القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية سبيل الحياة البارت الاول والثاني والثالث بقلم ميرا ابو الخير في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


: جوزي ضر"بني انا عايزة اتطلق منه يا بابا. 

.. معندناش بنات تتطلق غوري علي بيته. 

ابتهال بدموع:  يا بابا ضر"بني و طردني وامه مسحت بيا الارض وسرقوا حاجاتي. 

.. كلامي خلص هتروحي بيت جوزك يلا عشان اوديكي له. 

ابتهال بنظرة كلها كسرة والم:  كتر خيرك يا بابا دا بدل اما تروح تهز"قه وتقوله بنات الناس مش لعبة بدل اما تجيب لي حقي. 

.. ولما دا يحصل هيطلقك وتبقي مطلقة وتقعدي علي قلبي تاني ونظرة الناس ها ردييي. 

سكتت ابتهال ودموعها نازلة مسكت شنطتها:  متشكرة خاليك يا بابا انا هرجع له. 

خرجت من بيت ابوها مكسورة الخاطر و ج'سمها عليه علامات الضر"ب من جوزها وحماتها. 

بعد شويه. 

بقلم ميرا ابوالخير.. 

بتوصل ابتهال بيت جوزها وبتخبط. 

حماتها بقرف: ايه رجعك تاني مش قولتي هروح بيت اهلي. 

ابتهال بكسرة:  ودا بيتي وبيت جوزي. 

حماتها بقرف وغل:  قصدك خدامة عندنا غوري من واشي. 

طلعت شفتي ولسه بفتح سمعت صوت صدمني: ايه دا. 

لاقيت جوزي واختي مع بعض ومقرب منها بوقاحه. 

طارق بصدمة:  انتي جيتي ليه. 

ابتهال بصدمة وصراخ:  انت بتعمللللل ايهههه مع اختيييي يا خا"ين يا زبا"لةةةةةة. 

مسكها من شعرها بقوة:  اخرسيييي. 

منة ببرود:  هتفضل ساكت علي كل اها"نتها ليا ولا ايه. 

ابتهال بالم من مسكته:  ابعدد عنييي وانتي بتعملي ايههه هناااا برا شقتيي يا زبا"لة. 

طارق ضر"بها بالكف علي وشها:  دي مراتييي. 

ابتهال بصدمة:  م مراتك. 

منة بدلع ووبرود حضنته:  اه مراته يعني ضرتك يا هه اختي و تاخدي الكبيرة بقا انه احنا مش اخوات اصلا. 

ابتهال بصدمة اكبر: م بتقولي ايه. 

منة بمكر:  يلي سمعتيه جوزك اتجوزني وانتي هنا خدمة لينا. 

ابتهال وقعت فاقدة الواعي وو...... 

#يتبع..... 

#سبيل_الحياة.. 

#بقلم_ميرا_ابوالخير.. 

#الاولى.... 

اكمل.....

Mira Abulkhair


قبل اي حاجه هما مش اخوات تمم عشان محدش يطلع ويتكلم وخلاص



#الثاني. #سبيل_الحياة. 

ابتهال بصدمة اكبر: م بتقولي ايه. 

منة بمكر:  يلي سمعتيه جوزك اتجوزني وانتي هنا خدمة لينا. 

ابتهال وقعت فاقدة الواعي وطارق جري عليها شالها. 

منة بغيظ:  خايف عليهاا ليه متسيبها مرمية. 

طارق بغضب:  منةةة بعد اذنك. 

بعد شويه.

الدكتوره:  المدام حامل ولازم ترتاح. 

طارق بفرحه:  حامل بجد طب ولد ولا بنت. 

الدكتوره بابتسامة:  لسه بعدين. 

منة وقفه بغضب ومتغاظه من فرحه طارق ب ابتهال. 

امه بوشوشه:  اخيرا دي خللت عشان تخلف. 

منة بغيظ:  مش كانتةمشيت ايه رجعها تاني. 

امه بخبث:  تخلف وتغور وناخد منها العيل ونرميها. 

بقلم ميرا ابوالخير 

منة بمكر:  عندي الحل. 

امه: ايه هو. 

منة بمكر وخبث:  هتعرفي بعدين يا حماتي. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

خرجوا من الاوضة و طارق الفرحه مش سياعاه خالص. 

ابتهال بتفوق: في ايه. 

طارق بلهفة:  انتي كويسة متتحركيش عشان الحمل وانا هجيبلك كل يلي انتي عايزاه. 

ابتهال بصدمة: ح حامل. 

طارق باس ايديها:  اه يا حبيبي هروح اجيبلك اكل مش هتاخر. 

خرج ومنة مسكت ايده:  في ايه مالك ملهوف اوي كده. 

طارق بمكر:  عشان يلي ف بطنها اخيرا حامل. 

منة بدلع:  يعني ايه يا بيبي. 

طارق شدها بوقا"حه:  هاخد ابني او بنتي وارميها لكلا"ب السكك. 

منة بضحكه مايعه:  ايوا بقا. 

بعد شوية. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

ابتهال كانت وقفه في المطبخ وجت منة:  منورة يا ضرتي. 

ابتهال بغضب:  انتي عايزة ايههههه. 

منة ببرود:  ولا حاجه تغوري في داهيه. 

ابتهال بدموع:  ليه تعملي كده انتي اختي رغم كل حاجه بردو اعتبرتك اختي. 

منة بغضب:  مش اختك انا بنت مرات ابوكي يا حلوة وجوزك عاجبني خلصنا. 

ابتهال ضر"بتها بالكف:  اد ايه انتي ر"خيصة. 

منة مسكتها من دراعها:  هوريكي هعمل فيكي ايه هندمك ندم عمرررككككك. 

مشيت منة بغضب وابتهاال دموعها نازلة: يارب احميني واحمي ابني. 

عند طارق. 

طارق بحب:  وحشتيني يا حبيبي. 

منة ببرود:  مش هتلمس مني شعره ايلا لما تنفذ طلبي. 

طارق بعدم فهم:  ايه هو. 

منة ببرود:  تخلي مراتك تسقط وتطلقها. 

طارق بصدمة: ايهههه. 

منة:  ********. 

طارق...... 

#يتبع.... 

#بقلم_ميرا_ابوالخير.. 



#الثالث. #سبيل_الحياة. #بقلم_ميرا_ابوالخير. 

منة ببرود:  مش هتلمس مني شعره ايلا لما تنفذ طلبي. 

طارق بعدم فهم:  ايه هو. 

منة ببرود:  تخلي مراتك تسقط وتطلقها. 

طارق بصدمة: ايهههه. 

منة:  ايوا عادي وانا اخلف. 

طارق بتوتر:  منة يا حبيبي انا بحبك انت بس دا ابني اوعدك هتخلفه وارميها. 

منة ببرود وراحت علي السرير:  خلاص براحتك. 

طارق بحب:  خلاص بقا يا روحي. 

منة ببرود نامت: ابقى اطفي النور. 

طارق غضب وطفى النور وخرج لاقي ابتهال قاعدة في البلكونة:  الهانم قاعدة ليه في البرد. 

ابتهال لارد وكانت سرحانة. 

قرب وقعد جنبها بهدؤء:  ابتهال عارف انك مجروحه بس انتي عارفه ليه بعمل كده. 

ابتهال رمت الصورة من ايديها وساكتة جابها لاقها صورته. 

فلااااش بااااكككككككك. 

ابتهال بضحك: بحبك الف مرة. 

طارق شالها: بحبك مليار مرة. 

ابتهال بضحك:  نزلني الناس. 

طارق بلا مبالاة: مراتي وانا حر. 

ابتهال ضحكت وهو خدها في حضنه واتصوروا مع بع بعض. 

باااااكككككك. 

طارق بحزن:  عارف انه صعب عليكي بس عليا انا كمان منة و ابوكي و حتي امي لازم نتعامل معاهم بحذر دول السبب في حاجات كتير اوي. 

ابتهال بدموع:  بس انت فعلا مديت ايدك عليا بجد. 

طارق شدها لحضنه:  طب بصي حتي. 

رفع ايدها ابتهال لاقتها محر"وقة اتنفضت: ا ايه دا. 

طارق بحب:  دا جزئي انها اتمدت عليكي. 

ابتهال دموعها نزلت اكتر وشدها لحضنه:  هانت يا حبيبي و اقبض عليهم كلهم وهاخدك ونسافر ونعيش حياة احسن من دي. 

ابتهال بحزن:  هما ليه بيعملوا كده. 

طارق بهدؤء:  بعدين يا حبيبي لازم تاخدي بالك من نفسك وانا هبقا ضهرك من بعيد. 

ابتهال مسحت دموعها بابتسامة:  حاضر تصبح على خير. 

طارق باس ايديها:  وانتي من اهلي. 

ابتسمت بالم وخرجت وطارق بيفكر يتصرف معاهم ازاي. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

تاني يوم. 

منة بشر:  كده هتنحج ونخلص. 

حماتها بخبث:  عندك حق يلا نمشي قبل اما حد ياخد باله. 

منة بمكر: يلا. 

مشيوا وابتهال بتخرج من باب الشقه وبتنزل من علي السلم وو... اعاااااااااا طاررررررق.. 

طارق كان بيلبس سمع صوتها جري فتح باب الشقه لاقي ابتهال وقعه من علي السلم والد"م حولين منها وو...... 

#يتبع... 

#بقلم_ميرا_ابوالخير.. 

#سبيل_الحياة.. 


التفاعل🙂✨

Mira Abulkhair

تكملة الروايه من هنااااااا 



 

تعليقات

التنقل السريع