القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عذابك نعيم البارت الرابع والخامس بقلم الاء اشرف في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


البارت الرابع 

بقلمي آلاء أشرف

موافقة يابا 

سعيد بفرحة يعني خلاص كده هتتجوزي 

خلود اه يابا أن شاء الله 

رباب وهي تزغرد بفرح والله انتي تستاهلي كل خير يابت ياخلود صبرتي ونولتي يابنت بطني الله يكرمك ويسعدك ويرزقك بالذرية الصالحة يابنتي 

سعيد احنا ندبح ١٠جمال بالمناسبة دي ونوزعهم على البلد ولا نعمل عذومة حلوة كده عشان ست البنات 

خلود بدموع هو انتوا ماصدقتوا تخلصوا مني يعني انا بايرة ذي الكل مابيقول 

رباب بسرعة اقفلي بؤك ده انتي ست البنات احنا فرحانينلك ياحبيبتي بس 

سعيد انتي حد غصبك على الجوازة دي 

خلود لا يابا انا موافقة عن اذنكوا 

********

كانت ذاهبة للحديقة دون النظر أمامها لتصطدم به وكادت تقع لولا احاطته لخصرها بيده نظرت له بصدمة وهو نظر لها وكاد يبعد يده لولا توهانه بعيونها التي يلاحظ لونها السماوي لأول مرة وهي نظرت له تتأمل ملامحه الرجولية الوسيمة بدءا من شعره الفحمي الغزير ثم حاجبيه العريضين وعينيه الرمادية الحادة نظراتها ثم أنفه الحاد وشفتيه الغليظة التي أعطت لرجولته منحني اخر بينما هو كان ينظر لشفتيها الكرزية الممتلئة وعندما جاء في باله فكرة تذوقها أبعدها عنه بسرعة وصعد لمنزله دون النطق بحرف بينما هي وضعت يدها على خصرها مكان يده وهي تتذكر كيف كان يمسكها بتملك عندما كانا صغيرين فكان هو مراهق بعمر السابعة عشر وهي طفلة بعمر التاسعة والان اصبحت في الخامسة والعشرين قريتها لديها عادات قديمة بتزويج الفتيات بصغرهم وهي بعدما تخطت الثانية والعشرون كان ذلك اللقب يلازمها .

بينما هو صعد لغرفته وجلس على سريره بسرعة ينظر ليده ثم مسح على وجهه بيده الأخرى ليمد يده لانفه يستطيع استنشاق رائحتها المثيرة والفاتنة

ايهاب جرا اي ياايهاب مش هي دي اللي قلت عليها اختك بعد ماكنت بتحبها بس أنا حبيت مي بس مي محبتنيش انا مش عارف اي اللي بيحصلي ده حاسس بحاجة غريبة كان الزمن رجع بينا واحنا صغيرين معقول اكون لسه بحبها ومي كانت تغيير مش اكتر بس هي حقها تبقى ام وانا مش هقدر اديها الحق ده ايهاب انت تبعد الفكرة دي عن دماغك خالص ايوه أبعدها انت مينفعش تظلم وحدة معاك وبالذات خلود .

**************

مي ايوه انا وصلت البنك هو قالي حطلي فلوس في حسابي 

الشخص طيب هاتي الفين كده من معاكي وهديهوملك تاني

مي ماشي ياحبيبي بس مفيش اديهوملك دي فلوسي هي فلوسك يا حبيبي ماشي 

الشخص بس مينفعش يعني 

مي اي اللي مينفعش مش احنا هنتجوز لي بقى بتقول كده يلا سلام قابلت المحامي 

الشخص ماشي ياحبيبتي سلام 

مي اي يااستاذ فاروق كل ده مستنياك 

فاروق معلش يابنتي انا جيت اقولك أن 

مي ايوه عايزة المؤخر بتاعي والشفقة اللي كاتبها باسمي 

فاروق اسف بس حضرتك ملكيش اي حاجه منه 

يتبع ....❤️


#البايرة والعقيم #عذابك نعيم 

#البارت الخامس 

مي بغضب انت بتضحك عليا ياايهاب 

ايهاب وطي صوتك انتي في بيتي فاهمة 

مي فين الفلوس بتاعتي اللي قلتلي في البنك والمحامي هييجي يصرفلك 

ايهاب بصدمة مصطنعة ياخبر يعني مخدتيش فلوس 

مي انت بتضحك عليا صح 

ايهاب بهدوء متنسيش أننا مضينا على عقد سوا ان اللي يطلب الطلاق هيدي التاني مليون بس انا عشان طيب ومسامح قلت مش عايز حاجه شفتي 

مي ط.طب وانا هعيش كده ازاي ياايهاب انا مش معايا فلوس خالص

ايهاب بلا مبالاة انتي اللي طلبتي الطلاق استني بقى الشهرين دول لحد عندك ماتخلص بعدين اتجوزي

مي يعني هنام فين ياايهاب انا الفلوس بتاعتي خلصت على الفندق في الاسبوعين دول 

ايهاب مين اللي قالك روحي فندق ٧نجوم فيها أي لو اجرتي شقة بس انا مش هعمل كده واسيبك في الشارع مهما كان كنتي مراتي 

************

اليوم التالي

خلود ايوه ياعمي مبارك اسقي الوردة دي كويس والشجر اللي هناك ده 

مبارك يوووه ياخلود ماتروحي وسيبيني اشوف انا شغلي الله ولا انتي تحبي ترغي كده 

خلود بمرح جرا اي ياعم مبارك مش كل شوية تقولي بنتي ده انا هجوزك الواد ابنك القمر ابو عيون حلوة ده 

مبارك لا يابنتي انتي تستاهلي سيد سيده انتي ست البنات واحلى وحدة في البلد دي والله 

خلود يجبر بخاطرك يارب بس مراتك هي اللي سكر ياعم مبارك ودمها خفيف بشكل 

ايهاب صباح الخير يا عم مبارك

مبارك صباح النور يابني اتفضل اعمل الشاي ونشربه سوا انا وانت والبت خلود 

نظر لتلك الواقفة تنظر للشجر ثم اوما له وذهب يجلس على الكرسي أمامها وهو يتطلع لها 

خلود هو في حاجة يابن عمي 

ايهاب لا مفيش بس كنت بفكر في حاجة الا قوليلي وافقتي على العريس ده ولا اي 

خلود اه وافقت وابوي اتفق معاه الخطوبة مع كتب الكتاب بعد اسبوع 

ايهاب اسبوع واحد هتلحقي تعملي اي فيه 

خلود انت اتجوزت بين يوم وليلة يابن عمي 

ايهاب انا حاجة وانتي حاجة تانية انتي المفروض يكون ليكي فرح كبير 

خلود لا انا مش عايزة فرح بعدين اي فايدته وانا اصلا مش هبين وشي ولا هخرج إلا على بيت جوزي يعني كتب الكتاب والدخلة سوا 

ايهاب بغضب غير مبرر انتي هتفضلي تقللي من نفسك كده 

خلود وانت مالك محموق اوي كده لي ها يابن عمي في أي انت بتتكلم كاني حبيبتك 

يتبع....❤️

تكملة الروايه من هنااااااا 


 

تعليقات

التنقل السريع