الجزء 2
#جحيم_عاشقي
#بارت_3
إياد :بابا ماما انا عايز اتجوز
هند بفرحة :وأخيراً هفرح بيك امال مين المحظوظة
إياد :انا هتجوز ياسمين
أيهم :ايه انت اتجننت
إياد :ليه يابابا في ايه إذا اتجوزت بنت ابن عمك
أيهم :البنت صغيرة وهي حتى مكملتش ال18
إياد :عادي
أيهم :لأ مش عادي انا مش هقبل بكدا ولا حتى آسر
هند :طب يا إياد انتظرها لحد مايبقى عمرها18 وهتتجوزها اوعدك
إياد :طب اخطبها بس
ايهم :لأ
إياد طلع من الاوضة
عند آسر
في اوضة يزن
آسر بغضب :امك قالتلك ايه
يزن حكالو كل حاجة
آسر بغضب :انت عارف الحاجة اللي عايزاها فريدة من مامتك ايه
يزن :لأ بس ماما عارفاها وموافقة ايه المشكلة يعني
آسر ضربو قلم
يزن :مالك يابابا في ايييه
آسر :انت ولد قليل ادب وانا هربيك وفك الحزام ورفع ايدو علشان يض'ربو
تقى مسكت ايدو
تقى :آسر انت اتجننت عايز تض'رب ابنك وهو عمرو 22
آسر بغضب :كله بسببك الولد دة انتي دلعتيه كتير ياتقى بس انا هربيه من اول وجديد
تقى :لأ يا آسر مش هت'ضربو الولد مش غلط
آسر بغضب :اهو دي مشكلتك لما يغلط مبتشوفيش اغلاطه.... بس اقولك حاجة خليه كدا خليه يقلل ادب معاكي
واتجه ع الباب ودار وشو عليها
آسر :ويخليكي عارفة انا مش هتجوز فريدة
وطلع من الاوضة
يزن :ماما يعني الحاجة اللي عايزاها فريدة انها تتجوز بابا
تقى :لالا ياحبيبي
وطلعت من الاوضة
راحت ع اوضتها
آسر كان نايم
تقى :انت نمت
آسر :..........
تقى راحت نامت بالجهة التانية وفضلت تعيط آسر كان سامع صوت شهقاتها ووعد نفسه انو مستحيل يتجوز فريدة
في صباح يوم جديد
في المطبخ
تقى :غزل روحي نادي ع يزن
غزل :اوك
عند أيهم كان نايم ومش لابس قميص
غزل دخلت ووقفت قدام الباب
غزل :يزن يلا الفطار
يزن :.........
غزل بصوت أعلى :يزززززن
يزن :.........
غزل راحت ناحيته كان متغطي
رفعت الغطاء
وصرخت في ودنه :يزززززن الفطاااار
يزن قام بخضة
غزل حطت ايديها في وشها لما شافتو مش لابس قميص
يزن بضحك :ايه ياقطتي بتتكسفي
غزل نزلت ايدها :متقولش قطتي وأكملت بخبث وبعدين هتقولي كدا قدام مراتك
يزن :آه عادي فين المشكلة
غزل :يزن انت بتحبها بجد؟
يزن :مش بحبها بس دانا بعشقها
غزل :وهي؟
يزن :طبعا بتحبني
غزل :اوك انا هروح اجهز علشان الفطار جاهز
يزن :يابنتي عارف قولتيلي مليون مرة
غزل نزلت بسرعة وعيونها كانت مدمعة فهي تحب يزن منذ الطفولة ولا تريد تصديق انه سيكون لفتاة غيرها
في السفرة
بعد مدة يزن نزل وكان طالع شيك اوي
راح قعد جمب غزل
يزن :ازيك ياقطتي
غزل بغضب :يزن خلاص قولتلك الف مرة متقولش قطتي
يزن باستغراب :في ايه يابنتي اهدي
ياسمين بابتسامة خبيثة :شكلها زعلانة منك في حاجة
يزن :معقولة انا زعلتك في ايه ياقطتي
هند :يزن حبيبي بلاش تقول ليها كدا
زينب :آه يابن أسورة بلاش تزعج ابني
يزن باستغراب :أسورة؟
آسر بغضب :زززينب
أيهم :زوزو حبيبتي الناس دول كلهم زهقانين بلاش هزار هزري مع جوزك لو عايزة
زياد :لا انا كمان زهقان
غزل :بابا انا عايزة ادرس في برا البلد حاسة اني مخنوقة هنا
زياد :اوك حبيبتي
يزن :بس مخنوقة من ايه ياغزل
غزل :ملكش دخل
وقامت من السفرة
زينب :انا هشوف مالها
يزن :بابا انا مش هروح الشغل النهاردة لانو مروة وفريدة هيجو
آسر :مش مهم وقام راح ع اوضتو
تقى لحقتو
تقى :حبيبي في ايه
اسر :.........
تقى :ليه مش عايز تكلمني يا آسر
آسر :ازاي اكلم واحدة باعتني
تقى :يعني اذا اخترت ساعدة ولدنا معناها اني بعتك
آسر :وانا.... مش ليا حق اعيش سعيد؟
تقى :بس....
آسر بمقاطعة :انا هروح
وطلع من الاوضة ومن القصر كله
تقى اتنهدت بحزن وراحت تنام
عند ياسمين إياد دخل
إياد :ياسمين انا اسف ع اللي عملته امبارح
ياسمين :مش مشكلة انا مسامحاك
إياد :ممكن اشوف اللي اسمو باسل؟
ياسمين بفرحة :آه ممكن بعد شوية هروح للكلية هقولك لما اكون رايحة
إياد :تمام
وطلع من الاوضة
بعد مدة إياد وياسمين راحو ع الكلية
ياسمين :إياد دة هو باسل
إياد في نفسه :حتى انو مش حلو
باسل :ازيك ياحبيبتي دة هو إياد اللي قولتيلي عليه
ياسمين :اه
إياد :تعال انا عايز اكلمك
ياسمين :ليه ماتتكلموا قدامي
إياد :لا دي حاجة مهمة هو هيقولك عليها
ياسمين :اوك
إياد اخد باسل ع قاعة فاضية
ونزل فيه ض'رب
باسل :مالك ياعم انت
إياد :لا انا بس بض'ربك علشان حضرتك حبيت ياسمين
باسل :طب اهدأ علشان نتفاهم
إياد بعد عن باسل
باسل وهو بيمسح الد'م من منخيرو :في ايه ايه انت ليه مزعوج اني بحبها
إياد :لأنها حبيبتي انا وبس ومش هتكون ليك ولا في الأحلام فاهم ولا لأ
باسل :أنت مجنون؟
إياد :لأ بس هبقى مجنون إذا سمعت ان حضرتك بتكلمها ولا بتخرج معاها
إياد طلع من القاعة
وراح ع عربيته
في القصر
فريدة ومروة دخلو القصر
يزن راح حضن مروة وغزل شافتهم واتغاظت اوي
مروة :مين البنت اللي هناك يا يزن
يزن :دي غزل اللي قولتلك عليها
مروة :اها
فريدة :امال فين امك علشان تستقبلنا
يزن :ثواني هناديها
غزل :لا انت خليك مع حبيبتك انا هروح اناديها
يزن :اوك
في الاوضة
غزل دخلت شافت تقى بتصلي
انتظرتها لحد ماخلصت
غزل :فريدة وبنتها وصلو وقالت عايزاكي
تقى عيونها دمعت
غزل راحت عليها
غزل :خالتي في ايه
تقى حضنتها
تقى بدموع :انا مش عارفة اعمل ايه فريدة لازم تتجوز آسر علشان يزن يعيش سعيد في حياتو
غزل بصدمة:طب انتي ليه وافقتي
تقى :كان لازم أوافق علشان يزن
غزل :بس.....
نرجس دخلت
نرجس :يزن بيناديكي ياتقى
تقى :اوك
تقى نزلت
فريدة ازيك ياتقى
تقى :الحمد لله
آسر دخل
فريدة راحت حضنته :وحشتني اوي
يزن باستغراب :انتي ليه بتحضني بابا
فريدة :لانو باباك كان حبيبي
آسر :كان يعني مش حبيبك دلوقت
فريدة :لأ طبعا حبيبي لحد ما اموت
آسر :تقى :انتي حابة امتى اتجوزها
يزن :تتجوزها ليه يابابا
آسر :في ايه مش انت اهو هتتجوز حبيبتك وانا كمان عايز اتجوز حبيبتي
يزن :بابا انت بتقول ايه
====================
#جحيم_عاشقي
#يتبع
الجزء 2
#جحيم_عاشقي
#بارت_4
اسر :في ايه مش انت اهو هتتجوز حبيبتك وانا كمان عايز اتجوز حبيبتي
يزن :بابا انت بتقول ايه
آسر :اللي سمعته
تقى عيونها دمعت وجريت ع الاوضة
يزن بغضب :مانت متجوز اهو ومخلف ليه عايز تتجوز تاني
آسر بغضب :أخرس صوتك مايعلاش عليا وراح ع اوضة التمرين
يزن اتنهد بغضب
مروة بدلع :حبيبي يلا نروح الجنينة
يزن :لا انا مش عايز
عند تقى وهند وزينب
هند :ع فكرة ياتقى الغلط غلطك انتي ازاي بعد السنين دي تتخلي عن آسر بالسهولة دي
زينب :آه هند معاها حق
تقى :اعمل ايه لو ماعملتش كدا يزن كان هيكرهني
زينب :تقى انتي مدلعة يزن اكتر من اللازم
هند :آه مش اي حاجة لازم تنفذيهالو
تقى :آه فعلا انا غلطت بس مش هينفع اندم بعد ماغلطت
عند يزن في الاوضة
غزل دخلت
غزل :هتتجوزها؟
يزن :آه ياغزل ممكن اعرف انتي ليه زعلانة
غزل :لا ابدا انا مش زعلانة خالص
يزن :امال ليه كل مرة بتسأليني إذا هتجوزها؟
غزل :لا أصل دي أسئلة عادية
يزن قرب منها
يزن :اها أسئلة عادية... كنت مفكرك بتحبيني
غزل بارتباك :لالا انت اتجننت ازاي احب واحد زيك
يزن وهو بيقرب :ليه.... انا كل البنات بيحبوني... ليه انتي لأ
غزل :ل لأن.. يزن ابعد شوية
يزن بتوهان :مش هبعد ياقطتي
فجأة تلفون غزل رن
غزل :الو
..:ازيك ياغزل
غزل :الحمد لله مين معايا
.. :نسيتيني ياغزل نسيتي رفيقك اللي كان بيقولك غزالتي
غزل بفرحة :ادهم
أدهم :آه أدهم نفسو
غزل بفرحة :ازيك يا أدهم
أدهم :الحمد لله انا قدام الجنينة اطلعيلي علشان عايز اكلمك في موضوع
غزل :آه جاية وقفلت السكة واتجهت ع الباب علشان تفتحو
يزن مسكها من ايدها
يزن :مين أدهم دة
غزل :دة أدهم رفيقنا في المدرسة
يزن :اللي كان بيقولك غزالتي
غزل :اه انا هروح فك ايدي بقا
يزن :لا مش هتقابليه
غزل باستغراب :ليه
يزن :لاني مابحبه ومش مرتاحلو
غزل بعدت ايد يزن
غزل :وانا مالي تحبه ولا تكرهو
وطلعت من الاوضة
يزن :آه صح انا مالي انا ليه بتصرف كدا... يزن ركز دي مش مروة حبيبتك دي غزل هي زي اختك بس مش اكتر ومش لازم تفكر في بنت غير مروة لانو كدا يمكن اكسر قلبها
عند غزل طلعت الجنينة
أدهم حضنها
يزن كان شايفهم من البلكونة
يزن بغضب :هو ازاي يحضنها كدا
أدهم :تعالي نروح ع مكان تاني لانو هنا في حد بيبص علينا وشكله زعلان
غزل بصت لفوق يزن كان بيبصلهم
غزل :لا مش هقدر تعال انت ادخل وسلم ع ماما بالمرة
أدهم :اوك بس خلينا نقعد هنا شوية
غزل :اوك
غزل وادهم قعدوا وكانو بيضحكو ويزن بيبصلهم بغضب
يزن نزل بس لقا مروة
مروة :يزن رايح فين
يزن :تعالي
يزن ومروة طلعوا عند غزل وادهم
يزن :ازيك يا أدهم
أدهم :كويس امال مين البنت دي
غزل :دي حبيبتو
أدهم :اها ازيك
مروة :الحمد لله
مروة ويزن كانو واقفين لمدة قدام غزل وادهم
غزل :انتو هتوقفوا كدا؟
يزن :لا هنقعد تعالي حبيبتي
أدهم :غزالتي يلا نروح
يزن بغضب :مليون مرة قولتلك ماتقولها غزالتي
أدهم :آه وضربتني قبل كدا كمان
غزل :بجد؟
أدهم :آه الإنسان دة مجنون
غزل بضحك :آه
أدهم مسك غزل من ايدها يلا
غزل :ع فين
أدهم :ندخل جوة
يزن بغضب :ابعد ايدك عنها يا اااادهم
غزل :يزن في ايه انت ليه مزعوج
أدهم :آه انت ليه مزعوج اوعى تكون حبيبتك وانا مابعرف
يزن بغضب :اه
أدهم :لا ماحذرت انا جاي اخطبها وبعدين انت هتتجوز ازاي يكون عندك حبيبتين
يزن بغضب :ايه ياروح امك
غزل بغضب :يزن خلاص بلاش تجيب سيرة مامتو انت بتعرف انها اتوفت
أدهم عينه دمعت
وغزل لاحظت دة
غزل :انا اسفة يا ادهم
واخدته ع القصر
يزن قام بغضب :هو ازاي عايز يخطبها
مروة مسكته
مروة بدموع:في ايه يايزن انت بتحبها هي؟
يزن :لا انا انا بس انفعلت وقولت كدا لاني مابحبو
ودخل بسرعة ع القصر ومروة لحقتو
عند غزل وادهم
غزل :أدهم الكلام اللي قولته برا حقيقي
أدهم :آه امال انا هسافر من اسكندرية لحد القاهرة بدون سبب؟...... غزل انا عايز اتجوزك
غزل :بس أدهم انا مابحبك
أدهم :مش مشكلة هتحبيني بعد مانتجوز
غزل :معرفش طب ممكن تديني وفت افكر
أدهم :خدي راحتك
يزن كان دخل وسمع كل شي
أدهم :طب ممكن اناديكي حبيبتي؟
يزن كور ايدو بغضب
يزن :لا مش ممكن
أدهم :ليه ان شاء الله مانت بتنادي البنت اللي هتتجوزها حبيبتي
غزل :خلاص بقا يزن أدهم كفاية
وراحت ع اوضة زينب واياد
يزن قرب من إياد بغضب
يزن بغضب :خليك بعيد عنها وخليك عارف انك مش هتتجوزها وإلا هدفنك حي
أدهم :هنشوف
يزن راح بسرعة ع اوضتو
وادهم طلع من القصر
بعد مدة
ياسمين دخلت بغضب ع اوضة اياد
ياسمين :انت عملت ايه يا إياد
إياد بعدم فهم :ايه
ياسمين بغضب :ضربت باسل لا وكمان قولتلو يبعد عني بسببك نحنا انفصلنا
إياد في نفسه :ياسلااام احلى خبر
إياد :انا؟... ياسمين في رأيك وشي البريء دة ممكن يعمل كدا انا مظلوم
ياسمين :إياد انا مش بهزر
إياد وهو بيقرب منها :وانا مش بهزر....ياسمين انا.....
======================
#جحيم_عاشقي
#يتبع
الجزء 2
#جحيم_عاشقي
#بارت_5
اياد هو بيقرب:وانا مش بهزر.... ياسمين انا بحبك
ياسمين :ايه انت اتجننت ولا ايه
إياد :كل الناس بيقولولي كدا بس انا بحبك والله العظيم
ياسمين :بس انا مش بحبك
إياد :ليه
ياسمين :لانك بتعرف انه انا بحب باسل
وزقته وجريت
عند آسر وفريدة
فريدة وهي في حضن آسر :انا بحبك اووي مش مصدقة اننا هنتجوز
آسر :آه كنت عايز اتجوزك بس غيرت رأيي
فريدة :ليه
آسر :انتي متجوزة ازاي هتجوزك
فريدة بسرعة :لالا انا مش متجوزة
آسر :بجد.... طب وبنتك
فريدة :دي مش بنتي دي بنت رفيقتي
آسر ضربها قلم
آسر بغضب :وبتكدبي علينا علشان تتجوزيني
فريدة :بس...
آسر :اخرسي تطلعي من بيتي بكرة الصبح انتي والبنت دي
وطلع من الاوضة
في اوضة تقى
تقى كانت قاعدة ع السرير وشاردة
آسر دخل
آسر :سرحانة فين
تقى :لأ ولاشي
آسر راح حضنها :وحشتيني
تقى :وانت كمان وحشتني ها هتتجوز امتى
آسر بضحك:قولتلك مش هتجوز يامجنونة
تقى :بس.
آسر :فريدة كدابة البنت دي مش بنتها وحكالها كل القصة
تقى :طب وهنعمل ايه يزن مش هيسيب البنت
اسر :انا هخليها تسيبو وهو هجوزو لغزل انا شايف انه غزل بتحبه وشايف غيرتها من البت مروة
تقى :آه وحتى أنا لاحظت بس يزن بيعتبرها اخته
آسر :لا هيتجوزها غصب عنو دة الحل الوحيد علشان ينسى مروة
تقى :اوك
عند يزن
كان معصب وكل شوية بيتذكر كلام أدهم بيعصب اكتر
يزن :انا ليه معصب اصلا انا مابحبها لييييه قلبي بيوجعني لما اشوفها معاه
مروة دخلت
يزن بغضب :عايزة ايه
مروة :حبيبي في ايه
يزن :اخرسي
يزن طلع من الاوضة بغضب
عند غزل كانت قاعدة بتفكر في كلام أدهم وبتضحك
يزن دخل بغضب
يزن :ليه بتضحكي
غزل بغضب :يزن قولتلك الف مرة خبط البااااب انا مش مراتك علشان تدخل بالطريقة دي
يزن بغضب :اولا جاوبيني هتتجوزيه؟
غزل باستغراب :ليه بتسأل
يزن :لاني مش هسمحلك تتجوزيه
غزل :هو انا قولتلك مرة ماتتجوز مروة
يزن بغضب:ماقولتيلي بس انا ليا الحق اقول
غزل بغضب :ليييه
يزن بغضب وهو بيمسكها من ايدها بقوة:كدا
غزل بوجع :ااااه بتوجعني يايزن
يزن قرب منها
فجأة دخلت ياسمين
ياسمين :يالهوي يزن انت بتعمل ايه يافضيحتك يابن آسر ياخيبت مامتك يابن تقى
يزن راح حط ايدو ع بوقها بسرعة
يزن :اخرسي انتي اتهبلتي ولا ايه
ياسمين نزلت ايدو
ياسمين :لا مااتهبلت انت كنت عايز تبوسها
يزن :لا انا...... انا...... انا بس كنت بشوف وشها كان فيه حاجة
ياسمين :كداب
يزن :طب اسأليها
غزل :مابعرف كان هيعمل ايه بس اللي بعرفه انه كان ماسك ايدي بعنف وكان اكيد عايز يكسرها
ياسمين بصت عليه بابتسامة :برضو هكلم ماما
واتجهت ع الباب
يزن مسكها
يزن :حبيبتي ياياسمين انا بحبك اوي اطلبي اللي انتي عايزاه وانا هنفده
ياسمين بابتسامة خبيثة :انا عايزاك ماتتجوز مروة وتتجوز غزل
يزن :ليه ان شاء الله
ياسمين :بصراحة يا أخي أنا ماحبيت مروة بس بحب غزل اوي وصدقني لو اتجوزتها هتعيشو في تبات ونبات
يزن :لا... انا مش هكسر قلب مروة علشان بنت بعتبرها زي اختي
فجأة فون غزل رن
غزل :الو
أدهم :وحشتيني ياحبيبتي
يزن سمع الكلام لأن صوت الفون كان عالي
يزن اخد الفون بغضب وحظر الرقم
يزن ضربها قلم
يزن بغضب :لا وكمان مسجلاه ب حبيبي
غزل بدموع :مش انا اللي سجلته
ياسمين بغضب: يزن انت ازاي تضربها هو انت مفكر نفسك جوزها
يزن :انتي ياست غزل ممنوع تكلمي الإنسان دة مفهوم
غزل بشجاعة وغضب :لا هكلمه يزن انت ولا اخويا ولا جوزي ولا ابويا علشان تضربني كدا ومش هسمع كلامك
فجأة إياد دخل
إياد :ياجماعة يلا العشاء وغزل انتي ليه بتبكي في ايه
غزل مسحت دموعها
غزل :لا مفيش
إياد :يزن انت بتعمل ايه هنا
يزن طلع من الاوضة
وكلهم نزلوا
في صباح يوم جديد مليء بالمفاجئات
مروة:لا فريدة انا مش هطلع من البيت دة القصر دة كبير اوي وكمان كل حاجة عايزاها يزن بيجيبهالي انا مستحيل اتخلى عن الرفاهية دي
آسر :اتفضلي الصك دة اكتبي اللي انتي عايزاه فيه
مروة اخدت الشيك وطلعت هي وفريدة
عند غزل كانت جهزت علشان تطلع الجامعة
في الجنينة غزل كانت طالعة
يزن :انتي رايحة فين
غزل :ع الجامعة
يزن :انا هوصلك
غزل :اوك
يزن وغزل ركبوا العربية
يزن :ترجعي من الجامعة ع البيت
غزل :مانا هعمل كدا
تلفون غزل رن
غزل :الو
أدهم :صباح الخير
غزل :صباح النور... مين
أدهم :حظرتيني ف اضطريت اشتري رقم جديد
غزل :أدهم انا هقفل
أدهم :ليه
غزل :باي
وقفلت السكة
يزن :كويس انك قفلتي. اديني فونك
غزل :ليه
يزن :كدا انا عايزه
غزل :لأ
يزن بغضب :غزل
غزل :يزن ممكن اعرف ليه انت بتتصرف بعصبية لما تشوف أدهم اوتسمع اسمو
يزن :لا مش ممكن
غزل ادتو الفون
يزن حظر رقم أدهم الجديد ورجعه
غزل بغضب :حظرت الرقم ليه
يزن ببرود :كدا
غزل :وقف العربية
يزن :لأ
وزاد السرعة
غزل :يزن وقف
يزن :......
غزل سكتت وبدأت تعيط في صمت
يزن بص عليها ووقف العربية
يزن :في ايه
غزل مسحت دموعها وفتحت باب العربية وجريت ركبت تاكسي وراحت ع الجامعة
يزن بغضب :حسابك معايا يا ست غزل
بعد مدة غزل رجعت القصر
لقت الكل مجتمع وباصين عليها
غزل :في ايه ليه كلكوا باصين عليا كدا
ياسمين:............
========================
#جحيم_عاشقي
#يتبع
تكملة الروايه من هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق