القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أحببت طفلتي البريئه البارت 10_11_12بقلم شهد هاني في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه

 💗💗

شكرا ي حبايبي على التفاعل الحلو ي قمرات ♥️.
البارت العاشر:
بعد مرور سنين ابرار كبرت واصبح عندها 19 سنه في كليه
 طب قسم جراحه قلب وبدلت نفس الحب لي براق بس براق
 خايف ليكون حب رد جميل ونقول عند بطلتنا جميله ابرار
 بتغني وبتقول:حاسة اني في مود رايق وجديد وبعيد عن كل
 الناس رامية الحسابات ورا ضهري بعيد ومسلِّمه للاحساس
 وده وقتي اني اخد وقت اعمل كل اللي بحبه وبس وكلام

 الناس انساه وماقولش غير انه كلام الناس انا عايزة اسيب
 نفسي واسيب الدنيا واغني محتاجة اقعد ويايا شوية
 ونتكلم عني عن فرحي اللي مستنياه عن يوم عيشته
 وماقدرش انساه احكي لنفسي الحكايات وكمان اسمع
 حكايات تانيين مني أحساس في خيالي سنين شايفاه
 محتاجة ادخل جواه امسك بايديا في ايد قلبي واتمشى
 شوية معاه اهرب لمكان جوايا بقاله سنين محتاج يتحس ده
 القلب اما بيرتاح يقدر يخلق في حياتنا حياه قطع غناها
 صوت خبط علي بابا.

ابرار:حاضر جايه.

براق:عجبك ي هانم صوتك الي طالع دا.

ابرار عيطت:ومسكت ابراق من تشرت بتاعوا قالت انت ليه
 اتغيرت معايا من ساعه م كبرت وانت متغير معايا وعايش

 في شقه وانا في شقه وبتكلمني بجفاء رغم انك عارف اني بحبك رد عليا ي براق.

براق بزعل هو مش عاوز يظلمها معاه:قال انا هخطب ي ابرار وكمان أنتي لسه صغيره وانا زي ولدك عشان الي ربيتك وقال كلام بوجع.

ابرار بصدمه:هتخطب ي براق انا مش صغيره انا في اوله كليه
 طب عارفه مشاعري اتجاهك مشاعر حب مختلفه عن مشاعر

 الأبوي وزعقت وقالت انت مش ابويا وانت مش كبير عني
 احنا م بنا 15 سنه والحب عمره م كان ب سن.

براق بزعيج:افهمي بقا انا مش بحبك فاهمه مش بحبك انا بحبك ذي بنتي بحب ابرار طفله الي كانت بتنام في حضني وهي صغيره.

ابرار بصدمه:تمام ي استاذ براق وصلت وشكرا علي المعروف الي حضرتك عملته معايا من تربيه وانك صرفت عليا وان شاء الله هحاول اديك جزء من ده وعن اذنك عاوزه انام وقفلت بابا ونزلت علي الارض وهي بتعيط بتقول مش هقدر مش هقدر وقامت لامه هدومها.

محمد:شوفت قولتلك بلاش مصدقتش واهو انت تعبان وهي تعبانه.

براق بدموع:الفكره اني خايف تكون حب مراهقه أو عشان انا راجل الي في حياتها بس او تكون بتردلي جميل.

محمد:انت الي عملت في نفسك انت زرعت الحيره في نفسك انت كونت ودتها دار الايتام قبل م تتعلق بيها بس بعد أي فوات الاوان.

براق بزعيج:انا عمري م هندم اني ربتها او حبتها وانا هحاول انا قولتلها اني هخطب وفعلاً هتقدم لي جيسيكا .

محمد:غلط في غلط وانت بقا هتعلق جيسيكا بيك وانت قلبك مع غيرك.

براق:لسه هيكمل كان صوت باب اترزع جامد.

محمد:هي ابرار نزله في حته.

براق بقلق:لا هي قالت إنها دخله التنام جري يفتح الباب.

ابرار:كانت لبست وخدته شنطه بتاعتها ورنت علي صدقتها في كليه وقالتلها ممكن تخلي بابكي يحجزلي طياره تنزل علي مصر.

نادين:ازاي ابرار انتي ماشي بجد وهتسبني لوحدي.

ابرار بحب:معدش عندي القدره اني اكون عبء عليه انا راجعه بلدي واهو انا كبرت وهقدر احافظ على نفسي ف بجد ياريت تعمليلي خدمه دي.

نادين: طبعآ كان لازم نحجز تذاكر الاول ف بابا هيبعتلك طياره خاصه هتروحي فيها وانا هاجي معاكي وقاعد معاكي فتره وامشي عشان مش ينفع اسيبك لوحدك اخاف عليكي من امجد واخوكي حازم.

ابرار ضحكت:زمنهم نسيوني اصلا مش تتعبي نفسك ي حببتي هتسيبي بلدك وهتجي مصر معايا كدا كتير.

نادين:وهي بتقلد مصرين ولا كتير ولا حاجه الصاحب جدع ميسابش صحبه وقت زنقه.

براق بصدمه:ابرار راحت فين وفضل يخبط جامد لحد م الباب اتفتح وفضل يدور عليها لحد ملاقي جواب.

محمد:افتح جواب ي براق بسرعه.

براق بصدمه:انا رايحه مصر ي براق كفايه عليك انك تتحملني اكتر واكون عبء عليك انت وخطبتك بس اعرف اني بحبك بس خلاص فات الاوان بتمنالك حياه سعيده.

حازم بحزن:اختي وحشتني أوي ي حنين ي ترا هتسمحني.

حنين بصدمه: اصلا انا مش مصدقه الي عملته في اختك انا لو مكونتش حسيت انك اتغيرت مكونتش وفقت اني اجوزك.

حازم بخوف:مسك ايد حنين وقاله اوعي تسبني ي حنين انا مش ليه غيرك انا نفسي قلاقي دكتور الي اخد اختي ويبقا معايا وانا انتقم من امجد.

امجد بشر:انت سبب في الي انا في ي دكتور ودا كله حصلي من تحت الست ابرار مسيرك تنزلي وانا هخليكي تتمني المو'ت يتبعععععععععععععععع 
#احببت_طفلتي_البريئه 
#روايه_9
#بقلمي_شهد_هاني_عبدالحافظ

البارت 11....

امجد بشر:انت سبب في الي انا في ي دكتور ودا كله حصلي

 من تحت الست ابرار مسيرك تنزلي وانا هخليكي تتمني المو'ت.


حماده صاحب امجد:هو عمل فيك اي ي باشا.


امجد:مش شايف ايدي مقطو'عه هو نزل من سنتين وخدني

 من قلب البيت وقط'ع ايدي والداني حتت علقه ورماني عند المقا'بر بالحسن الحظ ان في واحد ساعدني.


حماده بخوف:انهاري اسوس هو حصلك كدا بسببه وعاوز لسه تتحداي دا مش بعيد يشيلك من الدنيا.


امجد بعصبيه وشر:انا لازم اوصل لي ابرار عشان احرق دمه عليها ومشي وساب حماده.


حماد بخوف:ربنا يستر انا برا الموضوع.

نادين بي اعجاب:واو مصر جميله اوي فعلا مصر ام الدنيا كلها.

ابرار بحزن:بصت في شوارع وفاجأة افتكرت امجد واخوها الي حصل فيها ومسكت دموعها ب العافيه لحياه.

امجد:مين حضرتكم شكلكم اجانب عاوزين حاجه انا في خدمه.

ابرار بخوف:حست ان صوت دا سمعته قبل كدا وقالت مين حضرتك.

امجد بنظرات مقر'فه:معاكي امجد ي لهطت القشطه.

نادين:قالت اهلا عمو امجد مصر جميله اوي.

ابرار بخوف:قالت امجد انت امجد عمو شرير وفاجأة انهارت وقعت علي الارض.

نادين صوتت:وقالت ابرار.

امجد:هي مالها البت دي ومال شكلها مش غريب عليا لي لتكون بت ابرار لا لا اي الي هايجبها لوحدها وجاي لسه يشلها.

كان حازم:نزل شالها وقال في اي ي نسه.

نادين بعياط:عمو امجد الي وراك دا جاي يسلم علي ابرار فاجأة وقعت من طولها باين خافت من شكله.

حازم ضحك:علي برائتها ولف لي امجد وبصله بقر'ف وقال وسع ي عمو.

امجد بعصبيه:انا لازم اعرف حكايه البنات دي انا هوريك ي حازم انت واختك ودكتور.

براق بصدمه:مشيت ي محمد مشيت وقع علي الارض بضعف وقال بعدت عني ي محمد.

محمد بحزن:علي حال صديقه قال قوم هنلقيها احنا بقلنا اكتر من الساعه وانت علي الحال دا.

براق:متأكد هنلاقيها وقام ويلا بسرعه لازم ننزل نشوفها في شوار امريكا.

محمد: ماشي يلا.

براق ومحمد:فضلوا يدوروا مش لاقينها فص ملح وداب.

جه لمحمد تليفون:الانسه ابرار نزلت مصر.

محمد بصدمه:ابرار نزلت مصر ي براق.

براق:نزلت عليه صدمه وقال امجد هي ازاي تنزل مصر هي مش عارفه انا عملت في اي وقال بسرعه ي محمد احجز طياره خاصه لازم نلقيها.

عند حنين:فتحت الباب اتصدمت من حازم وهو شايل بنت علي كتفه وجمبوا نادين.

حازم:مالك ي وليه واقفه كدا لي عديني عشان اخش.

حنين:اها ي بجح ي خاين داخل عليا ب تنين دي اخره العشره.

حازم بضحك:زقها وقال هو انا قدر وانا معايا الحنين كله وقال وسعي بس وانا هفهمك.

نادين بضحك:بصت لحنين وقالت انتي اكتير مهضومه حبيتك.

حنين بمرح:عارفه ي اختشي عارفه تعالي اتفضلي.

حازم:حط ابرار علي الكنبه وبص ليها وقال حاسس اني اعرفك وقلبي وجعني عليكي اوي لما شوفتك ب الحال دا.

حنين:واققه مربعه ايدها وقالت واي كمان ي حنين.

حازم بحزن:شبه ابرار اختي اوي.

نادين بصدمه:قالت بهمس ابرار يتبعععععععع 

#احببت_طفلتي_البريئه 

#روايه_11

#بقلمي_شهد_هاني_عبدالحافظ



شكرا على التفاعل الحلو ي قمرات ♥️

البارت 12...

حازم بحزن:شبه ابرار اختي اوي.

نادين بصدمه:قالت بهمس ابرار.

حنين بحب:ربنا يقرب البعيد ي حبيبي وتسامحك.

حازم:يارب ي حببتي المهم حطي حاجه لي الانسه تاكلها باين عليهم جايه من سفر .

نادين بصدمه وخوف:بتفكر أن ممكن لو حازم عرف انها اخوته يدها لي امجد التاني ف قالت بذكاء انا مش هعرفها هو مين اها انا لازم احفظ علي صدقتي.

حازم وحنين:واقفين قدام نادين بيضحكوا بيقولوا هي بتكلم نفسها ولا اي.

نادين:هااااا انا معاكوا اهو بس انا مش جعانه هاكل لما إبر..لما صدقتي تصحا.

حازم بشك:هي اسمها اي.

نادين:اسمها نادين اها اسمها نادين.

حازم:هو انتي تعبانه أو فيكي حاجه مالك خايفه لي.

نادين:هاا ابدا انا اسمي جيسكا.

حازم:تمام جيسكا اتفضلي لما تفوق نديني أو نادي حنين مراتي.

نادين براحه: تمام ماشي.

براق:نزل مصر واول حاجه عملها راح علي بيت ابرار الاقديم لاقي مقفول من سنين الخوف دب في قلبوا وقال ي ترا انتي فين ي ابرار ي حببتي .

محمد بخوف:ي ترا امجد عرفها وخدها ولا اي.

براق بخوف:لالا اكيد هيعرفها ازاي دي اخر مره شافها كانت عندها 8سنين .

محمد:الاحتياط واجب عشان ابرار متغيرتش كتير.

براق بخوف:مش استنا كلام محمد وجري بسرعه علي بيت امجد مخبطش لا كسروا ودخل وقال بعصبيه فين ابرار ي كل*ب.

امجد بخوف:انت مين انت ي جدع عشان تخش كدا وانا هشوف ابرار فين وهي معاك ي دكتور.

براق بعصبيه:ابرار فين مش تستهبل عليا عشان ايدك التانيه مش توحشك.

امجد بخوف:ولله ي ساعه دكتور م اعرف ولا شوفتها حتي صدقني.

براق بعصبيه:رماه علي الارض وقال هتكون نهيتك علي ايدي لو عرفت انك ورا الموضوع وخد محمد ومشي وهو تايهه مش عارف ي عمل اي.

امجد:ابرار هي سابته وراحت فين وفاجأة ضحك بفرحه وقال ايوا هي البت الي سمعت اسمي وقعت لا دي حلاوة وبص بخبث وقال نعرف انتقم كويس انا لازم احاصر بيت حازم.

ابرار:بخوف حضنت نادين وقالت براق براق عمو شرير قط*ع هدومي الحقني انا مقتلتش.

نادين بحب:فوقي خلاص بعدنا ي قلبي عن امجد فوقي يلا عشان لازم نمشي من هنا.

ابرار:فاقت وقالت هو فين ي نادين وانا فين بيت مين دا وفاجأة دخل.

حازم :وقال حمدلله علي سلامتك ي انسه.

ابرار:الله يسلم حضرتك بس انا حاسه اني شوفتك قبل كدا.

حنين بغيره:وهتشوفي جوزي منين المهم دي عينك ولا لنسزيز.

ابرار بضحك:كل البيت ضحك علي ضحكتها تلقائي وقالت عيني ولله عيني لونها زرقا زي لون عين بابا الله يرحمه.

حازم بتلقائية:وانا ابويا واختي كان عيونهم لنهم زرقا وانا عيني بني زي امي.

ابرار بصدمه:دموعها نزلت وقامت وقربت منوا وكل واقف بيقولوا مالها.

نادين بخوف:بتشد ابرار بتقول بلاش.

ابرار:صرخت صرخه وزقت حازم علي الارض وقالت روح ي شيخ منك لله انت اخ انت انت دمرتني بعتني عشان الفلوس خلتني اشوف الحنان مع الناس غريبه تعرف خلتني شفقه عند كل الناس وصرخت بصوتها كله وقالت روح منك لله يارب تموت وانت وامجد انتوا سبب جزء من حزني الي عمري م هنسا وجريت بسرعه فتحت بابا شقه جريت قبل م يلحقها.

نادين:جريت وراها بسرعه وهي بتعيط علي حال صديقتها.

حازم:واقف مصدوم وقالت ابرار صغيره الي عندها 8سنين كانت بين ايديا فاجأة قال امجد لو عرف أن هي ونزل بسرعه وقال ابرار في خطر.

حنين بحزن:لا حول ولا قوه الا بالله البت قطعت في قلبه لي كدا بس ي حازم.

نادين وحازم:نزلوا ورا ابرار ولسه رايحين ليها كانت ابرار اتخيتبععععععععععععع.

#احببت_طفلتي_البريئه 

#روايه_12

#بقلمي_شهد_هاني_عبدالحافظ


تكملة الروايه من هنااااااا 
 

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق
  1. جميلة جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا

    ردحذف

إرسال تعليق

التنقل السريع