القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية خادمة قلبي البارت الاول والثاني والثالث بقلم زهرة عصام في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه

عفرييييت عفررررريييت الحقني يا ماالك عفريب في البيت


انا هشتغل خدامة

قالتها ملك و هي بتبص ليهم و مستنيه ردهم

- انتي اتجننتي يا ملك يعني ايه تشتغلي خدامة يا ستي إن كان على ايجار السكن هنلم من بعضنا و ندفعة لكن متعمليش كدا

ملك : لا يا سها انتي عارفه إني عمري ما هقبل كدا .. اسمعوا بس أنا هشتغل خدامة اجمع مصاريف الكلية اللي مبتخلصش دي و ابعت الباقي لأهلي يسند معاهم شوية

أسماء: و هتشتغلي فين بقي يا ملك لقيتي شغل و إلا انتي مقرره و مقولتيش لحد 

ملك مسكت الجرنان و ورتهم الاعلان اللي مكتوب فيه 

" مطلوب خادمة لثلاث شباب عذاب

فمن يرغب بالتقديم عليه التوجه إلى العنوان التالي ****" 

أسماء و سها في صوت واحد: ايه عذاب


-----------


- انا عملت إعلان عن شغالة جديده و انا اللي هختارها بنفسي و بص لاخوه أوي و كمل مش عاوز رمرمه يا   حازم بشا و نزكز في الشغل و انت و شاور على اخو التاني مش عاوز شكوه منك يا وليد المره اللي فاتت دريت عليك و سكت البنت بقرشين تاني مره انا اللي هرميك بره 

وليد: قولتلك كنت سكران يا مالك 

مالك: انا مليش فيه الكلام دا اللي عندي قولته انا رايح الشركة يلا يا بشا 

وليد بنفخ : يلا كل يوم شغل شغل مفيش يوم تقولي خد إجازة يا وليد انت بتتعب

حازم بمرح : خد إجازة يا وليد انت بتسـ.ـكر 

وليد بصله بغيظ و مالك ضحك و قال: اهو قالك و كمل بجدية: انت بقي يا حازم يا حبيبي هتخلص كليه و تيجي على الشركة تضرب

حازم: يا سواد الحلل هيبقي كليه و شغل انت ناوي على دماري يا بوب كنت سيبني أروح اصيع شوية و أكل في ماك

وليد بسخرية: ماك الله يرحم ابوك يا أخويا

حازم بدمعة وهمية: آمين يخويا

مالك بحزم هعد من واحد لتلاته تكونوا اختفيتوا من قدامي وإلا

ملحقش يكمل كلامه و كانوا طاروا من قدامة

مالك: عالم تخاف متختشيش

--------- 

ملك : ايوه باااس كدا  ايه رايك يا أسماء

أسماء: بضحك هينبهوا بيكي أوي يا ملك 

ملك بغرور: طبعا يا بنتي هو انا فيه في حلاوتي حتي بصي قالتها و هي بتحول خلي منظرها يضحك

سها : هتمشي امتي 

ملك : كمان نص ساعة مكتوب كدا في الإعلان


------+ 

مالك قاعد مش طايق نفسه كل اللي بيجيله مفهومش المواصفات اللي هو عاوزها

الباب خبط و ملك دخلت أول ما شافها وقف و قال: سلامة قوم من رب الرحيم ايه دا

ملك: سالخير يا سعاده البشا

مالك من بعيد و بيبصلها بقرف: اهلا انتي مين 

ملك : خدمتك جميلة يا بيه 

مالك بصدمة: إنتي اسمك جميلة مين اللي اتشك في نظره و سماكي كدا

ملك و هي بتكتم ضحكتها: أبويا يا سعادة البيه أصل أول ما اتولدت كنت جميلة أوي و كل ما أكبر كل ما ازيد جمال انت مش شايف حلاوتي وإلا ايه دا حتي الزباين عليا كدهون بس انا اللي بحب اتعب و اعتمد على نفسيتي

مالك : نفسيتك طب خدي العنوان دا اسبقيني على هناك انا جاي وراكي علطول

ملك : عنيا يا سعادة البيه الحليوة

مالك : زباله بس هطلع عينهم عشان يتعلموا الأدب

------+ 

مالك راح ورا ملك البيت و دخلوا و عرفها مكان المطبخ و الاوضة اللي هتنام فيها 

ملك جواها: اش اش اش ايه الحلاوه دي دا المطبخ قد بيتنا كله 

حازم رجع من الكلية و داخل المطبخ علشان يشرب شاف ملك 

حازم: انتي الخدامة الجديدة

ملك لفت ليه وشها و لسه هتتكلم حازم صرخ و طلع يجري

حازم : عفرييييت عفررررريييت الحقني يا ماالك عفريب في البيت يعني يوم ما ا*موت ا*موت على ايد عفرييييت

مالك طلع يجري وراه هو و ملك اللي بتقول استني بس يا كريم شانتيه انت 

مالك دخل اوضه حازم و اتصدم

مالك : انت بتعمل ايه ....

يتبع 

التاني 


مالك : إنت بتعمل ايه تحت السرير يا حازم

حازم من تحت السرير: بستخبي من العفريته يا مالك تيجي تستخبي معايا اتاخرلك شوية

مالك : بتستخبي بتحت السرير و من العفريت 

ملك جت عليهم و هي بتقول بضحك: ايه دا الكريم شانتيه طلع ورور

مالك : اطلع يا أ*هبل دي الخدامة الجديدة

حازم: ابدا دي عافريت و انت بتضحك عليا 

ملك : ايه يا سعاده البيه كريم شانتيه انت هتخاف مني وإلا ايه هو انا فيه في حلاوتي ولا في جمالي أنت بس اللي مش واخد على الحلاوه من كتر ما بتشوف ناس مش حلوه 

حازم من تحت السرير: الحق يا مالك العفريت بيتكلم

مالك : اطلع يا ز*فت منظرك بقي زباله أوي

حازم خرج راسه من تحت السرير أول ما شاف ملك صر*خ و رجع تاني 

مالك : ابعدي من خلقته هتجيبي للولد صر"ع

ملك و هي بتبعد: الله و أنا مالي يا سعادة البيه الحليوة مجتش نحيته انا دا انا لسه كنت هقوله انا الخدامة الجديدة لقيته بيصر*خ كدا 

مالك خرج حازم من تحت السرير و حازم واقف خايف مستخبي ورا مالك و مفكرها عفريب  بجد

ملك : اعملك حاجة تروق بيها دمك يا سعادة البيه كريم شانتيه

حازم : اهو شوف اهو عفريته معجبه بيا بتقولي كريم شانتيه يا عم 

مالك بسخرية: بقي في عفريته هتعجب بيك انت يا معفـ'ـن 

حازم بعد عنه و حط ايده في وسطه و قال: و متعجبش بيا ليه يا اخويا كنت ناقص ايد وإلا ناقص رجل دا انا البنات في الكلية هيمو*توا نفسهم عليا بس انا اللي مطنش

ملك : صح يا سعادة البيه كريم شانتيه

حازم مش كدا يا اسمك ايه انتي 

ملك : خدامتك جميله يا سعادة البيه

   كلهم قالوا في نفس واحد كريم شانتيه

حازم في سره : جميله ايه بس دا انتي ميتـ.ـه ست مرات قبل كدا 

مالك : بطلي تقولي علينا كدا يا ملك لحسن هطردك

ملك : إن شالله اتص في نظرك ما اقصد و مش انا أصلا اللي بقول كدا

حازم باستغراب و توجس اومال مين : لساني دهون هو اللي بيقول لكن أنا مليش دخل ابدا و بصت لـ مالك و قالت : تحبوا تتغدوا ايه يا سعادة البيه الحليوة

مالك ضحك جامد و كانت أول مره يضحك كدا من زمن قال : اعملي اللي عندك في التلاجة يا جميله 

ملك : حاضر يا سعادة البيه الحليوة

------- 

سها : تتوقعي ملك تكون مسيطرة

أسماء: يا بنتي هو حد هيبص في وشها بعد اللي عملناه فيها

سها: هههههههههههه مش قادره كل أشوفها افتكر اللي بتقول عريييس يا ابوي بالجلبية الرجالي اللي هي لبساها دي 

أسماء بضحك : لا و تشوفينا و إحنا بنطلع مواهب الميكب ارتست اللي موجوده جوانا هههههه

سها: وإلا اللينزيز اللي هي حطاه يختاااي مخلي عنيها زي عيون البجره هههههههههههه

أسماء: يلا ربنا معاها

سها : يا رب و تخرج منها على خير


------- 

ملك واقفة تطبخ و بتغني بصوت بشع جداً هي صوتها حلو لكن مش بتحب تغني قدام حد 

ملك : و اقولك على اللي سهرني يا رجب و أقولك على اللي بكاني يا رجب و اصورلك حياتي من غيرك يا رجب و ااااااه يا رجب 

مالك : بااااااس 

ملك : يلهوي مش تكح و انت داخل خضيتي يا سعادة البيه الحليوة

مالك : مسكها من قفاها و هو بيقول: دا صوت انا عاوز أسألك بزمتك مقتنعة إن دا صوت 

ملك : انت عاوز تدفن الموهبه اللي جوايا أصلا انت شكلك منهم أعداء النجاح

مالك بصدمة: أعداء النجاح و كمل يغيظ طب خلصي الأكل خلصي و مش عاوز أسمع نفسك مفهوم

ملك: مفهوم يا سعادة البيه الحليوة

مالك أول ما خرج ملك قالت في سرها كنت وصلت لحد فين و اه و بقت تغني في سرها يا رجب يا نور العين يا أحمر خدود على الخدين

حازم بهمس زيها: مين رحب دا 

مالك : عاااا خضيتي يا سعادة البيه كريم شانتيه دا ايه العيلة اللي بتخض دي بس 

حازم: برضوا معرفتش مين رجب

ملك : كلام في سرك 

حازم : قولي 

ملك : البوي فريندس بتاعي 

حازم : من صدمته خرج من المطبخ خالص 

----------

وليد داخل البيت و هو بيقول: طالعة في دماغي نروق شوية شم ريحة الأكل دخل يشوف مين بيطبخ في و هو مكمل غني أول ما شاف ملك كان بيغني عدي عليك هههههه و طب ساكت

ملك : مقدرش يقاوم جمالي 



الثالث


مالك: انتي عملتي فيه ايه ؟ 

ملك : والله يا سعادة البيه الحليوة ما عملت حاجة

دا هو كان داخل هو و الأستاذ الفاضل بهاء سلطان فجأة وقع كدا

حازم بغباء و فرح: احلفي كدا الأستاذ بهاء سلطان بنفسه طب هو فين 

ملك : والله يا سعادة البيه كريم شانتيه كان بيغني طالعة في دماغي للستاذ بهاء سلطان بذات نفسيته

مالك : اخرسوا بقي لما نشوف ماله دا كمان 

حازم في نفسه: انا كنت عملت إيه بس و بعدين ايه بذات نفسيته دي

مالك : ما تفوق بقي يا وليد أنت استحليتها وإلا ايه 

ملك : خد يا سعادة البيه الحليوة فحل البصل دا فوقه بيه 

مالك : اسكتني انتي دلوقتي وليد انت سامعني 

وليد بخطرفة: عفريته عفريته واقفة في المطبخ بتطبخ بامية بالحمة

حازم : يا رااجل انت شوفت اللحمة بعينك ايش عرفك ما يمكن عامله فراخ

وليد بخطرفة: لا لحمة انا شامم رحيتها عفريته في مطبخنا و شعرها زي اريل التلفزيون عفريته بتظبط الدش

ملك : اخص عليك يا سعادة البيه كنافة بالمنجة بتغلط في تسريحة شعري دا حتي عملاها في أحسن صالون حلاقه فيكي يا بلد واخدين مني ميت جنيه 

مالك : رش مايه على وليد و هو بيقول: قوم بقي يا اخي بقولك الخدامة الجديدة

وليد : عفريته عامله نفسها خدامة 

مالك : يعني انت مش عاوز تقوم بص لملك و قالها شوفي شغلك 

ملك همست جمب ودن وليد : يا سعادة البيه كنافة بالمنجة البامية بالحمة جاهزه هخدها لخواتي العفاريت أصلهم بيحبوها أوي و بعدين هجبهم و نيجي نحلي بيك بقي 

وليد بهمس : حلي بيا ازي

ملك بضحك: متقلقش دا هو يادوب حته من الفـ*ـخده علي حته من الرأس و هناخد صرصور ودنك

وليد قام بفجع: لا كله إلا صرصور ودني

حازم بسخرية: يعني الفخـ*ـده عادي 

مالك : كويس إنك فوقت برافوا عليكي يا جميلة ليكي عندي مكافأة

وليد بص لجميلة و صر*خ: انتي مين يا ست إنتي

ملك : خدامتك جميله يا سعادة البيه كنافة بالمنجة

وليد : مالك البني ادمة دي لازم تمشي من هنا 

ملك زعقت فيه و قالت: ليه يخويا بقي انت تطول أصلا إني اشتغل عندكم و كملت بدرامة مهو انتوا كدا بتيجوا على اليتيم اللي ملوش حد 

حازم يتعاطف معاها : انتي أبوكي ميت زينا يا جميلة

ملك : تف من بوقك حالا

حازم باندهاش نعم ؟! 

ملك بحزم : بقولك تف و احولت بعنيها عشان تخو*فه

حازم : خاف منها و تف فعلاً

ملك : أيوه كدا و بصتلهم و كملت بدموع وهمية نزلت من ريحة البصله: أبويا عايش و الحمد لله بس امي هي اللي ميـ*ـته و سيبالي تسع أخوات بجري عليهم و كلت حته من البصلة

مالك بتقزز: انتي بتعملي ايه بتاكلي بصل

ملك : مد اديها ليه و قالت: تاخد حته دا حتي حلو للمناعة

وليد : شوفي لو عملتي إيه هتمشي يعني هتمشي

ملك بصتله بشر و كانت راحة نحيته بس مالك مسكها من قفاها و هي بتشرشح لـ خالد و بتقول: انت مفكر نفسك مين يا سعادة البيه كنافة بالمنجة لا الكلمة الأولى و الاخيره هنا لسعادة البيه الحليوة ولا انتوا عشان شبه القط الوردي هتدو*سوا على خلق الله اصحوا انتوا متعرفونيش

حازم بفضول: جملية

وليد: و كمان اسمك جميلة انتي اخرك سيد اشطا و نبقي كارمينك كمان 

ملك لسه هترد عليه حازم سبقها و قال: مين القط كروز دا يا جميله لقب حد من بتوع المصارعه

ملك بصت لـ مالك و قالت: بعد اذنك بس يا سعادة البيه الحليوة سيب الجلابية عليها اقساط و انا بكسل اكويها انا هفهم سعادة البيه كريم شانتيه براحة خالص 

مالك سابها و الفصول برضوا هيموته عاوز يعرف مين دا 

ملك حطت صوبعها في وش حازم و قالت: انت ازي متعرفش القط الوردي دا الراجل الحليوه اللي البنات كلها بتكراش عليه و انا من ضمنهم

حازم: اوعي تكوني قصدك على توم كروز

ملك: العالم الجهلة اللي زيك يا سعادة البيه كريم شانتيه هما اللي يقولوا عليه كدا إسمه القط الودي تدري ليش 

مالك : ليش يختي

ملك : أنا هستفسرلك كل حاجه بص يا سعادة البيه الحليوة توم بعتي قط و كروز يعني كريز بس هما مدلعينها بقت كروز و انا ضفت الياء اجتهادا من عندي بقت القط الوردي دي ترجمتها

وليد بصدمة: الله أكبر و كمان بترجم

ملك بفخر من نفسها: لا و بعرف كمان أتكلم تركي 

وليد بسخرية: بجد طب ما تورينا كدا يا فنانه

ملك : مراد بيك  لا تعمل فيني هيك 

 تركي دا وإلا مش تركي 

وليد بعند : لا مش تركي 

ملك : تركي و متجادلش معايا عشان أنا بتجنن في الحته دي و بقلب جون سينا

وليد وقف و قال قدامها: مش تركي يا سيد يا قشطه هتتملي ايه 

ملك : انا سيد قشطه و كمان مش تركي بقت تبص حوليها بجنان و الكل مترقب بخوف هي هتعمل ايه فجأة و في أقل من الثانية مسكت الشبشب و جريت ناحية وليد و هي بتقول: انت بتغلط في التركي بتاعي 

صوتولي هنا بقي فضلاً

الكاتبة

Zährä Ęssäm 

يتبع

تكملة الروايه من هنااااااا 




 

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع