القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أحببت طفلتي البريئه البارت السابع والثامن والتاسع بقلم شهد هاني في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه



البارت السابع.......


براق:منامش طول اليوم وقاعد يتأمل ابرار وقال ي ترا ي


 ابرار حصلك اي خايف لا يكون شاكي في محله بس انا عمري


 م اخليكي تحسي الاحساس دا.


ابرار: قامت مفزوعه هي بتقول انا مش موته لالالالالالالا هو

 كان عمو عاوز يقط'ع هد'ومي وفضلت تعيط وتقول مش

 عاوزة اروح السجن.


براق قام بسرعه:وشال أبرار علي رجله وقال بس اهدي


 خلاص محدش هيقرب ليكي ومش هتدخلي السجن عشان


 انتي مش عملتي حاجه بس اهدي انا معاكي ومش هسيبك


 وهنسافر النهارده ومش هتشوفي حد منهم التاني.


ابرار:هديت وقالت بس انا عمري م هقدر انسا الي حصل ي


 بابا انت متخيل اني عمري م عرفت امسك سك'ينه عشان


 ققطع بيها حاجه ف انا دلوقتي مو'ت شخص انت مصدق


 وفضلت تعيط.


براق بحب:خدها في حضنوا جامد وقال مين قالك انوا ما'ت


 هو عايش رجالته لحقوا وكمان احنا هنمشي ونسيب البلد دي


 كلها.


ابرار:رفعت راسها وقالت بجد هنمشي من هنا.


براق:اها ي حببتي يلا قومي كدا عشان نجهز.


ابرار:قامت وبصت علي هدومها لقتها متغيره ف بصت لي

 براق بكسوف وقالت احم هو لبس الي عليه دا اتلبس ازاي ي

 بابا.


براق بضحك: جارت زين جت وغيرت ليكي متقلقيش ي عني.


أبرار بكسوف:قالت بطفوله من قالك اثلا اني مكثوفه انا مش


 مكثوفه خالث انا هخش بقا اغير عشان نمشي من هنا

 بسرعه.


براق:متخافيش من اي حاجه طول م انا موجود ومعاكي ي

 ابرار.


ابرار:حاضر.

زين:صحي وقال جهزت كل حاجه ي صاحبي المهم مش

 تطول هناك انت عارف اني مليش حد غيرك.


براق بحب اخوي:ان شاء الله مش هطول لو طوله ابقا تعالي

 انت منتا عارف بابا الله يرحمه سابلي شركاته في امريكا

 وابن عمي بيدرها ف هروح هناك اشوف الدنيا وانت هنا خلي

 بالك من المستشفي.


زين:من عيوني ي صاحبي متقلقش المهم خلي بالك من

 نفسك وبي ابرار وطمني عليكوا.


ولسه براق هيرد علي زين كانت ابرار طلعت وقالت بابا.


براق وزين:بيلفوا شافوا طفله في هيئة ملاك وقالوا مشاء الله


 اي جمال دا.


ابرار:شعرها اصفر وطويل كانت فرد ولابسه فستان وصندل

 وكانت جميله خالث.


براق:قال اي جمال دا ي برار امريكا هتغير منك.


ابرار:هتغير مني انا دول هناك صواريخ مصر العربيه دا انا


 خايفه انك تشقط من هناك وتجوز وتجبلي مرات اب ههههه.


زين ضحك:وقال أنا لازم اخلي مراتي المستقبليه تتوحم


 عليكي عشان تجيب زي سكرك دا.


ابرار وهي بتقلده: انا لازم اخلي مراتي المستقبليه تتوحم


 وتجيب زي سكرك دا وراحت قايله هو اي اصله دا ي عمو


 الجدع انا مفيش من ابرار اتنين.


براق بضحك:لسانك دا بدوا يتشال مش معقول طفله عندها


 8السنين وبالفظاعه دي.


ابرار بحزن:الي عاشت الي عشتوا ليها تعيش في سن مش


 سنها وقالت يلا عشان نمشي.


زين:نزل علي رجليه وقال تعرفي ي ابرار انتي خدتي قلبنا


 كلنا وانا موجود مع براق لو احتجتي اي حاجه.


ابرار بضحك:ونبي ي ابو عين زرقه انت الي اخدت قلبي مش


 عارفه اي الحظ دا مش كونت اكون كبيره شويه.


براق بغيره:عيب الي بتقولي دا ي ابرار يلا عشان نلحق طياره.


ابرار: ي الهووووتي سلام ي زينو الراجل اتحول ومشيت مع

 براق وحطت ايدها في ايده.


براق:بصلها وسرح وقال اي الي انا بفكر في دا دي طفله اكيد

 مشاعري اتجاهه حب ابوي ولا يووووه بقا.


وصلوا طياره ابرار خايفه تركب تقول لا ونبي بلاش


 تعالي  ناخذها مواصلات احسن.


براق بضحك:مش قادر هنروح امريكا مواصلات بصي


 هشيلك وانتي غمضي عينك ومش هتحسي بحاجة.


ابرار:استعينا بالشقة بالله يلا.


براق:شال ابرار وطلع بيها وقال فتحي عينك وصلنا


 وقاعدنا كمان علي كرسي هههههه.


ابرار:بصت لطياره بذهول وقالت واو دي اجمل من البيت


 الي عايشه في.


براق:هموت ي خريبتك ههههههههههه يلا قعدي بقا عشان


 مشوارنا طويل.


ابرار:قاعدت وبتغني وبتقول 


طيري طيري يا عصفورة .. نادين


طيري طيري يا عصفورة .. انا متلك حلوة صغيورة


بركض فوق حفاف الزهر..حجر عا ميات النهر


وبخبى بشعرى بشورة


طيرى ..طيرى.. طيرى ..طيرى


طيرى ..طيرى.. طيرى ..طيرى


طيرى ..طيـــــرى ..


يا عصفووورة


بيتك يا عصفورة وين ..ما بشوفك غير بتطيرى


ما عندك غير جناحين..حاكينا كلمة صغيرة


ولو سألونا منقلون..ماحاكيتنا العصفورة


طيرى ..طيرى.. طيرى ..طيرى


طيرى ..طيرى.. طيرى ..طيرى


طيرى ..طيـــــرى ..


يا عصفووورة


انتى وكل الأهل صحاب..تحكى شو ما عملنا


لعبنا درسنا بكتاب ..واتشيطنا وأكلنا


وما شوفناكى وشوفتينا..كيف عرفتى يا عصفورة


طيرى ..طيرى.. طيرى ..طيرى


طيرى ..طيرى.. طيرى ..طيرى


طيرى ..طيـــــرى .

.

يا عصفووورة


خبيناكى بقلب الدفتر ..صورة صغيرة عا ورقة


انتى الحرية الـ عم تكبر..بلادك ها السما الزرقا


والسما كبيرة وبعيدة ..وحدا وجوانح عصفورة


طيرى ..طيرى.. طيرى ..طيرى


طيرى ..طيرى.. طيرى ..طيرى


طيرى ..طيـــــرى ..


يا عصفووره وقالت بصوتها كله في طياره انا ال عصفوره


 الحره الي هطير وهحارب المجتمع وهحارب اخويا وبكرا


 ابقا حاجه كبيره وهو يتمنى يرجع الايام ويحافظ عليا


 بس هيكون فات الاوان فات الاوان.


الكل في الطياره سقفه ليها وعلي صوتها الجميل مع انها


 مغنيه اغنيه طفوليه.


براق:الله الله اي صوت جميل دا ياهاااا بقا لو حفظ اغنيه


 بتوع الناس القديمه.


ابرار: كونت حافظه بس بنسا وبحسن حظها كان مغني


 موجوده في الطياره وراح عند ابرار وبراق.


المغني:احم ي استاذ دي بنت حضرتك انا المغني ومترجم


 الاغاني بالغه الاجنبيه واتشرف اني اخد بنت حضرتك


 من ضمن المواهب.


ابرار بفرحه وصدمه:قالت أنا يتبععععععععععععععععععع.


#احببت_طفلتي_البريئه 

#روايه_7



البارت التامن.....(شكرا ي حبايبي على تفاعل القمر دا 🦋🤍)


حازم: راح المستشفي لي امجد ودخل مسكه من هدومه وقال فين اختي انت عملت فيها رد ي كلب.


امجد:عمل اشاره بأيديه وقال امسكوا عشان مش قادر.

رجاله:بتاعت امجد كتفت حازم.


حازم بعصبية:سبوني عشان مش انادي علي الامن الي في المستشفي.


امجد ضحك:وقال ضحكتني ي زوما هههههه اه نخش في الموضوع كونت بتقول اختك مش اختك هي مين دي.


حازم:انت لحقت تنسا ولا اي اختي ابرار.


امجد ضحك جامد:وقال الي بعتها عشان الفلوس بتقول عليها اختك ضحكتني ولله وقال بصوت عالي انت ملكش حاجه عندي يالا.


حازم بعصبيه:فين اختي عملت فيها اي.


امجد:هو انا لسه هعمل ي مغفل انا عملت وعشان عجبتني كونت عاوزه اجرب التاني.


حازم بصدمه:انت....انت..انت ..عملت اي في ابرار.


امجد بسخريه:اختص""بتها ي حازم وكونت هعمل كدا التاني بس اختك طلعت شرسه وهي سبب اني نايم في المستشفي.


حازم بصدمه:ي حق'ير دا انا كونت بأمن ليك علي بيتي.

امجد:وه وه بيتك واختك الي انت اصلا كونت رميها في شوارع الي كونت بتحطلها منوم في العصير وانا كونت اغفلك واديك جرعه زياده ف تنام وانا ...


حازم بزعيج:متكملش متكملش وربنا لوريك واجيب حق اختي منك ومشي حازم بعد فوات الاوان.


المغني:احم ي استاذ دي بنت حضرتك انا المغني ولسن ومترجم الاغاني بالغه الاجنبيه واتشرف اني اخد بنت حضرتك من ضمن المواهب.


ابرار بفرحه:انا من ضمن مواهب.


ولسن:بطبع انتي عندك موهبه وصوتك جميل جدا انا بس عاوز الموافقه بتاعت ولدك.


براق: بص لابرار وشاف فرحتها وقال موافق بس انا رايح علي امريكا.


ولسن:وانا كمان رايح امريكا وطلع كارت بتاعه وقال اتفضل وبإذن الله الحفله الاسبوع القادم بس قبليها لازم البنوته تدرب على طبقات صوت.


براق:تمام ماشي اتشرفت بحضرتك.


ولسن:انا الي اتشرفت بحضرتك بي نجمتنا ومشي قعد علي كرسي.


ابرار بفرحه:قامت حضنت براق جامد وقالت بحبكككككككك جدا ي احلا بابا واحلا دكتور.


براق بحب:احم وانا كمان بحبك اوي ي ابرار وعمري م هسيبك .


وصلوا علي ارض امريكا وكانت ابرار فرحانه من منظر المكان والناس جديده.


عند حازم:قاعد لوحده في البيت بين اربع حطان ماسك راسه من صداع بيدور علي جر'عه من المخدر''ات مش لايق وعمال يزعج ويكسر لحد م وقع من طوله علي الارض.


براق:خد ابرار علي شركه بتاعته شركات زيني .


ابرار:واو بجد هي دي شركتك لوحدك .


براق:اه بابا سبهالي ربنا يرحمه قبل م يموت ومسك ابن عمي شركه هنا عشان انا بحب مجالي مجال طب.


ابرار:تمتمت وبتقول في حد يكون عنده شركه زي دي ويسبها ويروح يعالج مجانين يحسرك ي براق.


براق:بيقرب عشان يسمع هي بتقول اي ومش فاهم هي بتقول اي.


ابرار:قالت يلا ي بابا دخلني شركه خليني انحسر اكتر منا محسوره.


براق بضحك:انتي عندك كام سنه وبكل صدق.


ابرار:انا عايش من زمان انت بتحب حد.


براق سرحان: بحب ابرار.


ابرار:منا عارفه انك بتحبني دي اغنيه انت المفروض تقولي تقولي نسيت صراحه وضحكت.


براق بضحك:نسيتي ربنا علي ظالم والمفتري ي مجنونه.


ابرار:ربنا يسمحك ومشيت بتكبر وقالت امشي ي بني ادم انت ورايا ومسكلي شنطه عشان ورايا اجتماع مهم خصوص انفجار ابرار من ضحك.


براق:ضحك جامد وقال هبتي راحت في شركه.


وفعلاً دخلوا علي شركه وابرار كانت مبهوره ب منظر الشركه ومش مصدقه انها واقفه في مكان بالجمال دا.


براق: دخل وقال صباح الحلويات ي اخويا.


محمد بحب:قال براق جيت امتا وقام خده بالحضن وقال  وحشتني ي صاحبي.


براق بحب:انت الي وحشني اكتر ولله حققك عليا انت عارف شغل.


ابرار: معلش يا عمو اصله كان مشغول مع المجانين وعملت حركه بايدها وهي بتتريق علي حركات مجانين.


محمد بضحك:ياختي علي العسل مين دي ي براق.


براق: احم دي دنيتي.


محمد:هو دنيتك اوعااا يلا تكون اجوزت ودي بنتك بس ازاي باردوا دي شكلها عشر 8سنين هتلحق.


براق:هبقا احكيلك المهم شغل عامل اي معاك.


محمد: الحمدلله استنا اطلعلك كل الاوراق بتاعت شركه.

براق:عاوزني ازعل منك صح انت اهب'ل انت اخويا ي محمد.


محمد:اسف ي عمنا .


ابرار:طلعت تتفرج علي شركه وكانت مبهوره وماشيه وبتكلم نفسها كأنها هي مديره شغل ف دخلت مكتب كان فاضي وعلي مكتب مناديل وفيها دم وسكينه وقفت وافتكرت امجد وسكينه ودم وفضلت تصوت وتعيط وتقول سبني ي عمو ي شرير ابعد عني ابعد عني أنا مش موتك انا انا وقعت من طولها.


براق:سمع صوت صوتها جري بسرعه وقال ابرار انتي فين ودخل لاقها وقعه علي الارض وجوا المكتب.


طلع صاحب المكتب باسم من الحمام وقال في اي حصل اي.


محمد: مال ايدك ي باسم ودم دا بيعمل اي علي منديل.


باسم:كونت بقطع تفاحه عشان افطر عورت ايدي من غير قصد.


براق بخوف:شال ابرار وقال لمحمد كلم حد من الجرد يجي معايا عشان مش هعرف اسوق.


باسم:في اي ي جماعه براق جه ومين دي.


محمد:لما اجي هفهمك سلام.


باسم: قال المهم تفاحه وقعد علي كرسي وبيقول تعالي ي تفاحه عشان انا هتمحرش بيكي النهارده يتبععععععععع 


#احببت_طفلتي_البريئه 

#روايه_8


البارت التاسع....(شكرا على التفاعل الحلو ي قمرات ♥️)


حازم بتعب:حاول يقوم من علي الارض لحد م قام وفتح باب الشقه وقال حد يساعدني بموت روحي بتطلع.


بنت طالعه علي سلم اسمها حنين:جريت بسرعه وقالت مال حضرتك في اي.


حازم:مش قادر تعبان الحقني انا لازم اوصل لدكتور عشان اختي وحقها وقع من طوله.


حنين:ي استاذ اعمل اي دلوقتي ونادت الجران ونزله في العربيه وحنين خدته ودته المستشفي.


عند براق:شايل ابرار وحطها في العربيه وطلع بيها علي الاقصر بتاعه ومحمد كان معاه.


محمد:هي مالها ي براق البنت دي عندها انهيار عصبي.


براق بحزن:هحكيلك وحكاله كل حاجه والي حصل لابرار بس مقلش علي شكه انها ممكن تكون مغتص"به .


محمد: لا حول ولا قوه الا بالله احنا اصبحنا في اسوء عصر بنمر فيه وانت هتعمل اي.


براق بحزن:علي قد م قدر بحاول اسعدها واختها وجينا هنا وكمان وراها حفله بكره ضمن المواهب ف مش عارف اعمل اي انا الي عاوز اعمله قق'تل الي اسمه امجد دا.


محمد:اهدي كدا بردوا البنت دي انت هتربيها ازاي وانت ليك حياتك مع الوقت وهتحب.


براق:انا قولتلك أن ابرار هي دنيتي هي حياتي زما ما ضحيت بالبلد بتاعتي وجيت هنا عشانها هضحي التاني بردوا عشانها.


محمد:اوعا تكون حبتها اوعاا دي عيله صغير انت عارف انك اكبر منها 15 بحالهم انت فاهم.


براق بحزن:هي زي بنتي مفيش الي انت بتفكر في انا عليه بس اوصلها لبر الامان وانا عرفت انها نفسها تكون دكتوره قلب وانا معاها ان شاء الله لحياه م هي تختار عاوزه اي.


محمد:هتختارك انت عشان تردلك جميل ي براق انت فاهم وهتكون كدا انت ظلمتها معاك هتردلك الحاجه بحاجه وديها دار ايتام ولسه هيكمل.


براق:زعج وقال انت اتهبلت ولا اي ابرار مش هتروح في حته ابرار مش هتفارق حضني لما تيجي وقتها يبقا ربنا يحلها انت فاهم وراح باصص لابرار وخدها فيحضني واتنهد تنهيده طويله اوي.


محمد:الي تشوفوا ي صاحبي المهم تكون بخير وقلبك مش يوجعك علي فراق.


براق:احنا وصلنا ي محمد ونزل وشال ابرار وطلع.


محمد:انا ماشي ي براق عشان كلامي واضح انه زعلك.


براق:طلع لي ابرار وحطها علي سرير وحاول يفوقها وجاب كوبايه عصير برتقال.


ابرار:,فاقت بتقول انا فين في ثانيه كانت حضنت ابرار وعيطت وقالت ونبي خليك جمبي انا خايفه اوي اوي مش قادره اتعايش انا لما شوفت د'م وسكي'نه افتكرت الي مقدرتش انسا وحضنت براق جامد وقالت انت بي الي مش بخاف منه عشان انت بابا وعمو وكل حاجه في حياتي.


براق:حضن ابرار ودمعه نزلت منه وقال اهدي بكره هتنسي وانا معاكي احنا عاوزين نشد حالنا  عشان اشوفك احلا دكتوره قلب وكمان حفلتك بكره وعاوزك تكسبي.


ابرار:ثح ثح وقامت مسحت دموعها بسرعه وقالت يارب اكسب بكره يارب.


براق:هتغني اي بكره.


أبرار بتفكير: مفاجأة ي براق.


براق:اي دا قولتي اسمي حاف.


ابرار:صراحه انت شكلك صغنن ف لو قولت بابا الناس هتكلم كتير ف قدام الناس انت خالي.


براق:مشاء الله علي تفكيرك موافق.


دكتور:المريض مد'من ولازم يتحجز في المصحه دا لو كان لوحده كان ممكن كان ما'ت بسبب التنفس.


حنين بصدمه:مد'من وقالت اعمل الي شايفه ي دكتور وانا موجوده مش هسيبه.


دكتور:حضرتك مراته ولا اخته.


حنين:لا انا جارته الجديده في البيت وشوفته علي الحال دا ف جبته هنا وهو بيقول دكتور ولي اخ ولسه هتكمل.


حازم:بيقول ابرار انا اسفه ي حببتي ي ابرار انا عاوز ابرار.

حنين:اه اخته ابرار وانا مش عارفه هي فين ولا مين دي ف انا هكون معاه.


دكتور:افتكرت ابرار دي اخوها جمبها المستشفى الي جنبنا بتاعت دكتور براق ودكتور ابراق خدها وسافر باين.


حنين بصدمه:دي مستشفي امراض النفسيه.


عند ابرار لبست فستان جميل جدا من الون الوردي ورفعت شعرها ديل حصان وكانت جميله اوي.


براق:طالع وبيربط الكرافته بيقول هااا ي ابرار جهزتي.

ابرار:اها اي رائيك.


براق :بيرفع عينه وقال مشاء الله اي جمال دا انا علي كدا هلبسك النقاب.


ابرار:نقاب يلا بقا عشان عاوزه اروح علي معاد.


براق:حاضر ي باشا اومرك مطاعه ومسك ايد ابرار وراحه علي حفله بظبط.


ولسن:طلع علي الاستاد وقال معانا الطفله ابرار.


ابرار بخوف:بابا انا خايفه انا هغني قدام الناس دي كلها.


براق:متخافيش انا معاكي غن ي وكأنك لوحدك علي مسرح.


ابرار:حاضر وطلعت علي المسرح ومسكت المايك وبصت لبراق وقالت الاغنيه دي بهديها لا ابويا واخويا وكل حاجه لانه سبب اني اكون هنا.


براق اتصدم:وقام وقف .


ابرار قالت:ولا اي كلمة حب اتقالت في يوم ما بين اثنين

تسوى حلاوة كلمه منك قلتها لي


عيد قلت ايه كدا تاني وثالث .. انا قلبي كله حنين

ولا يطفي ناره حبيبي غير لو عدتها لي ..


عارف بتعمل بيه ايه كلمة حبيبي

زي اللي اول مره بيحس بأمان


خليك معاي .. خليك معاي يا حبيبي مهما كان


خليك معاي .. يا حلم عمري اللي بخيالي من زمان ونزلت وهي


 بتغني مسكت ايد براق وعيطت وقالت دا الي احتواني لما اخويا


 رماني دا الشي شوفت معاها حنان دنيا كلها دا الي وخدني عشان


 يربني واتقا ربنا فيا ف بقول خليك معايا ي احلا بابا براق في دنيا.


ونقول مع مرور سنين مع الاحداث الي هتبدء ي ترا ابرار هتعرف


 انها مخت*صبه هتنجح وهتحب براق ويترا امجد هيبقا كابوس


 في حياة ابرار،وحازم هيحب حنين هيجيب حق اخته هنشوف دا كله البارت الجاي يتبعععععععععععع.

#احببت_طفلتي_البريئه 

#روايه_9

#بقلمي_شهد_هاني_عبدالحافظ

تكملة الروايه من هنااااااا 



 

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع