![]() |
#الفصل_السابع
امل اول مشافت الصورها اتصدمت وسكتت وراحت دخلت الاوضه بتاعتها وقعدت علي السرير ومسكت صورت جوزها وبدات تعيط
امل: بقا كل تعب السنين دي كلها اني ابعدهم عنهم عشان ميحصلهمش حاجه اكتشف انهم قريبين جدا مننا لع ومن اكبر بنت دانا غيرت اساميهم عشان محدش يعرفهم ويحر*قو قلبي عليهم ومخدتش باللي انهم قريبين لع انا مستحيل اخليهم ياخدو بناتي مني ومسحت دموعها ونامت
في صباح يوم جديد
عمر صحي بدري وخد دش ولبس ونزل يفطر عشان يروح الجامعه
عمر: صباح الورد
ملك: صباح الفل بس اي ده عمر صاحي بدري ده لو البيت بيو*لع عمر ميصحاش بدري
عمر: مالكيش فيه ياحشره انتي
ملك: انا حشره ماشي ياعمر بيه
عمر: بس متزعليش افطري واسكتي عشان اوصلك في طريقي
ملك: لع مش فاضي اروح معاك
عمر: رفع حاجبه ليه بقا
ملك: ههههه رايحه اقابل ياسمين النهارده قبل الجامعه
احمد: ياسمين مين
ملك: ياسمين محمد دي البيت اللي ساعدتني ووصلتني للي انا فيه ده
احمد: البنت دي منتقبه
ملك: اه يابابا وكنت قايله قبل كدا قدامكم
احمد: ياسمين دي السكرتير بتاعتي
ملك: بجد هو انا اه شوفت قبل كدا ورق معاها علي اسمك كان يخص شغلها
احمد: بجد البنت دي يابخت اهلها بيها بقا هي السبب ان بنتي تكون كدا فعلا انا مغلتش لم اعتبرتها بنتي
عمر: والله انا زهقت من ياسمين دي كل شوي حد يتكلم عليها ونفسي اشوف اللي عامله كدا فيكم
احمد: هههههههه عارف انا بدعي تتجوز واحدها زيها عشان دي اللي هتنفع معاك
عمر: لا والله 🙄🙄المهم انا جي النهارده الشركه ابقا اشوف اللي مجنناكم دي
احمد: طيب يابتاع البنات
عمر: 😒😒انا همشي احسن سلام
مل: 😂😂😂سلام
مصطفي: ياسمين والنبي سماح عارف اني المفروض كنت اجيت امبارح بس وربنا روحت ارتاحت ونمت مصحيتش غير بليل معلش
ياسمين: مالكيش فيه ياستاذ كسيل انت هتشتغل شغلي وشغلك انا كل مره بتصعب علي بس خلاص
مصطفي: وربنا انتي ظالمه ومفتريه
ياسمين: انا اي
مصطفي: بقول انتي ملاك ياباشااا اروح اجيب قهوه تفوقني عشان اشتغل حسبي الله
ياسمين: روح هات عشان تفوق من الشرب بتاع امبارح والبنات
مصطفي: بت انتي امشي من وشي 🙄🙄
ياسمين: بت ام تبتك ياصايع انا ماشي اصلا عندي مشوار هعملو واجي سلام
مصطفي: سلام ياختي 😒
_القمر رايح فين كدا
ياسمين: وانت اي حشرك ياحمد
احمد: اي حشرني كيف انتي سايبه الشغل وماشيه
ياسمين: وانت مالك هو انا شغاله عندك
احمد: شغال في شركه عمي وشركه عمي يعني شركتي
ياسمين: والله ده علي حد غيري مش علي انا فاهم ياثكر سلام
احمد بعد ما مشت
احمد: ان مخليتك جيتي راكعه تحت رجلي مكنش احمد محمود المصري
عمر وصل الشركه ودخل المدرج عشان يعطي المحاضره وفضل يتلقت علي منه لحد ملاقها
ايه: شوفي عمال برضو يتلفت عليكي كيف النهارده برضو
منه: انا فرحانه جدا بس اي التغير الفجاء دع ده
يارا: منعرفش ياختي شكله وقع
منه: هههههههه دكتور عمر يقع دي صعبه
ايه: بس باين وقع هنشوف هيحصل اي النهارده
منه: طيب ياختي
بعد المحاضره
عمر: منه بقولك انتي معندكيش اخوات كبيره بناات
منه: عندي اختي ليه في حاجه
عمر: ااصل كنت محتاجه بنت تستاعدني في مشروع وشوفت اختك لم كنتي جيبها معاكي هي في كليه صح
منه: لا ياسمين اختي مكملتش تعليمها
عمر: ياسمين اه تمام
منه: تمام حاجه تاني
عمر: لا شكرا
عمر راح مكتبه وعمال يكلم نفسه
عمر: هو اي الحكايه كل معرف واحدها تطلع اسمها ياسمين هو اي حكايه الاسم ده معايه كل مكان بسمعو وهو بيتكلم الفون رن
عمر: ايو يابابا
احمد: مش هتيجي ولا اي
عمر: جي اهو مسافه السكه
احمد: طيب يلا سلام
عمر: سلام
ياسمين راحت قابلت ملك وقعدو يتكلمه ويهزرو وملك عرفتها بنفسها وانها بنت احمد المصري اللي هي شغاله سكرتيره في شركته وفضلو يهزرو وراحو اكلو وبعدين ودعوه بعض ومشو
عمر وصل الشركه واول ما وصل قابل ساره
ساره: عندك اجتماع النهارده ولا اي
عمر: لع ليه
ساره: اصلا انت مش بتيجي غير لو في اجتماع
عمر: لع جي عادي وهو لو في اجتماع مهو انتي لازم تكوني عارفه بيه
ساره:كان الاول من ساعه متخانقت مع الزفت ياسمين دي امبارح وانا وعمي اتخانقنا
عمر: اتخانقتو ليه
ساره: دي بنت سافله وقليله الادب وعمي بيصدقها وهي اللي شتماني وبهدلتني وعمي وقف في صفها
عمر: ياسمين قليلات الادب كيف ده بابا ومصطفي وملك بيشكرو فيه جامد
ساره: دي بتضحك عليهم وانا هكشفها علي حقيقتها بس استنا علي
عمر: اروح اشوف بابا واجي
ساره: تمام ابقا كلمني
عمر: حاضر
عمر: البرنس اخبارك اي
احمد: برنس يابني والله انا ابوك
عمر: ههههههه عارف والله امال انت جوز امي المهم بقولك
احمد: قول
عمر: انا هروح عشان عندي مشوار
احمد: مشوار اي يابتاع البنات في بنات المشوار ده صح
عمر: بقا في اب يقول لابنه كدا انت اب ظالم ده مشوار عادي
احمد: لا والله 🙄😂😂
الباب خبط
احمد: ادخل
ياسمين: استاذ احمد ممكن توقع الورق ده 😳😳انت
عمر: انتي..
#منتقبه_خطفت_قلبي_بعيونها
#جاسمين_محمد
انا اسفه لو البارت ده صغير واني اخرت عليكم بس تعبانه
#البارت_التامن
عمر: بقا في اب يقول لابنه كدا انت اب ظالم ده مشوار عادي
احمد: لا والله 🙄😂😂
الباب خبط
احمد: ادخل
ياسمين: استاذ احمد ممكن توقع الورق ده 😳😳انت
عمر: انتي بتعملي اي هنا
احمد: اي ده انتو تعرفه بعض
ياسمين: هو ده الاستاذ اللي حكتلك عليه انه كان بيدايقني الاستاذ اللي اهله معرفوش يربه انت اللي بتعمل اي هنا ياستاذ انت
عمر: انتي تعرفي انا ابن مين واهلي مين عشان تقولي اهلي معرفوش يربوني
ياسمين: وانا اعرف اهلك ليه واصلا لو اعرفهم كنت قولتلهم يربه ابنهم عشان هم معرفوش يربه
احمد: واقف عمال يضحك
عمر: انت بتضحك علي اي اتردها من الشركه ولا هتردها انا
ياسمين: تطرد مين ياعنيه انت ياض انت اتلم عشان وربنا اخلي احمد بيه ينادم الامن يضربوك ويطردك من هنا
عمر: ههههههههههه احمد بيه يعمل كدا معايه هو والامن هههههههههه شكلك كدا متعرفيش انا مين ياصغننه
ياسمين: انت مين ياعني ياخوووي
عمر: انا عمر احمد المصري بكون ابن احمد المصري اللي واقف قدامك ده
ياسمين: انت بتقول اي 😳😳😳😳
عمر: هههههههه مصدومه صح انا بقول الحقيقه بكون انا صاحب الشركات دي مع والدي اللي هو قدامك يعني ممكن انا اللي انادم الامن يطردوكي
ياسمين: هو لون ابنه برضو متعرفش تطردني وتلم نفسك بقا عشان ملمكش انا
عمر: بت انتي اتلمي وقصري لسانك ده عشان والله انتي متعرفيش انا ممكن اعمل اي فيكي انتي سامعه
احمد: باسسسسسسسسس اي انتو صغيرين اتلمو اتنو الاتنين بقا ومحدش هيطرد من هنا ياسمين ده بيكون عمر ابني عمر دي بتكون ياسمين السكرتير بتاعتي اللي يعتبر هي اللي بفضلها الشغل ماشي تمام
عمر: بقا هي دي ياسمين اللي ملك طول النهارده بتتكلم علي احترامها وهدوها وانت كمان ومصطفي
ياسمين:اه ووربنا لو ملمت لسانك مش عارف هيحصل اي
احمد:اهدو بقا انتو الاتنين
عمر سابهم وطلع وهو طالع قابل ساره
ساره: مالك ياحبيبي صوتك كان عالي ليه
عمر: من الزفته اللي جوه دي
ساره: حصل اي
عمر: بتعلي صوتها وتشتمني لع وابوي ساكتلها
ساره: اانا نفسي افهم عمو ليه بيسكت للبنت دي وبيفضلهو علي كل حد ده فضلها علي وعليك انت كمان دلوقتي مع انها مش مكمله تعليمها
عمر: اه صح هي كيف مش مكمله تعلميها وابوي مشغلها هنا
ساره: معرفش هي جايبه ورق انها متعلمه بس انا بعت حد عرفلي كل حاجه عنها وقالي انها مش متعلمها وعندها اختين وابوها مايت وعايشه مع مامتها واخواتها البنات
عمر: يعني البنت دي بتضحك علي بابا اشطاااا استني بكرا بس وهوريكي هعمل اي فيها
ساره: طيب عرفني هتعمل ايه
عمر: بكرا هعرفك يلا سلام
ساره: اشطااا سلام
احمد قعد يتكلم هو وياسمين بعد ما عمر مشي ومصطفي هيدخل عليهم
ياسمين: نفسي افهم ده ابنك كيف
احمد: هههههههه النصيب 😂😂😂
ياسمين: نصيب اي 🙄
مصطف: في اي سمعت ان كان في صوت عالي هنا
احمد: هو وعمر اول مشافه بعض كان عثل خناق وشتيمه وهزقه بعض
مصطفى: يلهوووي ليه كدا يعني
احمد قعد حكي لمصطفي علي كل اللي حصل
مصطفي:الله كان نفسي اشوف واتفرج
احمد: 😒😒هو ده وقته يازفت انت متتلم
مصطفي: ههههههه حاضر المهم هو راح فين
ياسمين: غار مشي وانا كمان ماشي يلا سلام
احمد ومصطفي: تمام سلام متنسيش بكرا في اجتماع
ياسمين: اشطااا حاضر سلام
احمد: سلام
مصطفي : عمي عارف زمان كنت بسمع ان القط ميحبش غير خناقه وفعلا دول هيحبه بعض بس استنا
احمد: ممكن
مصطفي: اكيد بس استنا وعارف دي فعلا اللي هتلم عمر ابنك بس استنا
أحمد: يارب انا اصلا كنت بتمنانك يكون عندي بنت زيها
مصطفي: اشطااا هتكون مرات ابنك بس استحمل اللي هتشوف يلا سلام
احمد: سلام
عمر راح يسهر مع زمايله وروح البيت وقعد يفكر اي اللي ممكن يعملو عشان يخلي ياسمين تحط راسها في الارض بعد اللي عملتو فيه لحد ملاقي فكره
ام ياسمين فروحت صليت وقعدت شوي مع امها واخواتها ومنه اتاسفت منها وتصالحو وقعدو هزرو
ام ساره فسمعت كل كلام احمد ومصطفي وحلفت انها هدمر حياة ياسمين ومش هتسيبها في حاله ابدا ومستحيل عمر يكون احد غير ليها هي
ام احمد اخوي ساره فكان عمال يفكر كيف يعرف يستولها علي ياسمين
وكل دول فضلو اللي بيفكر لخطته يدمر ياسمين واللي يستولها عليه فضلو يفكرو لحد مانامو
#منتقبه_خطفت_قلبي_بعيونها
#جاسمين_محمد
#البارت_التاسع
صباح يوم جديد
ياسمين صحت زي كل يوم توضت وصلت وطلعت تفطر
امل: صباح الفل والياسمين
ياسمين: صباح الورد ياست الكل عايزه افطر عشان امشي
امل: تعالي الاكل هو حهزتو بس ادخلي صحي منه
ياسمين: حاضر
ياسمين: منه احلقي بسرعه
ياسمين: قومي بس مش بهزر الحقي تعالي شوفي في اي بر
منه: ياسمين بطلي هزار وطفي النور وطلعي عايزه انام
منه قامت تجري علي بر
منه: ماما في اي
امل: بتبص لمنه وياسمين اللي هتموت من الضحك وتضحك
منه: عبو شكلك ياشيخه وطلعت تجري ورها ياسمين
ياسمين: هههههههه خلاص خلاص سماح يابرنس والنبي
منه: والله مانا سيباكي وطلعو يجرو وره بعض
امل: بس خلاص بقا يلا افطرو عشان ياسمين تمشي
ياسمين : اه والنبي يلا مع اني مش عارفه ليه قلبي مش مطمن وحاسه هيحصل حاجه النهارده
امل: حاجه اي ياروحي
ياسمين: مش عارفه والله ياماما بس مش عارفه ليه قلبي مقبوض
امل: ان شاءلله خير اهدي بس
ياسمين: يارب يلا نفطر عشان امشي
امل: يلا
منه: ماشي هسيبك بس لم تيجي حسابنا بعدين
ياسمين: هههههه طيب يام لسان يلا
ياسمين قعدت فطرت وقامت مشت علي الشركه
عمر قام لبس ونزل يفطر
احمد: اي ده انت مش رايح الجامعه
عمر: لا رايح الشركه النهارده
احمد: ليه كدا في حاجه دانت مش بتروح غير لم اطلب منك
عمر: عادي بس يلا نفطر ونمشي
احمد: يلا
في الشركه
احمد: طيب متحني حبه
ياسمين: احمد انت لو بجد ملمتش نفسك وربنا همسح بيك الشركه دي
احمد: تعملي اي ياروح طنط انتي نسيتي نفسك ولا اي يابت انتي متلمي لسانك هو انا عشان ساكت تزيدي ولا اي
ياسمين: ده انت اللي لو متلمتش وحيات امي ياحمد لخلي الشركه كلها تتفرج علي اللي اعملو فيك
عمر: متوطي صوتك وانتي بتكلمي اسيادك يابت انتي
ياسمين: اسياد مين ياحلتها انت وهو
عمر: احنا بقا علي اخر الزمن واحدها جاهلها زيك تعلي صوتها علينا ولا اي
احمد المصري هو ومصطفي كانو دخلين من باب الشركه وسمعو الصوتهم العالي طلعو يجرو
احمد: في اي ياعمر انت واحمد وياسمين
احمد: االاستاذ ياسمين ياعمي بتعلي صوتها علي وبتقولي اني لو مسكتش هتفرج علي الشركه وهتمسحها بي
احمد: وانت عملتلها اي
احمد: ده كله عشان بقولها تخلي حد يبعتلي فنجان قهوه علي مكتبي
ياسمين: وربنا محصل ياستاذ احمد
احمد: انا واثق فيكي يا ياسمين وعارف انك مستحيل تتكلمي كدا عشان فنجان قهوه
عمر: يعني انت بتصدق كلام واحدها جاهلها جي من الشارع وبتكدب ابن اخوك
مصطفي: عمر دي مش جاهلها دي في كليه علوم واخر سنه ليها السنادي ومش جي من الشارع دي محترمه مش صايع زي ناس وبصل لساره
ساره: انت بتبصلي ليه يامصطفي متلم نفسك ولا انت عايز تدافع عن السنيورها اصلا هي من ساعه مجت وانت وعمي عملين تدافعو عنها وبتكدبو اي حد هي عملالكم اي
عمر: اه يامصطفي هي بتعمل معاك اي انا صحبك وغمزلو
ياسمين: راحت عند عمر وضربته بالكف
ياسمين: انا اشرف منك ويااك اسمع اسمي يتنطق علي لسانك مش كل اللي انت تعرفهم زباله يبقا الباقي زباله ياستاذ عمر ولو علي الشركه فانا سيبهالكم ومش هقعد فيها ثانيه تاني سلام عليكم
احمد: عمر انت ومصطفي واحمد تيجو علي مكتبي حاله وانتي ياساره تروحي البيت ومشوفكيش هنا في الشركه تاني
ساره: بس ياعمي
احمد: انا قولت علي البيت
في المكتب
احمد: احمد انت عشان ابن اخوي فمش هطلبلك الشرطه هتمضي علي ورقه الاستقاله وتعتزر لياسمين ومشوفش وشك هنا تاني
عمر: انت بتقول اي يابابا
احمد: انت تسكت خالص لحد مخلص معا
احمد: بس ياعمي انا معملتش حاجه
احمد: احمد انا بشوف كل يوم وانت بتغلس عليها وهي مش بتتكلم انا بشوف كله في كامرات المرقبه بس لحد كدا وكفايه يلا اطلع من الشركه بس تطلع تجهز كل حاجه تخصك وانا ربع ساعه واجي مكتبك
احمد سابهم ومشي
احمد: وانت ياستاذ عمر فين تربيتي ليك انا ربيتك عشان تهزق بنت ولا اي فين عمر اللي مش بيستحمل يشوف بنت حد بس بيكلمها كلمها اي حصلك قولي
عمر: يعني عايزني اشوف واحدها جاهلها زيها بتهزق ابن عمي وسكت
احمد: لا والله من ايمتا ده دانت مش بطيقه ولا هو بيطيقك وعلي فكرا هي زي ما مصطفي قال هي في اخر سنه في كليه علوم وطلعها كل سنه بمتيازه يعني ممكن تبقا دكتوره فيها وتبقا زيك زيها
عمر: هي كدابه وبتضحك عليكم ساره سالت في المنطقه اللي قاعدها فيها وعرفت انها مش متعلمه
احمد: عارف ليه سالت ولقت كدا لان هي مفهم اهلها انها مش بتتعلم لان والدها ميت وهي اللي بتشتغل وتصرف علي اخواتها وامها ولو عرفو انها بتتعلم مكنوش خلوها تشتغل عشان تذاكر وبسم الله ماشاء متفوقه في شغلها وفي تعليمها وبميت راجل
عمر: بس انا مكنتش اعرف ده كلها وكنت بصراحه عايز
احمد: كنت عايز تنتقم منها لانها يعتبر البنت الوحيدها اللي معبرتكش مع ان كل البنات بتتمنا تبصلهم بصه واحدها بس ياسمين غير الكل ياعمر مش كل البنات زي اللي بتشوفهم
مصطفي: عارف ياعمر انت كنت اخوي وصحبي بس بعد اللي قولتها انا مش عايز صحوبيتك دي ولا عايز اعرفك يلا سلام
احمد: عاجبك كدا اديك خسرت صحبك وانا هتخسرني اكتر بنت اعتبرتها بنتي بس مش بسببك اخسر ياعمر وهي مش هخليها تسيب الشركه وانت واحمد هتيجو تعتزرو ليها
عمر: بس
احمد: مافيش بس يلا
احمد وعمر طلعو من المكتب وولقو ياسمين طالعها نادم احمد عليه
احمد:ياسمين انتي رايحه فين
ياسمين: خلاص ياستاذ احمد اسفه مش هقدر افضل في الشركه تاني
احمد: هتفضلي وهم هيمشو
ياسمين: مينفعش دي شركتهم هم انا واحدها من الشارع مينفعش افضل في مكان اسيادي سلام عليكم
عمر: ممكن تفضلي وانا بجد اسف علي اي كلمه قولتها
ياسمين: ولا اسف ولا حاجه بعد ازنكم لاني مش هقدر افضل بجد
احمد: لو سيبتي الشركه انا مش هكلمك طول حياتي وتنسي انك كنتي تعرفيني وهرجع اشرب سجاير
ياسمين: لع مش هتشرب وحياتي عندك
احمد: اقعدي وانا مش هشرب
ياسمين: تمام بس مش هقدر اكمل النهارده ممكن اروح واجي بكرا
احمد: تمام خلي عمر يوصلك
ياسمين: لا شكرا انا هروح الوحدي
عمر: ممكن اروحك
ياسمين: بس
عمر: ممكن
ياسمين: طيب بعد ازنكم يلا
عمر طول الطريق عمال يبص لياسمين وهي قاعدها ساكته وبتبص من شباك العربيه وساكته لحد موصلت البيت
ياسمين: بس هنا شكرا لحضرتك
عمر: انا اسف
ياسمين: خلاص حصل خير اتفضل
عمر: بتعرفي تعملي شاي حلوه
ياسمين: شاي
عمر: اه هو في احل منه بتعرفي
ياسمين: اه
عمر:اشطااا اركن العربيه وجي وراكي
ياسمين: تمام
عمر ركن العربيه وطلع وقعد اتعرف علي اهلها وهم اتعرفه عليهم
منه: بس مكنتش اعرف انك متواضع كدا يادكتور
عمر: يابنتي بصي لازم ابان قدامكم شديد بس انا غلبان خالص
منه: غلبان اوووي اووي صح
عمر: اه اووي اوووي 😂😂😂😂
فضلو يهزرو واحمد حب اهل ياسمين وجاله مكالمه فستاذن ومشي
#منتقبه_خطفت_قلبي_بعيونها
#جاسمين_محمد
تكملة الروايه من هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق