#البارت_العاشر
عمر وهو قاعد عمال يهزر مع منه ولبني اخوات ياسمين التلفون بتاعو رن فاستاذن منهم ومشي
منه: عارفه ياياسمين انا مكنتش اعرف ان الدكتور عمر دمه خفيف كدا وبيهزر احنا اه عرفين انه بتاع بنات والكلام ده بس عمرو مهزر مع بنت في الجامعه خالص طيب اقولك حاجه انا بعتالو علي الخاص فيس من زمان ومردش عليه خالص لحد دلوقتي بصي هو احنا عمرنا مشوفنا مع بنت بس اللي بنسمعو انه بتاع بنات
ياسمين: اعملو اي بتاع بنات ولا لع هو ابن المدير بتاعي في الشغل وخلصنا
منه: طيب ياختي انا غلطانه اني بتكلم معاكي غوري اتخمدي عشان تروحي بكرا الشغل
ياسمين: عيله واطي والله غوري يلا تصبحي علي خير
منه: وانتي من اهل الخير
ياسمين بعد ما منه طلعت مسكت الفون بتاعها وفضلت تقلب علي الفيس لحد ما وهي بتقلب لقت بوست لعمر نازل علي صفحت احمد المصري دخلت علي الصفحه بتاعتو وفضلت تقلب فيها وبعدها بشوي
ياسمين: اي اللي انا بعملو ده وطلعت من الصفحه ياسمين انا اي دخلني صفحتي هوووف وقفلت الفون ونامت
عمر روح ودخل اوضته لقي ساره فيها
عمر: انتي مين سمحلك تدخلي اوضتي
ساره: فيها اي ياحبيبي مهو انا وانت لم نتجوز هعيش فيها
عمر: ده في احلامك اطلعي بر اوضتي وكان بيتكلم بصوت علي فكل اللي في البيت سمعو وطلعو يجرو علي فوق
بوسي: عمر ياحبيبي في اي
عمر:: مين سمحلها تدخل اوضتي انا قال محدش يدخل اوضتي ابدا مين قالها تدخل
بوسي: اهد طيب هي تلاقيها نسيت ودخلت وكانت عايزاك في حاجه وقالت تعملك مفاجاء
عمر: تطلع بر اوضتي واياك اشوف حد فيها تاني انتو سامعين اوضتي محدش يدخلها غيري انا اللي اطلب منه يدخل غير كدا لا
احمد: اهد طيب ياعمر حصل خير يلا ياساره تحت
عمر: حصل ولا محصلش متدخلهاش تاني واياك تنسي ماشي عشان المره الجاي مش عارفه ممكن يحصل اي ماشي
ساره بخوف: ماشي ماشي
كلهم طلعو معاد ملك
ملك: اهد ياعمر محصلش حاجه
عمر: انتي عارفه ان من ساعت مهي اختفت وانا مانع حد يدخلها لان محدش هيدخل اوضتي دي غيرها هي بس لانها ملك ليها هي وصاحب الاوضه حد غيرها لع
ملك: طيب اهد وسمعني هي خلاص اختفت ومحدش عارف اذا كانت عايشه ولا ماتت
عمر: مستحيل تكون ماتت عارفه ليه
ملك: ليه
عمر: واحنا صغيرين وعدتني انها مش هتسيبني غير لم تاخدني معاها يمكن الزمن فرقنا بس الموت مش هيفرقنا وهيرجعنا لبعض تاني وهلاقيها بس المره اللي هلاقيها فيها مستحيل اخليها تبعد عني تاني لو اي حصل
ملك: اهد طيب ولو فعلا ربنا كاتب ان انتو تلاقو بعض ويبقا في نصيب هتلاقو بعض
عمر: مكتوب وانا حاسس اني هلاقيها قريب
ملك: يارب ياروحي يلا نام ورتاح شوي عشان هتروح الشركه بكرا او الجامعه
عمر: حاضر تصبحي علي خير
ملك: وانت من اهل الخير ياروحي
بوسي: ليه دخلتي اوضته ياساره يعني كل محاول اقربك ليه تبعديه عنك
ساره: انا نفسي اعرف ليه مش حاببنا ندخل اوضته من زمان وهو مانع اي حد يدخلها
بوسي: انتي نسيتي انه مانع اي حد يدخل اوضته من ساعت ما حور اختفت
ساره: يووووو هو لسه هيفضل مستنيها هي خلاص اختفت ومحدش يعرف عنها حاجه دي مختفي من يجي اكتر من 17سنه وهي مختفي ومحدش يعرف عنهم حاجه
بوسي: معرفش وانتي طول السنين دي كلها معرفتيش تملكي حته حتي صغير من قلبه
ساره: هعمل اي طيب ده مش بيديني فرصه اقرب ليه
بوسي: فكري وتصرفي لاني مش هعرف اساعدك الفتره دي لاني هسافر
ساره: تمام
ياسمين صحت اتوضت وصلت وفتحت الدولاب بتاعها وطلعت منه صندوق صغير وقعدت علي السرير وفتحتو وطلعت صورها فيها ولد وبنت بس صغيرين
ياسمين: وحشتني اوووي يابابا نفسي اشوفك واحضنك وتقعد تحكيلي حوديد وتجبلي ورد وشوكلاته زي زمان بقا كدا مفكرتش حتي انك تدور علي وترجعني ليك
امل دخلت عليها
امل: مالك بتعيطي ليه وصورت مين دي
ياسمين: صورتي انا وعمر
امل: اي فكرك بيه
ياسمين:انا معرفتش انسا عشان افتكرو بس مش عارفه ليه جبت الصندوق وفتحتو مع اني قفله من زمان بس مش عارفه ليه وحشني جامد ياماما
امل: احنا منعرفش عنهم حاجه ولا هم يعرفو عننا حاجه وحتي مدوروش علينا طول السنين دي انسي بقا يابنتي وفكري في حياتك
ياسمين: انتي عارفه اني عمري محبيت حد ولا هقدر احب حد غيرو هو كان كل حياتي ياماما وانتي عارفه كل حاجه
امل: بجد مش هقدر اتكلم معاكي لان انتي صعبه في الموضوع ده بس حاولي تبصي لحياتك يابنتي
ياسمين: ان شاءلله هقوم البس عشان اروح الشركه
امل: ماشي قومي
عمر صحي ومتعود قبل مايفتح عيونه ويشوف صورت حوريتها بس المره دي شاف ياسمين فراح مفتح عيونه بسرعه
عمر: كيف ده يحصل كيف اشوف ياسمين مش حوريتي مستحيل انا لازم ابعد عن البنت دي لان محدش هيقدر ياخد مكان حوريتي ابدا وقام خد دش ولبس وقرر انه يتجنب ياسمين وراح الجامعه
فضلو كدا يجي اكتر من اسبوعين عمر قرر انه ميرحش الشركه خالص مدام هي هناك وهي بدات تروح وتروح بدري عشان امتحانات كانت قربت لحد ما في يوم عمر كان مروح من الجامعه وشافه واقفه بعيد علي الطريق وقرر انه يمشي بس لم لاقي اتنين شباب بيقربه منه راحلها
عمر: واقفه ليه كدا
ياسمين: سلام عليكم
عمر: اسف وعليكم السلام عامله اي
ياسمين: الحمدلله بخير انت اخبارك اي
عمر: الحمدلله تمام واقفه ليه كدا
ياسمين: كنت بجيب حاجه من هنا ومروحه بس مافيش موصلات بس انت عرفتني كيف
عمر: اممممم عادي المهم تعالي اوصلك بدل وقفتك دي
ياسمين: لا شكرا انا هروح لوحدي
عمر: بصوت عالي قولت يلا
ياسمين: بخوف من كلامه لا مش هروح وسابته ومشت
عمر نزل من العربيه ومسكها من درعها وركبها العربيه بالعافيه
#منتقبه_خطفت_قلبي_بعيونها
#جاسمين_محمد
#البارت11
عمر نزل من العربيه ومسك ياسمين من درعها وركبها العربيه
ياسمين: انت كيف تمسكني كدا ياستاذ انت
عمر: اسكتي خالص انتي مش كنتي شايفه اللي واقفين وكانو هيظايقوكي لا والاستاذه عايز تفضل واقفه واسيبها
ياسمين: وانت مالك بي
عمر: قولت اسكتي وبطلي رغي بقا صدعتيني
وصلو البيت واول ما وصلو ياسمين فتحت العربيه ونزلت بسرعه وطلعت بيتهم وهو مشي
امل: مالك ياحبيبتي فيكي اي
ياسمين: كنت واقفه مستني عربيه و.........
امل: طيب وانتي اي مزعلك بدل متشكريه انه ساعدك بتزعقيلو
ياسمين: هو زعقلي ومسكني من دراعي
امل: طيب مهو انتي لو تسمعي الكلام مكنش حصل كدا من الاول
ياسمين: يوووه انتي جي معا ليه
امل: انا جي مع الحق
ياسمين: اووف طيب انا هقوم اصلي ونام شوي
امل: هتاكلي
ياسمين: لا مش هاكل مليش نفس
امل: مالك مدايقه كدا فيكي اي احكيلي
ياسمين: وحشني جامد ومش عارف ليه كدا اول مره يحصل معايه كدا وساعات بحس لم بقرب لعمر ده بحس بيه جامد ممكن عشان اسمو زي اسمو
امل: محدش عالم ليه بتفتكري وهو معاكي عمر ده
ياسمين: ماما كلامك في مغزه في اي
امل: مافيش انا قايمه اجهز العشاء لاخواتك
ياسمين: طيب ياماما قومي
ياسمين فضلت تفكر ليه كل ما عمر تشوفه تفتكر اكتر عمر حب حياتها لحد مكررت تطلع التخريف دي من دماغه وتقوم تصلي
عمر روح البيت ودخل البيت وهو مدايق وساره كانت هناك فضلت تنادم عليه بس مردش عليها وسابها وطلع
ساره: شايفه ياطنط قله الذوق
بوسي: اهدي ياحبيتي هو تلاقي مدايق من حاجه مش شيفه عامل كيف
ساره: حاضر هدا لم اشوف اخرتها
ملك: بعد ازنك ياماما انا طالعه فوق
بوسي: روحي ياعمري
ملك طلعت ورها عمر
ملك: ممكن ادخل
عمر: ممكن تسيبيني لو مافيش حاجه
ملك: هدخل
عمر: ادخلي
ملك: مالك فيك اي
عمر: تعبت من البت اللي اسمها ياسمين دي
ملك: ياسمين ليه بس
عمر: كل مشوفها افتكر حور لا وكمان عيونها بتوها فيهم زي عيون حور والنهارده اول مره افتح عيوني ومشوفش وش حور وشوف وشها
ملك: وقعت وحبيتها
عمر: بتعصبه مللللك انا مستحيل احب حد غير حور انتي سامعها
ملك: اهد طيب انا كنت بهزر وبعدين انت تعرف مكان حور لم مش هتحب غيرها فوق بقا حور مبقتش موجود ياخوووي وانت بضيع نفسك كدا
عمر: حور موجود وهلاقيها قريب ان شاءلله بس ادعي
ملك: بدعي والله علي فكرا في حاجه عايزه اقولك عليها
عمر: في اي
ملك: ماما بتتفق مع ساره انهم يخلوك تخطبها بس مش عارفه اي خطتتهم
عمر: ده في الحلم يلا روحي وسيبيهم علي وانا هتصرف
ملك: تمام تصبح على خير
عمر: وانتي من اهل الخير
عمر فضل يفكر هيتصرف كيف مع امه وساره ومع ياسمين لحد منام
الصبح
ياسمين صحت زي كل يوم اتوضت وصليت ولبست ورايحه الشركه فلقت رساله علي الفون بتاعها من رقم غريب
الرساله: ياسمين متنزليش النهارده لاني جي عندكم وهطلب ايدك من مامتك وهتوافقي غصب عنك لان لو رفضتي مش عارفه ممكن يحصل اي في اخواتك انتي سامعه سلام
ياسمين قرات الرساله وخافت وراحت قعدت علي السرير وقررت انها متروحش الشركه وخافت علي اخواتها فافضلت مستني تشوف مين ده واي هيحصل
بليل
الباب خبط فياسمين خافت
امل: مين حضرتك
_سلام عليكم ادخل طيب
امل؛: مينفعش احنا حريم هنا بس
_متخافيش انا زي ابنك ومستحبل اعمل حاجه
امل: اتفضل
_شكرا
امل: عايز اي حضرتك
_انا جي اطلب ايد الانسه ياسمين ووانا بشتغل معاها
ياسمين: احمد انت اي جابك هنا
احمد: انا جي اطلب ايدك من مامتك
ياسمين: بس انا مش مو..
احمد: ممكن تسيبينا مع بعض دقيقه ياطنط
امل: ليه في حاجه
احمد: لا هي دقيقه بس ممكن
امل: حاضر
ياسمين: انت بتعمل اي هنا ياحمد
احمد: بصي عشان نبطل رغي هتوافقي وغصب عنك انتي سامعه ولا لا
ياسمين: ولو موافقتش اي هيحصل
احمد: يبقا الرساله هتتنفز وتشوفي هيحصل اي في اخواتك
ياسمين: هو انت
احمد: اه ف وافقي وانتي ساكته
امل: هااا يابنتي موافقه ولا لا
احمد بص لياسمين ياسمين: اه موافقه
امل: الف مبروك
احمد:طنط هو ممكن نعمل الفرح وكتب الكتاب وكله مره واحدها الخميس الجاي عشان مسافر شغل بر مصر وهتقعد كتير فكنت هتجوز واخدها معايا
امل: ميتفعش مش هنلحق نجهز حاجه
احمد: انا مش عايز حاجه غيرها هي بس
امل: بس يابني
احمد؛: مافيش بس موافقي بقا
امل: تمام هو انت مقولتليش انت ابن مين صح
احمد: انا بكون احمد محمود المصري بيكون عمي اللي ياسمين شغاله عنو
امل: سمعت كدا وسكت
احمد: في حاجه ياطنط
امل: هااا لع يابني مافيش
احمد: تمام اسيبكم بقا سلام عليكم
امل: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
ياسمين بعد ما احمد مشي دخلت اوضته وقفلت الباب وقعدت تعيط لحد ما نامت
يوم الخميس الصبح
امل: يابت قومي بقا في واحدها فرحها النهارده ونايمه لحد دلوقتي
ياسمين: انا يلا اكفي النور خليني انام
امل: لا قومي يلا
ياسمين: يوووه قايمه اهو
ياسمين قامت اتوضت وصلت وبتبص لقت الفون بتاعها بيرن
ياسمين: سلام عليكم ازيك ياملك
ملك: وعليكم السلام الحمدلله بخير انتي عامله ايه
ياسمين: اهو الحمدلله
ملك: ياسمين هتحكيلي دلوقتي ليه وافقتي علي احمد
ياسمين: عادي
ملك: وحياتي عندك لتقولي الحقيقه
ياسمين: طيب بس مش هتقولي لحد
ملك: حاضر
ياسمين: اليوم اللي هو جه فيه بعتلي رساله الصبح وهددني اني افضل في البيت ووافق عليه لام هيعمل حاجه لخواتي
ملك: يابن ال... طيب وانتي مقولتيش لبابا ليه او عمر كان ساعدك
ياسمين: قالي لو حد عرف هعمل حاجه في اخواتي
ملك: طيب ممكن اقول لحد وخلي ياساعدك
ياسمين: مينفعش انتي عارفه يعني اي بنت تتجوز بسرعه كدا ومن منطقه متوسطه لواحد غني ويجي قبل الفرح بشوي ويلغي الفرح دي تبقا مصيبه ومش هخلص من كلام الناس علي ولا اللي هيدايقو اخواتي بالكلام
ملك: اهدي طيب
ياسمين: حاضر بقولك اقفل اروح اشوف ماما
ملك: تمام روحي
ملك: كدا انت سمعت اللي حصل شوف بقا هتعمل اي
التفاعل بدا يقل ليه 🙂لو لقيت تفاعل كتير هنزل واحد تاني النهارده
#منتقبه_خطفت_قلبي_بعيونها
#جاسمين_محمد
البارت_12
ياسمين: حاضر بقولك اقفل اروح اشوف ماما
ملك: تمام روحي
ملك: كدا انت سمعت اللي حصل شوف بقا هتعمل اي
_سيبي كل حاجه علي يلا سلام
ملك: تمام ربنا يسترها سلام
ياسمين بعد مجهزت نفسها في البيت احمد طلب منها لازم تروح عند الكوافير فراحت وملك راحتلها هناك
ياسمين: ملك حبيبتي
ملك: متخافيش انا معاكي ومش هسمحلو يعملك حاجه
ياسمين: لع والنبي انسي اني قولتلك اصلا واسكتي خالص
ملك: انسا كيف انتي هبله
ياسمين: اخواتي ياملك وماما
ملك: متخافيش عليهم المهم خالصتي تجهيز
ياسمين: اه خالصت
ملك: طيب يلا نروح
ياسمين: يلا
ياسمين وملك طلعو ركبه العربيه فالعربيه كانت ماشي في طريق غير الطريق
ياسمين: انت رايح فين ياعمو السواق ده مش الطريق
ملك:ممكن يكون طريق مختصر
ياسمين: لع مش طريق خالص للمكان اللي رايحينو
_فعلا مش طريق ليه خالص
ياسمين: مين عمر
عمر: اه
ياسمين: انت السواق ليه ورايح بي فين
عمر: رايح اتجوزك ووصلنا يلا انزلو
ياسمين: مش هنزل يلا وديني عند احمد عشان هو هيكون جوزي
عمر: قولت انزلي وبطلي وش وانا اللي هكون جوزك
ياسمين: لع مستحيل يلا وديني عند احمد واخواتي
عمر: نزلها من العربيه وشاله ودخل بيها فله وكان فيها ماذون وشهود ودخل بيها ونزلها
عمر: اكتب ياعم الماذون
ياسمين: يكتب اي انا مش هتجوزك
عمر: هتتجوزيني وغصب عنك واصلا هيكون جواز علي ورق بس ولم احمد يفكه منك بعدين ابقا اطلقك
ياسمين: حتي لو علي ورق مش هينفع اتجوزك
عمر: خايفه احسن احمد ميعمل حاجه لحد من اهلك متخافيش انا مستحيل اخليه يجي جمب حد منهم يلا امضي
ياسمين: اوعدني الاول
عمر: اوف وعد يلا بقا مش فاضي
ياسمين: حاضر
الماذون: الف مبروك بقيتو زوج وزوجه
ملك: الله يبارك فيك الف مبروك ياعمور ياخووي وراحت عند ياسمين وحضنته الف مبروك ياقلبي
ياسمين: مبروك علي اي ده جواز علي ورق وفتره وهنتطلق
ملك:بصوت واطي بشطارتك ممكن تخلي حقيقي
ياسمين: مش عايزه
عمر: يلا عشان نروح نعرفهم بجوازنا
ياسمين: انت مش هتخلي يقرب من اخواتي وامي صح
عمر: مخلاص قولنا اه ووعدتك
ياسمين: طيب يلا
احمد والكل قاعدين مستنين ياسمين
احمد: لع دي اتاخرت خالص انا هروح اشوف في اي
امل: ان شاءلله خير يابني الغايب حجته معا استهد بالله انت بس واهد
ولسه بيتكلمو لاقي ياسمين وعمر وملك داخلين احمد راح عند ياسمين ولسه هيزعق
احمد: كنتي فين ده كله
عمر: كانت مع جوزها وانت مالك كانت فين
احمد: جوز مين
عمر: جوزها هي انت مش بتسمع
احمد: انت اتهبلت ولا اي دي هتكون مراتي انا
عمر: مراتك كيف وهي مراتي انا
احمد: جه يمسك ياسمين من دراعها
عمر: وقف ايدك مكانك لو ماستها هتكون اخر يوم في عمرك ياحمد
احمد: متتكلم ياعمي
احمد: بفرحه بس مش مبينها عمر انت بتقول اي
عمر: بقول انها مراتي اي مش بتسمعو
احمد: بس من ايمتا ده وكيف
عمر: من شوي وكيف عند الماذون اي الاساله دي يلا انا هطلع انا ومراتي نرتاح
احمد بص لياسمين بغضب فهي خافت ووقفت وره عمر
احمد: ان بصتلها كدا تاني هخلع عنيك انت سامع وحاجه تاني لو جيت جمب حد من اهلها هيكون قباله حد من اهلك اشطااا يابن عمي سلام
امل: قربت علي ياسمين وحضنتها الف الف مبروك ياحبيتي مالك زعلانه ليه كدا حلمك اتحققك
ياسمين: مش فاهمه
امل: فتره وافهمك كل حاجه لو معرفتيش تفهمي عشان خلاص كدا كفايه
ياسمين: متفهميني دلوقتي
امل: خلاص هانت شوي وافهمك المهم خالي بالك من نفسك
ياسمين: بعياط حاضر وانتي كمان خلي بالك من نفسك وخلي بالك من اخواتي ولو حصل حاجه رني علي علطول
امل: اهدي كدا هو احنا مسافرين بعيد عنك ده احنا يعتبر في نفس المنطقه
عمر: ويكون في نفس البيت كمان
امل: كيف مش فاهمه يابني
عمر: انتو هتقعدو هنا معانا انتي ومنه ولبني
امل: بس مش هينفع
عمر: مبسش انتو هتقعدو هنا وخلصنه يلا انا هطلع ارتاح وانتصار وريهم الاوض بتاعتهم
انتصار: حاضر يابني
عمر: بصي بقا انا اوضتي دي محدش بيدخلها خالص وانتي دخلتيها عشان بس الظروف بس هي هتفضل بنفس الطريقه دي مش هيتغير منها حاجه وانتي مش هتيجي عند حاجه مالكيش دعوه بيها انتي عليكي تنامي هنا وانا هنام علي السرير والحمام ابقا استخدميها عادي ماشي
ياسمين: ماشي طيب انا عايزه لبس عشان اغير ولا هنام بالفستان
عمر: في لبس ليكي هنا اهو غيري ولبسي براحتك في الحمام
ياسمين: طيب شكرا
عمر سابها وراح يغير البس عشان ينام
ياسمين: دخلت تغير لقت كل البس قمصان نوم وبتكشف الجسم ياسمين يالهوووي السافل اي اللي هو جايبه ده نادمت عليه وهي واقفه جو
ياسمين: عممممرررر
عمر: في اي وبطلي زعق
ياسمين: انت اللي جايب البس اللي جوه ده
عمر: لع ملك اللي جيبه
ياسمين: طيب عايز غيرو
عمر: ليه
ياسمين: انت بتهزر ده كله قمصان نوم
عمر: حسبي الله ونعم الوكيل فيكي ياملك طيب اعمل اي انا دلوقتي
ياسمين: معرفش عايز حاجه البسه
عمر: طيب استني وراح فتح الدولاب بتاعه وجاب منه بجامه بتاعتو خدي البسي دي لحد الصبح وبكرا ابقا روحي هاتي لبس انتي والمصيبه
ياسمين: طيب
ياسمين لبست البجامه وكانت كبيره اوووي البجامه عليها وكان منظرها يضحك وطلعت بر عمر اول مشافها فضل يضحك عليها
ياسمين: اول مشافته بيضحك سرحت في ضحكته انت ضحكتك حلوه اوووي
عمر: احم احم شكلك عامله زي الهبله
ياسمين: فاقت من السرحان لا والله ليه ميكنش انت اللي كبير اوووي
عمر: فين ده دانا صغنن
ياسمين: لم انت صغنن ابقا انا اي
عمر: ننه 😂😂😂😂
ياسمين: عمر مدايقنيش
عمر: 😂😂😂😂حاضر يلا ننام
ياسمين: يلا تصبح على خير
عمر: وانتي من اهل الخير
ساره: انا مستحيل اسكت علي اللي حصل النهارده بقا الجربوعه دي تتجوز عمر
بوسي: اهدي بس انا مش هسكتلها
احمد: البت دي مش هتكون لحد غيري وانا هخدها منو وهندمها علي اليوم اللي فكرت تقف قصادي فيه
ساره: لا سبهالي انا اللي هندمها
بوسي: اهدو انتو الاتنين وفكرو في خطه نعملها ونخلي يطلقها بسرعه قبل ميحصل حاجه بينهم
ساره: دي هتبقا علي جستها لو حصل حاجه
بوسي: اهدي طيب وفكرو
ساره واحمد: حاضر
#منتقبه_خطفت_قلبي_بعيونها
#جاسمين_محمد
تكملة الروايه من هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق