القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية لا تترك يدي البارت الرابع والخامس بقلم شهد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


Part4🦋

اياد طلع لفوق بسرعة وورا اخته رنيم ووقف لما

شاف تالا بنته بتعيط وبتقول:انتي ماما

تمارا مش شايفة ولا فاهمة حاجة

تالا بدموع:مش هتسيبيني ثح 'صح'

اياد قرب من تاليا وقال بفرح:اتكلمي يا تاليا اتكلمي

تمارا قامت بس تالا مسكت صوباعها وقالت 

بعياط:متسيبينيش يا ماما

تمارا دموعها نزلت واياد شاور لاخته تاخد تالا

رنيم شالت تالا اللي بقت تصرخ وتعيط

تالا بعياط:ماماااااااااااااااا

تمارا كانت بتعيط واياد قال

اياد:اسمي زياد وديه كانت تالا بنتي عندها خمس سنين

مامتها اتو"فت من كام شهر والنهاردة ولاول مره بعد شهور

اسمع صوتها وده بسببك

اياد:مش هطلب منك غير تفضلي لفترة لحد ما تالا تبقي كويسة

ومتخفيش جدتي واختي عايشين هنا

تمارا بدموع:موافقة ممكن تساعدني اروح عندها

اياد ابتسم وقرب منها ومسك ايدها وهي حست بشعور غريب

قدام اوضه تالا

تالا بصريخ:طلعيني من هنا يا عمتو عايزة ماما

الباب اتفتح ودخلت تمارا مع اياد

تالا مسكت رجلين تمارا وحضنتهم اما تمارا فبعدتها وقعدت علي 

ركبتها ورفعت ايديها في الهوا لحد ما لمست خد تالا

تمارا عيطت وتالا مسحت دموع تمارا بايدها الصغيرة وقالت

تالا:متعيطيش يا ماما متسيبينيش تاني

تمارا ضمتها وقالت:يا روحي مش هسيبك

تالا وهي بتبعد عنها وبتمسك ايدها:يلا نلعب

عند فهد

فهد بزعيق:مراد انا خايف عليها هتج"نن يا مراد مش

عارف هي فين

مراد:متقلقش هنتصرف وهنلاقيها

في فيلا اياد

فاطمة بزعيق:تاني يا اياد بتكذ"ب تاني مهي

مسيرها تعرف انك اياد مش زياد

اياد:واعمل ايه

رنيم:تقولها

وفجاة سمعوا صوت تالا ف اياد قام وطلع بره

ولقي تمارا واقعة في البسين وتالا بتعيط

اياد نط في المياة واخد تمارا وطلعها علي قدام البسين

وتالا بتعيط وهي بتهزها

اياد طلع ومسك ايد تمارا و

يتبع.......

#لا_تترك_يدي



Part5🦋

اياد مسك ايدها ولقي نبضها ضعيف

اياد بص لبنته وقال:اهدي يا بابي

تالا بعياط:بس هي مش بتصحي

اياد:هتصحي

اياد بقي يضغط ناحية قلبها وتالا بتعيط

لحد ما تمارا رجعت المياة وهي بتكح

تالا حضنتها وتمارا بتاخد نفسها

اياد:لو تعبا"نة نروح المستشفي 

تمارا:بقيت كويسة 

اياد قومها وتالا ماسكة في تمارا

تمارا لاياد:شكرا يا استاذ زياد

بعد ساعة

تمارا:وتوتة توتة وخلصت الحدوتة

اياد كان واقف علي باب الاوضة

تمارا حطت ايدها علي شعر تالا وقالت

تمارا:كلهم اذ"وني فهد اللي 

بسببه مش هبقي هبقي 

ام طول حياتي وبقيت عا"مية

اياد بصلها بحزن وهي بتقول

تمارا بدموع:حتي اياد خا"ني

اياد غمض عيونه با"لم وبعدين فتحهم وقال

اياد:معلش اكيد تعبتك

تمارا:ابدا ديه جميلة وهادية

اياد شالها من علي رجل تمارا وهي قالت:سيبها لو

سمحت

اياد حط تالا وخرج وساب تمارا تنام

عند بيت فهد

فهد:عايز ايه يا زياد

زياد:تقريبا عرفنا مكان مدام تمارا

فهد بسرعة:فين

في صباح يوم جديد 

كلهم كانوا قعدين علي الفطار وفهد دخل والبواب

كان بيحاول يمن" عه

اياد:روح انت يا عم ابراهيم

اياد بص لفهد وقال:خير

فهد وهو بيبص لتمارا:عايز مراتي

اياد:اطلع بره يا جدع انت

تمارا:مش هرجع وهتطلقني انا مش هسامحك

علي اللي حصلي يا فهد

فهد بسخرية:وسامحتيه هو

اياد بلع ريقة وتمارا قالت:تقصد ايه

اياد بص لجدته واخته 

وفهد بص لتمارا وقال...........

تفتكروا تمارا هتعرف ان ده اياد

ولا اياد هيتصرف

#لا_تترك_يدي

تكملة الروايه من هنااااااا 


 

تعليقات

التنقل السريع