#روايه_كبرياء_اسيا_وغرور_اسر
#بقلم_بسمله_صالح_27
#اللهم_صلي_وسلم_وبارك_على_سيدنا_محمد
قال الشخص الذي يلتقط انفاسه بصعوبه : سيد جاك،نحن في مشكله ثم صمت قليلا لكي يستنشق الهواء.
قال الشخص الذي يجلس على الكرسي ومن الواضح انه السيده جاك والد اركون بعد ان اطفئ سيجارته: ما المشكله ايها الاحمق لماذا يبدو على وجهك القلق والخوف ونحن لم نسلم الشحنه ونجهزها ،واركون في القصر يجهز كل شيء ما خطبك؟!
الشخص:' لقد تم القبض على اركون والان هو في السجن وتحقق معه الشرطيه ملك.
وقف جاك وقال بفزع وصدمه: من اركون تم القبض عليه هل هو موجود بسجن انجلترا.
الشخص بأسف: للاسف يا سيدي لقد تم ترحيله الى مصر وهو الان في مصر وانا لدي احساس انه سيعترف علينا.
جاك بغضب :لا لا ابني اركون لن يعترف علينا لانه يخاف مني ويخاف من عقوبه فعلته والان يجب ان ترسل ،قوه كبيره لكي تهرب اركون ،ويسافر الى فرنسا ،ولكن كيف تم القبض على اركون واركون حظر جدا ولا يخرج الا معه ثلاثين حارس واربع سيارات حراسه مزودين بالاسلحه ومن الصعب ان اي احد يقبض عليه لانهم من اكثر الحرس كفائه كيف حصل ذلك انا لا اصدق!!!
اريد كل شيء عن الشرطيه التي تدعى ملك، فانا سادمرها مثل ما ستدمر حياتي كيف تجرأت وكيف استطاعت ان تصل الينا نحن نضع اكثر من زعيم كي يصعب عليهم ان يجدونا، اول مره اشعر بالعجز وعلى يد من إمرأه هي من ستدمر امبراطوريتي ولكن انا لا اسمح لها، سادمرها قبل ان تدمرني.
يجب ان يخرج اركون من السجن في اسرع وقت لان اركون هو نقطه ضعفي ،يعرف الكثير عن الشحنات التي سيتم تسليمها في المستقبل ،واذا اعترف سيتدمر كل شيء وسأنقتل على يد المافيا لان هذه اسرار في العمل لا احد يعرفها سوى انا واركون.
الشخص: اوامرك يا سيدي ولكن ابقى هنا في هذا المكان فهو آمن شيء حتى لا تصل اليك الشرطه وانا سأنفذ اوامركؤ وساحاول ان اخرج اركون واجمع لك المعلومات عن الشرطيه ملك ولكن ابقى هادئا وفكر في حل يا سيدي،اسمح لي سأنصرف.
ثم انصرف.
مراد بغضب :ملك انت بتعملي ايه انت ازاي تتجراي وتحضني المجرم ده ازاي فهميني؟!!
ملك بتوتر بعد ما ابتعدت عنه : م مراد اسمعني بس!
مراد بغضب شديد: تعالي ورايا على مكتبي يا حضره الضابط لنا كلام في مكتب مش هنا قدام المجرمين.
اركون بحزن: ايها الرائد اسمع ملك ولا تظلمها فانا ما احتضنتها في البدايه وهي بادلتني الحضن نظرا لانني كنت ابكي كثيرا ل،انني تذكرت ذكرياتي الماضي المؤلمه فحاولت التخفيف عني وتعاطفت معى لا اكثر من ذلك.
نظر مراد بسخريه لاركون ثم خرج وخرجت ملك خلفه واغلق العسكري باب السجن على اركون.
دخل مراد مكتبه وجلس على الكرسي وهو يضع ساق فوق ساق ويقبض على يديه بغضب حتى دخلت ملك خلفه وجلست على الكرسي.
وقالت بتوتر :مراد انا.
مراد بغضب: الرائد مراد يا حضره الظابط ممنوع تناديني بمراد، اسمي الرائد مراد ولازم تعرفي حدودك كويس يا حضره الظابط انتي مجرد ظابط هنا وملكيش اي حق انك تحضني مجرم، ومتنسيش مهمتنا انا مش عايز دلع.
انصدمت ملك من كلامه.
وقالت بجديه وهي تقف: والله يا حضره الظابط انا عارفه حدودي كويس ومش محتاجه احد يعرفها لي وثم انك انت اللي قلت ليا اناديك بمراد وانا عملت ال الي بتقول عليه وانت ناديتني بملك.
ودلوقت انا هاقول لك يا حضره الرائد ،وبخصوص اني حضنت المجرم او لا، فده ما يدكش الحق انك تحاسبني على اللي باعمله ،حضرتك القائد بتاعنا وانا باحترمك وبنفذ اوامرك ،لكن ما لكش دعوه بحياتي الشخصيه ،او باللي عمله انا تعاطفت معه لانه فعلا حالته النفسيه سيئه جدا.
وانت ما سمعتش اللي قاله،صعب عليا وحاولت اهديه انا قمت طبطبت على كتفه لكن هو حضني ساعتها ، وبعد كده انت دخلت وانا كنت لسه هابعد عنه وانا مش مضطره ابرر لك حاجه اساسا بس انا حبيت اقول لك، عشان ما تاخذش عني فكره وحشه،لكن نقطه انك تدخل في حياتي دا مسمحهوش يا حضره الرائد عن اذنك.
انصدم مراد من كلامها وظل جالسا.
خرجت ملك من مكتبه وهي تبكي.
وفجأه جاءت لها مكالمه من اسيا فردت وهي تمسح دموعها.
وتقول اسيا : الو يا حبيبتي تعالي علشان النهارده خطوبه ريناد ومعتز ورقيه وجاسر ولازم نجهز.
ملك :حاضر نصف ساعه وهتلاقيني قدامك في البيت.
وبعد نصف ساعه.
وصلت ملك الى المنزل وكانت رقيه تجهز نفسها وتلبس فستان لونه احمر وبجانبها خبيره مكياج تمكيجها ،حتى انتهت بعد ان فردت للرقيه شعرها وجعلتها رائعه جدا،نظره رقيه في نفسها للمراه وانبهرت من شده جمالها.
وقالت: واو.
ثم حضنت خبيره التجميل
وقالت: شكرا شكرا.
خبيره التجميل:حبيبتي العفو ما شاء الله قمر.
دخلت اسيا الى غرفه رقيه ومعها ملك.
فقالت اسيا وملك في نفس الوقت بانبهار :الله ايه الجمال ده يا روكا.
رقيه بغرور مصطنع: دي اقل حاجه عندنا.
فاقتربت اسيا منها ومسكتها من اذنها وقالت مشاكسه ومجنونه ومش بتعرفي تمثلي.
فضحكت ملك عليهم.
وقالت ملك: يلا يا اسيا علشان نلبس ونخلص.
اسيا : يلا بينا ثم اتجهوا الى غرفه اسيا وارتدت ملك درسه ابيض طويل،وارتدت اسيا فستان وطويل موف.
وضعه بعض الميك اب على وجههم ثم دخلوا وجلسوا بجانب رقيه.
وقالت اسيا :انا هادخل اشوف معتز اعمل ايه ثم دخلت غرفه معتز وجدته يصفف شعره.
فقالت بانبهار :اخوبا القمر بقى ايه الجمال والشياكه دي ثم حضنته.
وقالت :معتز كبر يا اولا الف مبروووك يا حته من قلبي.
فحضنها معتز وقال: الله يبارك فيكي يا حياتي.
وفجأه دخلت رقيه وهي حاطه أيدها في خصرها.
وقالت بتذمر: اشمعنا هو يا دكتوره الي تحضنيه وتباركيله وانا لا.
فحضن معتز اسيا من الخلف واخرج لسانه.
وقال: علشان انا احلى منك.
وفجاه دخل اسر وهو يقف على الباب بجانب رقيه ويقول بغضب مصتطنع : ولا ابعد عن مراتي.
معتز بعند: لا مش هبعد عن اختي ثم قبل اسيا من خدها.
فقترب اسر بغضب ودفع معتز ووقع على الارض ولف اسر يده حول خصر اسيا بتملك وقال بغيره: اسيا ملكي انا وبس انا من حقي اعمل فيها الي عايزه ومتقربش منها.
وقف معتز وهو ينفض بدلته ويقول: يا اخي مش كدا دا انا حتى عريس وهخطب اختك، متزقوش
فلفت اسيا لاسر ووضعت يدها على خده.
وقالت :ما تزعلش يا اسر انت مكبر الموضوع كده ليه ده اخويا يا حبيبي انا اللي مربياه تعال يا معتز يا حبيبي في حضني انت ورقيه فاقترب منها معتز ولكن بعده اسر فنظرت له اسيا فبتسم اسر وحضنت اسيا رقيه واسر ومعتز.
وقالت : ربنا يخليكوا ليا.
ثم ابتعدوا عن بعضهما بعد ما دقت ملك الباب.
وقالت :شكلي قطعت اللحظه الحلوه.
اسيا: تعالي خشي يا حبيبتي وبعد مده دقت الساعه الثامنه مساءا.
فقال معتز :اسيا ناخذ عربيتك واروح عند ريناد واخذها ونطلع على القاعه اسيا ماشي يا حبيبي ثم نزل معتز ونزلت معه والدته وركبت بجانبه،قال اسير تعالي انت بقى يا اسيا انت وملك وانا هاخذكم من القاعه بس بعد ما جاسر يجي وياخذ رقيه.
وصل يا معتز الى فله السيوفي ثم دخل فكانت ريناد تنتظره فقال لها ما شاء الله ايه القمر ده كانت ريناد ترتدي فستان اسود يلمع كان شكله رائع جدا وتضع مكياج رائع وفرده شعرها كان يصل الى نصف ظهرها.
فبتسمت ريناد بخجل ثم مدت معتز له يديها فمسكت يده وابتسمت والده ريناد ومحمود السيوفي وركبوا سيارتهم وركبت ريناد مع معتز وفي المقعد الخلفي كانت والدته معتز ثم اتجهوا الى القاعه.
وصل جاسر ثم صعد الى المنزل اسيا ورنا الجرس ففتح اسر وحضنها وبادله جاسر الحضن.
اسر: الف مبروك يا برووو.
جاسر: الله يبارك فيك.
ثم دخل جاسر فوجد رقيه تقف بفستانها الاحمر الرائع فظل جاسر واقفا ينظر لها ولجمالها ثم اقترب منها .
وقال: يا نهار جمال ايه الجمال دا كله؟!
رقيه بغرور مصطنع وهي تضع يديها في خصرها :
دا اقل حاجه عندنا.
جاسر بسخريه: وانت واخده في نفسك مقلب كدا ليه انا بقول لي عارضه الازياء إلى على الشاشه حتى بصي وراكي قمر.
فنظروا الجميع خلفهم فوجدوا عارضات ازياء مرتدين فساتين قصيره تبرز جمالهم.
فقتربت رقيه منه بغيظ وقالت بغيره: نعم نعم دا انا احلى منهم.
فضحك الجميع على تصرفاتهم المجنونه.
جاسر بابتسامه وهو يمسك يديها : اكيد انتي ملكه قلبي.
رقيه بابتسامه ايوه كده اتعدل.
كان جاسر مرتدي بدله بيضاء جميله.
اسر :مش يلا بقى يا محنو منك لها ورانا قاعه مستنيانه زمان ريناد ومعتز وصل يلا بقى عشان نمشي.
فاخذ جسر رقيه وركبه السياره وكانت معهم هلا فباركت هلا لهم واتجهوا الى القاعه وركب جاسر اسر وبجانبه اسيا وفي المقعد الخلفي ملك واتجه الى القاعه ووصل خلفهم سيف ورنا ومراد باركت باري لهم جميعا وايضا والده جاسر ووالد جاسر وكانت الخطوبه رائعه ويوجد كثير من المعازيم وتم تلبيسهم الدبل في يديهم لبس جاسر رقيه الخاتم في اصبعها ورقيه تلبسه الخاتم تحت تصفيق الجميع
وفي الكوشه بجانبهم معتز يلبس ريناد الخاتم وريناد تلبسه الخاتم في يده تحت تصفيق الجميع.
وانتهى اليوم وهلا اعتذرت من اسيا واسر واسيا قبلت اعتذارها وحضتنها.
وقالت لها: ادام فعلا ناولني تتغيري انا مسمحاكي.
اسر كان رافض يسامحها لكن اسيا اصرت عليه.
وسلمحها اسر وحضتنه هلا وقالت انا اسفه انت اخويا مش اكتر فبادلها اسر الحضن شعرت اسيا بالغيره وشظت هلا وحضنتها وقالت خلاص يا هلا احنا مسامحينك.
فبتسم اسر على غيرتها.
وحكت هلا كل شىء لسليم، وكانت هلا تحس بشعور حلو تجاه سليم وايضا سليم بدأ ان يعجب بها.
وبعد مرور شهر كانت ملك بعيده عن مراد ومراد حزين لانه تصرف معها هكذا، وكانت ملك تحدثه برسميه، ويبحثون عن السيد جاك.
وجالك يجهز لأكبر شحنه بالاتفاق مع شخص هيسلم له أعضاء والشخص دا من مصر.
وملك وسيلين وامجد بيحاولوا يعرفوا مين الشخص دا؟!
واياد وقصي ومراد بيحاولوا الوصول لي جاك.
لم يستطيع جالك تهريب اركون بسبب كثره قوه الشرطه وملك كانت تعلم بذلك كانت تتوقع أن جالك سيحاول أن يهرب اركون لذلك جهزت كل شىء لفشل خطه جاك.
مما جعل جاك يضعها في رأسه وعلى أن يدمرها.
واليوم هو زفاف اسر واسيا.
كانت اسيا في البيوتين سنتر ترتدي فستان ابيض والمركب ارتيست تضع لها المكسب وتلف شعرها فورمه وتضع طرحه العروسه البيضاء عليها، وارتدت اسيا حزاء ابيض بكعب وكانت تسحر الجميع بجمالها وفستانها
وكانت معها ملك ورنا وريناد وامنيه ورقيه ومعتز ووالده اسيا ينظرون في القاعه مع اهل اسر وأهل جاسر.
ووصل اسر الي البيوتي سنتر ومعه مراد ودخل اسر وفي يده بوكيه الورد واعطاها لي اسيا وحضنها ولف بها وقبلها من فم"ها برقه.
كان اسر مرتدي بدله سوداء وكان انيق للغايه
وصفق لهم الجميع.
ومسكت اسيا في زراعة اسر وركبت معه في السياره.
وركبت ملك مع ريناد في السياره ورفضت أن تركب مع مراد.
وركبت رنا مع سيف وكانوا سعيدون للغايه.
وركبت امنيه مع زياد.
واتجهوا الي القاعه وكانت زفتهم رائعه مراد وملك يطلقون النار في الهواء والعربات تسير خلف اسر حتى وصلوا الي افخم فندق جراند نايل تاور.
ودخلوا وبدا مسؤولون الحفله أن يستقبلوهم ودخلوا وجلسوا على الكوشه وكانت الاغاني شغاله وسليم كان معزوم بواسطه اسر وهلا وكان الفندق رائع والجميع يصفق لهم.
وفجاه جاءت رساله على فون اسر ففتحها ووجد مكتوب فيها اسيا بتخونك مع سيف لو مش مصدق هتلاقي الدليل خارج الفندق في ظرف في الحديقه فاعل خير.
جن جنون اسر وخرج فنادت اسيا عليه ولكنه لم يستمع لها.
وفجاه وصل شخص يدعى مصطفى ففرحت اسيا عندما راته وقامت بحضنه وامتلأت عيناها بالدموع وقالت: اخيرا جئت بقال سنه بتحليل عليك ترجع من فرنسا.
حضنها مصطفي وقال: مقدرش اشوف بنتي بتتجوز ومجيش، الف مبروك يا اسيا كبرتي وبقيتي دكتور واجمل عروسه.
وحضن مصطفي معتز ورقيه.
وخرج ووجد الظرف وفتحه وانصدم عندما رأى هاتف مفتوح على صور اسيا في وضع مخل وهي عار*يه في حضن سيف وهو عار*ي، وسمع صوت يقول ومن الواضح انه صوت اسيا.
انت عارف يا سيف ان انا باحبك واسر ده كان مجرد تحدي بيني وبين رنا ، وعلشان أكسبه كان لازم اسر يقع في حوبي لكني عمري ما حبيت اسر، انا كسبت التحدي لما وقعت المغرور في حوبي.
انهار اسر ونزلت دموعه، ثم مسحها ودخل الفندق ومسك الميكرفون وقال الكل يسمعني وخصوصا اسيا الخائنه.
انصدم الجميع.
فقال اسر: ايوه ما تنصدموش اسيا خاينه وضحكت عليا وهاسمعكم صوتها دلوقت وهي بتتفق مع سيف ان هم يخلوا المغرور يقعوا في حبها ثم سمعهم صوتها وهي تقول هكذا وقالوا هاعرض لكم صور الخائنه اسيا الخائنه مع الخائن سيف اكتر اثنين حبتهم خانوني.
كان سيف سعيد للغايه.
واسيا نزلت دموعها، واقترب معتز.
وقال: وقفوا المسخره دي.
اسر: مسخره قول لي اختك الخائنه.
كان في صحافه بتصور كل دا ونزلت صور اسيا وهي بتخون اسر على السوشال ميديا.
انهمرت الدموع من عين اسيا.
وانصدم الجميع عندما قال اسر: انا مش هطلقك ولا هإخذك ڤلتي انا هسيبك متعلقه ومتعرفيش تتجوزي سيف وانا هقطع علاقي بيكي لكن هتفضلي على أسمى.
وبكدا انا هكون نهيت علاقتنا قبل ما تنهيها،انتي
استوب ياتري مين مصطفي وهل فعلا اسيا خانت اسر وياتري مين الي بعت الصور لي اسر، وياتري ايه هو ماضي اسيا🤔؟؟؟
كل دا واكتر هنعرفه في الحلقات القادمه.
يأخذ الإنسان دروسه المؤلمه من الأشياء التي ادخلها قلبه واستأمنها عليه🖤😶
نتعلم هكذا من هذا البارت
بقلم بسمله صالح.
تفاعلكم رايكم وتوقعاتكم يهمني جدا.♥️🙏
يتبع......
تكملة الروايه من هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق