القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ظلمت نفسي البارت الاول والثاني بقلم جوري البدري في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


نغم : انا مش بنت 

حسن كان يفك ازرار قميصه ولكن عند سماعه هذه الجملة نظر اليها بدهشة

حسن بصدمة : نعم يختى !!

نغم بنفس الجمود : مش بهزر زى م بقولك كده انا مش بنت 

حسن بصدمة : يباجحتك ي شيخة وكمان بتقوليها من غير ذرة ندم حتى .. انطقى قولى اى الهبا'ب اللى بتقوليه ده 

نغم : انا خدعتك ي حسن انا مش بحبك انا كنت بحب واحد والشيطان غاو'انا وحصل اللى حصل وأكملت بدموع كان مفهمنى انه هو هيتجوزنى بس طلع متجوز وبعد عملته السو'دا اخدها وهرب بيها كأن الارض انشقت وبلعته

حسن بعيون حمراء : وانت ليه م فهمتنيش الكلام ده ليه وانا بتقدملك 

نغم بارتباك : بصراحة خفت من الفضيحة ولو كنت رفضتك كانو شكو فيا لانى رفضت كتير قبلك واهلى ناس صعبة جدا وابويا لو كان عرف اللى حصل كان دفنى وانا حية 

حسن : وانا ذنبى ايه انت لا يمكن تقعدى يوم واحد على زمتى 

انت طاا...

نغم جريت نحيته بسرعة وحطتت ايدها على بقه 

نغم بدموع وتوسل : ارجوك م تنطقاش بالله عليك والله هعملك كل حاجة بس سيبنى حتى على زمتك ٦ شهور ونطلق بعدها بس مش اول يوم كده اهلى ممكن يموتونى ابووس ايد...

وحست انها بدأت تفقد توزنها ووقعت مغشيا عليها 

حملها حسن بقلق ووضعها على السرير وقام بالاتصال على الطبيب 

نزل حسن تحت عشان ينده لوالدته تغيرلها 

عشان هو وعد نفسه مش هيقربلها 

حسن : ماما ممكن لو سمحتى تيجى تغيرى لنغم هدومها عشان الدكتور جاى يكشف عليها 

فريدة بصدمة : يلهوى دكتور ليه يبنى ... انطق يبنى عملت ف البت ايه 

حسن : مفيش ي ماما معملتلهاش حاجة شكلها مأكلتش حاجة طول النهار جالها هبوط واغمى عليها 

فريدة ببعض الراحة : طيب انا جاية معاك ي حبيبى 

وبالفعل صعدت فريدة مع حسن وقامت بتبديل الملابس لنغم


بعد قليل من الوقت جاء الطبيب

قام بالكشف على نغم 

الطبيب : متقلقوش ي جماعة دا طبيعى للى زيها 

حسن بعدم فهم : يعنى عندها ايه ي دكتور 

الطبيب بابتسامة :مبروك المدام حاامل

حسن بصدمة :ح حااامل

فريدة بصدمة اكبر : يلهههوووى!!

يتبع......

#بقلمى_جورى_البدرى 

#روايةظلمت_نفسى1



#روايةظلمت_نفسى2

حسن بصدمة: حااامل 

فريدة بصدمة أكبر : يللهوووى حااامل !!

الطبيب باحراج : طب استأذن انا ي استاذ حسن 

فريدة فضلت تصحى ف نغم وتهز فيها بعنف 

فريدة بغضب : قومى قومى يلا جيبلنا العار والله لفضحك ف كل حته ي ف*****

قامت نغم مفزوعة : ايه فى ايه ي حماتى انتى بتصحينى كدا ليه 

فريدة بغضب : تقدرى تفهمينى اللى ف بطنك دا ابن مين وانتى لسه اول يوم جواز ليكى النهاردة

نغم بصدمة وارتباك : ايييه ح حامل ا أءصل ا انا. ..

حسن عشان ينقذ الموقف 

حسن بهدوء : نغم حامل منى ي ماما اللى ف بطنها دا ابنى ... انا غلط'ت معاها ايام الخطوبة .

فريدة بصدمة : حسن ابنى يعمل كده لا انا مصدقش حاجة زى دى ابدا .. انت فى حاجة مخبيها عليا 

حسن بهدوء : صدقينى ي ماما دى الحقيقة .. ومن فضلك بلاش تجيبى سيرة لاهل نغم ولا لحد خالص دلوقتى لغاية م يعدى شوية وقت على جوزانا عشان اهل نغم انت عارفة عادتهم 

فريدة ومازلت غير مستوعبة : ماشى ي حسن ... واكملت بسخرية موجهه حديثها لنغم .. مبروووك ي يا مرات ابنى 

نغم بتوتر : الله يبارك فيكى

وخرجت فريدة وتركت نغم وحسن بمفردهم .


حسن بجمود : عشان نكون على نور كده علاقتنا هتكون كالتالى . كل واحد هينام ف اوضة ، اكلى ملكيش دعوة بيه خالص وانا هاكل ف الشغل وان جعت هعمل لنفسى ملكيش دعوة بيا خالص ، يستحسن مشفش وشك غير للشديد القوى ، امى اى حاجة تطلبها منك تتنفذ ومش عاوز اى اعتراض على كلامى مفهوم لحد كده م تولدى وتاخدى ابنك وتروحى تربيه بعيد عنى وساعتها لو لمحتك بس صدفة هتكونى انتى الجانية على نفسك فاهمة

نغم بدموع : فاهمة فاهمة

حسن ودلوقتى قومى يلا اتخم'دى ف الاوضة التانية وتتجنبينى خالص ال ٩ شهور اللى هتقعديهم هنا 

نغم بانكسار : حاضر 


فى فيلا يبدو عليها الثراء 

يقوم جاسر من جانب زوجته النائمة وينزل بهدوء الى اسفل 

جاسر وهو ينده بصوت منخفض على سميحة(الشغالة)

سميحة : ايوة ي جاسر بيه 

جاسر غمز لها : يلا ي يا بت مراتى نامت 

سميحة بدلع : انت تأمر يا باشا ... 

ولكن كانت اميرة زوجت جاسر تتبعه وهو لم يلاحظ

اميرة بحقد: صحيح اللى فيه داء مبيبطلوش 

جاسر بجمود : عندك حق يعنى هى دى اول مرة ولا اول مرة 

اميرة بكرة : طب دى وهقول عليها ر*خيصة انما ذنبها اية المسكينة اللى غل'طت معاها وعشمتها بالجواز 

جاسر بصوت عالى : اميييرة ملكيش دعوة بحياتى حياتى وانا حر فيها واعمل اللى انا عاوزة وانتى اكتر واحدة عارفة انا اتجوزتك ليه ولولا كده انا مكنتش هفكر ف الجواز اصلا لان انتى عارفانى مش بتاع جواز

اميرة بغل : ماشى ي جاسر بس وحياة بابى لندمك تلى كل كلمة قلتهالى 

جاسر بسخرية : ولية خنيقة اما اقوم اكمل تسلية على صخر اخويا ههه

وقام فعلا جاسر ودخل غرفة مظلمة منعزلة شوية عن الفيلا

جاسر بسخرية: صخورة حبيبى ليك وحشة يا راجل 

صخر بكره : عاوز ايه

جاسر بتسلية : اية ي صخر مش عاوز تشوف اخوك حبيبك ييييه صحيح مش تفكرنى انك اعمى مبتشفش هههه

صخر بغضب : اطلع بررررة انت مش راجل يلا

جاسر بهدوء : صفعه بالقلم لما اخوك الكبير يكلمك متعليش صوتك عليه

صخره بكره : مش بقولك مش راجل فكنى وانا اوريك مقامك 

جاسر بتسلية : مبلاش هيقى مو'تك على ايدى انت ومرراتك 

صخر بغضب ودموع : جااااااسر وربى م هسييييبكككك


فى الصباح 

فى بيت حسن ونغم 

كانت صوت الزراغيد تعلو عشان يباركلهم ف الصباحية 

حسن صحى على صوت خبط وزراغيد على الباب

وفتح لابو وام نغم الباب ورحب بيهم وكانت فريده معاهم وباين على وشها الشر 

حسن : دقيقة واحدة هصحى نغم وجاى

عزيزة والدة نغم : ماشى ي بنى 

فريده بخبث : منورين ي جماعة

جابر ابو نغم : بنورك ي ام حسن 

بعد شوية جات نغم وكانت لابسة عابية بيتى وباين على وشها بعض الحزن بس حاولت تدارى عشان اهلها

عزيزة بفرحة : صابحية مباركة ي عروسة لولوولوى

نغم بابتسامة حزينة : الله يبارك فيكى ي ماما 

جابر : مالك ي نغم اوعى يكون حسن مزعلك

نغم بتلقائية : لا ابدا ي بابا حسن بيعاملنى كويس خالص 

فريدة بخبث : تكونيش زعلانة ينغم ي حبيتى عشان حملتى بدرى وملحقتيش تتهنى بالجواز 

جابر وعزيزة بصدمة : حااامل ايه ي ست انتى 

يتبع.....تكملة الروايه من هنااااااا 

الرواية كامله من( رواية ظلمت نفسي)

 اضغط على اسم الرواية ☝️☝️☝️


 

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع