رنا بصه لياسر ابتسم لها .                                                   

 الدكتور وائل بغضب : ما تركزي يا رنا مالك مش مظبوطه هاني أنا عايز الكشكول . ... المدرج كلو استغرب من معاملة الدكتور ....

رنا بخوف : ممكن اعرف انت محتاج الكشكول في أي ... رحمه يصوت واطي : اديه الكشكول يحسن يسقطك اسمعي الكلام .                                                      رنا : اتفضل  .                                                                        

الدكتور فضل يقلب فيه وشاف الرساله قرأها ادايق أداها الكشكول ومتكلمش هي كانت خائفه انو يشوف الرساله ولكن ب الفعل هو شافها  رنا في سرها الحمد لله كنت هتفضح          

 تاني يوم الدكتور طرح سؤال ورنا رفعت أيدها ولكن مدهاش اي اهتمام عدي اسبوعين وياسر بدأ يتقرب من رنا اكتر واكتر    ياسر : صباح الورد والفل والياسمين عليكي  .                     

  رنا ب ابتسامه : صباح الخير ..                                          

ياسر بدحقه وتريقه : دا حد هيموت النهاردة أخيراً رديتي عليه ..                                                                          

   رنا بخجل : يوه                                                                 

 ياسر : كنت عايز اطلب منك طلب بس خايف متوافقيش        

 رنا : اي هو .. ياسر : كنت عايز رقمك عشان لو غبت من الكليه واخدنا محاضرات ابقي اسألك  ...                             

 رنا : بس مش هينفع ادي رقمي لشاب  ...                          

 ياسر بردة فعل : أنا هاكلك انا هسألك عن حاجه في المحاضره ....     

 رنا وهي محتاره : اممممم طيب بس تسالني عن الدراسه بس                                                      ياسر بنظره غريبه : امال انتي مفكره اي  ....  رنا : لا ولا حاجه .                                                                            

بعدها ب يومين .. رنا في المدرج : ياسر ابعتلي المحاضره إلي كنت غايبه فيها  ...                                                     

ياسر بخبث : مليش دعوه انتي كنتي غايبه ليه عايز اعرف .     

رنا : والله مكلش دعوه ..                                                  

  ياسر : خلاص انتي الخسرانه شوفي مين يدههملك .                   

  رنا :: شكراً خليك فاكرها بس  ...                                           

ياسر : عندي طلب اعزميني حتي علي طبق كشري اصلا أنا جيعان اوي وانا هديلك المحاضره ..                                     

 رنا : لا والله تمام ماشي ،.                                              بعد ما خلصت المحاضره التانيه ياسر مش هتعزميني ولا اي.  رنا : انت لازق ب امير يلا وفعلا عزمتو علي كشري ورنا وهي بتاكل ياسر فضل يضحك عليها ومسح مكان الاكل              

 رنا بأرتباك: انت بتعمل اي ،،.                                          

 وادتو طبق الكشري ومشيت وبعد ما وصلت البيت دمغها بتفكر وهيه متوتره ومشاعرها متلخبطه فتحت تيليفونها لقت رساله من ياسر  .. ياسر كاتب ل رنا  متزعليش مني  مكنش قصدي مبحبكيش تزعلي عشان انتي غاليه عليه                   

  رنا ابتسمت الرساله وقالت هتحبيه ولا ايه .. تاني يوم في الكليه وبدأت المحاضره الدكتور وائل بدأ يشرح لكن لاحظ حاجه غريبه ... ( الروايه حلوه اكمل )

تكملة الروايه من هنااااااا 


 

تعليقات

التنقل السريع