القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أحببت زين الصعيد البارت الرابع عشر 14بقلم فرح في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه

احببت زين الصعيد

البارت 14 

الكاتبه فرح ♥♥🫂

عدت امتحانات فرح و رجعو البلد تاني

ريم جريت حضنت فرح: وحشتيني قوي قوي في حاجات كتير عايزه احكيهالك 

فرح: و انتي كمان والله و في عندي حاجات برضو احكيها بس نرتاحو انزلك يا معلم 

ريم بضحك: حلو قوي 

و بعد السلامات بقا طلعو فوق 

فرح اترمت علي السرير: ياني تعبت مش قادره والله 

زين: والله ولا انا عايز انام تعالي نغير و ننام قبل ما يخبطو 

فرح بضحك: حاضر 

و غيرو و زين حضنها و نامو 

جه الليل فرح قامت و قعدت تهزه  

زين: عايزه ايه يا بت سبيني انام 

فرح:احنا بقالنا كتير نايمين قوم ننزلو 

زين: ننزلو الصبح 

فرح: زين انا جعانه مش هتنزل سيبني انزل اكل انا 

زين بصلها و قام دخل الحمام 

خلصو و نزلو اخواته حضنوه 

زين: حمدلله علي السلامه يا حبايبي

اخوه حمزه: الله يسلمك ياخوي اذيك يا مرت اخوي 

فرح ابتسمت: الحمدلله 

اخوه التاني مالك: تعالي بره في كلام عايزك فيه.

زين بصلها: روحي اوضة ريم 

فرح: حاضر وراحت خبطت و دخلت 

ريم: تعالي تنامي جنبي هنا بقا خليني اقولك 

فرح نامت جنبها: هاا ي ستي قولي

ريم حكتلها اللي حصل  

فرح بقلق: ريم انتي متاكده من مصطفي ده اصل بصراحه امه و اخته قاطعتها ريم: والله هو كويس و انا بحبه و هو قال لما زين يرجع هيطلب ايدي 

فرح بسعاده:ماشي ي حبيبي ربنا يفرحك يارب 

ريم: يلا احكيلي 

فرح حكتلها اللي حصل معاها 

فرح: بت انا شامه ريحة فسيخ 

ريم: هي فين دي والله نفسي فيه 

فرح: اخوكي قالي لما نرجع هيخليني اكله هنا بصي هرن عليه ييجي و اقوله 

فرح رنت عليه و هو راح ليها قربت منه و حاوطت رقبته 

فرح بدلع: بقولك يا زيزو 

زين: نعم يا قلبه  و بعدين خد باله ان ريم قاعده احم في اي

فرح: عايزه فسيخ 

زين: برضو 

ريم: ياخوي دي بتتوحم لازم تاكله 

زين: تمام هجيب بس تاكلوه في الجنينه بره 

فرح و ريم بفرحه: اشطااا يلا بسرعه 

زين طلب ليهم فسيخ و خدوه و طلعو الجنينه 

حمزه بقرف: ايه الريحه دي مين جاب فسيخ 

زين: انا يا حبيب اخوك 

حمزه: انت ازاي انت  مبتكلوش و محدش فينا بياكله 

زين: مراتي و اختك 

حمزه: اه قولتلي 

و قعدو يتكلمو و فرح و ريم نازلين علي الفسيخ 

زين راح عندهم و بص بقرف عليهم: فرح كفايه كده غلط عليكي 

فرح وهي ماسكه الفسيخ: اخر واحده بس 

زين بزعيق: قوومووو 

الاتنين اتخضو و سابو الاكل و جريو 

فرح طلعت من الحمام بتبص في المرايا لقت وشها منفوخ 

فرح بصدمه: ايه ده انا وشي عمل كده ليه انا نفخت ليه قعدت تعيط (جماعه احنا ك نسوان اساسا نكديين جدا) 

زين كان داخل لقاها بتعيط جري عليها  : في ايه 

رفعت وشها و هو بصلها شويه و قعد يضحك علي شكلها 

زين بضحك: مش قادر مش قادر 

فرح عيطت: زين وشي منفوخ صح منفوخ اوي 

زين قرب منها و قال بجديه: قولتلك متكليش كتير يا فرح مش بتسمعي الكلام 

فرح بدموع: كان كان نفسى فيه يا زين اعمل ايه يعني 

زين حضنها: طيب اطلبلك الدكتوره 

فرح: لا هنام 

زين خدها في حضنه و نامو 

تاني يوم زين فاق قبلها و مرضاش يصحيها نزل و سابها نايمه 

جدته بحده: زين تعالي عايزاك 

زين راحلها و قعد ف قالت: هي مرتك منزلتش معاك ليه 

زين:تعبانه والله و سبتها تنام 

جدته: انت مدلع مرتك قوي و انا ميعجبنيش الحال ده 

زين خد نفس: ستي لو سمحتي دي مراتي انا و هي حامل و في الشهور الاولي 

جدته بحده: كلنا كنا حوامل مرتك تنزل كل يوم زييها زي نسوان عمامك سامع هي علي رجليه نقش الحنه 

زين: تمام و قام مش قدمها و طلع بره بغضب

فرح صحت بتعب ملقتش زين جنبها: هو راح فين رنت عليه مردش قامت لبست و نزلت سالت كله محدش عارف جه الليل و هو مجاش و امه و فرح و ريم مستنينه بره

حمزه دخل: مالكم قاعدين هنا ليه 

سميحه: اخوك مرجعش و مرته قلقانه شوفو اكده 

حمزه: حاضر و رن عليه كتير مردش برضو 

شويه و لقوه جاي فرح جريت عليه: انت كنت فين انا رنيت عليك كتير 

زين: كنت في الشغل و التليفون صامت والله 

سميحه: خد مرتك و اطلع و لينا كلام الصبح 

زين خدها و طلع 

فرح بغضب: انت كنت فين يا استاذ مش سائل في الكلب*ه اللي متجوزها لا و كمان مبترودش 

زين بحده: قولتلك مسمعتش ايه مبتفهميش 

فرح: مبفهمش تمام و سابته و دخلت الحمام 

طلعت و راحت نامت علي الكنبه و هو خلص و شالها  و نام علي السرير 

زين: بلاش شغل عيال احنا متخانقين بس متنميش بعيد عني سامعه و دي اخر مره هقولهالك الباب خبط 

مصطفي: احم زين معلش انا عايزك

زين: مينفعش بكره يا مصطفي 

مصطفي: لو سمحت يا زين 

زين قام لبس و نزل معاه قعدو في الجنيه 

مصطفي: بص يا زين بصراحه انا بحب ريم و سكت شويه و قال: و عايز اتجوزها 

زين: و ريم رأيها ايه 

مصطفي: ابقي اسألها 

زين حضنه: انا مش هلاقي زيك يا مصطفي والله و انا هسألها و هقولك

مصطفي بفرحه: ماشي يا حبيبي اطلع نام معلش قلقت نومك 

زين بضحك: لا و انت الصادق كنت هتخانق لسه 

ضحكو الاتنين و طلعو زين خد فرح في حضنه و نام

يتبع.. 

الكاتبه فرح ♥♥🫂

تكملة الروايه من هنااااااا 

 

تعليقات

التنقل السريع