القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية شطرنج الحب البارت 7_8_9_بقلم جني غنيم في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه

التنقل السريع


    عزيز جرى وراها و طلع مسد"سه و ضر"ب رصا"صة في الكلب و شد نورا من ايدها هي و"قعت على الارض و عزيز فوقها و هي تنهج برعب عزيز حضنها و با"س رأسها و قال : اهدي يا نورا 

    نورا بصدمة من حركته قالت : ابعد عني 

    عزيز قام و مد ايده عشان يساعدها تقوم و لكن تجاهلته و قامت لوحدها و قالت بعصبية : أنتَ ازاي تسمح نفسك...

    بدأت تتوتر عزيز قرب و قال بخبث : اسمح نفسي بأيه بقا ؟

    نورا : انتم كلكم كده بتبصوا لينا بنظرة حقير"ة 

    نوار هتمشي عزيز مسك"ها من ايدها لدرجة انها خبطت فيه و قال : انا قولتلك انك مش نوعي المفضل و بعدين انا بتعامل معاكِ كصديقة و اخت مش معنى اني بو"ستك يبقى نيتي مش سليمة 

    نورا سحبت ايدها فقال عزيز : يلا عشان نبدأ 

    نورا مسكت مسد"س بقلق و عزيز جاه من وراها ايده الشمال حاطها على وسطها و ايده اليمين اكد على مسكتها للمسد"س و قال : اثبتي ..حاولي تركزي على هدف ..فكري في اكتر حاجة بتكر"هيها 

    نورا قالت بتوتر : اكتر حاجة بكر"هها هي كانت اكتر حاجة بحبها 

    نورا بصيت قدامها و بدأت تنشن على هدف بمساعدة عزيز 


    عدى اليوم بسلام و نورا طلعت برا المبنى لقيت عزيز واقف جانب موتوسيكل فقالت : فين العربية ؟

    عزيز اداها خوذة و قال : البسيها و يلا 

    نورا لبست الخوذة و قالت : هو احنا هنروح فين ؟

    عزيز ركب الموتوسيكل و قال : ركبتي قبل كده ؟ 

    نورا بإستغراب من تجاهله ليها و قالت : اه ركبت 

    نورا ركبت وراه فقال عزيز : امسكي كويس 

    نورا مسكت في چاكيته ، عزيز شغل الموتوسيكل و ساق بسرعة عالية لدرجة نورا حضنته بقوة من ظهره عزيز ابتسم و كمل سواقة فقالت نورا : ارجوك هدي السرعة شوية 

    عزيز هدى السرعة و وقف قدام مطعم بيتزا 

    نورا نزلت و عزيز نزل فقالت : هو احنا جينا هنا ليه ؟

    عزيز : اكيد جوعتي و بعدين فرصة نتكلم شوية 


    نورا دخلت و عزيز وراها و قعدوا على ترابيزة و طلبوا الأكل 

    عزيز قال : احكيلي بقا عن نفسك 

    نورا تشرب عصير و قالت : اقول ايه يعني ؟ و بعدين مش أنتَ تعرف عني كل حاجة في الملف 

    عزي ابتسم و قال : قصدي عن حياتك الشخصية ..يعني بتحبي ايه و بتكر"هي ايه ؟ ارتبطي قبل كده ؟

    نورا بصيت له بإستغراب : مش شايف انها اسئلة شخصية 

    عزيز : عادي مش احنا صحاب 

    نورا : لا احنا مش صحاب و لو اللواء غفران عرف كل الحصل ردة فعله اكيد مش هتكون لطيفة 

    الجرسون جاب البيتزا فقال عزيز بغضب مكتوم : كلي كلي 

    نورا ابتسمت بسخرية و بدأت تاكل 


    في المساء 

    عزيز فتح باب الشقة دخلت نورا و قالت : شكرا على اليوم 

    مصطفى طلع من اوضته و قال : كده سايبني لوحدي طول اليوم

    عزيز قعد بإرهاق و قال : معلش يا درش الشغل بقا 

    نورا مازالت واقفة لقوا الجرس بيرن فقال عزيز : هو أنتَ مستني حد يا مصطفى ؟

    مصطفى قعد جانبه و قال : لا يا عزيز 

    نورا قالت : انا هروح افتح 

    نورا فتحت و كانت صدمة لها و قال بفرحة : يامن ازيك وحشتني جدا 

    يامن حضنها و قال : أنا دوخت عشان الاقي عنوانك و سألت عم عوض 

    مصطفى بيقول بوشوشة : ده حبيب القمورة و لا ايه ؟ 

    عزيز بغضب : اخرس !

    عزيز قام و حاط ايده على كتف نورا و قال بقرف : مش تعرفينا يا نورا 

    مصطفى قاعد يضحك ، لسة نورا هتتكلم فقال يامن : مين ده يا نورا ؟

    عزيز حضن نورا و قال : جوزها ..أنتَ مين بقا ؟

    يتبع ...


    بقلمي Jana Ghoniemm 

    #شطرنج_الحب 

    #البارت_7

    #جنى_غنيم


    عزيز حضن نورا و قال : انا جوزها ..أنتَ مين بقا ؟

    نورا بصيت لعزيز بصدمة و ضر"بته بالكوع في جانبه ، عزيز باص لها بسماجة و مظهرش وجعه 

    يامن قال : أنتِ أتجوزتي امتى يا نورا ؟ 

    نورا لسة هترد فقال عزيز : من قريب .. مين انتَ بقا ؟

    يامن ابتسم و قال : اخوها يا استاذ ....

    عزيز بقرف : عزيز ..ظابط عمليات خاصة ...بس ازاي اخوها 

    نورا ردت بقهر : اخويا في الرضاعة 

    عزيز : معلش بقا يا استاذ يامن احنا لسة عرسان جداد و بيت بيتك في أي وقت 

    يامن سلم على نورا و مشى ، عزيز قفل الباب 

    نورا بزعيق : أنتَ مين أداك الحق تقول أنك جوزي 

    عزيز قعد و قال : واحدة بتحضن واحد و تقول وحشتني 

    نورا بفقدان اعصاب : يا الله أنتَ ولي أمري و لا جوزي ؟ محدش طلب منك تدخل ...أنتم كده الرجالة تحبوا تكونوا متحكمين 

    عزيز قام وقال : اه متحكمين و طالما حضرتك قاعدة في بيتي يبقى في قوانين 

    نورا بصدمة : بقا كده تمام 

    نورا دخلت اوضتها و قفلت الباب بالمفتاح


    عزيز قعد فقال مصطفى : يادي نار الغيرة 

    عزيز بعصبية : غيرة ايه !! اسكت 

    مصطفى حاط ايده على كتف عزيز و قال : شكلك واقع اوي 

    عزيز دخن سيجا"رة شدها مصطفى منه و قال : كفاية صحتك ده أنتَ لسة 26 سنة ..بس على فكرة أنتَ غلطان 

    عزيز بصله بعصبية فقال مصطفى : مش عشان أنتَ اخويا هقف في صفك

    عزيز يهز في رجله من الغضب و قال : طب اعمل ايه ؟ 

    مصطفى : اعتذر 

    عزيز بكبرياء : أعتذر !!

    مصطفى ابتسم و قال : عندك اعتراض ؟!

    عزيز ربع ايده و قال بإمتعاض : لا 


    الساعة 2 صباحًا بعد منتصف الليل 

    نورا تقفل شنطتها بعد ما حطيت فيها حاجتها و قالت بعصبية : مش نورا اللي يتقال لها تعمل ايه

    طلعت نورا شايلة شنطتها و رايحة ناحية الباب لقيت عزيز يقول من وراها : رايحة فين ؟

    نورا تلف تلاقيه لابس بنطلون فقط و عا"ري الصدر فقالت و هي تغمي عينيها : مش عيب تقف قدامي بالمنظر ده ؟ 

    عزيز : عيب في ايه ما انا ببقى كده في البحر و كمان بالمايوه مش بنطلون ...عموما انا اسف 

    نورا : اسف ! لدرجاتي شايف الموضوع بسيط ..انا من ساعة ما قابلتك و كل المشاكل على دماغي 

    عزيز مسك شنطتها و قال : و أنا مش هسيبك تمشي 

    نورا بدموع : ليه تعمل كده معايا ؟ 

    عزيز بهمهمة : معرفش كل اللي اعرفه انك هتفضلي ... يلا عشان الوقت أتأخر و بكرة عندنا تدريبات 


    تاني يوم 

    نورا واقفة و قالت : احنا مش هنبدأ و لا ايه انا بقالي اكتر من ساعة واقفة تحت الشمس و لا كأني هاخد تان 

    عزيز : لا خلاص هنبدأ بس لازم يكون عندك قدرة تحمل عن كده... انهاردة الدرس بتاعنا عن الدفاع عن النفس

    نورا بتأفف : استرها على ولايانا

    عزيز بيرفع كم التيشيرت و قال : اهم حاجة يعتمد عليها هي التركيز على الخصم و محاولة الوصول لنقط الضعف ، هي مش بتعتمد بشكل كامل على القوة بدنية 

    نورا : عظيم انا المفروض هعمل ايه 

    عزيز : اومال انا بشرح لمين كل ده ؟ لأمي !! ركزي معايا دلوقتي عايزك تعتبري نفسك الخصم اللي بيحاول يهج"م عليا 

    نورا قالت : بس كده بسيطة ...استعنى على الشقى بالله 

    جريت نورا ناحيته بدأت تضر"به بكل قوتها ، عزيز بحركة سريعة لو"ى دراعها بهدوء و وقعها على الارض و حاط ايده ورا راسها 

    نورا تبلع ريقها بتوتر و عزيز يبص عليها و مركز على عينيها و قال بغير وعي : عينيكِ حلوة أوي 

    ييجي شخص و يقول : غفران بيه طالبكم يا عزيز باشا 

    عزيز رجع لوعيه و قال : طيب طيب 

    عزيز قام و نورا قامت بتوتر و راحوا على مكتب غفران 

    دخل عزيز و قال : صباح الخير يا غفران باشا 

    غفران قام من المكتب و قال : صباح النور انا شايف التدريبات ماشية كويس 

    عزيز :اه طبعا 

    غفران : ايه اخبارك يا نورا 

    نورا : شكرا لسؤالك يا غفران بيه انا كويسة ...انا بس هروح اغير عشان تعبت

    غفران :اتفضلي 

    نورا طلعت فقال غفران : أنتَ مش عجبني يا عزيز 

    عزيز قعد و قال : ليه عملت ايه يا بوص ؟

    غفران : بعتلك حد من رجالتي لبيتك بس مكنتش موجود

    عزيز : اه ما انا مش قاعد في البيت قاعد عند ناس صحابي

    عزيز قام و راح ناحية الباب فقال غفران : تصرفاتك مش عجباني برضو 

    عزيز فتح الباب و خرج 


    عزيز ماشي متعصب قابل نورا فقالت : أنتَ كويس ؟

    عزيز ابتسم و قال : اه كويس .. اسبقيني عند العربية و انا هجيب حاجة من المكتب و جاي 

    نورا مشيت و راحت وقفت بملل

    عزيز جاي من بعيد لاحظ وجود شعاع ليزر احمر على دراع نورا 

    جرى ناحيتها و قال بزعيق : نورا خلي بالك القنا"ص !

    صوت الرصا"ص سيد الموقف 

    يتبع ...


    بقلمي Jana Ghoniemm 

    #شطرنج_الحب 

    #البارت_8

    #جنى_غنيم


    جرى عزيز ناحية نورا و قال بزعيق : نورا خلي بالك القنا"ص !

    صوت الرصا"ص سيد الموقف

    نورا وقعت على الارض أثر زقة عزيز لها و عزيز يقع جانبها 

    نورا تبص برعب و عزيز ياخد نفسه فقال بتوتر : أنتِ كويسة في حاجة وجعاكِ ؟ 

    نورا : انا كويسة يا عزيز 

    نورا برقت برعب و قالت بصويت : عزيز ! دراعك بينز"ف 

    عزيز ابتسم و طبطب على وشها و قال : متقلقيش يا نورا 

    نورا بعياط : أنا السبب 

    عزيز قام براحة يشوف القنا"ص مشى و بالفعل كان هر"ب 

    عزيز قام و نورا قامت و قطعت حتة من فستانها فقال عزيز : تعملي ايه يا مجنو"نة 

    نورا : اسكت و بدأت تربط ناحية دراعه محاولة وقف النز"يف

    غفران طلع من المبنى و قال : انتم كويسين ؟

    عزيز قال : كويسين 

    نورا بعصبية : لا مش كويسين انا كنت همو"ت يا سيادة اللواء و عزيز اتصا"ب مكاني 

    غفران : انا هحل الموضوع دلوقتي هخلي اي عسكري يوصلكم المستشفى عشان نطمئن على عزيز 

    عزيز بهدوء : شكرا يا غفران بيه 


    في المستشفى 

    عزيز قاعد و نورا واقفة جانبه و الممرضة تخيط الجر"ح و نورا لاحظت أن عزيز يتألم فقالت للممرضة : براحة شوية عليه 

    الممرضة قلعت الجوانتي و قالت : يا فندم الجر"ح سطحي متقلقيش و وجهت كلامها لعزيز : واضح ان خطيبتك بتحبك اوي يا باشا ..الف سلامة 

    الممرضة خرجت و نورا بلعت ريقها بتوتر و قالت : هروح اطمن اللواء غفران 

    عزيز شد"ها ناحيته و قال : خايفة عليا لدرجاتي ؟

    نورا بإندفاع : اكيد طبعا

    لقيت عزيز مركز معاها فقالت بتوتر : عشان طبعا انقذت حياتي 

    عزيز قرب و قال : بس كده ؟

    نورا ضحكت و قربت منه و با"ست على خده و قالت : ده جزء من العلاج و طلعت جري من الاوضة 

    عزيز حسس بأيده مكان بو"ستها و قال بصدمة : ده بجد !

    عزيز طلع وراها و قال : و النبي حد يقولي ده حلم و لا ايه 


    عزيز و نورا قدام باب العمارة مسك ايدها و قال : هو اللي حصل في المستشفى ده بجد ؟ 

    نورا بكسوف : هو ايه اللي حصل ؟ 

    عزيز هيقرب فقالت نورا : عزيز بطل سخا"فة احنا في الشارع ..يلا بقا عشان تعبانة 

    نورا و عزيز طلعوا الشقة ، عزيز قعد على الكنبة بتعب و نورا فتحت التلاجة و قالت : على فكرة في حاجات كتيرة ناقصة في بيتك

    عزيز اتعدل في قعدته و قال : قصدك بيتنا ...طب ايه رأيك ننزل بكرة نروح الهايبر ماركت نشتري الناقص بما اني واخد اجازة اسبوعين 

    نورا قفلت باب التلاجة و قالت : ماشي.. بس اللواء غفران مدنيش اجازة 

    عزيز حاط ايده ورا رقبته و قال : سيبيني انا هتصرف 

    نورا : تمام انا هدخل انام ..تصبح على خير 

    عزيز قال بصوت خافت : و أنتِ من أهلي 

    نورا دخلت اوضتها و غيرت هدومها و قعدت تتفرج على فيديوهات على اليوتيوب في كيفية الشراء و التعامل مع العروض في الهايبر ماركت و كانت تسجل الملحوظات المهمة

     

    تاني يوم في الهايبر ماركت 

    نورا سايقة عربية التسوق و قالت : دلوقتي هنبدأ بأيه ؟

    عزيز : هو أنتِ متعرفيش ؟

    نورا : يعني بصراحة مش بهتم اوي بالحاجات 

    دي 

    عزيز : بسيطة ! ايه رأيك نبدأ بقسم الالبان ؟

    نورا طلعت الكراسة اللي كتبت فيها الملحوظات و قالت : تمام يلا 


    بعد فترة 

    نورا واقفة في قسم اللحوم و فسألت عزيز : بتحبوا اللحمة شمبري و لا ضاني ؟ 

    عزيز بتفكير : هي الضاني دي لحمة الخروف صح ؟

    نورا : ايوة 

    عزيز : يبقى اه هي دي اللي بنحبها 

    تليفون عزيز رن فقال : انا هروح ارد و آجي .. اتصرفي أنتِ 


    عزيز رد و كان غفران 

    غفران : نورا مجتش ليه ؟ 

    عزيز : هي كمان هتاخد اجازة لغاية ما اخف 

    غفران : أنتَ بتهزر في مليون حد ممكن يدربها.. أنت كده بضيع الوقت 

    عزيز : محدش هيدربها غيري ماشي يا غفران 

    غفران : غفران ! أنتَ حبيتها و لا ايه ؟


    عزيز قفل لما لقى نورا تقرب و قالت : أنتَ كويس ؟

    عزيز ابتسم و قال : اه ..في حاجة ناقصة و لا نحاسب ؟ 

    نورا بصيت في العربية التسوق و قالت : لا كله تمام 


    في الجراچ

    عزيز يحط الكياس في شنطة العربية و نورا واقفة جانبه عزيز خلص و قرب لنورا بشكل كبير فقالت : أنتَ بتقرب كده ليه يا عزيز ؟

    عزيز حاو"ط نورا و قال بحب : نورا أنا بحبك 

    يتبع ..


    بقلمي Jana Ghoniemm 

    #شطرنج_الحب 

    #البارت_9

    #جنى_غنيم 

    ممكن تقولولي رأيكم في الرواية لغاية دلوقتي عشان ده بيحسن من نفسيتي ؟❤

    تكملة الروايه من هنااااااا 




     

    تعليقات