القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية المظلومه و القاسي المتعجرف البارت الثاني والعشرون 22بقلم إسراء الاتربي

#المظلومه_والقاسي_المتعجرف 
#البارت 22

دخلت تغريد بعد ما ميرا... خرجت وقفلت الباب إلياس طلع كان لابس بنطلون وعاري الصدر.. بصلها واتفجاء وقربت عليه.

إلياس: انتي بتعملي اي هنا وفين ميرا

تغريد قربت منه... حطت ايديها علي صدره... إلياس بعدها بغضب. 

تغريد: انت بتاعي انا ي إلياس انا وانت المفروض اننا كنا لبعض ميرا اخدتك مني 

إلياس بغضب: انتي اتجننتي ي تغريد انتي اختي 

تغريد بغل: انا مش  اختك ي إلياس انت فاهم 

تغريد فضلت تصرخ وتقطع في هدومها وتقرب من إلياس كل اللي تحت سمعه الصوت وطلعه... فضله يرزعه عالباب. 

إلياس بغضب وهو بيبعدها: انتي بتعملي اي ي مجنونه انتي. 

تغريد جذابته لسرير.. وقع فوقها وهي فضلت تصرخ... الباب اتكسر وكله دخل واتفجاء م المنظر.

تغريد زقت إلياس وقامت ببكاء مزيف. 

تغريد: شايف ي عمي إلياس حاول يعتدي عليا 

والد إلياس بغضب: صحيح الكلام ده ي إلياس 

إلياس بغضب: دي بتكدب انا معملتش حاجه هي اللي دخلت اوضتي وفضلت تقرب مني.

تغريد ببكاء: انت حاولت تعتدي عليا بتكدب ليه. 

فريال والدتها ادخلت 

فريال: والدك كان هيضيع بنتي ي خوي 

والد إلياس بحزم: انا مش عايز اسمع حاجه ي فريال بنتك محصلهاش حاجه انا واثق في إلياس مستحيل يعمل كده. 

فريال بغضب: تقصد ان بنتي بتتبلي عليه ي خوي 

والد إلياس: خدي بنتك والكل ينزل انا عايز اتكلم مع إلياس علي انفراض. 

ميرا كانت واقفه مصدومه من كل اللي بيحصل حاسة ان الدنيا بتلف بيها و وقعت علي الارض فقدت الوعي. 

إلياس جري عليها شالها حطها عالسرير فضل يفوق فيها.... لحد ما فاقت زقته بعيد عنها

ميرا بغضب: ابعد عني وطلقني 

إلياس: ميرا انا معملتش حاجه والله 

ميرا: مش عايزه اسمعك خليه يطلع برا ي عمي 

والد  إلياس: ميرا ي بنتي اهدي انا واثق في إلياس انه معملش كده 

ميرا بغضب: امال اي اللي احنا شوفناه ده 

إلياس: والله ي ميرا ما عملت حاجه انا طلعت لاقيتها في الاوضه. 

والد إلياس: البس وانزل ي إلياس 

عند عمة ميرا وبنتها... كانو ف اوضتهم وبيتكلمه. 

فريال بغضب: مش مصدقك ي غبيه ليه منفذتيش زي ما قولت 

تغريد بخوف: انا مكنتش عايزه اعمل كده انتي اللي اجبرتيني. 

صفعتها فريال علي وشها. 

فريال بغضب: اسكتي ي بت عايزه تفضلي قاعده في وشي إلياس لازم يبقا ليكي 

عند نور... كانت بتجهز في اوضتها علشان تقابل العريس خلصت وطلعت اتفجاءة من اللي قاعد قصادها. 

نور بصدمه: إياد انت بتعمل اي هنا

مراد: اقعدي ي حبيبتي 

نور: اقعد اي انا مش فاهمه حاجه 

مراد:إياد هو العريس ي نور 

إياد: احم ممكن اتكلم مع نور شويه ي، مراد 

مراد قام: تمام هسبكم تتكلمه مع بعض 

إياد بجديه: تعالي اقعدي ي نور 

نور قعدت بعيد عنه بغضب 

نور: اديني قعدت ممكن تفهمني انت هنا بتعمل اي 

إياد بابتسامة: جاي اتجوزك اي اللي مش مفهوم 

نور قامت: وانا مش موافقه 

إياد: نور اقعدي... انا هتجوزك علشان بحبك مش هخسرك تاني. 

نور بغضب: اي، يعني هتجبرني 

إياد بثقه: لو اضطريت هعمل كده

نور بعناد: وانا مش موافقه ورايني هتعمل اي 

إياد: حاضر هوريكي ي نور علشان تكوني معايا هعمل اي. 

عند إلياس وميرا... نزل إلياس واتكلم والده

والد إلياس: إلياس هيتجوز تغريد

إلياس بصله وقال... يتابع. 

انا اسفه ي فانز عارفه ان البارت قصير واني مقصره معاكم بس والله غصب عني بجد اعذروني انا تقريبا فاقده شغفي للكتابه نهائي بس بعافر علشانكم ♥🙂
بقلمي Esraa G Eletrby

تكملة الروايه من هنااااااا 

تعليقات

4 تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع