القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طفلتي البارت السابع والثامن بقلم ولاء ابراهيم في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


طفلتي🤎

البارت السابع


تاج: انا جعانه اوي هنزل اشوف اكل

نزلت تاج دخلت المطبخ 

تاج: اكل اي انا معرفش اي الاكل ده

حد من ورا تاج

متعرفيش اي 

تاج بخضه: رعد 

رعد: في اي مالك 

تاج: اصل خضتني 

رعد: بتعملي ايه هنا

تاج: اصل جوعت فا مش عارفه اكل اي ومش عارفه اي الاكل ده وملقتش عيش

رعد: العيش اهو ياتاج 

تاج: هو ده عيش 

رعد: اه عيش طست حطي عليه جبنه وببقي طعمه حلو 

تاج: معرفهوش اول مره اشوفه

رعد: طيب انا كمان جعان هعمل انا الاكل 

تاج: ماشي 

رعد: بصي دي مكنه القهوه هتشربي قهوه

تاج: ما انا قولتلك مشربتهاش قبل كده

رعد: هخليكي تشربيها

تاج: ماشي

رعد عمل سندوتشات وعمل قهوه وطلعوا قعدو في الجنينه

رعد: حلو بقا العيش ده

تاج: هو حلو بس انا مش واخده عليه

رعد: لا اتعودي بقا علي الاكل انسي الاكل إللي كنتي بتكلي هناك لانك مش هترجعي تاني 

تاج: يارب بابا يرضه 

رعد: هيرضه متخافيش مدام انتي عاوزه تقعدي معانا هيرضه  

تاج: يارب

فضلوا في وقت صامت ومش عارفين يتكلمو يقولو اي

رعد قطع الصامت

رعد: عارفه كنت زمان كنت بتخانق مع مامتك وماما عشان العب معاكي كانت ماما تقولي هيا صغيره مش هتعرف تلعب هي لسه مش فاهمه بس انا كنت بحب البنات وبحب العب معاهم وحتي لما كبرت

تاج: يعني اي لما كبرت لسه بتحب تلعب مع البنات

رعد: لا يعني كنت بصاحب بنات وكنت بخرج معاهم 

تاج: هو انت كنت بتخرج 

رعد: اه بس جيت فتره مخرجتش بقي ومعرفش حآجه عن صحابي 

تاج: ليه الصحاب مفيش زيها كان نفسي يكون عندي صحاب واخرج زي رودي بس انا لو خرجت لواحدي مش هعرف ارجع تاني 

رعد: خلاص يوم كده هخرجك انا كده كده بعيد عن صحابي ومش بخرج بس ليكي عندي خروج هخرجك

تاج بفرح: بجد انا نفسي اخرج 

رعد: لو مكنش عندي شغل بكره كنت خرجتك بس عندي شغل كتير وانا كنت اجازه انهارده 

تاج: عادي انا لسه قاعده لما تاجز نبقي نخرج كلنا

رعد: كلنا مين

تاج: انا وانت وتيته

رعد: خلصانه

تاج: انت قولت اي

رعد: خلصانه يعني ماشي

تاج: كلمني عادي انا معرفش الكلام ده 

رعد: انا هعرفك كل حاجه تاج

تاج: نعم

رعد: هو انتي بتعرفي تقري

تاج: اه كنت بذاكر لـ عز اخويا فا كنت بعرف حاجات كده

رعد: طيب عشان اجبلك تلفون بدل متكوني قاعده كده زهقانه

تاج: تلفون اي

رعد: زي بتاعي 

تاج؛ بس أنا مش هعرف اتعلم فيه

رعد: هعلمك انا متخافيش

تاج: ماشي

رعد: ماشي انا هطلع بقي عشان ورايا شغل بكره 

تاج: ماشي انا هقعد شويه

رعد: مطوليش 

تاج: حاضر

رعد طلع ينام

وتاج فضلت قاعده شويه بتفكر في يومها وكلام رعد معاها

تاج: هو رعد بيهتم بيا كده ليه وعايز يخرجني وعايز يجبلي تلفون  هو بحبه ولا اي  اه انا بحبه عادي جداا بس هو اكيد مش هيبصلي انا ده بيقول كان بيصاحب بنات اكيد حلوين ويمكن لما واحده تعجبه هيحبها مش هيبصلي يعني انا عادي زي اخته. بس بقا بطلي تفكير في الموضوع ده 

وكان في شخص بيرقب تاج من الفيلا اللي جمبها

تاج طلعت اوضتها ونامت


في مكان تاني

الشخص: الو انا تعبت من المراقبه بجد 

المجهول: خليك مرقبه وانا هزودلك الفلوس اوعا يغفل عن عنيك 

الشخص: بس في حاجه جديد

المجهول: متقولي مستني اي

الشخص: في بنت كده جات تعيش معاهم وعرفت انها قربته

المجهول: قربته اي هو معندهوش قريب 

الشخص: معرفش انا صورتهالك وهبعتها 

المجهول: طيب ابعتها وخليك مراقب الاتنين لما يكونه مع بعض لما نشوف اخرتها مع رعد

الشخص: ماشي مع السلامه 


تاني يوم صحيت تاج اخدت شور وطلعت غيرت هدومها وسابت شعرها ونزلت

ناديه: صباح الورد على القمر ده 

تاج: صباح النور ياتيته

ناديه: صاحيه متاخر ليه

تاج: معلش بقا منمتش امبارح وكنت سهرانه شويه

ناديه؛ كنتي صحتيني نسهر مع بعض  

تاج: انا نزلت عملت اكل لقيت رعد فاعمالنا سندوتشات وقاعدنا شويه في الجنينه بره

ناديه: عشان كده رعد مكنتش راضي يصحه وصحي بالعافية 

تاج: هو مشي

ناديه: اه مشي  بتسالي ليه 

تاج: لا عادي انا بسال

ناديه: عليا برضو مش هتكلم عشان متتكسفيش

تاج: لا عادي ا.  اصل قاعدنا فيها اي

ناديه: انامكرهش بس مستنيا انتي تيجي تتكلمي لاني فاهمه نظرت عنيكي 

تاج: ياتيته اقول اي يعني عادي

ناديه: طيب ياستي هعديها بمزاجي

تاج: ماشي

ناديه يلا عشان نفطر مردتش افطر من غيرك 

تاج: يلا


عند سحر

سحر: معرفش طولت هناك ليه انا تعبت بجد

رودي: انا هدومي عاوزه تتغسل البس اي وانا خارجه

سحر: بقولك اي انا استحاله اغسل انا تعبت بجد 

رودي: خلاص قولي لجوزك خليه يروح يجبها

سحر: ايوه هكلمه وهو قال يومين وتيجي معرفش مجتش ليه

رودي: روحي هاتيها من شعرها ده اللي قولتلك قصهولها مضايقني

سحر: عيني بس كده ترجع بس واقصهولها

عز: تقصي شعر مين ياماما

سحر: هقص شعري يااحبيبي تغير اي رايك 

عز: انا مالي قولي لبابا 

سحر: طب خش ذاكر

عز: تعالي ذاكريلي زي تاج

سحر: ذاكر انت لحد ماتاج تيجي

عز: طيب


في شركه رعد الهواري

رعد: سهام حضري كل الملفات بتاعت شركه المنياوي وابعتهالي ارجعها وابعتيلي احمد

سهام: هما تلاته معايا واحد مع حضرتك خدته مني 

رعد: اي ده بجد انا معنديش اي ملف للشركه دي

سهام: طب هشوفه وهدور عليه   

رعد: سهام انا مختش الملف ده 

سهام: والله يافندم كان مع محضرتك مخدتهوش تاني

رعد بزعيق: ازاي انا بدور اهو ومش عندي شوفي يا سهام الملفات وهاتيها

سهام: حاضر يافندم هروح اجبهم لحضرتك 

رعد بيدور علي الملف وسهام وبرضو ملقهوش

سهام: اتفضل يافندم انا معنديش غير تلاته ودورت كويس ملقتهوش

رعد بزعيق: وانا دورت ملقتهوش

سهام: طب هنعمل اي يافندم

رعد: هو حد دخل مكتبي امبارح 

سهام: لا انا دخلت روقته وخرجت معملتش حاجه تاني

رعد بخنقه: طب روحي علي مكتبك وشوفي شغلك

سهام: تحت امرك

رعد: هتجنن ازاي الملف مش لقيه ده اخر ملف بيبقي فيه حاجه مهما اعمل اي 

رعد: الو سهام ابعتيلي احمد بسرعه 

سهام: حاضر يافندم 

بعد شويه الباب خبط

رعد: ادخل

احمد: حضرتك طلبتني 

رعد: شركه المنياوي بعتت اربع ملفات ومش لقي الملف الاخير اللي ده المهم مش معاك

احمد: لا حضرتك انا خته وبعدها بعته لسهام وحضرتك خته منها وقولت هتشوف وهترجعو بس ومخدتهوش تاني

رعد: انا دورت في كل حته مش لقيه 

احمد: ممكن تكون خته معاك البيت

رعد: مش باخد شغل معايا البيت 

احمد: يمكن المرادي مختش بالك وخته 

رعد: مفتكرش بس هنبقا ندور عليه نشوف الملفات دي ونبرمجه ونشتغل فيهم لحد منلاقي الاخر ده احنا كده كده هنرد عليهم بعد بعد بكره نخلص دول وندور علي التاني

احمد: اللي حضرتك شايفه انا معاك فيه 

رعد: تمام


في الفيلا

ناديه: هتكلمي باباكي

تاج: مش عارفه انا خايفه يكون في البيت وابله سحر جمبه وتقولو لا وتزعق

ناديه: رعد زمانه جايه هخلي يكلمها

تاج: ماشي

ناديه: تعالي بقا نعمل الأكل ولا شاكلك مش هتعملي انهارده 

تاج: لا هعمل يلا بينا

ناديه وتاج دخلو المطبخ وكانه بيعملو العشا

ورعد جاه ودخل اوضة المكتب

شويه تاج وناديه خلصوا الاكل وطلعوا بره

ناديه: رعد اتاخر كده ليه

تاج: يمكن عنده شغل كتير

ناديه: كان رن عليا وعرفني انه هيتاخر

رعد من وراهم: انا متاخرتش انا جيت في معادي

تاج بصويت: اهااااااا

رعد: في اي اهدي 

ناديه: الحمدالله اني انا واخده علي الخضه 

تاج: حرام عليك خضتني

رعد: انا اسف انا طالع عن اذنكم

ناديه: مش هتاكل

رعد: مليش نفس عن اذنكم

تاج: هو رعد ماله 

ناديه: مش عارفه تعالي احنا ناكل

تاج: لا اطلعي شوفي  ماله 

ناديه: رعد مدام قال مليش نفس يبقي انسي انه ياكل فامش هيرضه

تاج: لا انا هطلع اشوف ماله لو معندكيش مانع

ناديه: شوفي ماله وانا هظبط السفره

تاج طلعت اوضة رعد 

خبطت علي الباب

رعد: ادخل

تاج: مالك يارعد

رعد: مفيش حاجه كنتي عايزه اي

تاج: مش هتاكل معانا ده انا حضرت انهارده الاكل بايدي مش هدوق

رعد بخنقه: مش عايز اكل ياتاج وانا قولت كده تحت 

تاج: لا لازم تاكل يلا بقا

رعد بعصبيه ونرفزه: تاااج انا قولت مش عايز اكل واهو بقولها تاني مش عايز اكل اتفضلي اخرجي دلوقتي

تاج دموعها نزلت

تاج بصوت عياط: براحتك 

تاج جريت علي اوضيتها وقفلت علي نفسها فضلت تعيط كتير جدا.....

Walaa Ebrahim



طفلتي🤎 

البارت التامن


تاج بصوت عياط: براحتك

تاج جريت علي اوضيتها وقفلت علي نفسها وفضلت تعيط كتير جدا

رعد نفخ: طب هي ذنبها اي يعني اني اشخط فيها 

رعد راح علي اوضة تاج وسامع صوت عياطه وزعل من نفسه جدا خبط بس تاج مفتحتش

رعد فتح الباب: ممكن ادخل

تاج بعياط: نعم

رعد: انا اسف مكنش قصدي اني ازعلك بس في حاجات في الشغل ضاعت ومش عارف اعمل اي

تاج بعياط: مفيش حاجه عن اذنك عايزه انام 

رعد: مش هناكل خلاص بقي انا اسف

تاج: معلش يارعد اتفضل كل انت

رعد قرب من تاج وحط ايده علي خدها ومسح دموعها:: اسف والله ماكان قصدي اتعصب عليكي ممكن ننزل نتعشا انا عايز ادوق اكلك

تاج: مش عايزه انا مش جعانه انزل كل انت وتيته

رعد: ياستي ادي دماغك ابوسها يلا بقي انتي قلبك اسود اوي

تاج: خلاص انزل وانا هنزل وراك 

رعد: لا هننزل مع بعض 

تاج مسحت دموعها ونزلت هيا ورعد

ناديه: انا جوعت وكنت هاكل عشان الاكل رحته حلوه 

رعد: يعني مش بطال

ناديه: لا والله رحته تجنن يلا ناكل

تاج: رعد مش هياكل عشان بيعيب علي اكلي

رعد: لا خلاص هاكل من سكات

قعدو كلو وعجبهم اكل تاج جداا 

تاج: اول مره ادوق اكلي

رعد: بجد والله 

تاج: والله

رعد: لا اكلك حلو

ناديه: لا جميل يااحبيبتي عقبال متعملي كده لعريسك إن شاءلله 

تاج: لسه بدري ياتيته

ناديه: بدري من عمرك لا إن شاءلله هيجيلك ابن الحلال وافرح بيكي انا مش هعشلكم العمر كله

تاج: ربنا يديكي الصحه والعافية يارب 

ناديه: يارب لحد مشوفك عروسه وافرح برعد كمان

رعد: ملكيش دعوه برعد خليكي مع تاج خليكي مع تاج 

ناديه: الكلام ليكم افرح بيك انت وعروستك وافرح بيكي انتي وعريسك يارب

تاج: لما يجي ياتيته إن شاءلله 

ناديه: هيجي ياقلبي

ناديه: انا هخد تاج بكره هنروح المول وبعدها هنروح النادي

رعد: تمام 

ناديه: مالك

رعد: ورق صفقة مش لقيه 

ناديه: شوفه في المكتب هنا

رعد: ملقتش

ناديه: طب دور عليه كويس افتكر

رعد: اه صح خلاص افتكرت 

ناديه: اي 

رعد: انا اديته لواحد كده يرجعه لاني هو عارف الشركه دي وبكره هعدي عليه

ناديه: بقيت تنسا بتحب ولا اي

رعد: ليه هو الحب بينسي 

ناديه: حاجه زي كده

قطع كلمهم تلفون رعد

رعد: الو مين

الشخص: نسيت صوتي يارعد

رعد: يارا انتي بتتكلمي من مصر

يارا: اه

رعد: عن اذنكم

رعد طلع يكلم يارا بره

تاج: هو رعد خرج ليه

ناديه: بتسالي ليه 

تاج: اصل بسال دي مكالمه شغل 

ناديه: لا مكالمه حبيبه

تاج: اه ماشي انا هطلع انام تصبحي على خير 

ناديه فهمت: وانتي من اهله يا حبيبتي 

رعد: انتي رجعتي امتي 

يارا: رجعت من يومين 

رعد: واي اللي رجعك

يارا: عادي رجعت لصحابي في اي هو انا موحشتكش ده انت وحشتني وكمان لما فتحت الشقه افتكرتك وقولت لازم اكلمك تيجي نرجع  ذكرياتنا

رعد: بقولك اي انسي ان كنتي تعرفي حد اسمه رعد ولا حته قابلتي حد بالاسم ده ياريت

يارا: هي القطه اللي عندك خليتك تنساني

رعد: قطه مين

يارا: تاج بنت خالتك

رعد: اه انتي بتتجسسي عليا ولا اي

يارا: بقولك يارعد لو مجتش عندي هبعت اخر فيديو انا وانت مع بعض لجدتك

رعد: انتي باين عليكي دماغك تعبانه هو انا لمستك اساسا

يارا: في فيديو هبعتهولك وقولي رايك

رعد بص علي الفيديو:طب الحمدلله مقربتش منك قاعدين عادي يابنتي انا كنت بقرف اقرب منك من كل شويه في حضن واحد شويه ويلا غوري 

رعد قفل السكه في وش ياراا ودخل

رعد: قاعده لواحدك ليه امال فين تاج

ناديه: طلعت تنام

رعد: مالك بتكلميني ليه كده

ناديه: رجعنا تاني لموضوع يارا مش خلصنا منها وسافرت

رعد: بتكلمني تهددني بس انا مش بتهدد

ناديه: عايزه منك اي

رعد: عايزه يوم حلو هتكون عايزه اي غير كده

ناديه: طب هتعمل معاها اي

رعد: فكك منها تاج طلعت يعني دي حتي صاحيه بعدي 

ناديه بصت حوليه: تاج شكلها بتحبك وغارت عليك وكانت عماله تسالني مين وكده

رعد: كان باين عليها عشان كده قولت اخرج بره اشوفها هتغير ولا لا

ناديه: رعد تاج غير اي واحده عرفتها ده انا اللي اقفلك فيها لاني تاج دي عمري 

رعد: متقلقيش هما يومين وهعترف

ناديه: اشمعنا

رعد: عشان انا قولتلها هخلص شغل واخرجك واجبلك تلفون وساعتها هعترفلها بقا بحبي بس كده انا كنت عايز اتاكد اني هي بتحبني وعرفت وهقولها كل حاجه

ناديه: ربنا يبعد اي شر عنكم ويجمعكم في الحلال يارب 

رعد: يارب اه يارا هتبعتلك فيديو بكره مترديش عليها

ناديه: فيديو اي

رعد: الفيديو ده 

رعد: هتبعتو هيا فاكره اني كده بتهدد بس بكره انا هوريها مين رعد الهواري

ناديه: خلي بالك من نفسك

رعد: يانانا انا بعرف الحاجه قبل متحصل وعرف انها رجعت القاهره بس حبيت اتفاجاء 

ناديه: ربنا يبعد عنك الصاحب الشر

رعد: يارب هطلع انا عشان اخلص الشغل بتاع شركة المنياوي دي

ناديه: خدني معاك يلا

طلعوا وكل واحد راح علي اوضة 


عند بيت سمير

عز: بابا عايز اتكلم معاك

سمير: اي يازوز عايز اي 

عز: اوعا تخلي تاج تيجي هي وحشاني بس هي لو جات محدش هيرحمها

سمير في اي ياعز مالك ومش عايز تاج تيجي ليه هو انت مش بتحب تاج 

عز:بحبها بس عشان انا بحبها مش عايزها تيجي

سمير:في اي ياعز مالك

عز بص حوليه وبعدها قال:  ماما كانت بتتكلم علي تاج وبتزعق وتقول لما تيجي هتضربها وتقص شعرها وقالت كلام كتير عليها وانا بخاف على تاج فا بلاش تاج ترجع ونبي يابابا تاج غلبانه  

سمير بصدمه: اييييي....


اي رأيكم في الباارت 🥰🤗


توقعاتكم في اللجاي ♥

Walaa Ebrahim


تكملة الروايه من هنااااااا 
 

تعليقات

التنقل السريع