القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت بت المقابر البارت 7_8_9بقلم آيات عبد الرحمن في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه

#إسكريبت_بت_المقابر_٧

البيت قام فيه حر"يق جامد والكل خرجوا يجروا علي برا وفضلت فرحه لوحدها فوق بتحاول تقوم لكن مش بتقدر فبيغمي عليها من شدة الدخا"ن


بنتى فرحه فرحه فوق ياسليم 

اهدوا بس ياجماعه مفيش حد يحاول يدخل دقيقتين والمطا"في تيجى وتطفي الحر"يق وتخرج بالسلامه

فرح : هو احنا لسه هنستني لما المطا"في تيجى وبتجرى علي جوا بيحاولوا رجال الشرطه يمنعوها لكن هى بتدخل بالقوه وبتطلع علي فوق بتلاقي فرحه واقعه مغمي عليها 

بتحاول بكل قوتها تشيلها الدخا"ن كان قوى كانت بتتنفس بصعو"به لكن ماوقفتش محاوله وبتشيلها شويه وتسحبها شويه لحد مابينزلوا النا"ر كانت بتحر"ق فيها لكن ولا هاممها اهم حاجه تنقذ فرحه 

الكل كان واقف برا ومش عارفين يدخلوا لحد ماظهرت فرح ومعاها فرحه 

في الوقت ده كانت فرح فقد"ت القدره علي الحركه ووقعت هى كمان واغمي عليها 

الإسعاف جت وخدتهم وفضلوا في المستشفى 3  ايام وخرجوا 


فرحه حبت فرح اكتر واتع"لقت بيها اكتر  من الاول

وسليم طبعا عمره ماعمل اي فرق بينهم 

لكن مها عمرها ماهتوقف حق"دها 

بتأ"جر مجم"وعه من البنات بيضر"بوا فرح كتير اوى وبير"بطوها وبيروحوا عند المقابر يدخلوها قبر وبتقف مها وتبص ليها بصه اخيره وتقول


لو انتى صوح بت المقابر فاالقبر مش هيعون عليه بته فهتخرجي منه وتروحي لحالك ولو مش بت المقابر هتمو"تي هنا والذباب الأسود مش هيعرف ليكى طريق جره 

وبيقفلوا باب القبر 

ابقي عرفينى يابت المقابر مين هيخرجك من ورطتك دى


#إسكريبت_بت_المقابر 7

#بقلمي_أيات_عبدالرحمن



#إسكريبت_بت_المقابر8___9

 

مها بتجيب مجموعه من البنات وبيضر"بوا فرح ويرب"طوها ويدخلوها القبر 

لو انتى صوح بت المقابر يبقي القبر مش هيهون عليه بنته وهتخرجي لو مش بت المقابر يبقي هتمو"تي هنا والذ"باب الازرق مش هيعرف ليكى طريق جره وبيقفلوا باب القبر وفرح بتستغيث لكن مفيش لا رحمه ولا شفقه في قلوبهم 

وهما خارجين وفاكرين ان هما عاملين انجاز لسه بيطلع عليهم ذئاب وبيجروا وراهم ومن حسن حظهم ان في زى بحر صغير كدا قريب من المقابر نزلوا فيه الذئاب كانت بتفحر في الارض وصوتها عالي اوى لدرجة ان اللي في البلد بقوا يتمنوا ان ربنا يستر ومايكنش حد وقع في ايديهم لان صوتهم العالي دا بيدل علي ان هما لقوا فريسه ليهم 

فضلوا البنات ومها ماشيين في الميه والذئاب محوطاهم من كل الاتجاهات لحد مامشيوا مسافه طويله اوى وقدروا يخرجوا 

رجعت مها البيت ولبسها كله ميه وبردانه اوى دخلت بكل حذر ولسه هتطلع لقيت فرحه واقفه وراها

كنتى فين ياماما

مفيش ياحبيبتي كنت مخنو"قه شويه وقولت اتمشي

وايه اللي وصل ليكى الميه دى

اصل اصل اصل وقعت 

اها وقعتي

وفين فرح 

مااعرفش 

ماتخبيش ياماما فرح مش موجوده في البيت ولو بابا عرف مش هيسكت 

مايسكتش انا اتخل"صت منها 

ايييه 

ايوه ريحت العالم كله منها

انتى عارفه انتى بتقولي ايه 

ايوه عارفه ولو لسه عايشه هقت"لها تاني 

حر"ام عليكى انتى ايه ليه كل القسوووووه دى في قلبك ليها هى عملت ايه لدا كله ليها دايما معاها كده وبتعمليها كدا

عشان هى مش بنتى

انتى بتقولي ايه

ايوه هى مش بنتى ابوكى جابها من كم سنه ليا وقاب ان هما مطلعينها من القبر وعاشت معانا بالغص"ب وكان لازم ابعدها عننا عشان نقدر نعيش في سلام

مستحيل

دى الحقيقه 

فرح فين ياماما 

طلعت عند اللي خالقها ولو نطقتى بكلمه واحده هقط"ع ليكى لسانك 

يلا من قدامى

 وبتطلع أوضتها بتلاقي سليم نايم بتبدل لبسها وتنام وتصحي بتلاقي البيت مقلو"ب علي فرح وفرحت مابتتكلمش خالص

اسبوعين ومفيش حد عارف يوصل لاي حاجه وفرحه مش بتتكلم نهائي مها راحت عند القبر عشان تطمن ان مفيش حد شافها وطلع فرح بتروح وتلاقي كل حاجه زى ماهى بتطمن وترجع البيت وبييجى الليل والكل بينام ماعدا سليم كان لسه مارجعش من الشغل الوقت اتأخر اوى ومها نايمه وبتتحرك علي سريرها لقيت شخص نايم جنبها 

انت جيت ياحبيبي

لارد

سليييم انت جيت امتى لكن بردوا مفيش رد

ماترد بق وماكملتش الكلمه وفجأة صرا"خها ملي البيت

مها كانت نايمه وفكرت ان سليم رجع من شغله وهو اللي نايم جنبها 

سليم يا حبيبي انت جيت لكن لا رد قررت الكلمه اكتر من مره وبردوا مفيش رد

فتحت عيونها كان الشخص اللي نايم جنبها دا وشه متغطي فكشفته وهى قلبها هيقف من الخو"ف 

وكانت المفاجأة الصاد"مه ان اللي نايم جنبها فرح 

فضلت مها تصر"خ بصوت عالي وطلعت تجرى علي برا في الوقت ده كان سليم راجع من شغله وكان مرهق جدا وفرحه كانت نايمه

ايه في ايه يامها صوتك طالع كدا ليه ايه اللي حصل

هى هى كانت نايمه جنبي علي السرير هى

هى مين

ف

مين

الظاهر اني كنت بحلم 

بتحلمى طب انا داخل انام لاني مرهق اوي 

تصبحي على خير

وانت من اهله

دخل سليم وقعد علي سريره شويه وبعد كدا نام ايات الرحمن

تانى يوم بتصحي مها بدري شويه كعادتها تجهز ليهم الفطار واول ما بتفتح الثلاجه بتشوف فرح فيها بتصر"خ وتطلع تجرى

مالك يامها في ايه

فرح فرح جوا في الثلاجه انا شوفتها بعيونى 

لا حول ولا قوة الا بالله وبيجرى علي المطبخ بيلاقي كل حاجه زى ماهى بيمر تقريبا شهر ومها علي الحال ده كانت بتشوف فرح في وش كل الناس 

بقيت تروح لشيوخ كتير اوى عشان يحلوا مشك"لتها لكن مفيش حد عارف فلوسها خلصت وذهبها باعته عشان فرح تخت"في من قدامها وماتظهرش

لكن كل دا كان عادى وكل يوم تشوف فرح 

حالتها النفسيه بقيت صفر والخو"ف متملكها فقررت تسافر لأهلها يمكن ماتشوفش فرح هناك لكن كانت بتشوفها دايما واقفه تحت الشباك وبتبص ليها وبنفس اللبس اللي هى قفلت عليها القبر بيه فتخيلوا معايا موقف زى ده هيكون رد فعلكم ايه 

أيات الرحمن

مفيش حاجة بتتغير وفرح كل يوم بيذيد ظهورها لمها  اكتر من اليوم اللي قبله لحد ماوصلتها لحالة الجنو"ن

بقيت طول الوقت بتكلم نفسها ومغمضه عيونها خا"يفه تفتحهم تشوف فرح قدامها

لحد ما يوم قررت ان هى تخرج وتمشي يمكن قعدتها في البيت هى اللي بتعمل فيها كدا بدلت لبسها وجيت خارجه سمعت همس كلام جاى من أوضة البنات فبتتسحب بهدوء تام وبتفتح الباب 

يعني طل ده كان خطه منكم عشان توقعوني لكن علي مين وحياه الأيام اللي عيشتها في عذ"اب بسببك يافرح لأخليكي تتمني المو"ت ومش هتطوليه ودخلت اوضتها وقعدت علي الاريكه وقعدت تفكر ازاى تخلص من فرح بس المره دي من غير عوده نهائي الش"ر والحق"د  مها  مش هتوقفهم غير لما ينتهى عمر"ها وقفت مره واحده وقالت لقيتها والمره دى يافرح ياانا ياانتى في الدنيا وبتدخل المطبخ وبتاخد سكي"نه وحبل كبير ولصق وبتطلع علي فوق


إسكريبت_بت_المقابر 9

تكملة الروايه من هنااااااا 



 

تعليقات

التنقل السريع