القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طفلتي البارت التاسع والعاشر بقلم ولاء ابراهيم في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


البارت طويل اهوو. وبنزل بدري اهوو كماان 🥰🤗

عاايزه تفاعل من نار 🔥عشاان دعمكم ده الي بيشجعني وبيخليني انزل علي طول 💚


طفلتي🤎

البارت التاسع


سمير اتعصب جداا من اللي سمعو 

سمير: عز اوعا تقول الكلام ده تاني 

عز: ماشي حاضر بس انت اوعا تقول لماما

سمير: لا متخافش مش هقول لحد خالص

عز باس سمير من خده: ماشي يابابا تصبح على خير 

سمير: وأنت من اهله

سمير قاعد ومش عارف يعمل اي وهو عارف اني تاج هتيجي بكره بس انا مقدرش اكلم جدتها اقولها خلي تاج عندك هتقول مصدق ولا اي انا غلطان اني اتجوزتك ياسحر المعمله كان في الاول حلوه ومكنتيش كده فعلا بقيتي زفت ربنا يهديكي ويبعدك عن بنتي يارب

سحر: اي قاعد يعني مش هتنام

سمير: هدخل هنام اهو

سحر: هي بنتك هتيجي امتي مش كفايه كده 

سمير: لما هي تكلمني وتقولي تعالي يابابا خدني هقولها ماشي 

سحر: وانا تعبت من شغل البيت 

سمير: شيلي عنها شويه بقا

سحر: وانا اي اللي يغصبني اعمل كده

سمير: اه شكلك كده عايزه ترجعي اهلك وحشوكي صح

سحر: قصدك اي يعني

سمير: اللي أنتي فاهمه هو ده قصدي لو لقيتك بقي زي الزفت كده وقرفاني هرجعك انتي وبنتك تاني بيت اهلك

سحر: دلوقتي بنتي مش دي اللي كانت حبيبتك وبنتي

سمير: احنا الاتنين كنا كده مثلنا علي بعض وانتي كنت ممثله جامد اني بنتي هي بنتك  

سحر: ماشي ياسمير انا مش هتكلم دلوقتي 

سحر دخلت اوضتها وسمير هو كمان


تاني يوم في فيلا رعد

عند تاج صحيت اخد شور وغيرت هدومها ولبس ترنج تيجر وكان حلو فيها وعملت كحكه لفوق ونزلت قُصه وفضلت قاعده

تاج: انا قولت هو مش بيحبني انا اخته مش اكتر هو اكيد لما يبص اكيد هيبص علي واحده متعلمه واحده حلوه وبتهتم بنفسها مش زي متمرمته كده شيلي رعد من دماغك يا تاج 

في اوضة رعد غير ولبس بدله كحلي وحط برفانه ولبس، ساعته ونزل

ناديه: اي العسل ده

رعد باس راس ناديه: انتي اللي عسل

ناديه: هتفطر

رعد وعينه بدور علي تاج: هاا اه

ناديه: لسه منزلتش

رعد: ليه

ناديه: تلاقيها لسه نايمه

رعد: يعني مش هشوفها 

ناديه هخلي ام ياسين تنادي عليها

رعد: ماشي

ام ياسين بتخبط على الباب

تاج: اتفضل

أم ياسين: ناديه هانم بتقولك يلا عشان تفطري

تاج: هما لسه مفطروش

ام ياسين: لسه ياهانم

تاج: بلاش هانم انا زي بنتك 

ام ياسين: ماشي 

تاج: هو رعد تحت

أم ياسين: أيوه

تاج: قوليلهم مش عايزه تفطر ولا اقولك قوليلهم نايمه 

ام ياسين: ماشي 

تاج: ولا اقولك قوليلهم مش عايزه تفطر دلوقتي 

ام ياسين: حاضر يابنتي

نزلت ام ياسين: بتقول مش عايزه تفطر دلوقتي

ناديه: ده ليه هي لسه صاحيه

ام ياسين: لا هي كانت قاعده وصاحيه من بدري باين

رعد: هي عرفت اني هنا

ام ياسين: اه سالتني عليك

رعد ضحك: خلاص روحي انتي  حضري الفطار

ناديه: طب ايه

رعد: هطلع انا اجيبها

ناديه: رعد مضايقاش 

رعد: مقدرش

رعد طلع وخبط علي الباب

تاج اكيد تيته: ادخل

رعد دخل لقها قاعدة على السرير

رعد: مش عايزة تنزلي تفطري ليه

تاج: عادي لسه صاحيه ومليش نفس افطر دلوقتي

رعد: يلا يا تاج ننزل نفطر مش عايز اتاخر ورايا شغل 

تاج: مقولتلكش اتاخر انزل افطر وروح شغلك 

رعد: والله تاج يالا 

تاج: مش عايزه افطر هو غصب

رعد: اه غصب يالا

تاج بصوت عالي: انا قولت مش عايزه اكل 

رعد مسك ايد تاج ومحسش بنفسه وضغط عليها

تاج خافت ودموعها نزلت: رعد انت بتوجعني

رعد: يالا عشان ننزل

تاج بدموع كتير: ايدي وجعتني 

رعد خد باله انه ماسك ايديها جامد وشالها 

رعد بلهفه: اسف والله ماقصد مكنتش واخد بالي اني ضغط علي ايدك

تاج بدموع: انت وجعتني ايدي وانا كنت محروقه فيها

رعد: اسف والله ماقصد 

تاج مش بترد عليه

رعد قعد قصدها وخدها في حضنه

رعد: خلاص اسف انا مش بحب اشوفك بتعيطي قلبي بوجعني لما بتعيطي 

تاج: خلاص يارعد مفيش حاجه انا هنام شويه 

رعد: لو فعلا مش زعلانه منى انزلي افطري معايا 

تاج: مش جعانه

رعد: يالا بقا انا كده هلغي خروجت بكره

تاج: عادي مش عايزه اخرج هخلي تيته تيجي تخرجني

رعد: بطلي تقل بقي يالا مش هفطر ولا هاكل خالص لو مش هتكلي معايا

رعد مسك ايديها بس براحه وشدها: يالا هننزل نفطر عندي مقابله مهمه

تاج: اه باين مقابلة بنت عشان متشيك

رعد: هي فعلا بنت بس ليه بتغير

تاج:ه. هاا  ل. لا طبعا

رعد قرب علي تاج وكان انفسهم قريبه من بعض بس تاج مكنتش عارفه تاخد نفسها وكان دقات قلبها سريعه

رعد: باين عليكي بس هي مش بنت ده راجل وصح كان باين عليكي الغيره امبارح وانا بكلم يارا

تاج بتوهان: وهي مين يارا دي

رعد: واحده زميلتي بس متخافيش مش بحبها خلي قلبك يطمن مفيش حد هنا 

وشاور علي قلبه غير تاااج

تاج: بجد أنت بتحبني. 

رعد: كلمه بحبك قليله علي اللي في قلبي من نحيتك

رعد ساب تاج ونزل

تاج غمضت عنيها وخدت نفسها  وكانت مبسوطه 

تاج نزلت لقيتهم قاعدين علي السفره

تاج: صباح الخير 

الكل: صباح النور

ناديه: اي يااحبيبتي مش عايزه تنزلي ليه

تاج: ا. اصل مش جعانه

ناديه: ليه زهقتي مننا 

تاج: لا ياتيته 

ناديه: رعد كلم سمير عرفه اني تاج هتقعد معانا

رعد: انا ريحله بس هخلص الشغل

تاج: اشمعنا

رعد: لازم لما اطلب من حد حاجه بروحله لحد عنده

ناديه: ماشي يااحبيبي 

رعد: انا همشي عن اذنكم

ناديه: أنت كده كلت

رعد بص علي تاج: انا اصلا شبعت من بدري وغمز لتاج

تاج اتكسفت وبصت بعيد

رعد: يلا باي

ناديه: مع السلامه ياحبيبي

ناديه: كلي ياتاج

تاج: ها حاضر

ناديه: مالك 

تاج: تعبانه شويه صاحيه مصدعه

ناديه: طب كلي وهجبلك حاجه تخديها للصداع

تاج: ماشي 

رعد راح الشركه 

رعد: عايزك يا سهام في مكتبي

سهام خبطت علي الباب

سهام: تحت امرك يافندم 

رعد: متزعليش اني زعقت فيكي امبارح وفعلا الملف كان معايا 

سهام: لا يافندم انا مش زعلانه والله بس انا اضايقت اني مكنتش لاقيه الملف 

رعد: خلاص لقيته 

سهام: طب الحمدلله 

رعد: اه ابعتيلي احمد وقهوتي

سهام: حاضر عن اذنك 

سهام: استاذ احمد كلم رعد بيه

احمد: ماشي جاي

احمد خبط علي الباب 

رعد: اتفضل

احمد: صباح الخير يافندم

رعد: صباح النور رجعت الملفات 

احمد: اه حضرتك عملت اي في الملف الاخير دول هيجو بعد نص ساعه 

رعد: لا لقيته ومترجع كمان حضرهم بقي لحد ميجو ونشوف البرمجه دي لما هما يجو 

احمد: ماشي تؤامر  بحاجه تاني 

رعد: لا شكرا

احمد عن اذنك 


في فيلا

تاج: تيته انا تعبانه هطلع اريح شويه 

ناديه: انتي لسه تعبانه ياتاج

تاج: شويه يمكن امبارح لما طلعت فضلت قاعده وبعدها نمت يمكن قلت نوم

ناديه: طب روحي ريحي شويه ولو تعبتي التلفون الارضي جنبك رني عليا هاجيلك

تاج بتعب: حاضر عن اذنك

تاج طلعت وريحت علي السرير 


في الشركه رعد خلص الاجتماع 

ودخل مكتبه 

رعد ماسك تلفون وفتح الصور وجاب الصور اللي اتصوروها في النادي وهو تاج وجدته وفضل يبص علي تاج 

وقال: وحشتيني اووي لسه سايبك بس وحشاني 

رعد رن علي حد

رعد: الوو اي ياتاج 

تاج: مين 

رعد: انا رعد انتي قاعده فوق يعني

تاج: مفيش تعبانه شويه وطلعت قولت انام

رعد بقلق: مالك ياتاج اي اللي تعبك

تاج: صداع بس وهبقي كويسه متخافش

رعد: طب انا عايز رقم ولدك والعنوان

تاج: تيته اللي تعرف العنوان انا ممكن اديكي رقمه

رعد: طب هاتي الرقم واكلمه اشوفو في البيت ولا لا 

تاج: ماشي اكتب الرقم *********** رعد 

رعد: نعم 

تاج: متشدش مع بابا ومتبقاش عصبي

رعد: حاضر متخافيش

تاج: باي 

رعد: باي

رعد رن علي سمير

سمير: الوو سلام عليكم 

رعد: عليكم السلام يااونكل 

سمير: مين معايا

رعد: انا رعد الهواري تعرفني

سمير: اسم الهواري مش غريب عليا ياابني 

رعد: انا ابن اخت خالتو حنان 

سمير: انت ابن سماح 

رعد: ايوه انا ازيي حضرتك

سمير: بخير ياابني انت عامل ايه 

رعد؛ الحمدلله بخير ممكن اقبلك او تقولي العنوان واجيلك

سمير: عادي اجيلك انا ياابني

رعد: لا ميصحش انا اللي عايزك وهجيلك 

سمير: هي تاج فيها حاجه 

رعد: لا هي بخير انا عايزك بس 

سمير: طيب يابني

سمير قاله علي العنوان وقفل مع رعد 

رعد نزل ركب عربيته وراحه عند بيت سمير

رعد: سلام عليكم

سمير: عليكم السلام  اتفضل يابني

سمير: سحر ياسحر

سحر: نعم

سمير: هاتي حاجه لرعد يشربه

سحر: عنيه حاضر تشرب اي

رعد بقرف: لا شكراً هو انتي سحر 

سحر: اه في حآجه 

رعد: لا عايز اتكلم مع اونكل سمير شويه

سمير: انت كده هتزعلني طيب اشرب حاجه

رعد: ممكن قهوه مظبوط بتعرفي تعمليها يامدام اصل اللي عرفته اني تاج كانت بتعمل كل حاجه هنا

سحر: وأنت تعرفها منين

رعد: حاجه متخصكيش 

سمير: روحي ياسحر اعملي القهوه

سحر: طيب

سمير: اي ياابني في اي 

رعد: انا ممكن اطلب منك طلب 

سمير: اطلب يابني

رعد: تاج هتقعد عندنا وانا مش قاعد لواحدي انا قاعد مع جدتي وبصراحه تاج حكتلنا اللي بيحصل هنا واللي المدام كانت بتعملو فيها والضرب وهي تعبت  

وتيته مش موافقه ترجعها تاني فا طلبت مني اكلمك بس انا قولت اجيلك وكمان تاج مش عايزها ترجع هي بتحبك وكانت بتقول خايفه بابا يزعل فا لازم ارجع بس انا قو... 

سمير قاطع كلام رعد: بص يابني انا مش عايز تاج ترجع هنا اساساا

رعد: الدرجه دي مش عايز بنتك بيعها كده .... 


رأيكم في الكومنتات ♥


دمتم بخير ♥

Walaa Ebrahim



طفلتي🤎

البارت العاشر


رعد للدرجه دي مش عايز بنتك وبيعها كده

سمير: انا لو عليا مش عايز ابعدها عن حضني بس ده غصب عني وانا خايف عليها فا انتو هتخله بالكم منها 

رعد: ليه يعني في اي مالك يااونكل

سمير: هقولك


في المطبح 

سحر: رودي

رودي: نعم

سحر: ظبطي نفسك وافردي شعرك وخرجي القهوه دي

رودي: ليه يعني 

سحر: في واحد بره مز كده طلعيله القهوه 

رودي: وليه يعني  

سحر: باين عليه غني يابت

رودي: طيب

سحر: اعملي زي مبتسهري مع صحابك

رودي: حاضر هاتي


عند رعد وسمير

رعد: خلاص يااونكل متخافش عليها احنا هنخافظ عليها متخافش وقت متبقا عايز تشوفها كلمني وقولي واجبهالك

سمير: ماشي يابني وانا هكلمها واقولها علي اللي قولته

رودي: اتفضل القهوه

رعد: متشكر 

رودي: حاسه اني شوفتك قبل كده

سمير: ده رعد الهواري اكبر رجل اعمال اكيد شوفتيه في الجرانين

رودي: بس انا مش بقرا جرانين 

رعد: عرفتك ممكن تكوني شوفتيني في المكان اللي بتسهري فيه كل يوم مع صحابك 

رودي: اه بس انت بطلت تيجي 

رعد: توبت عقبالك

رودي: عن اذنكم

سمير: اتفضلي

رعد: استأذن انا بقي

سمير: اشرب القهوه 

رعد: المره الجايه نشربها شربات

سمير: إن شاءلله ياابني 

رعد: مع السلامه 

سمير: مع السلامه ياابني

رعد مشي 

سحر: هو الشاب ده كان عايز اي

سمير: ابن خالة تاج 

سحر: وهو مجبهاش معاه ليه

سمير: اصل جدتها عايزها تقعد معاها ولما تاج تزهق تبقي تيجي بيت ابوها مفتحولها

سحر: يعني تاج مش هتيجي دلوقتي 

سمير: لا هتيجي تزورني وتمشي لاني جدتها محتاجالها وكمان هتتجوز

سحر: هت اي هتتجوز تاج تتجوز

سمير: اه هتتجوز

سحر: هتتجوز مين ومين اللي بصلها ده

سمير: رعد الهواري اكبر رجل اعمال  

سحر: تاج تتجوز ده

سمير: اه 

سحر بصوت واطي: مش هنيكي ابدا ثانيه واحده ياتاج الواد ده يبصلك انتي 

سمير: بتقولي اي

سحر: بقول مبروك وعقبال متفرح برودي

سمير: إن شاءلله


في فيلا

رعد وصل البيت ودخل سلم علي ناديه

رعد: اي نانا عامله اي

ناديه الحمدلله خلصت شغل بدري

رعد: اه خلصت ورحت لي اونكل سمير 

ناديه: قالك اي

رعد: مقليش حاجه هو وافق عشان بس عرف اني مراته مستنيها تاج ترجع هتبهدلها

ناديه: هيا الوليه دي مش مريحه خالص

رعد: فكك منها فين تاج

ناديه: تاج من بعد ما انت مشيت وهي طلعت وكانت مصدعه

رعد: ده من بدري طب هي نايمه ولا صاحيه 

ناديه: مش عارفه 

رعد: طب يانانا سايبها كده صحيها ده انا كلمتها ولما ادتني رقم ولدها كانت بتقول تعبانه 

ناديه: حاضر هخلي ام ياسين تطلع تصحيها

رعد وانا هطلع اغير هدومي

ناديه: ام ياسين اطلعي صحي تاج

أم ياسين: حاضر 

ام ياسين خبطت علي الباب ودخلت

أم ياسين: تاج يلا عشان تآكلي

تاج بتعب: انا تعبانه معلش ومش هقدر انزل

ام ياسين: اي اللي تعبك

تاج: مش عارفه جسمي وجعني اووي

ام ياسين حطيت اديها علي وش تاج لقيتها سوخنه

: يالهوي أنت سوخنه اووي استني انادي ناديه هانم

تاج بتعب: انا هبقا كويسه متقلقيش تيته عليا

ام ياسين: لا انتي تعبانه اوي

نزلت ام ياسين في المطبخ

ام ياسين:  ناديه هانم 

ناديه: نعم

ام ياسين: تاج سوخنه اووي وجسمها بيتنفض

ناديه بقلق: بجد

ناديه طلعت تجري رعد قبلها

رعد: في اي بتجري كده ليه

ناديه: ام ياسين بتقول تاج سوخنه اووي

رعد جري علي اوضة تاج هو وناديه

رعد: مالك ياتاج

ناديه قعدت جنبها وخدتها في حضنها: مالك ياماما

تاج بتعب: تعبانه اووي ياتيته بردانه اويي

ناديه: بردانه اي ده انتي جسمك مولع وجسمك بيتنفض

رعد: قومي تعالي اوديكي المستشفى 

تاج: انا هبقي كويسه متخافش هنام بس

رعد: انتي نايمه من بدري نانا قومي غيريلها وانا هغير وهاجي اخدها

ناديه: طيب ماشي

رعد دخل غير هدومه وبعدها ناديه وتاج نزلو ركبه العربيه ورعد ساق بسرعه راحو علي المستشفى 

رعد: عايز دكتوره بسرعه 

الاستقبال: طيب ادخل الاوضه دي وهتجيلك دكتوره 

دخلوا الاوضه وقعده

تاج: انا بردانه ياتيته

رعد قلع الجاكت ولبسه لتاج وخدها في حضنه

رعد: اهدي متترعيش اهدي هتبقي كويسه 

الدكتوره جات: في اي

رعد: من الصبح وهي تعبانه ونايمه مش راضيه تقوم بتترعش زي محضرتك شايفه 

الدكتوره: تقربلها اي

رعد: ابن خالتها

الدكتوره: طب ممكن بره اكشف عليها بس

رعد بص علي تاج وبعدها بص علي الدكتوره: حاضر

ناديه: طمنيني عليها يادكتوره

الدكتوره: متقلقيش هيا كلت من امتي 

ناديه: من الساعه 9 من ساعت الفطار

الدكتوره: هركبلها محلول

الدكتوره خرجت: متقلقش يافندم هتبقي كويسه

رعد: هي كانت قاعده الصبح كويس ومفيش حاجه

الدكتوره: متقلقش هي يمكن اخدت شور وبعدها نزلت قاعدت قدام التكيف عشان كده سخنت بس هتبقي كويسه انا ركبتلها محلول وبعد متخلص هنشوف الدرجة الحراره

رعد: هي هتبات 

الدكتوره: اه المحاليل كتير فالازم تبات

رعد: ماشي

الدكتوره: الف سلامه 

رعد: الله يسلمك 

رعد دخل الاوضه لقه تاج نايمه وناديه قاعده جنبها

رعد: طمنيني السخنبه نزلت 

ناديه: لسه بس الرعشه هديت

رعد: طيب إن شاءلله خير مش هتاكلي

ناديه: مليش نفس 

رعد: هتبقي بخير يانانا مخافيش 

ناديه: خايفه عليها يارعد

رعد: هتبقي كويسه 

ناديه: يارب اقعد هنا علي الكنبه وانا هفضل هنا جنبها عشان السخنيه دي

رعد: لا تعالي انتي اقعدي هنا عشان جسمك هتتعبي انا هقعد علي الكرسي

ناديه: طيب يااحبيبي  

رعد فضل قاعد طول الليل ومش عارف ينام وكل شويه يحط ايده علي دماغ تاج يشوف السخنيه نزلت ولا لسه 

وناديه نامت


تاني يوم الصبح في المستشفى 

رعد صاحي دخل الحمام غسل وشه وطلع بص علي تاج لقه السخنيه نزلت شويه

رعد: الحمدلله ربنا يشفيكي ياحبيبتي ومشوفش اي حاجه وحشه فيكي 

ناديه صحيت

ناديه: اي يارعد تاج عامله اي دلوقتي 

رعد:  السخنيه نزلت شويه 

ناديه: طب الحمدلله اي مش هتروح الشغل ياحبيبي 

رعد: شغل اي لما اطمن علي تاج هبقي اشوف الشغل

ناديه: متقلقيش هتبقي كويسه بس روح شغلك

رعد: لا مش هسيبها غير لما اروحها البيت

ناديه: دماغك ناشفه انا هدخل اغسل وشي واتوضه واصلي 

رعد: ماشي براحه وانتي داخلها

رعد حط الكرسي جنب السرير وفضل ماسك ايد تاج ويبصلها

رعد في سره: جميله جدا وانتي نايمه ملامحك زي الاطفال اووي برئيه وانت نايمه ربنا يشفيكي ياحبيبتي 

تاج حركه اديها وفتحت عنيها بتعب

تاج: تيته 

رعد: انا جنبك ياتاج

تاج: هو في اي واي الحاجات دي كلها

رعد: مفيش ده محلول شويه وهيخلصه والدكتوره هتيجي 

تاج: هي فين تيته

رعد: في الحمام 

تاج: انا عطشانه اويي

رعد: طب قومي اتعدلي

تاج اتعدلت وشربت وناديه خرجت

ناديه: تاج انتي كويسه 

تاج: اه شويه 

ناديه: قلقتيني عليكي 

تاج: انا اسفه بس عادى انا كنت هبقي كويسه يعني مش لازم المستشفي 

رعد: لا لازم انتي كنت تعبانه جداا امبارح كنتي سوخنه مولعه

تاج: الحمدلله دلوقتي احسن

ناديه: الحمدلله هروح اصلي واجيلكم تاني

رعد: ماشي يااحبيبتي...


رأيكم في الكومنتات ♥

Walaa Ebrahim

تكملة الروايه من هنااااااا 


 

تعليقات

التنقل السريع