القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طفلتي البارت الخامس والسادس بقلم ولاء ابراهيم في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


ايدك علي اللاف ياقمر قبل ما تقري علشان تشجعيني انزل علي طول اللهي تنسترى 🥰  


طفلتي🤎

البارت الخامس


تاني يوم الصبح 

في فيلا رعد

صاحي وخد شور ولبس بدله سوده وحط برفانه ولبس جزمه سوده ونزل

رعد: صباح الخير يانانا

ناديه: صباح النور ياحبيب نانا

رعد: اي الشياكه دي خرجه ولا اي

ناديه: اه ريحه مشوار كده

رعد: اخدك في طريقي

ناديه: لا بلاش انا هخد السواق عشان هتاخر

رعد: اللي يريحك

ناديه: اقعد افطر بقا 

رعد: لا لا هفطر في الشركه عايزه حاجه

ناديه: تسلملي ياحبيبي 


عند تاج صحيت ودخلت اخدت شور

وطلعت لبست هدومها وسابت شعرها وشعرها ناعم جدا وكنت جميله اويي

وفضلت قاعده في الاوضه عشان مرات ابوها

تلفونها رن

تاج: الوو ياتيته

جدتها: اي ياحبيبتي صحيتي

تاج: من بدري ومستنياكي

جدتها: انا قربت اوصل اهو ياحبيبتي 

تاج: ماشي ياتيته

جدتها: باي ياحبيبتي

تاج بعدها قفلت مع جدتها قامت خرجت بره لاقت مرات ابوها قاعده تاج حبت تضايقه

تاج: اي ده مخرجتيش يعني 

سحر: انتي مالك اخرج ولا لا

تاج: اصل مش عوايدك تقعدي في البيت

سحر: عادي يومين وهخرج بس تيجي عشان تقعدي مع عز

تاج: إن شاءلله 

عز: هو انتي هتيجي امتي ياتاج

تاج: يومين هقعد مع تيته واجيلك علي طول 

عز: متتاخريش عشان اكلك بيبقي حلو

تاج ضحكت: متخافش بابا شكله كده هيجيب اكل من بره

سحر متغظه وعايزه تقوم تضرب تاج

الباب خبط وتاج فرحت جداا وراحت فتحت الباب 


تاج بدموع: تيته وحشتيني

(تاج بقالها كتير مشافتش جدتها بتكلمها في التلفون بس) 

جدتها: وانتي كمان ياقلب تيته

تاج: تعالي ادخلي

جدتها: لا لا يلا عشان السواق مستنينا تحت

تاج: حاضر هجيب شنطتي

جدتها: لا ياتاج متجبيش حاجه يلا

تاج بستغراب: حاضر 

تاج نزلت مع جدتها وركبوا العربيه

جدتها: وحشتيني ياتاج

تاج: انتي وحشاني اووي ياتيته

جدتها: دلوقتي هخدك نجيب لبس عشان انتي مجبتيش لبس 

تاج: انا كنت هجيب بس انتي قولتيلي لا

جدتها: تاج هو بابا بيجبلك لبس

تاج: ساعات بس مش كتير

جدتها: عشان كده قولتلك متجبيش لبس لان الطقم اللي لبسها صغير عليكي

تاج اتكسفت

جدتها: مفيش حاجه انا هجبلك كل اللي نفسك في وهنتغدا بره بس هنتعشا في البيت عشان ابن خالتك 

تاج: اي ده هو انا عندي ابن خالة 

جدتها: خالتك توفت 

تاج: الله يرحمها تيته انا عايزه اروح ازورّ ماما

جدتها: خلاص بكره هوديكي عشان دلوقتي هنروح نشتري لبس وبالمره ناخد رعد

 

(نوقف الرواية ناديه هيا جدت تاج ورعد هو ابن خالتها) 


تاج: مين اسمه رعد

ناديه بضحك: ابن خالتك ياهبله

تاج: هو اسمه رعد

ناديه: اه ياحبيبتي

وصلوا مول عشان يجيبو لبس

تاج: تيته المكان هنا شكله غالي

ناديه: لا ياحبيبتي اللي يعجبك قولي عليه ولا اختارلك انا

تاج: ماشي 

وفضلوا يلفوا وناديه جابت لتاج لبس كتير وراحوا اتغدو وبعدها راحوا الفيلا

ناديه: يلا اطلعي البسي ترنج كده وتعالي نقعد مع بعض 

تاج: هطلع فين

ناديه: ام ياسين هتطلع معاكي ياااام ياسين

ام ياسين: نعم ياهانم

ناديه: خدي تاج وديها الاوضه تغير هدومه

ام ياسين: تعالي معايا ياحبيبتي

تاج طلعت ودخلت الحمام وكانت مستغرابه الحمام

تاج: هيا دي اوضه تانيه ولا اي بس لا ده حمام بس هو في سرير في الحمام ولا اي 

باب الحمام خبط

تاج: نعم

ناديه افتحي يااحبيبتي

تاج فتحت

ناديه: انتي لسه مغيرتيش

تاج: تيته اهو اي ده 

ناديه: ده باينو 

تاج: يعني اي

ناديه راحت نحيت الباينو وشغلت الدش

ناديه: بتنامي هنا وتخدي شور 

تاج: هحاول مش هعرف بس يلا هحاول

ناديه: ماشي ياحبيبتي 

ناديه: هيا اي العلامه اللي علي ايدك دي

تاج: ده حتي لبسه بضي شوفتيها ازاي

ناديه: هي باينه

تاج: طب هحكيلك بعدين 

ناديه ماشي حبيبتي خلصي وانزلي انا تحت

ناديه نزلت وتاج حاولت تعمل اللي ناديه قالتلها عليها وبعدها لبست ترنج وكان حلو وسابت شعرها ونزلت

ناديه: تعالي ياحبيبتي اقعدي

تاج: عارفه انتي وحشاني اووي 

ناديه: وانتي كمان وحشاني جداا

وبعد شويه رعد جاه

رعد: مساء الخير 

ناديه: مساء النور يحبيبي 

رعد  راح قاعد وبص علي تاج: هو احنا عندنا ضيوف ولا اي

ناديه: لا دي مش ضيفه دي تاج بنت خالتو حنان

رعد فضل باصص علي تاج وقال: هيا دي تاج 

ناديه: اه فاكرها

رعد: بس ده انا كنت شايفها بيبي صغير دلوقتي كبرت 

ناديه حضنت تاج: كبرت وبقت زي العسل

تاج اتنفضت لما ناديه حضنتها

ناديه: مالك ياتاج

تاج بتوتر: مفيش بس جسمي وجعني شويه 

ناديه: انتي هو اي العلامات اللي في دراعك دي ياتاج

تاج بتوتر: ه. هاا دراعي عادي مفيش حاجه 

ناديه بشك: في اي ياتاج 

تاج بدموع محبوسه: اصل ابله سحر كانت بتضربني بالكربال 

رعد وناديه في صدمه

ناديه: انتي بتقولي اي وابوكي ساكتلها

تاج بعياط: بابا مكنش يعرف 

ناديه: طب اهدي

رعد: طب وهي بتضربك ليه

تاج: هي ع طول بتضربني ومن غير سبب

ناديه: دي مفتريه الوليه دي

رعد: طب اي مش هنتعشا

ناديه: لا هنتعشا اطلع غير اهدومك وخد شور وانزل

رعد: ماشي عن اذنكم

ناديه: انتي كويسه يعني 

تاج: انا كويسه وانا معاكي ياتيته

بعد شويه رعد طلع وغير هدومه ونزل يتعشه

ناديه: متيجي يارعد معانا بكره

رعد: فين

ناديه: ريحين نزور مامتك وخالتك

رعد: اممم ماشي هروح معاكم وبعدها هطلع علي الشغل

ناديه: خلاص ماشي ياحبيبي 

تاج مكنتش عارفه تاكل لان مكنتش بتاكل الاكل ده

ناديه: مالك يا تاج مش بتاكلي ليه 

تاج: اصل الصراحه مش متعوده علي الاكل ده

ناديه: ليه ده انا عمالالك اكل يعني سهل

تاج: انا عارفاهم بس انا مش باكلهم

ناديه: طب تحبي تاكلي اي اعملهولك

تاج: معرفش

ناديه: هو انتي مش بتاكلي اللحمه 

تاج: هو انا بعملها ليهم بس مكنتش بكلها

رعد: يمكن مش بتحبها يا نانا

تاج: اصل انا مكلتهاش قبل كده 

ناديه: طب اي الاكل اللي بتحبي واجبهولك

تاج كانت مكسوفها ومش عارفه تقولها هي عايزه اي

ناديه: متتكسفيش قولي

تاج: ا.انا عايزه جبنه وعيش

ناديه: هو انتي قبل متنامي بتعملي رجيم لا مينفعش انتي خسه خالص

تاج: لا انا متعوده عليهم وبكل كده علي طول

ناديه: مش فاهمه ياتاج انتي مش بتاكلي الاكل ده بليل بتاكلي اكل خفيف 

تاج: اصل ياتيته انا مش باكل غير جبنه وعيش علي طول 

ناديه: هو انتي مش بتقولي بتعملي الاكل ده هناك 

تاج: اه بس ابله سحر مش بتخليني اكل منه

ناديه ورعد في صدمه.... 


يتبع...  

عايزة رأيكم في الكومنتات.



طفلتي🤎

البارت السادس


رعد: هي مرات ابوكي شريره ولا اي

ناديه: اكيد دي بتقولك بتضربها عايزها تبقي ملاك

رعد: هو انتي مش بتشتكي لابوكي ليه

تاج: انا كنت بقول لـ بابا بس كانت بيتخانقه وتيجي تقعد تزعق فيا وتضربني

ناديه: حسبي الله ونعم الوكيل فيها دي وحده عاوزه القتل

تاج: يلا ربنا يسامحها هنعمل اي

ناديه: يسامحها اي كل اللي بتعملو ده مش هيسامحها

تاج: الحمدلله ياتيته انا احسن من غيري

ناديه: الحمدلله كلي طيب لاني لازم تاكلي انتي خاسه خالص

تاج: حاضر 

وبعد مخلصوا اكل كل واحد طلع اوضته نام بس تاج طلبت من جدتها تنام معاها لانها وحشاها وعايزه تشبع منها قبل متمشي

ناديه خدت تاج في حضنها: عارفه ياتاج

تاج: ايه

ناديه: بفرح جداا لما بشوفك واقعد معاكي لاني بحس بحنان بنتي معايا

تاج: كان نفسي تبقي معانا وحشتني اووي وكان نفسي لما اكون تعبانه الاقيها وخداني في حضنها 

ناديه: اي ده هو مش انا واخداكي في حضني ولا حضني وحش

تاج: لا طبعا انتي مفيش في حنانك وحضنك ده

ناديه: حبيبت قلبي  قوليلي عايزه ترجعي هناك تاني ولا تفضلي عايشه معايا 

تاج: بابا مش هيرضه   

ناديه: انا هكلمه واقوله اني انا اللي عايزاكي تقعدي معايا حتي نقوله شهر وبعدها لو حبه ترجع تاني ماشي 

تاج: بس

ناديه: بس اي انتي تعبانه ومرات ابوكي مش رحماكي في انا مش هينفع اسيبك ليها كده انا كده مش هبقي مطمنه عليكي

تاج: بصي انتي شوفي بابا ولو وافق ماشي

ناديه: انا هكلمه متخافيش  يلا نامي شكلك تعبان واحنا هنصحها بدري بكره. 

تاج: تصبحي على خير 

ناديه: وانتي من اهل الخير والسعادة يارب


عند رعد في اوضته

رعد: هي دي تاج اللي كانت صغيره دي كبرت بس اتبهدلت جداا هو في اي انا بفكر فيها ليه هي بنت خالتي عادي وزي اختي اختي اي لما كانت صغير كنت بقعد اقول لخالتو لما تاج تكبر هتجوزها بس لا طبعا ده انا كبير عليها بس تاج اختي مفيش حاجه من دي انا هنام وسكت 


تاني يوم ناديه صحت تاج

ناديه: يلا ياتاج اصحي عشان منتاخرش

تاج صحيت وهي اصلا نشيطه روقت الاوضه وخلصت ودخلت اخدت شور وغيرت هدومها وسابت شعرها اللي زي الحرير وكانت جميله جداا بلبس اللي ناديه جيبهولها وكانت تاج فرحانه بالبس لانها اول مره حد يجبلها لبس ويهتم بيها ونزلت

لقت ناديه قاعده مستنيهم

ناديه: اي الحلاوه دي ياحبيبتي 

تاج: بجد فرحانه بالهدوم اللي جبتهالي متشكر

ناديه: متقوليش كده هزعل 

تاج: اصل فرحت جداا بالبس ده

ناديه: ده حتي قليلين شويه كمان لما ننزل المول هجبلك تاني عشان بس مفيش حاجه عجبتني

تاج:  أنا بحبك ربنا يخليكي ليا 

ناديه: وانا كمان بحبك اوى ربنا يخليكي ليا يانور عيني 

رعد نازل علي السلم: ايه ده ايه ده تاج هتخدك مني 

ناديه: انتو حبايبي انتو الاتنين وعقبال مشوف عيالك يارعد وانتي كمان ياتاج اشوفك كده مبسوطه وافرح بيكي

تاج: ربنا يخليكي لينا يارب 

رعد: مش يلا هنتاخر كده

ناديه: هنركب مع السواق ولا ايه

رعد: لا هنركب كلنا مع بعض لغيت المعاد ومش رايح

ناديه: طب يلا

ركبه وراحوا 

تاج: بقالي كتير مجتش هنا

ناديه: ابوكي بطل يزورها

تاج: من زمان

ناديه: اممم طيب

ناديه: تعالو نخرج انهارده مدام رعد اجازه 

رعد: ده انا نسيت الخروج يانانا

ناديه: لا ماانت تخرج بس معايا انا مش مع صحابك

رعد: طب هنروح فين

ناديه: تعالو نروح النادي

تاج: نادي اي

ناديه: نادي كده بنروح نقعد فيه هتشوفي 

راحوا النادي وقعدو

رعد: تشربو اي

ناديه: انا قهوه 

رعد: وانتي ياتاج

تاج: اي حاجه 

رعد: تشربي قهوه 

تاج: مشربتهاش قبل كده

رعد: تجربيها

ناديه: ياعم هاتلها عصير 

رعد: هو انتي مش عايزاني اكلمها انا بنكشها عشان تتكلم

ناديه: لا ملكش دعوه بيها

رعد: والله لا عادي

ناديه: طب اطلب عشان الراجل واقف وبعدين نتكلم

رعد: اتنين قهوه مظبوط واحد عصير مانجا

ناديه: انكشها بقا براحتك

رعد: هنقول اي خلاص بقي

ناديه: اي حاجه عشان تاج متملش مننا

تاج: لا طبعا انا مبسوطه وانا معاكم 

ناديه: وانا مبسوطه وانتي معايا يحياتي 

رعد: علي فكره ياتاج انا كده هغير نانا هتحبك اكتر مني

ناديه: لا انتو اللي اتنين واحد عندي والله كفايه اني امكم جبت حد افتكرهم بيهم

تاج: الله يرحمهم

رعد: وانتي ياتاج في مدرسه ولا لا 

تاج: لا مدخلتش مدرسه 

رعد: اممم انتي بقي متعرفنيش عشان كنتي صغيره اووي 

تاج: هو انت عندك كام سنه

رعد: كبير اووي

تاج: كام يعني

ناديه: عنده 30سنه

رعد: اي يانانا انا لسه هتم29سنه

ناديه: ايوه صح

تاج: تيته بتكبرك اووي

ناديه: يعني هو كده مش كبير

رعد: لا حلو

تاج: متجوز بقي

ناديه: يسمع من بوقك ربنا

رعد: لا لسه بدري 

تاج: ربنا يبعتلك بنت الحلال

ناديه: يارب

رعد: يارب عايزه تخلصي مني يـ نانا 

تاج: عايزه تفرح بيك مش تخلص منك

ناديه: اه والله 

رعد: إن شاءلله يـ نانا

ناديه: هكلم باباكي بكره اقوله انك هتقعدي معايا لاخر الشهر 

تاج بفرح: بجد هو ممكن بابا يرضه

ناديه: هحاول معاه متخافيش

رعد: وميرضاش ليه انتي قاعده عند جدتك يعني مش حد غريب

تاج: هو مش هيكلم اللي ممكن تتكلم ابله سحر تقول لا وهو ممكن يقول تعالي لاني ابله سحر مش بتعرف تعمل حاجه وانا بعمل كل حاجه في البيت 

رعد: امال هو متجوزها ليه 

تاج: معرفش 

ناديه: يعني انتي كنتي بتعملي كل حاجه والاكل كمان

تاج: كل حاجه

رعد: واكلك حلو

تاج: بابا بيقول حلو بس ابله سحر بتقولي مش بتعرفي تعملي اكل

رعد: خلاص ابقي دوقيني اكلك مره

ناديه: انت عايز تتعبها

تاج: لا مفيش تعب ولا حاجه انا ممكن اعمل اكل عادي بكره هتيجي من الشغل هتلاقيني عملت اكل حلو

رعد: طيب ماشي ولو طلع حلو هجبلك حاجه حلوه

ناديه: وانا كمان هجبلك لبس

رعد: انا بقي هشوف اجبلك اي

تاج: ماشي انا مبسوطه وانا معاكم بجد مش عايزه امشي 

ناديه: انا معنديش مانع ممكن اخليكي معايا لحد مجوزك 

تاج: ابله سحر مش بتسيبني في حالي ده انا كنت ههرب في مره بسبب انها قويه عليا

ناديه: عملت اي

تاج؛: كان في واحد عايز يتجوزني دي كان بقالها سنتين وبابا مكنش موجود واليوم ده خلتني البس لبس من عند رودي بنتها عشان لما يجي يشوفني بس بابا جاه وعرف وساعتها بهدل الدنيا وقالي لا انا مش هجوزك صغيره متخافيش وانا كنت بخاف اقعد مع ابله سحر لواحدنا

رعد بعصبيه: هي اي الوليه دي دي مريضه ولا مجنونه

ناديه: خلاص هتعمل اي ابوها اللي اتجوزها 

رعد: يبقي تاج مترجعش تاني للناس دي

تاج: مش هينفع يارعد

رعد: لا هينفع انا اللي هقول لابوكي اني تاج مش هترجع هناك تاني بسبب مراته واللي بتعملو فيكي وانا مش هستحمل كده

ناديه: خلاص يارعد اهدي هنتكلم مع ابوها ونقنعو

رعد: انا اللي هكلمه يـ نانا

ناديه: من غير عصبيه

رعد: ماشي

ناديه: يلا نروح بقا 

روحوا واتعشو وكل واحد راح علي اوضة وتاج طلعت وفضلت قاعده في اوضيتها وناديه نامت في اوضتها

تاج: رعد ده عسول اوي ودمه خفيف اول مره اشوفه بس، حته عسليه هو انا بفكر فيه ليه ده حتي اكبر مني بس كان خايف عليا من مرات ابويا ومش عايزني ارجع تاني يكونش حبيته وليه لا هو قمر اوي واي وحده تتمنها بس بقا هو اكيد شايفني اخته الصغيره 

تاج: انا جعانه اووي هنزل اشوف اكل بقا....


رأيكم في الكومنتات 

Walaa Ebrahim

تكملة الروايه من هنااااااا 


 

تعليقات

التنقل السريع